Rostoucí Vídeň podporuje ekologicky přívětivé způsoby dopravy, a proto rozšiřuje veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektromobily. Do roku 2020 vznikne 1000 nových dobíjecích stanic. Projekt částečně zafinancovaly občanské investice.
foto: © Wien Energie EHM
Prvních 230 dobíjecích míst vznikne napříč Vídní už do poloviny roku 2018. V každém z 23 městských obvodů nejprve vyroste pět rychlonabíjecích stanic s kapacitou pro dva elektromobily a výkonem 11 kW. Další stanice budou vznikat do roku 2020.
Jednoduchá obsluha
Výběr stanovišť se řídí řadou kritérií od atraktivity (vazby na MHD, nákupní možnosti apod.), přes vytíženost, napojení na distribuční síť až po hospodárnost. Vzniklý systém by měl umožnit pohodlné a jednoduché dobíjení, čemuž bude uzpůsobena i obsluha.
Pro ni bude možno využít i mobilní aplikaci, která upozorní na plné dobití vozidla. Vyúčtování zohlední jak odebraný proud, tak dobu obsazení nabíjecího místa.
Občanské investice
Výstavbu veřejné dobíjecí sítě provede městský energetický podnik. Podobně jako při výstavbě tzv. občanských elektráren i nyní Wien Energie nabízí jednotlivcům možnost do projektu investovat. Tentokrát formou kuponů na dobíjení.
Pětileté balíčky za 250 euro přinášejí až devítiprocentní zhodnocení. Startovní emise 2500 balíčků se přes web 1000.wienenergie.at vyprodala během čtyř dní, dalších 2500 balíčků je nyní v prodeji.
Ekologická mobilita pro rostoucí Vídeň
Počet obyvatel Vídně v posledních deseti letech narostl přibližně o 200 000 a s tím stoupá i objem dopravy. „Výstavba elektrických dobíjecích stanic ve Vídni je vedle rozvoje MHD dalším důležitým základem ekologicky přívětivé mobility v našem městě,“ vysvětluje radní pro životní prostředí Ulli Sima.
„Město Vídeň si v rámci ˈSmart City Strategieˈ v oblasti ochrany klimatu vytyčilo ambiciózní cíle. Do roku 2030 mají drasticky klesnout emise CO2 na obyvatele a díky tomu se zvýší kvalita ovzduší. Cílem je zajistit, aby i naše děti mohly ve Vídni v budoucnu zdravě vyrůstat,“ doplňuje místostarostka Maria Vassilakou. Energii dobíjecím stanicím proto poskytnou obnovitelné zdroje.
Základní technické údaje dobíjecí stanice:
Výkon: každé dobíjecí místo 11 kW (400 V / 16 A)
Konektor: typ 2
Stanice: vždy 2 dobíjecí místa
Umístění: do 2018 5 stanic ve všech 23 městských obvodech; do konce 2020 1000 dobíjecích míst
Energie: 100 % OZE
Tento projekt má snahu za co nejmenší investici města
Tento projekt má snahu za co nejmenší investici města umožnit lidem v bytech, aby mohli někde na ulici dobít auto. Samozřejmě musí to být dobře nastavené, tedy tak, aby člověk nezaparkoval u nabíječky na celý den, tedy max doba nabíjení 2 hod a následně platba za stání bez nabíjení. Za ty dvě hodiny nabije běžné auto 100-150km. Starší modely s 3,5 kW palubní nabíječkou holt jen 60km. Je nesmysl, aby vystavěli 1000 nabíječek Chademo byť s polovičním výkonem třeba 25 kW, to by stálo nesmysl.
Za mě by to bylo v Praze super. Málokdy po městě ujedu
Za mě by to bylo v Praze super. Málokdy po městě ujedu víc než 20 km a s tímhle bych to měl maximálně za 10-15 minut zpátky.
11kW Typ2 opravdu není rychlonabíjeni. Kdyby to bylo
11kW Typ2 opravdu není rychlonabíjeni. Kdyby to bylo alespoň DC (CCS/CHAdeMO) tak by to lidem s nejslabší interní nabíječkou pomohlo, ale tohle?
Tak s těmahle parametrama jde jen o imbecilní zelenou
Tak s těmahle parametrama jde jen o imbecilní zelenou reklamu, vnitřní smysl žádný.
To už by bylo lepší, aby vyhlásili, že od roku 2020 si budou měští úředníci vozit prdele jen v elektrice, a magistrát jim k tomu zakoupí vozy i trvalá parkovací „nabíjecí“ místa.
A ospravedlnit to tím, že jde o případovou studii reálného flotilového nasazení pro veškeré soukromé firmy ve městě působící.
akje ti 11kW, tak za PARKOVANIE zaplatí nehorázne sumy,
akje ti 11kW, tak za PARKOVANIE zaplatí nehorázne sumy, dokonca je reálna možnosť, že nabije nulu. píšem o skúsenostiach známych s grýnvej a nissanom v zime.
Na té fotce je jedna ze 2 rychlonabíječek Wien energie v
Na té fotce je jedna ze 2 rychlonabíječek Wien energie v roce 2014, díky níž jsme uskutečnili stejným Peugeotem Ion, jako je na obrázku, prázdninovou cestu elektromobilem. I ten obrázek sedí.
11 kW (400 V / 16 A) se vůbec nevyplatí dělat, to si rovnou
11 kW (400 V / 16 A) se vůbec nevyplatí dělat, to si rovnou člověk může dobíjet doma s podobnými parametry.
Pokud už něco staví, tak alespoň chademo.
nooo je fakt že přicvrkávačka Mennekess 11kW je jako
nooo je fakt že přicvrkávačka Mennekess 11kW je jako slabota ikdyž furt lepší než drátem dovoka 😉 Každopádně bych ten 2oj-stojan udělal alespoň Mennekess 22kW s tím, že když se připojí oba tak až pak se výkon podělí na 2 x 11kw 😉
To je slovo do pranice!! Pokud mají obě připojení mít po
To je slovo do pranice!! Pokud mají obě připojení mít po 11ti kW, tak tam tak jako tak musí být přivedeno 22 kW (otázka je, jestli to tak opravdu je a nedivil bych se, kdyby to bylo jinak). Obyčejně u takovýchto provedení provádíme posun fází, takže pokud jsou obě EV (co se najednou připojí) jednofázová, vůbec se vzájemně neomezují. Pokud je alespoň jedno z nich 3f, musí se snížit odběr na polovinu. Takhle ale uvažuje pouze řidič EV a ne ten, co viděl jen EV na PC a jinak tomu nerozumí.