Většina v Česku prodaných Lexusů jsou hybridy, zájem roste

redakce - 13 Červenec 2018

Japonská prémiová značka Lexus zažívá v Česku rekordní rok. Od ledna do června prodala tuzemským zákazníkům 190 vozů, což je o 36 % více než ve stejném období loni.Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent

Hybridní vozy Lexus trhají v Česku rekordy, prodeje vzrostly o 36 procent
foto: Lexus

Podíl prodávaných vozů na hybridní pohon se blíží 94 %, což je s velkým náskokem nejvíce na trhu. Nejlépe se na českém trhu prodává střední SUV Lexus NX, který si v pololetí pořídilo 84 zákazníků. Na druhé příčce je rovněž SUV, tentokrát prostornější model RX se 71 prodanými vozy.

"Zájem o naši značku roste. Čím dál více se objevují zákazníci, kteří hledají onu ryzí prémiovost, na kterou byli u masových prémiových značek zvyklí před léty a kterou jim dnes Lexus v rámci své filosofie Omotenashi, tedy japonské pohostinnosti, dokáže nabídnout. Tuzemští zákazníci si uvědomují i výhody hybridního pohonu, ke kterým vedle spolehlivosti a nižších provozních nákladů patří i parkování na modrých zónách v Praze zdarma," říká manažer značky Lexus Jakub Květoň.

Po registraci parkování zdarma

Auta s hybridním pohonem mohou parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma. Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu číslo jedna, tedy v centru Prahy.

Oproti tomu 5 hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Hybridní fleet ušetří desetitisíce

Češi se podle nedávného průzkumu agentury NMS vyslovili pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 % dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí.

Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.

Rekordní čísla také v Evropě

Rostoucí trendy prodejů zaznamenává Lexus také v Evropě. Loni automobilka prodala rekordních 74 600 aut, z toho přes 90 % v západní a střední Evropě tvořily hybridní modely. Lexus plánuje do roku 2020 zvýšit prodej na starém kontinentu proti loňsku o třetinu na 100 000 vozů.

V první polovině letošního roku Lexus zvýšil prodej o sedm procent na 38 543 aut. Z toho bylo 24 029 vozů na hybridní pohon, což představuje meziroční nárůst o pět procent. I v Evropě byly nejoblíbenější modely NX a RX, za kterými následuje kompaktní hatchback CT.

Lexus nedávno představil dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a luxusní sedan páté generace LS. LC zlákal od začátku prodeje před rokem už více než 1000 zákazníků v Evropě a prodeje LC od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych fsechny ty hibdidy zakazala. :-)

s vama bych se chtel sejit. mohla by vzniknou zajimava situace, ve ktere se romanticka vecere meni na italskou domacnost ;) ja totiz v hybridech vidim rozumnou volbu dneska a nejblizsich par let.

off

Jak megaropáci Kochovy bratři zabíjej projekty veřejné dopravy a chtěj města udusit spalovacíma popelnicema.
https://goo.gl/KRuC1p

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není to náhodou řízena redukce populace to aby se asi evropský krysy nepřemnožili :))

offtopic: Dnes končí ten "slavný" Goodwood festival v UK a podle všeho tam Tesla přivezla obyčejnou US verzi modelu TM3 s LR baterií na statickou ukázku. Takže alespoň pro mne byla celá akce v podstatě úplně k ... a o specifikách EU verze (nabíjení) nevíme zase nic. :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon nestíhá, má plné ruce práce s PR kolem jeho záchranné ponorky :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo četli sme ;)) kurvadrát

blesk.cz/clanek/zpravy-svet/554159/pedofile-miliardar-musk-zautocil-na-hrdinu-ktery-zachranoval-deti-v-thajsku.html

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8z1ahj/rumor_superchargers_in_europe_will_get_an/

A to jako proč se to děje? Dosavadní evropskej Tesla konektor by nestíhal vyšší proudy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to vidím ako krok správnym smerom.
Majitel TM3 si nemusí kúpiť CHaDeMo adaptér za 600€ a využije všetky DC nabíjačky v Európe, pretože CCS je hlavný europsky štandard.
Ďalej sa možno budú môcť nabíjať na SC aj iné EV s CCS konektorom, ak to samozrejme umožní Tesla.
Ja osobne by som to privítal, aspoň by som nemusel nosiť ten obludný adaptér :)

Popravdě nevím nic, četl jsem jen nadpis :-D. Zrovna jsem na to narazil, tak jsem si řekl, že by se to mohlo Pajdovi hodit k prostudování :).

Pajda něco podobného teď o víkendu četl na Německé Tesla diskuzi. Podle mne je nabíjecí konektor pro TM3 v EU tak zásadní věc, že by si zasloužil větší pozornost právě při oficiální představení vozu v EU a né, že nám něco z toho pokoutně vyslepičí nějaký ještěrkář Klaus z NDR.

Já osobně věřím, že TM3 bude první vůz, který CCS zásuvku v EU dostane. Otázka zní jak to technologicky provede. Ještě nedávno jsem si říkal že přímočaré řešení je udělat sdílenou CCS/SuC zásuvku do vozu a o víc se nestarat.

Ale teď se začínají objevovati indicie, že TM3 v EU může mít už jen jen CCS zásuvku. Krom toho, že to uspokojí nařízení EU tak zřejmě vyjde i ekonomičtěji přidat CCS kabely do 1tis ks stávajících SuC, než montovat sdílenou CCS/SuC zásuvku (kvůli přepínání bude dražší než samotná CCS nebo SuC zásuvka) do +100tis ks vozů.

Obrázek uživatele ozana

Jaké přepínání? Už dnes tam přece přepínají AC(230/400V) a DC (CHAdeMO/SuperChagrer).

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Muselo by se řešit přepínání CCS piny / DC SuC piny kvůli bezpečnosti. Pokud by se tyto ve voze jen proklémovaly, tak to sice bude fungovat, ale nastane nebezpečná situace tím, že když bude připojen SuC konektor, tak se na odhalených(nezapojených) CCS pinech ve vozidlové zásuvce objeví napětí baterie. Opačně by problém nebyl, protože CCS konektor zakryje celý mennekes. Takže by do vozu musely přidat další dvě 400A DC relé.

Tak nějaká zaklapávací záslepka pro tu druhou půlku bez které se to nerozjede (když to nejde odpojit vnitřně), to bych si dovedl představit i jako "veřejností" přijatelnější (bo to vypadá "safe").

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já v tom nevidím problém, zásuvky doma taky nevypínáme, do CCS prsty nestrkám a bude tam i krytka.

Přesně, taky mi přijde komický ta neschopnost médií rozlišovat mezi důležitostí zpráv a tak se často zásadní věci dozvídáme dost pokoutní cestou nebo díky bystrosti čtenářů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som dnes videl bilboard od lexusu s textom "hybrid, ktory netreba nabijat". Mna skoro slak trafil za volantom. Tato dementna dinosauria automobilka ma tu drzost uvadzat nevyhodu ako vyhodu. Skoda, ze si tesla nedala hned vedla napis, ze "auto, ktore netreba tankovat".

Lexusaci su len prehnity ropaci. Nekupovat a nepodporovat!!!

nahodou, me to prijde vtipny ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co je na tom? Pro někoho to opravdu může být výhoda, že se vůbec o ten hybridní pohon nemusí starat, ani tím, že by ho musel nabíjet ze zásuvky a i tak jezdí po městě ekonomicky, viz. třeba Prius nebo RX, NX... A když člověk např. ani nemá možnost nabíjet? Jak pak funguje ten Plug in, když není možnost tu baterku nabít? Klasický hybrid sice nenajede tolik čistě na elektřinu, ale co jsem četl testu, tak to pracuje dobře, pomáhá to hlavně ve městě a bez nabíjení.

Takže ano, pro velkou skupinu lidí může být hybrid, co se nemusí nabíjet, výhodou. Ale chápu, že mezi fanoušky elektrické mobility tento názor nenajde pochopení :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je jasne ze nenajdete. O plugin hybrid sa nemusite starat o nic viac nez o hybrid, kedze PHEV je to iste ako hybrid ale s vacsou bateriou a moznostou ju nabijat externe a teda lacnejsie (nez energiou z benzinu). Vy ale naviac mozte jazdit defakto na elektriku a na cerpaciu stanicu chodit tak 3-4x do roka podla toho ako jazdite.

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy musí se starat stejně, jako o spalováka (tankování, filtry, olej) a k tomu ještě vozit na palubě elektrický doplněk.
Ježdění ekonomicky po městě ve srovnání se spalovákem stejné kategorie ano, ale to je tak všechno. Smrad, kravál, jedy a vibrace zůstávají. Ty řeší jedině plugin hybrid, pokud ráno vyráží s plnou baterkou a nenajede na ni více než +-50 km, což je kapacita dnešních baterií v PHEV.
Každý má možnost nabíjet, zvláště pak majitelé Lexusů. Bavíme se o autě, začínajícím na 750 tisících, kdy aktuálně v akci můžete mít Lexus RX L se zvýhodněním 300 000 KČ (jinak začíná na 2 milionech). To nejsou lidi bydlící na sídlišti a každý večer hledající místo k zaparkování. A u firmy (své nebo jimi řízené) stojí na vyhrazeném parkovišti, kde mohou mít zásuvku taky.
Hybrid je prostě jen přechodem od ropáka k elektrice. Ostatně i ten Prisu se prodává jako PHEV.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S takhle velkým autem asi nechce jezdit jenom po městě, ne? A větší výlety nebo dovolenou si má takový člověk plánovat podle výskytu čerpacích stanic? To je teda pohodlíčko...

Celý den pojede do Chorvatska a až konečně dojede k moři, tak po náročné cestě bude hledat honem zásuvku namísto koupání.
:-D

Jezdím s Yarisem hybridem kvůli:
1) Pohodlí s logistikou tankování paliva.
2) Dostatečný výkon pro dynamickou jízdu v hustém provozu. (Bez uvažování o nabíjecích místech)
3) Servisní dostupnosti. Renault / Dacia servis za rohem mi pomůže s elektrickým vozíkem, když mají problém se servisem dinosauřích motorů V6? Nebo u Peugeota, kde neumí opravit ani dinosauří V6?

Pokud je stále řeč o PHEV pak vaše protiargumenty.... buď ne zcela chápu nebo jsou silně tendenční a zavádějící.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byla to reakce na tvrzení:
"Ježdění ekonomicky po městě ve srovnání se spalovákem stejné kategorie ano, ale to je tak všechno. Smrad, kravál, jedy a vibrace zůstávají."

Přidal jsem další, protože to není všechno. Jsou tu i výhody vzhledem k EV, nejem ICE vozidlům.

Obrázek uživatele Radovan

Abych pravdu řekl, tak jsem se ve Vašich reakcích naprosto ztratil a nevím, co vlastně a na co odpovědět.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vložil/a Marek (bez ověření), Po, 2018-07-16 15:19
A co je na tom? Pro někoho to opravdu může být výhoda, že se vůbec o ten hybridní pohon nemusí starat.

Vložil/a Radovan, Po, 2018-07-16 16:13
Jinými slovy musí se starat stejně, jako o spalováka (tankování, filtry, olej) a k tomu ještě vozit na palubě elektrický doplněk.
...
Hybrid je prostě jen přechodem od ropáka k elektrice.

Vložil/a Fero (bez ověření), Út, 2018-07-17 10:39
1) Pohodlí s logistikou tankování paliva.
2) Dostatečný výkon pro dynamickou jízdu v hustém provozu. (Bez uvažování o nabíjecích místech)
3) Servisní dostupnosti.

OK, já jen že vlákno bylo o HEV/PHEV rozdílu a tam byste asi tolik nenamítal :)

Protože ty "smrady a vibrace" byly míněny jako podpora PHEV oproti HEV.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Objevilo se tam i tvrzení:
"Hybrid je prostě jen přechodem od ropáka k elektrice."

Na to jsem dodal výhody hybridu oproti EV. Nejsou "prostě jenom". V současné době mají svoje opodstatnění.

Smrady a vibrace atd... vyznění toho příspěvku přede mnou bylo to, že hybridy jsou nanic, ať už PHEV nebo HEV.

Asi špatně pochopeno. Vyznění bylo, že hybridy smrdí skoro všude a že jen PHEV může být chápán jako odstraňovač vibrací a hluku z měst.

Ale to mluvím za někoho jiného.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zapomněl jsem na hlavní výhodu - za levné peníze je zánovní auto, za trochu více už nové.

Takže výhody to má, ne že ne. Nechápu ty nenávistné výkřiky tady...

Nenávistné výkřiky ? Povětšinou tu vidím rozumné výkřiky :)
Doplněné nějakými argumenty a tak ...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusí se starat o nic víc než o spalováka, protože plug in je spalovák + elektrika, takže ho musí nabíjet. To klasický hybrid nemusí. A ve městě je opravdu ekonomičtější i ekologičtější než klasický spalovák, i když ne tak jako plug in, to jistě.

Ano, já rozumím těm výhodám plug in hybridu (poměrně dlouhý dojezd na elektriku), ale jak jsem psal, pro někoho může zase být výhodou to, že nemusí nabíjet, protože třeba nemá možnost. A pokud by takové majitele nechtěl Lexus oslovit, tak na to neupozorňuje v reklamě, nemyslíte?

Hybrid u Toyoty/Lexusu je náhrada dieselu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A klasicky hybrid nie je spalovak + elektrina? Akurat si ju nenabijete a ist nou mozte tak 2-3km cize tak, max do najblizsieho obchodu. Energiu samozrejme musite pouzit z benzinu a na vyber nemate.

Ako brat ako vyhodu to ze hybrid nemusim nabijat a PHEV mozem (ale tiez nemusim) to chce velmi choru mysel. Jedina vyhoda hybridu oproti PHEV je iba v cene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A oproti čistému elektru je výhoda, že nemusím přemýšlet, jestli pojedu takovou nebo onakou trasou a jestli 20km před cílem budu dobíjet, nebo si dopřeju adrelaninovou zábavu a risknu dojetí na doraz
:-)

Ano, oproti čistému elektru je to výhoda. Asi jako jet dvěma auty pro připad že EV dojde baterie tak ho táhnout tím spalovacím.
(ano, toto je narážka na dvojí ústrojí)

Ano, s EV se musí delší cesty plánovat.
Zase se u těch kratších nemusí nikde stavět (nikdy) a tankovat.
Zase je lepší když má člověk garáž.
Nebude to stejné... některé věci nikdy, některé až se to víc rozjede, jako například síť dobíječek.

Člověk si prostě musí vybrat v čem chce být líný (bo není v silách nikoho být "in" v každé věci kterou nám život přináší). EV fandové nejsou líní okolo auta (otázkou je jsou-li to fandové EV nebo prostě se jim najednou líbí jezdit protože EV výhody).

Například se snažím nebýt líny v oblasti cash-managementu ale je to těžké, těžké... nebýt líný okolo EV jde téměř samo :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím. Každý si vybírá, v čem může být líný a kdy ho baví nebýt líný. A definice pohodlí: Když mě nebaví námaha (nebýt líný), můžu si dovolit pohodlí být líný a nenamáhat se. A myslím, že tohle říkala reklama na Lexus, o které je původní příspěvek.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To robite s EV mimo Tesly a Boltu a to su ako ja nazyvam EV hracky a nie auta.

Co sa tyka adrenalinovej zabavy, s tou si dost uzivam pri mojom benzine s dojazdom ukazujucim na 0, takze oproti EV je rozdiel iba v tom, ze je to pri ropaku menej casto. Ale zas keby som mal EV dobijam doma, takze to nie je nikdy :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ale je to tak trochu i nuda, protože u nás jsou pumpy na každém rohu... A když teda už nějakým nedopatřením dojde benzín, v kanystru lze dodat další, svépomocí, během rozumné doby - bez čekání na odtahovku, servis a nabití
:-)

Každopádně, pokud by byl EV ve stejné cenové hladině jako hybrid a dostupnost elektřiny větší než v současnosti, vzal bych bez pochyby EV.
:-)

Obrázek uživatele Radovan

A všechny ty pumpy mají odjakživa možnost nabíjet elektromobily výkonem až 22 kW
Jediné, co k tomu musí udělat, je zpřístupnit ten červený pětikolík, co mají obvykle zamčený na budově v plechové skříňce nebo uvnitř ní vedle dveří = provrtat zeď a protáhnout drát k venkovní zásuvce. Ta může být placená v rámci paušálu, parkovacího stání nebo rovnou za kWh nebo spouštěná dálkově přes evmapa.cz a placená přes ni. A není k tomu pak potřeba žádná obsluha, je to nonstop 24/7.
Prostě už to dávno všude je, jen se to nevyužívá.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V každé vesnici je zásuvka, pumpa ani zdaleka ne. Dokonce i na té pumpě mají zásuvky, když už tam není nabíječka. Je to otázka pár let a bude nabíječka ve stejném dosahu jako čerpací stanice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však jo. Až bude dostupnost elektřiny, tak to bude fajn. Zatím ovšem je nejlepší (nejlevnější) řešení HEV, jak si dovolil Lexus upozornit
:-)

Obrázek uživatele Radovan

Dostupnost elektřiny je, stačí požádat. Jedu někam, automaticky volám a ptám se, kde se u nich dá nabíjet. I kdybych to nepotřeboval. Někdo ví co a jak, někdo ne, tomu si řeknu o obyčejnou zásuvku a nabídnu i zaplacení. Obvykle těch pár desetikorun nechce, ale nechá si elektro auto předvést a sveze se, nebo i řídí. Příště už tam nabíjím automaticky a většinou nejen já, jsou uvedeni v evmapa.cz. takhle roste síť nenásilně zdola.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

A ony se už i ty vesnice mimo tahy a čerpačky snaží a alespoň pomalé zásuvky dávají k dispozici. Viz Hrabyně https://www.evmapa.cz/ou-hrabyne nebo Slavkov https://www.evmapa.cz/slavkov-u-opavy nebo Uničov https://www.evmapa.cz/unicov-zimni-stadion. Nebo to v nich mají soukromníci viz Kružberk https://www.evmapa.cz/daviduv-mlyn nebo Lipina https://www.evmapa.cz/lipina-u-sternberka nebo Ostrava-Plesná https://www.evmapa.cz/prvni-solarni-elektrarna-ostrava-plesna.
Zásuvka je opravdu všude, je ji dát k dispozici. Nic víc, nic méně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

I to se ( doufám ) časem změní, až bude na každé benzince nabíjecí stojan.

Obrázek uživatele Radovan

On už tam dávno je, jen to ropáci úspěšně tají.

Spousta lidí je překvapená, že elektromobil se dá nabíjet z jakékoliv zásuvky. A na pumpě obvykle 400V 32A je a volných pro případ potřeby. Rovnou na ni plug and play lze napojit rychlonabíječku výkonu 20 kW. Viz čerpačka Rousínv https://www.evmapa.cz/files/stations/p488_6.jpg , celkový popis https://www.evmapa.cz/rousinov-autocentrum-d1-exit-216 . Když už nemáte elektromobil s velkou palubní nabíječkou, kterému stačí jen ta zásuvka a kabel s přílušnou koncovkou nebo adaptér (Smart, Mercedes, Renault, Tesly....).

Jinak Benzina (Unipetrol) se už s ČEZem dohodla a jdou na to, paradoxně stejný Rousínov je toho první vlaštovkou http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6431.html

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ten Blue electric Power mě zajímá ale na EV mapě nic moc info.
Nebyl by nějaký informativní link ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen to. Ono se úspěšně tají také to, že plugin-hybrid se NEMUSÍ dobíjet ze zásuvky a spalovací motor umí dobíjet baterii jako ne-plug-in hybrid.

Sám jsem tím byl překvapený, když jsem se to dozvěděl, i když je to logické. Ten název k tomu ale svádí
:-)

Ja si matne pamatuju, ze u nekterych z prvnich pluginu se to psalo, ze umi rekuperovat, ale neumi dobijet ze spalovaciho motoru. Ale neumim to odzdrojovat ani uz nevim o jakou znacku slo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Ropáci toho obecně dělají minimum pro osvětu ohledně PHEV i BEV (Battery electric vehicle). Vlastně dělají jen jediné - nekupujte to, je to drahé. Když už ovšem všechny ty aféry s podvody jsou moc, tak nastoupili do fáze obrany číslo 2, kupte si HEV. Prostě jen ústup do předem připravených pozic. A stále prodávají svoje spalováky, jen s pidi elektro motůrky a pidi baterčičkami.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi tak, myslim, ze ste tu zhrnuli vsetko co som chcel povedat. Ropaci sa budu drzat ropy dokial to bude mozne. Je to ako zavislost. Ak chcete skoncit musite okamzite a bez vynimiek.

Ja osobne nie som velky zastanca ani PHEV, pretoze si myslim, ze je to mackopes a spaja hlavne nevyhody oboch pohonov (vacsia udrzba a emisie + nizky dojazd a hmotnost) ale na druhu stranu, umoznuju hlavne v mestach bezemisnu prevadzku co ale zas nie je vynutitelne.

Skoda, ze toyota zachrapala dobu s tym ich priusom. Defacto sa 20 rokov nijak vyznamne nezmenil a pritom sa s tym autom dalo robit vela veci. Jedine co vsak zlepsili bol iba jeho spalovak. O ich PHEV radsej mlcim, lebo to bolo na zasmiatie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecáš nesmysly o věci, o které nic nevíš. Něco si nastuduj, s něčím se běž projet a pak pindej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja mam nastudovane a co ty expert?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nastudované máš tak maximálně to, co zde nelze publikovat. Já jezdím denně Priusem. Nazdar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a kedze jazdis priusom tak vies, ze taku hovadinu, ze prejdes hybridom cez pol mesta povedat nemozes. Teda jedine, zeby si si ten prius nejak upgradoval tak na 10x vacsiu baterku.

Osobne si myslim,ze clovek co nieco take vypoti a este sa chvali, ze jazdi priusom, tak ho ma max. iba ako anglicak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem nepsal ze prejedu pul mesta bez motoru. To napsal nekdo jinej. Ale ma pravdu chlapec. bezne jedu po meste 5 km ciste na elektriku. Nekdy i 8km. Never nemusis. Nazdar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mas pravdu, ty si len pisal, ze som asi uplny idiot a mam si nastudovat. Nenapisal si vsak co.

No ale verim, ak to mas dolu kopcom, tak to davas. Vsetci ostatny davaju 2 max. 3km. A ked niekto napise, ze chodi na elektriku cez pol mesta, tak tym mysli nad 10-15km vzdialenost.

V kazdom pripade vyjadrit sa pod moje rozculenie, ze niekto pri hybride povazuje za vyhodu ho nenabijat a ten niekto je automobilka, je pre mna dovod to takemu cloveku vyargumentovat aby sa podobne hluposti neobjavovali neskor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ona ta automobilka prodava miliony hybridu ktery casto projedou pul mesta bez zapnutyho spalovaku. Takze bych jim tak nenadaval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak možná akorát půl malé vesnice, ale určitě ne půl města.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, to sem taky nekde videl.

No to sou, ale kkti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je krása :-)
No, ale čo od tých korupčníkov zapredaných čakať iné, že ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: eGolf 55kWh/active cooling (kdo by náhodou neznal)

Jestlipak se byli podívat u bratrů Kreiselů nějací tajtrdlíci z automobilek? Když to dokáže tahle mini firma, tak to přeci musí jít :-)

kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

Obrázek uživatele M.Krupka

A teď to nejdůležitější. Cena??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo to vyrábět nebude, prototyp zůstane hezkou ukázkou, že to jde, ovšem za 150% přirážku.

Ale nepraktickej popelnicovej krám XL1 folcwágn klidně vyráběl a prodal všechny za horentní prachy. S tím problém neměli. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Off

Půlka mladejch lidí v Británii by chtěla elektrický auto. Tak čímpak je dinosauři přesvědčej? :D
Survey: Half of young people want electric cars.
https://www.bbc.co.uk/news/amp/science-environment-44798135

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To myslíte ty mladé, co jsou už často předlužení ve svých 25, a auta kupují čím dál méně?

Bež si stěžovat do bank, že provozujou lichvu :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele M.Krupka

Každá dějinná etapa má svůj začátek, vzestup, vrchol a zánik.
Dinosauři postupně zaniknou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

planetku na ty dinosaury !!!

Planetka Elon SX-M3 ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

off

Tohle je úlet! Černá moucha
https://www.youtube.com/watch?v=FI8AemQcclY

https://www.opener.aero/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ste věděli že v Hannoveru 2017 obouvala Teslu Model X Kuka ;))
2.55
youtube.com/watch?v=sWgvIAkfqXQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

German Robot and Tesla Model X | Hannover Messe 2017 | ганновер 2017

youtube.com/watch?v=yO0X5X7ZmXE

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupBUS2BUSProdej pneu 100% online

Newsletter