Vespa představila elektroskútr Elettrica

Jan Horčík - 11 Listopad 2016

Na Milánském motosalonu odhalil známý italský výrobce skútrů Vespa svůj první elektroskútr. Vespa Elettrica je zatím pouze koncept, ale výroba by měla začít ve druhé polovině roku 2017.auto Vespa elektroskútr Elettrica

Elektroskútr Vespa Elettrica
foto: Vespa

Vespa, která patří pod skupinu Piaggio, slibuje, že také elektrická Vespa si udrží všechny prvky, které pomohly skútrům Vespa k celosvětové proslulosti. Momentálně spolupracuje s partnery po celém světě na vývoji elektromotoru a celého pohonu.

Žádné další podrobnosti zatím známy nejsou. Prodej elektroskútrů se zatím v Evropě ani příliš dobře nerozjel. Problémem je vysoká cena strojů, které pak nemohou konkurovat běžným benzinovým skútrům s nízkou pořizovací cenou i slušnými provozními náklady.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Jak narvat 8 Leaf baterek do el. skůtru ;)
https://www.youtube.com/watch?v=pO08NL_J5vA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

No konečně se Italové probudili. Ta záplava skútrů u nich zrovna libě nevoní, zvláště pak v tom vedru a úzkých uličkách, kde se proplétají mezi chodci. I když správný Ital musí být hlučný, že jo :-)
Obecnou bolestí elektorskútrů je dojezd a cena. Rychlost už ne, tam se zvednutím hranice pro řidičáky B/M na 125 cm3 a odpovídající výkon elektromotoru už dá jezdit i po městech se spoustou výpadovek a spojovacích čtyřproudovek s 80-90 km/h, kde doposud malý slabý skútr 50 cm3 a tomu odpovídající elektrika byly neskutečnou brzdou.
S tou cenou to asi bude ještě dlouho přetrvávat, protože nájezdy nejsou nijak oslnivé a tak opravdu cena za kilometr levné číny + palivo a olej hravě porazí cokoliv jiného. Podle mých zkušeností a testů totiž skútr musí být minimálně E.ON emax 120S nebo Akumoto 800, protože zbytek je slabota. I ta ovšem začíná na 50 tisících a ty silnější od 85 tis. výše.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

doporučuju se stavit za panem Kapicem ve Vyškově nebo www.eskutr.cz a domluvit si zkušební jízdu na "vytuněném" elektroskůtru. To vám utrhne ruce a protáhne úsměv kolem celé hlavy.
Ten výkon a dynamika je neskutečná. O brzdě v provozu nemůže být ani řeč - spíš se musíte držet zkrátka, abyste se moc nerozdivočil a pak to uřídil... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zrovna ty levne cinske skutry prekone temer cokoli. Porizovacka je sice mala, ale furt se musi menit olej, co chvili se neco vysype a po relativne malem najezdu je to na odpis... to ze cinsky skutr zere skoro tolik co naftove auto nizsi stredni tridy je taky uplne ulet...
Elektro skutry jsou ale fakt drahe (stejne jako elektro auta), SLusne planuje delat akumoto, ale s pouztelnou baterkou za to chteji 150 tisic ze...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Největší nemoc "levných" elektroskútrů je mizerná BMS. Baterie, která by mohla vydržet deset let díky tomu vydrží sotva dva roky.

To nejde vyměnit?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Upřímně, chce to elektroskůtr s uzavřenou kabinou (styl vajíčko), dojezdem 100 km, rychlostí alespoň 90 km/h a cenou do 100000 kč. Pak jim lidi utrhají ruce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Něco jako vajíčko zkoušelo BMW u modelu C1 a nechytlo se to. Kromě toho,že na vás nefouká a nepotřebujete helmu už to má jen nevýhody. Výrobci motorek a skútrů mají dobrý důvod proč se snažit dostat těžiště co nejníže - obratnost v zatáčkách a potřeba překlápění za jízdy. U "vajíčka" máte najednou pár desítek kg navíc s těžištěm někde ve výši prsou. Na jízdu nic moc. Můžete si to jednoduše nasimulovat. Vemte si vysokou krosnu, naložte do ní cca 20 kg a jeďte se projet. Moc příjemná jízda to nebude (osobně vyzkoušeno).

Obrázek uživatele Josef

OK, tak dobře, já to beru, je to skútr, tak OK.

Ja ti nevim, Vespa se kupuje kvuli tomu, ze to vypada jako Vespa, ne jako (co hur, kapotovany) cinsky skutr.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No bohuzel realita je nekde uplne jinde, za 100 000 vam nikdo neproda ani obyc skutr podobnych parametru...
A kor u vespy tam cekam lehce "premiovou" cenu na ceske pomery

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám nově za 60 000,- Hondu CB125F. Tankuju až po ujetí zhruba 300-350km. Rychlost po rovině kolem 100km/h.
Jezdím do práce sem tam i na elektrokole.
Mít tak výhody elektrokola kde jen měním pláště, brzdy + servis obyčejného kola. A vlastnosti moji motorky byl bych spokojený i za cenu kolem 100-150 tisíc. Mít víc peněz, tak asi nemám zapotřebí hledat levný dopravní prostředek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel jsem elektro skutr. Jinak jestli ti nevadi cena 159 tam mrkni na akumoto, jediny problem je ze na strankach uz hodne dlouho pisiu "brzy zecnem vyrabet"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel jsem elektro skutr. Jinak jestli ti nevadi cena 159 tam mrkni na akumoto, jediny problem je ze na strankach uz hodne dlouho pisiu "brzy zecnem vyrabet"

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter