Váš příští elektromobil by mohl běžet na Linuxu od Red Hatu

redakce - 10 Květen 2021

Red Hat oznámil svůj záměr dodávat funkčně bezpečný, certifikovaný a vyvíjející se linuxový operační systém pro automobilový průmysl.Budoucnost open sourcu a Red Hat technologií v automobilovém průmyslu potvrdil i 15. ročník Red Hat Innovation Awards.

Budoucnost open source a Red Hat technologií v automobilovém průmyslu potvrdil i 15. ročník Red Hat Innovation Awards, které každoročně oceňují technologické úspěchy zákazníků společnosti Red Hat z celého světa. Mezi 6 letošními vítězi byl oceněn také Volkswagen. Ve spolupráci s Red Hat Open Innovation Labs vybudoval Volkswagen virtuální testovací prostředí využívající technologii Red Hat a díky tomu dokázal snížit náklady na testování o 50 %.
foto: Volkswagen

Na Red Hat Summitu 2021 oznámil Red Hat svůj záměr dodávat funkčně bezpečný, certifikovaný a vyvíjející se linuxový operační systém pro automobilový průmysl. Tento operační systém je postaven na součástech podnikové linuxové platformy Red Hat Enterprise Linux (RHEL) a spolupráci se společností exida, předním dodavatelem v oblasti funkční bezpečnosti napříč různými průmyslovými odvětvími.

Systém bude navržen pro průběžné aktualizace po celou dobu svého životního cyklu při zachování klíčových certifikací funkční bezpečnosti. Automobilovému softwarovému ekosystému to přinese větší flexibilitu, když se s důvěrou ve stabilní chování softwarového základu budou moci výrobci vozidel a jejich partneři soustředit na inovace jízdních vlastností. Systém bude vyvíjen společností Red Hat a průběžně certifikován společností exida.

Jak se vozidla stále více podobají mobilním datovým centrům, od pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) přes automatizovaná vozidla až po infotainment, hraje operační systém ve výsledném softwarovém balíčku zásadní roli. Současný automobilový software je založen na proprietárních, funkčně omezených a záměrně pomalých součástech, které maximalizují eliminaci rizik a minimalizují chyby, což umožňuje konstruovat argument bezpečnosti.

Red Hat má v úmyslu přidat do automobilového softwaru otevřené inovace při zachování stejné garance funkční bezpečnosti, a přinést do automobilového dodavatelského řetězce odborné znalosti v oblasti implementace bezpečnější škálovatelné výpočetní kapacity a spolehlivých výhod stavebních bloků linuxových systémů.

„Moderní automobily zcela přetvářejí zážitek z jízdy, a to od bezpečnostních a zábavních systémů ve vozidle až po jeho samotný provoz. Tento vývoj nezmění všudypřítomnou poptávku po vyšší spolehlivosti a funkční bezpečnosti, která sahá až k softwarové páteři automobilů nové generace propojené pomocí edge computingu a otevřeného hybridního cloudu. Red Hat má velké zkušenosti s poskytováním základu pro kriticky důležité podnikové úlohy a ve spolupráci se společností exida nyní hodláme přinést naše odborné znalosti a schopnosti přední světové podnikové linuxové platformy do automobilového průmyslu – s prvním, na Linuxu založeným, nepřetržitě certifikovaným operačním systémem pro silniční vozidla,“ řekla Stefanie Chiras, senior viceprezidentka a generální ředitelka Red Hat Enterprise Linux Business Unit společnosti Red Hat.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Tesly běhaj na linuxu už dávno ne?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Volkswagen planuje zpoplatneni sveho autonomniho rizeni castkou 7 Eur/h. Sice nevim, kde ho vezmou, ale jedno je jiste. Kdyz to bude mit povolene VW, musi to povolit i Tesle. Doba blokace v Evrope se asi blizi ke konci.

Obrázek uživatele Kuk

To bych reklamoval každou minutu. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Tesla chce za FSD 7500 eur. To znamená, že u VW mám za tuto sumu cca. 1071 hodin autonomního řízení. Nevím, jak je FSD už použitelné a jakou část z celkového počtu km, resp. času se dá jet na FSD. Ale pokud uvažuji průměrnou rychlost auta cca. 60 km/h (město, okresky, dálnice), tak je to na cca. 60 tisíc km plně autonomní jízdy. Určite FSD nebude využívané ve 100 procentech, předpokládám tak ani ne ve třetine nebo čtvrtině případů? Možná ještě mnohem méně.

Otázka je co to vůbec u Tesly a VW umí a zda se to vyplatí koupit. Proto mi ten přístup VW přijde rozumnější. Člověk si koupí hodinu, zkusí jestli to je ono a uvidí. U Tesly musí hned investovat velkou sumu s nejistým výsledkem. Tak uvidíme, no... :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Me staci uplne zakladni Tesla AP, ktery by nebyl v Evrope legislativne znetvoren a je v zakladni cene kazde Tesly. Co umi VW v zaklade? Mozna tak zavibrovat volantem pri prejeti cary.

Obrázek uživatele Anonym123

tuná zavibruje nielen volant, ale celé auto - na I/61 nastriekali "hrboľaté" čiary.

Bezplatny asistent.

Obrázek uživatele Marek_

Takže potvrzujete, že FSD ještě nestojí za moc a za těch 200 tisíc příplatek se to nevyplatí. Jinak, koukal jsem do ceníku Tesly a za nějaký Enhanced autopilot se připlácí 100 tis. KČ. Pak za ten FSD je to 200 tis. Takže to má nějaké funkce v základu, pak něco rozšířeného a nakonec FSD, je to tak?

VW má v základu ty základní asistenty a pak se dá taky, samozřejmě, připlatit za autom. změnu pruhu, aut. parkování apod., tam se to tuším jmenuje Asistovaná jízda 2.0 nebo tak nějak. Jak si na tom stojí ve srovnání s Teslou, netuším, nejezdil jsem. Ale dnes jsem potkal první ID.4 v provozu, normálně na EL značkách.

---

Lexus GS 450h Premium

FSD nepotrebuji, protoze na dalnici se dostanu tak 2x do roka a jeste jedu asi 30 km. K cemu mi je autonomni predjizdeni a najezd vyjezd z dalnice? V DE asi ano, v CR urcite ne. Enhanced AP je 3/4 FSD. Privolavani na verejnych silnicich je v Evrope zablokovane a vsechny hezke veci jsou tady napul zablokovane. Tak ja nemam potrebu, me staci autonomni jizda po okreskach a u vetsich zatacek doufam, ze ta blokace zmizi hned jak budou evropske znacky umet aspon pulku toho co Tesla bez blokace.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, takže pokud to shrnu, tak FSD je v Evropě zbytečná funkce, zvlášť za tu cenu. Proto oceňuji přístup VW, který to nabízí formou pronájmu po hodinách, kde si to lze vyskoušet a jak se to bude postupně vypelšovat, bude to mít větší význam.

---

Lexus GS 450h Premium

FSD je v Evrope prospesne pro ridice kteri casto jezdi po dalnici. Zadate cil cesty a auto vas odveze az tam. Najede autonome na dalnici, jede po ni i samostatne predjizdi a sjede z dalnice. Umi projizdet krizovatky a semafory. Omezeni je u vetsich zatacek a privolavani na verejnych komunikacich. V USA to lze delat, v Evrope zakazano. Kdo jezdi po okreskach, ten FSD moc nevyuzije, tomu staci zakladni bezplatny AP. Az se odemkne plny FSD i AP v Evrope, bude to zase veselejsi. Ja kolem sebe dalnici nemam, tak FSD nepotrebuji, neni kde vyuzit.

Obrázek uživatele Marek_

Aha... tak to já myslel, že je to už dál. Že sednu do auta, zadám cíl a auto mě tam doveze. nejen po dálnici, ale i ve městě, v provozu, po okreskách, proatě všude. Pokud to funguje jenom na dálnici, tak je to nanic, zvlášť za 200 tis. KČ.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele PaRi

Nevěřte, přesvědčte se na vlastní oči. Dejte do hledání v YT "tesla fsd beta" a vyberte si něco novějšího data...

Navigating around Pittsburg, CA in FSD BETA 8.2

Tuším, že už je verze 10.něco

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Je to trochu jinak. Bezplatny AP vas sveze po okreskach az do cile. Ale semafory a komplikovanejsi mesto ne. FSD funguje samozrejme stejne, plus umi semafory a krizovatky i prujezd mestem. V Evrope trochu priskrcene. A na urcitych mistech si muzete auto privolat. V Evrope max. 10 m. V USA asi 50m a to i na silnici. Evropa to porad blokuje, dokud evropske automobilky nemuzou konkurovat. Nicmene uplna autonomni jizda bez dohledu ridice jeste mozna neni.

Tak pokud se na to podíváte jen trochu objektivně, to co umí dnes Tesla více-méně umí několi dalších..taky se nedostali přes těch posledních 10% problémů...snad kromě Google, jeho waymo jezdí opravdu samo aspoň v jednom městě. Autonomní auta Uberu se tu proháněly samy před pěti lety...ale přijít s cenou to uměla dodnes jen Tesla. A teď už i VW..já je na jednu stranu chápu, nechtějí být pozadu v ničem...ani ve lhaní...na druhou stranu mi to ale připadá strašně nefér...nakreslím auto a vydám TZ, že budu vyrábět...achjo.

Obrázek uživatele runner42

Jako doplněk proč ne.

Nikdy si ale nekoupím drive-by-wire auto.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jakym letadlem jste udajne letel do moskvy a Singapuru? Asi Antonov dvojplosnikem. Nebo si myslite, ze pilot ovlada rizeni pres lanovody? Nejak vam sputnik rozostril mysleni. Mimochodem, kdo vam vystavi ockovaci certifikat? FSB, nebo rovnou Liliputin? V Evrope vam je sputnik uplne, ale uplne k ho..., k nicemu.

Obrázek uživatele runner42

Už zase jste měl vlhké protiruské sny?

Jé letěl letadlem s třemi samostatnými hydraulickými okruhy ovladatelnými i při vyřazení elektroniky - sice blbě, ale zase je na všechno relativně dost času. Na rozdíl od auta, kde při selhání drive-by-wire systému má řidič na řešení desetiny sekund.

Sputnik je zařazen na chystaný EU covidpass a i bez něj uznáván naprosto všude.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

I u auta mate brzdy a rizeni funkcni, pokud zkolabuje elektronicky system. Takze bezpecnost je zajistena, akorat to uz nebude slouzit k pokracovani jizdy. Ale to se stane u normalniho auta take. Tak kde je vas problem s drive by wire?
Covidpas muze byt vystaveny pouze na schvalene vakciny. sputnik v EU schvaleny neni, tak mate smulu. A s nejakym ruskym carem papiru by vas vsude meli vyhodit. To je jako byste jako obcan CR jezdil s ruskym ridicakem, protoze vam cesky sebrali. Nebo mate i rusky pas? To by me u vasi agitace vubec neprekvapilo.

Po internetu se dočtete o Passatech, co jim za jízdy zatuhnul volant a bylo možné pouze zastavit ve zvoleném směru. Takže funkční sice zůstalo, ale nebylo možné s ním točit. Brzdy DBW podobný problém. Je to dáno i tím, jak moc je nutný šetřit na letadle a jak moc na autě a co přinese úspora dolaru na jednom ks letadla a co na jednom ks auta.

Volant u Passatu urcite neni drive by wire. Ze borci u VW neumi regulovat posilovac je hodne smutne. Ale s drive by wire to nema vubec nic spolecneho. Brzdy to same, problem je v posilovaci. Brzdy jsou porad jeste hydraulicke s okruhem mezi pedalem a brzdou. Vy moc vhodne komentare nepisete, bud to nema hlavu a patu a je to nesrozumitelny mix vseho, nebo rovnou pisete blbosti.

Jo já píšu mišmaš a vy mu nerozumíte, to jsem si všimnul mnohokrát...
Tak polopatě pro Leoška: Když automobilky nezvládají na 100% ani držení v pruhu, jak by mohly zvládnout řízení by wire?

Ted jste tomu nasadil korunu. Ale dobra pripominka, Passaty by meli vyradit z provozu, jsou asi technicky nevyzrala auta. Spalovak, srot do muzea.

No...to by vám šlo. Elektrický to bude mít jistojistě lepší. Přečtěte si, proč to bude na osobních autech problém v mém prvním příspěvku.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol