Varšava si objednala 130 kloubových elektrobusů Solaris

Od domácího výrobce Solaris si polské hlavní město, resp. dopravní operátor MZA, objednal 130 kloubových elektrobusů Urbino 18 v hodnotě 400 mil. zlotých.

Kloubový elektrobus Solaris Urbino 18
foto: Solaris

Po pařížské zakázce na 800 elektrobusů a milánském nákupu 250 elektrických autobusů Solaris je krok Varšavy dalším důkazem, že budoucnost je plně elektrická. Jen v Praze na to jaksi ještě nepřišli.

Dodávka polských elektrobusů do Varšavy by se měla uskutečnit během příštího roku. Celkem bude mít město do té doby už 400 bezemisních nebo nízkoemisních autobusů. Nová zakázka pro Solaris opět patří mezi největší svého druhu v Evropě.

Elektrické autobusy Solaris Urbino 18 pro Varšavu budou vybaveny 150kWh baterií. Kapacita je 47 sedících cestujících. Solaris dá na baterie sedm let záruky. Elektrobusy budou dále vybaveny pantografem a dvěma nabíjecími zásuvkami. Po městě budou vybudovány 400kW nabíjecí stanice.

Electrek.co

22 Comments on “Varšava si objednala 130 kloubových elektrobusů Solaris”

  1. S tou Škoda Transportation a jejich Peruny to žádná
    S tou Škoda Transportation a jejich Peruny to žádná konspirace není, jak tu někdo píše. Občas jezdím do Hradce, svezu se tam elektrickou Sorkou, když už je nemáme u nás v Praze. A když je řidič sympatický, dám se s ním ohledně elektrobusů do řeči. Tuhle mi jeden řekl, že SORka s lehkou nohou ujede skoro 200Km. Kdyžto když tam měli na testování Peruny, tak jim zdechly třeba už po 60-80Km. Takže prostě zvítězí lepší technologie.

  2. Škoda Transpontation, už měla elektrobusy před několika
    Škoda Transpontation, už měla elektrobusy před několika lety, dva v Plzni jezdily v rámci nějakého dotačního programu (nabíjení na konečné za méně jak 10min. cca. 1000A). A pár jich dělaly i někam jinam, kamarád tam jezdí jako testovací řidič. Teď dělají hlavně kombinace trolej+baterie. Karoserie vozí s Polska.

      1. Jeste zalezi, kolik z toho jsou dotace a kolik se pak usetri v
        Jeste zalezi, kolik z toho jsou dotace a kolik se pak usetri v provozu. Byl bych hodne rad, kdyz by to tu nekdo spocital, aby clovek konecne veril, ze kdyz uz nemysli ekologicky, ze mysli alespon ekonomicky (s prihlednutim na to, co zminil Radovan, ze jezdi tankovat plyn pres cele mesto.

        1. Je třeba rozlišit, jestli si objednáte vůz s HE (High
          Je třeba rozlišit, jestli si objednáte vůz s HE (High Energy) baterií, který „by měl“ odjezdit většinu směny na jedno nabití nebo HP (High Power) baterií u kterého se počítá několik krátkých nabíjení v řádech jednotek minut ve speciální nabíječce přímo na trase. Toto vypadá na HP verzi i vzhledem k té 400kW nabíječce a u HP baterií je 150kWh celkem slušné číslo.

          1. Na netu jsem našel nabídkovou cenu přesně tohoto typu 318
            Na netu jsem našel nabídkovou cenu přesně tohoto typu 318 tisíc € základ, 359 tisíc € vč. příplatkové výbavy. Počítejme tedy tu vyšší cenu, pak je to 9,2 milionu a tento elektro vychází na 18,4 milionu, tedy přesně dvojnásobek. Automobilky kupují baterie nyní někde okolo $150/kWh, řekněme, že tyto super baterie (i když tomu moc nevěřím) budou za $600/kWh, tedy 2 miliony a tedy stále zbývá 7,2 milionu na předělání na elektro. To je prostě furt brutální, ať na to koukám z jakékoli strany.

        1. Ma logika rika, ze bud nemaji technologii, prostredky, nebo se
          Ma logika rika, ze bud nemaji technologii, prostredky, nebo se jim to nevyplati nebo jeste jednodussi, nevyhrali vyberove rizeni. Netvrdim, ze to dle meho nazoru je spravne, jen se snazim na vse divat jinak nez konspiratori.
          Nevlastni nahodou Skodu Transportation skupina PPF? To je zapadni ci cesky otrokar? 🙂

          1. Logika ti moc nejde. Tedy proč Tesla vykazuje rekordní
            Logika ti moc nejde. Tedy proč Tesla vykazuje rekordní prodeje každý rok, protože se to nevyplatí? Ano, je ve ztrátě, ale jen kvůli investicím, jinak by byli už roky v zisku, to se jim ale vrátí, proto fosilní teroristi a ti, co nemají moc logiku, nechápou, nebo nechtějí chápat… to je už ale duševní porucha, boj na straně zla a nevzdělanosti 🙂

            Takže Polákům se to nevyplatí, chceš tu lhát?

            1. Doted jsme si myslel, ze Tesla a SKoda Trasportation nemaji
              Doted jsme si myslel, ze Tesla a SKoda Trasportation nemaji nic spolecneho. Takhle svet ale nefunguje, ze kdyz nekomu neco jde, pak to musi jit vsem. Proto nechapu Vas prispevek stejne jako to, z eby zapadni otrokari zakazali Skode dodat autobusy. Proc misto faktu urazite? To nevidite, jak je toto detinske? 🙂 Clovek s nadhledem se jen bavi. 🙂

            1. Mockrat tu bylo zminene, jak je starsi TMX technologii pohonu
              Mockrat tu bylo zminene, jak je starsi TMX technologii pohonu a baterii lepsi jak novy e-Tron.
              Minimalne jedno nezvladli. Vim z firmy, kde delam, jak tezke je vyhrat vyberove rizeni, i kdyz ma clovek daleko lepsi produkt, jen bohuzel cena je vyrazne vyssi nez u viteze.

Napsat komentář