GAZPROM Germania a polský výrobce autobusů Solbus přivedou autobusy na plynový pohon do ulic Varšavy. Skupina firem vyhrála veřejnou soutěž, vypsanou Varšavským dopravní podnikem MZA Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o. v listopadu 2013.
foto: Gazprom Germania
GAZPROM Germania bude dodávat LNG pro 25 nejmodernějších městských autobusů dodávaných společností Solbus. Zúčastněné společnosti již v říjnu 2013 vyrobily prvních 11 autobusů poháněných na LNG v Evropě, a to pro město Olsztyn.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
2030: až 10% podíl CNG/LNG v ČR
Evropský parlament schválil směrnici o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva
V ČR ročně vyroste 10 až 15 CNG stanic, LNG je zatím otázkou budoucnosti
„Autobusy poháněné zemním plynem vylučují podstatně méně škodlivin než srovnatelné autobusy s diesel pohonem, jsou podstatně tišší, což je ve vnitřních městech preferováno. Proto chceme spolu s naším polským partnerem Solbusem přesvědčit více zákazníků o výhodách zemního plynu v dopravě“, říká Timo Vehrs, ředitel obchodního rozvoje GAZPROM Germania GmbH.
Město Varšava využívá benefitů LNG, který je šetrný k životnímu prostředí a cenově výhodná alternativa pohonu pro veřejnou dopravu.
“Autobusy poháněné zemním plynem jsou hmatatelným pro životní prostředí přátelským řešením pro varšavskou veřejnostnou dopravu. Zemním plyn je výrazně levnější. Používání zemního plynu nás dělá I méně zavislé na ropě”, říká mluvčí MZA Adam Stawicki.
GAZPROM Germania do konce roku 2015 plánuje provozovat 35 plnících stanic na zemní plyn a pracuje i na zlepšení CNG a LNG plnících stanic v České republice, Slovensku a Polsku.
Zemní plyn je sice
Zemní plyn je sice levnější, než třeba nafta, ale jak je drahé jeho zkapalnění? Dá se nějak využít teplo, vzniklé zkapaněním a následně využít energii při odpařování?
jako prazan muzu jedine
jako prazan muzu jedine zavidet
anebo jít volit,
anebo jít volit, demonstrovat a snažit se o změnu 😉 Anebo jako Dejdar, zdrhnout do AMERIKY
opravdový čech jak tak
opravdový čech jak tak vidím. Podpoř STROPNICKÝHO juniora !!
Jako Pražan se zeptejte na
Jako Pražan se zeptejte na magistrátu HMP kolik by Prahu stálo totální náhrada vozového parku za ecobusy! Toto totiž článek postrádá, a tím je dost zavádějícím. V podstatě totiž neznám magistrát nikde ve světě jež by na takovou akci našel peníze. To právě je na této zprávě podstatné a zároveň zarážející. Mimochodem i Praha v malém měřítku provozuje CNGbusy.
vy ste jelimanek buranek
vy ste jelimanek buranek teda! Stacily by penize rozkradene z OpenKart! A nikdo nechce okamzitou zmenu! To ze Bémek, svými cachry sypal Rittiga a nakupy dopravniho podniku omezil na metro a tram, za to by +- mohlo byt 100 souprav, tedy Busu…
hlavne ze se dp chlachola 700 ks metra 🙁
Obávávám se Buránku –
Obávávám se Buránku – že by na to vámi jmenované určitě nestačilo! Omlouvá Vás míra vzdělání jež jste dosáhl. Na stránkách Irisbusu a Sor máte možnost si udělat finanční představu o finanční potřebnosti!
Ups!No to ste pobavil
Ups!No to ste pobavil Vzdělanče! 🙂 Doplnit svuj prispevek dalsim, po mem…
Haha, a koho tim oblbujete jelimanek buranek?
To ste trefil, este nejakej skolskej fór?
Zkuste to podle popisu, a netahejte sem neco, co s tim nesouvisi…
SOR BNG 12 a SOR NBG 12 jsou
SOR BNG 12 a SOR NBG 12 jsou České busy s pohonným médiem zemní plyn. Proč se tedy nezeptáte rodiny Stropnických proč v Praze tyto městské autobusy nejezdí! Pro SOR Libchavy není problém tyto pro Prahu jistě vyrobit. A to podobné by si jistě nenechal ujít ani největší Český výrobce busu Irisbus-Iveco Vysoké Mýto!
Mužete si v době dlouhé
Mužete si v době dlouhé chvíle, u počítače spočítat sumu jež musíte vydat na dvanáct nových busu v provedení Euro 5 a CNG a je lhostejno kterého výrobce si zvolíte. Osobně by jsem to veřejné dopravě kdekoli ČR přál ! Ale je to opravdu finanční běh na dlouhou trat, a na několik zastupitelstev v řád volebních období! Možná by t nakonec mohla být i jedna z maturitních matematických otázek na ekonomických školách! Jak dlouho by magistrátu v městě XY s počtem obyvatel 10000 trvalo přejít a obnovit MHD na provoz plyn – elektro.
nejenom jako Prazak , ale i
nejenom jako Prazak , ale i ostatni velky mesta, a v podstate cela vnitrostatni dopdava po republice mohla byt v lpg, cng,lng…
to este vic prohlubuje nenavist k PL, no nic, stacilo by mít v zastupitelstvu mesta, opravdu neco platny lidi…
LNG?? to se musí nádrže
LNG?? to se musí nádrže chladit že? Kolik energie se vyplýtvá ke zkapalnění CNG ?? Byly by lepší TROLEJBUSY s baterkama 🙂
nádrže se nemusí chladit.
nádrže se nemusí chladit. Stačí je dobře izolovat. Je to ve skutečnosti jednodušší – nízkotlaká nádoba s tepelnou izolací je jednodušší než vysokotlaká nádoba. Zároveň má řádově větší kapacitu.
Izolace samozřejmě není stoprocentní, takže metan pomalu vaří (boil-off), ale autobus MHD zase jezdí skoro nepřetržitě a neustále plynnou fázi spotřebovává. Ideální by bylo, kdyby izolace byla tak dobrá, že množství vyprodukovaného plynu je řádově menší než spotřeba motoru. V depu se pak dá plyn připojenou hadicí odčerpávat třeba do zkapalňovače….
jistě, elektřina bude nakonec univerzálně nejlepší, ale ještě tam nejsme…
Ten projekt vzniknul v dobe
Ten projekt vzniknul v dobe pred prodejem RWE Gas rusakum. Vubec bych se nedivil, kdyby Polaci to zarizli. Vse co je s ruskem spojene je hnus!
novinky.cz/ekonomika/345690-n
novinky.cz/ekonomika/345690-nemecko-schvalilo-prodej-divize-rwe-ruskemu-miliardari.html
Myslíš? No Polak a Rusak to nejde dohromady to je jasny viz Katyn 2 😉