Varšava bude mít autobusy na kapalný zemní plyn

GAZPROM Germania a polský výrobce autobusů Solbus přivedou autobusy na plynový pohon do ulic Varšavy. Skupina firem vyhrála veřejnou soutěž, vypsanou Varšavským dopravní podnikem MZA Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o. v listopadu 2013.

GAZPROM se svými partnery pracují na mnoha projektech propagujících využití zemního plynu v dopravě. GAZPROM také po celé Evropě investuje do infrastruktury nezbytné k provozování automobilů poháněných zemním plynem.
foto: Gazprom Germania

GAZPROM Germania bude dodávat LNG pro 25 nejmodernějších městských autobusů dodávaných společností Solbus. Zúčastněné společnosti již v říjnu 2013 vyrobily prvních 11 autobusů poháněných na LNG v Evropě, a to pro město Olsztyn.

„Autobusy poháněné zemním plynem vylučují podstatně méně škodlivin než srovnatelné autobusy s diesel pohonem, jsou podstatně tišší, což je ve vnitřních městech preferováno. Proto chceme spolu s naším polským partnerem Solbusem přesvědčit více zákazníků o výhodách zemního plynu v dopravě“, říká Timo Vehrs, ředitel obchodního rozvoje GAZPROM Germania GmbH.

Město Varšava využívá benefitů , který je šetrný k životnímu prostředí a cenově výhodná alternativa pohonu pro veřejnou dopravu.

“Autobusy poháněné zemním plynem jsou hmatatelným pro životní prostředí přátelským řešením pro varšavskou veřejnostnou dopravu. Zemním plyn je výrazně levnější. Používání zemního plynu nás dělá I méně zavislé na ropě”, říká mluvčí MZA Adam Stawicki.

GAZPROM Germania do konce roku 2015 plánuje provozovat 35 plnících stanic na zemní plyn a pracuje i na zlepšení a LNG v České republice, Slovensku a Polsku.

tisková zpráva

15 Comments on “Varšava bude mít autobusy na kapalný zemní plyn”

    1. Jako Pražan se zeptejte na
      Jako Pražan se zeptejte na magistrátu HMP kolik by Prahu stálo totální náhrada vozového parku za ecobusy! Toto totiž článek postrádá, a tím je dost zavádějícím. V podstatě totiž neznám magistrát nikde ve světě jež by na takovou akci našel peníze. To právě je na této zprávě podstatné a zároveň zarážející. Mimochodem i Praha v malém měřítku provozuje CNGbusy.

      1. vy ste jelimanek buranek
        vy ste jelimanek buranek teda! Stacily by penize rozkradene z OpenKart! A nikdo nechce okamzitou zmenu! To ze Bémek, svými cachry sypal Rittiga a nakupy dopravniho podniku omezil na metro a tram, za to by +- mohlo byt 100 souprav, tedy Busu…
        hlavne ze se dp chlachola 700 ks metra 🙁

            1. SOR BNG 12 a SOR NBG 12 jsou
              SOR BNG 12 a SOR NBG 12 jsou České busy s pohonným médiem zemní plyn. Proč se tedy nezeptáte rodiny Stropnických proč v Praze tyto městské autobusy nejezdí! Pro SOR Libchavy není problém tyto pro Prahu jistě vyrobit. A to podobné by si jistě nenechal ujít ani největší Český výrobce busu Irisbus-Iveco Vysoké Mýto!

      2. Mužete si v době dlouhé
        Mužete si v době dlouhé chvíle, u počítače spočítat sumu jež musíte vydat na dvanáct nových busu v provedení Euro 5 a CNG a je lhostejno kterého výrobce si zvolíte. Osobně by jsem to veřejné dopravě kdekoli ČR přál ! Ale je to opravdu finanční běh na dlouhou trat, a na několik zastupitelstev v řád volebních období! Možná by t nakonec mohla být i jedna z maturitních matematických otázek na ekonomických školách! Jak dlouho by magistrátu v městě XY s počtem obyvatel 10000 trvalo přejít a obnovit MHD na provoz plyn – elektro.

    1. nádrže se nemusí chladit.
      nádrže se nemusí chladit. Stačí je dobře izolovat. Je to ve skutečnosti jednodušší – nízkotlaká nádoba s tepelnou izolací je jednodušší než vysokotlaká nádoba. Zároveň má řádově větší kapacitu.

      Izolace samozřejmě není stoprocentní, takže metan pomalu vaří (boil-off), ale autobus MHD zase jezdí skoro nepřetržitě a neustále plynnou fázi spotřebovává. Ideální by bylo, kdyby izolace byla tak dobrá, že množství vyprodukovaného plynu je řádově menší než spotřeba motoru. V depu se pak dá plyn připojenou hadicí odčerpávat třeba do zkapalňovače….

      jistě, elektřina bude nakonec univerzálně nejlepší, ale ještě tam nejsme…

Napsat komentář