Valeo na autosalonu v Paříži ukázalo autonomní řízení a další novinky

Valeo patří mezi přední světové dodavatele komponent pro automobilový průmysl. Na autosalonu v Paříži představila firma řadu svých novinek, včetně systému autonomního řízení.

Systém autonomního/robotického řízení Cruise4U společnosti Valeo
foto: Valeo

Technologie navržené a vyvinuté společností Valeo odrážejí náročnou práci téměř 12 000 inženýrů a techniků v 19 výzkumných centrech a 35 vývojových centrech po celém světě.

Valeo Cruise4U umožňuje řízení v automatizovaném módu

Systém automatizovaného/robotického řízení Valeo Cruise4U umožňuje bezpečně zvládnout všechny úkony nezbytné k řízení vozidla – ovládání volantu, zrychlování a brzdění – jak v městském provozu, tak na dálnici.

Schopnost skenovat okolí v reálném čase a okamžitě vyhodnocovat získaná data umožňuje Valeu Cruise4U poskytnout jedinečnou bezpečnost. Tři samostatné typy senzorů poskytují dohromady ucelený obraz silnice a jejího okolí, za dne, noci, deště, mlhy i slunečního svitu.

Valeo spojuje dohromady kameru, radar a LiDAR technologie (detekci světla a vzdáleností), díky čemuž dokáže detekovat, co lidské oko nedokáže vždy zachytit, ve vzdálenostech od 10 centimetrů do více než 200 metrů.

Senzory přenášejí informace k výkonnému softwarovému programu, který využívá algoritmy k učinění správných rozhodnutí. Kombinace senzorů společnosti Valeo s výkonnými nástroji analýzy chrání uživatele silnic před riziky lidského pochybení, které bývá hlavní příčinou silničních nehod.

Podle americké vládní organizace bylo 94 % silničních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2015 způsobeno lidskou chybou.

Monitorování řidiče: kamera namířená na obličej řidiče detekuje pokles soustředěnosti, ve dne i v noci

Driver Monitoring system společnosti Valeo dokáže:

  • varovat řidiče v případě ospalosti nebo rozptýlení
  • identifikovat řidiče, což nabízí další stupeň zabezpečení v porovnání s přístupovými systémy založenými na klíči nebo kartě
  • zaručuje po celou dobu, že řidič je opravdu schopný mít kontrolu nad vozidlem před přepnutím do manuálního řídicího módu – nezbytná funkce v případě poloautonomních vozidel

Valeo 48V e4Sport snižuje spotřebu i emise

Ve světové premiéře na letošním pařížském autosalonu představilo 48V e4Sport, nové řešení, které zvyšuje výkon motoru při současném snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Valeo 48V e4Sport obnovuje maximum z brzdné energie a ukládá ji v 48V akumulátoru, aby mohla být znovu použita pro různé účely, a to například pro:

  • zvýšení točivého momentu, skrze startér-generátor (integrated Belt Starter Generator – iBSG)
  • maximalizování síly motoru v průběhu zrychlování a „boost fáze“ s využitím elektrického turbodmychadla (48V electric SuperCharger – eSC)
  • při řízení v plně elektrickém módu a v případě pohybu po špatném a nestabilním povrchu připojením zadní nápravy k systému 48V electric Rear Axle Drive (eRAD), čímž vůz účinně využívá pohon všech kol.

Electric-Rear-Axle-Drive-ERAD-48-V-valeo

foto: Valeo

Na pozadí zvyšující se elektrifikace vozidel, 48V e4Sport dokončuje již obsáhlou oblast hybridních inovací společnosti Valeo, světového lídra v 48V řešeních.

Ty zahrnují Hybrid4All, který poskytuje dostupné hybridní řešení založené na 48V startér-generátoru, e4Boost, který kombinuje hybridizaci a přidání výkonu.

Smart Lighting Experience pro zvýšení bezpečnosti

Další inovaci, kterou Valeo představilo v Paříži, se jmenuje Smart Lighting Experience. Slučuje v sobě hned dvě chytré inovace v osvětlení: High Definition Lighting a Valeo’s Kinetic system.

Valeo Kinetic

foto: Valeo

S těmito dvěma revolučními technologiemi mohou vozidla řízená v automatickém módu komunikovat s okolním prostředím pomocí světel vpředu i vzadu, a to promítáním nebo zobrazováním obrazů v celé řadě situací, čímž dochází ke zvýšení bezpečnosti.

Kinetická zadní světla komunikují s okolním prostředím zobrazováním piktogramů a personalizovaných zpráv. Automobil v automatizovaném řídicím módu vybavený Kinetickým systémem může informovat vozidlo za sebou kdykoli jeho senzory detekují nebezpečnou situaci, jako například nouzové brzdění v dohledu nebo chodce chystajícího se přejít silnici.

tisková zpráva

24 Comments on “Valeo na autosalonu v Paříži ukázalo autonomní řízení a další novinky”

          1. Darpa no Supr a kdo první
            Darpa no Supr a kdo první uvedl samoriditelne auto na trh? 😉 Darpa mě může… podstatný je kdo to na trh skutečně dotlačil a první byla TESLA AUTOPILOT s MODEL S 2014

            08.2016 / TESLA firmware 8.0 – Autopilot NVIDIA VISION
            10.2015 / TESLA firmware 7.0 – Autopilot Mobileye krešuje …
            09.2014 / TESLA firmware 6.0 – Autopilot! přináší lepší navigaci
            08.2013 / TESLA firmware 5.0 – zásadní snížení spotřeby auta ve stand-by módu

            hybrid.cz/tesla-ukazala-video-s-plne-robotickym-elektromobilem-model-x

                1. Myslis to auto, co uz nema
                  Myslis to auto, co uz nema ani Autopilot?

                  Ze ma auto „vsechen“ HW pro budouci samoriditelnost a ze je samoriditelne neni uplne to same.
                  Ze mas (?mozna) mezi nohama neco, co by se teoreticky dalo Muskovi strcit do zadku taky neznamena, ze si s nim kazdy vecer uzivas…

                2. a ty máš snad něco
                  a ty máš snad něco lepšího? nemáš a TESLA byla první to je podstatný. Bez Tesly by ses ted štoural kdyžnevprdeli tak na auto.cz ;)))

                  PS: vis nesmis se stimtaksrat ;)))

                  drsnysvet.cz/remi-gaillard-bojuje-proti-koureni/

                  youtube.com/user/nqtv/videos

    1. Lidar není nijak zvlášť
      Lidar není nijak zvlášť drahý, drahá je jeho implementace v dané podobě. Lidar je v podstatě prostorový laserový skener, kutilové dokáží vyrobit solid state zařízení za pár dolarů. Ale do aut samozřejmě potřebujete buď něco komplikovanějšího nebo jich potřebujete více.

  1. přepsaný reklamní leták
    přepsaný reklamní leták 😉
    Ale ukazuje to, že těch koní v závodu autonomního řízení je už tolik, že je nemožné, aby žádný nedoběhl. Každý do toho přinese nějaké své inovace a do pár let bude technologie připravena. Pak už jen legislativa… Nevím jestli je to dobře nebo špatně – řídit mě baví.

    Ale stejně jsem zvědavý, jak to budou zkoušet třeba v Indii, kde žádná pravidla provozu v praxi neplatí 😉

      1. Ve světě se stále testuje
        Ve světě se stále testuje na lidech… 🙁
        „V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“
        David Ward, generální tajemník Global NCAP.
        http://www.autorevue.cz/planuje-se-novy-crash-test-ukaze-spatne-bezpecnostni-standardy

        V Indii se testujou na lidech nový auta bez airbagů a deformačních zón! Spoustu těch automobilek vlastněj velký světový značky a oni na to kašlou a dál produkujou nebezpečný auta. Sice je to věc vlády a státu, ale stejně…
        Renault Kwid dvou generací, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon. Ani jedno z testovaných aut nezískalo aspoň jednu hvězdičku za ochranu dospělých, všechny testované vozy naprosto propadly.
        http://www.autorevue.cz/pet-indickych-aut-propadlo-v-narazovych-testech-global-ncap

        1. Ano na jednu stranu je to
          Ano na jednu stranu je to dost hnusné od nich, na druhou stranu jsme také nerozumný druh když se nutně musíme honit takovými rychlostmi, ona by ta vozítka možná byla bezpečná, do 40km/h.

          Ale to je problém vlád a lidí jaké politiky volí, s tím se bohužel nic moc nedá dělat a je logické že automobilky tam kde nemusejí nebudou do takových věcí investovat.

          Kdysi jsem někde četl zajímavou úvahu o tom, jaká je vlastně maximální společensky přijatelná rychlost. No autor byl trochu ekoblázen (ne ekoterorista), ale mělo to celkem zajímavý a asi i logický základ. Dopadů tam bylo psáno velmi mnoho. Akorát myslím zapomenul na spotřeby energie.

          Napříkald tam byla zajímavá teze že jakákoliv rychlost nad 40km/h vytváří z cestování vzácný statek a rychlejší prostředky lidi nutí je využívat protože není jiná alternativa. 40 vybral protože toho lze dosáhnout lidskou silou ještě (s pomocí převodů).

Napsat komentář