V testu dojel Fiat Punto na LPG o 74,6 kilometrů dál

Ze srovnávacího testu dvou vozů Fiat Punto vyšel vítězně ten s pohonem na LPG. V dojezdové vzdálenosti porazil svého benzinového kolegu o celých 74,6 kilometrů. Test, který se konal 21. listopadu, připravila společnost Fiat ČR ve spolupráci se společností Flaga.

Fiat v současné době nabízí nejširší modelovou řadu vozů s pohonem na LPG v České republice
foto: Flaga s.r.o.

Řidiči obou vozidel Fiat Punto před započetím jízdy načerpali palivo za 200 korun a vyrazili ve stejný čas stejnou trasou z Hustopečí na jižní Moravě. Cílem testu bylo zjistit, který vůz dokáže za danou částku dojet dál.

Aby se předešlo zkreslení výsledků kvůli odlišnému stylu jízdy, přibližně v půlce testu si řidiči vozy vyměnili. Ze stejného důvodu byla zvolena i trasa jízdy. Oba vozy zavedla jak do rušného provozu města, tak na silnice první třídy a na dálnici.

Tak bylo navíc zabráněno zvýhodnění jednoho pohonu v určitých podmínkách. Test proběhl se dvěma vozy Fiat Punto, jeden s benzinovým motorem 1.2 a druhý s motorem 1.2 LPG.

„Fandili jsme Fiatu Punto s pohonem na LPG a jsme upřímně rádi, že i tento test prokázal, jak je provoz na LPG pro zákazníky výhodný. Vozy na alternativní paliva mají obecně v naší společnosti plnou podporu,” uvedla Klára Buřičová ze společnosti Fiat ČR.

“Důvodem je kromě jejich ekonomického provozu také šetrnost k životnímu prostředí a bezpečnost. U autorizovaných dealerů Fiat si můžete nechat přestavět na LPG nový i ojetý vůz a na nové přestavené vozy se navíc vztahuje dvouletá záruka,“ dodala Buřičová.

Vůz Cena paliva (Kč/l) Palivo za 200 Kč Dojezd (km) Spotřeba
Fiat Punto 1.2 LPG 18,2 10,989 159,1 6,907
Fiat Punto 1.2 Benzin 36,2 5,525 84,5 6,539

„Test názorně předvedl, že se při dnešních cenách benzinu a nafty opravdu vyplatí investovat do přestavby vozu na LPG,“ zhodnotil výsledek Lubomír Sáček, odborník na LPG pohon ze společnosti Flaga.

Finanční výhody LPG již brzy pocítí také šťastný výherce tipovací soutěže, která byla s testem spojená. V ní měli soutěžící za úkol uhádnout, které auto dojede dál a o kolik kilometrů. Výsledek byl opravdu těsný, nejbližší tip byl 74,4 kilometrů pro Fiat Punto na LPG.

tisková zpráva

10 Comments on “V testu dojel Fiat Punto na LPG o 74,6 kilometrů dál”

  1. Vsetky rozumenjsie znacky
    Vsetky rozumenjsie znacky robia hlavne plynove motory tak, ze zosilnuju ventily a sedla valcov, aby sa nemuselo pouzivat flashlube 🙂
    Pri prerabkach preto radsej plyn do jednoduchych 8 ventilovych motorov.
    Nezere ale to punto tak trochu vela? Moja fabia 1.4 mpi mala pri ekonomickej jazde po okreskach lepsiu spotrebu, co sa ale uz pri jazdne po dialnici / meste povedat neda, vtedy to ide diametralne hore 🙂

  2. Všechny kvalitní značky,
    Všechny kvalitní značky, tzn. Toyota, Subaru Mitsubischi atd od LPG ustupují. Sám jsem měl toyotu yaris na LPG a až taková úspora to není, musí se používat přimazávání ventilů Flash lube ( není zadarmo ), každých 10 000 km se musí povinně na prohlídku lpg, STK a emise jsou taky dražší a riziko poškození a následné výměny některého z ventilů ( jeden stojí 1000 Kč a když jich je 16?)Taky jsem měl jiný problém,občas při jízdě vykázala lambda sonda chudší směs a přísná řídící jednotka to neskousla. Potom je dobré si tohle všechno spočítat, úspora to je, ale né až taková jakou jsem čekal. Taky když jsem před čtyřmi roky nové auto přestavěl stál plyn 11,20 a dnes 18,50, kdežto benzín zdražil o 4 Kč, tak jsem zvědavý na ceny za další 4 roky. Ale to je všechno jen můj názor.

        1. Samozrejmne, LPG Punto se
          Samozrejmne, LPG Punto se muselo dat na cestu az po prepnuti na plyn, jestli to tak bylo se v clanku nepise, ale logicky by to tak byt melo. LPG vozy dojezdovou nadrz nemaji, zustavaji jim ta puvodni.
          Odpojit ji nemohli, protoze Punto startuje vzdycky na benzin. Na plyn se motor prepne po zahrati motoru, ridic prepnuti na plyn nemuze ovlivnit, pouze naopak. K tomuto prepnuti pokud neni extremne chladno, dojde ale pomerne brzy. Tzn.i kdyby pri testu tento fakt prehledli a vyjeli pred prepnutim(coz nepredpokladam)byl by rozdil zanedbatelny.

    1. Mám felici na LPG. LPG jsem
      Mám felici na LPG. LPG jsem si nechal dodatečně montovat, kdy jsem 2 roky jezdil pouze na benzin a pečlivě jsem si vedl průměrnou spotřebu. Po montáži LPGéčka jsem začal porovnávat návratnost investice. Po každém natankování plynu jsem si taky na BČS opsal cenu benzínu a použil jsem předchozí průměrnou spotřebu. V excelu jsem si vytvořil tabulku, kde jsem si vedl záznamy tankování a ceny benzínu i plynu z důvodu, že jsem chtěl přesně zjistit, kdy se vrátí peníze za montáž LPG, samozřejmě do porovnání byla zahrnuta cena za pořízení, servis a kontroly.
      Výsledek byl, že se LPG za cca. 2,5 roku zaplatilo.

      Dnešním dnem mám LPG v autě 7 rokem a mám na něj najeto okolo 150 000km.
      Bez jediné poruchy, kdy motor stále jede, i když je línější.
      Kontrola zařízení LPG má být každoročně. Já ji dělám jednou za 2 roky před technickou a vždy je to bez problému.
      Žádné aditiva nepřidávám. Jediné co udělám tak jednou za rok seřídím ventily.
      Cena LPG se vždy +,- držela na polovině.
      Plyn tankuji za 15,9 benzín v našem okrese stojí cca. 35 Kč
      V co se dívám do tabulky tak v dne:

      14.10.2008 – LPG 15,50 Kč
      14.10.2008 – Benzín 29 Kč

      4.5.2009 – LPG 12,4 Kč
      4.5.2009 – Benzín 25,4 Kč

      A hle stále jsme +,- na polovině. Takže je to stále stejné jak před těmi 4 roky.

      To co jsem ušetřil na LPG raději vložím do rodiny než státu, ale tak každý má jiné priority.
      Na STK se nic nemění!!!!! Pouze emise se dělají dvoje a to zvlášť pro LPG a pro benzín.
      Tak toto je zase můj 7 roční názor jízdy na LPG

      1. No já se na to také
        No já se na to také díval. Mám twingo, úspora nákladů by měla smysl. Jenže jsem skončil na nádrži. V mém případě by prakticky eliminovala možnost používat to auto na cokoli jiného než na ježdění do práce. Takže mám radši univerzálněji použitelné auto s cenou 1.97kč/km, než auto s cenou 1.4kč/km v kterém nic nepřevezu. A to jezdím denně do práce. Úspora 7-8 tisíc za rok za cenu, že nemůžu přivést náklad mi za to prostě nestojí.

        1. Nevím jak u twinga. Já
          Nevím jak u twinga. Já mám krátkou felicii nádrž mám toroidní místo rezervy, takže objem kufru zůstal zachovaný. A náhradní kolo jsem koupil uzoučké dojezdové z golfu. Pokud potřebuji převézt něco většího v kufru tak hodím rezervu za zadní sedačky a není problém. Na nádrž najedu v průměru 400 km.

      2. Naprostý souhlas.
        V době,

        Naprostý souhlas.

        V době, kdy jsem jezdil Felicii, vycházel rozdíl mezi benzínem a LPG kolem 1,20 Kč/km.

        Dnes mám Roomster 1.6. Benzín oproti Felicii potřebuji při startu. Jelikož LPG mi naběhne až po ohřátí motoru na 20 stupňů.

        – průměrná cena jen při jízdě na benzín je cca 2,30/km
        – jen LPG 1,40/km
        – pokud započítám všechny náklady
        (tedy revize, benzín, LPG a FlashLube) je cena 1,70/km (Takto vysoké to je ale kvůli tomu, že poslední 1,5 roku skoro nikam nejezdíme a tak se FlashLube i revize hodně podepíší na menším rozdílu cen).

        Jinak kolegu Anonyma musím varovat. Pokud jezdíš bez platné revize, je to stejné jako by si neměl technickou.
        Pokud se tedy staneš účastníkem nějaké bouračky, všechno hodí na Tebe a pojišťovna nedá ani korunu a to i když budeš poškozený a ne viník. Prostě jsi neměl na silnici co dělat.

        1. S tou revizí to není zase
          S tou revizí to není zase tak horké. Při DN toto policajti nezkoumají a ani to neví pokud někdo nevlastní auto na LPG a pro pojišťovnu to není taky tak úplně podstatné, protože neudělaná revize nemá vliv na způsobení DN. Pokud teda to auto nechytí. U technické je to rozdíl, tam už může být zpochybněn tech. stav např. (brzdy, řízení, osvětlení, atd.) Problém by nastal např. v případě kdy by shořela garáž s tím vozidlem. Pak věřím, že by se pojišťovna cukala, protože zde neudělaná revize už může mít zásadní vliv na požáru.

Napsat komentář