V roce 2020 bylo v ČR registrováno přes 5200 nových aut do zásuvky

Rok 2020 byl zlomový pro elektromobilitu také v Česku. Zatímco vyspělá část světa útočí na dvouciferné podíly aut do zásuvky na celkových registracích nových aut, Česko se loni konečně dostalo od desetin procenta nad 2,5% podíl.

Domácí automobilka Škoda si v Česku ukousla 50 % trhu s elektrickými auty do zásuvky. Nejlépe si vedl už nevyráběný elektromobil Škoda CitigoE iV. Velmi dobře si vedl také nový model Škoda Enyaq iV (na obrázku). Celkový podíl aut do zásuvky (BEV+PHEV) na nových registracích v Česku za rok 2020 dosáhl 2,6 %.
foto: Škoda

Registrace nových osobních automobilů v období leden-prosinec 2020:

3 262 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +332 %
1 978 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +321 %
1 293 vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -28 %
1 280 vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +215 %

V období leden-prosinec 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 202 972 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 46 943 registrací méně, tj. -19 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility byl v loňském roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.

Meziročně bylo registrováno také více LPG vozidel, naopak 28% pokles byl evidován u CNG vozidel. V prosinci bylo registrováno 1 522 EV vozidel (1 159 BEV, 363 PHEV), jednalo se historicky o nejvyšší počty registrací. V případě registrací BEV vozidel se prosinec podílel 35,5 % na ročních registracích. Tento výsledek významně ovlivnilo 741 registrací nového BEV Škoda Enyaq.

„V roce 2020 bylo registrováno 5 240 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 573 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla (GV) podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v roce 2019 36 %, v loňském roce činil tento podíl 67 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do prosince 2020, bylo registrováno 63 % elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylých 37 % pak bylo plug-in hybridních (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„Celkem 26 automobilek vloni registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 50 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 8 % Tesla a 7 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 573 vozidel, z toho 1 293 CNG a 1 280 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“

Škoda si zabrala 50 % trhu s elektrickými vozidly. V roce 2020 registrovala Škoda 2 636 elektrických vozidel: 943 CitiGO iV (BEV), 807 Superb (PHEV), 741 Enyaq iV (BEV) a 145 Octavia iV (PHEV). Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením.

Kromě uvedené Škody si celkem 396 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (8 %), 369 registrací (345 BEV + 24 PHEV) pak patřilo Hyundai (7 %). Následovaly Mercedes-Benz (285), BMW (222), Volkswagen (218), Volvo (202), Renault (157) a další.

Plynová vozidla: lídrem Dacia s LPG

Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 293 registrací, meziročně o 28 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.

Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 90 % z těchto vozidel registrovala Dacia (1 149), 91 Renault a 40 vozidel Fiat.

Ostatní vozidla: převaha CNG

Registrace nových lehkých užitkových vozidel:

607 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 429x Volkswagen, 164x Fiat, 14x Iveco
44 BEV vozidel (bateriové elektrické); 16x Nissan, 12x Renault, 9x Volkswagen, 3x Mercedes-Benz, 2x MAN, 1x Opel
3 PHEV vozidla (plug-in hybrid); 3x Ford

Registrace nových nákladních vozidel:

56 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 27x Scania, 20x Iveco, 8x Mercedes-Benz
2 PHEV vozidla (plug-in hybrid); 2x Fuso

Registrace nových autobusů:

261 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 117x Iveco Bus, 54x Solaris, 52x SOR, 25x Scania, 7x Iveco, 6x MAN
6 BEV vozidel (bateriové elektrické); 5x SOR, 1x Iveco Bus

82 Comments on “V roce 2020 bylo v ČR registrováno přes 5200 nových aut do zásuvky”

        1. Jo, to je pravda, ve své třídě je největší, svého
          Jo, to je pravda, ve své třídě je největší, svého času jsem do něj dostal dozadu tři dětské sedačky dozadu, čtvrtou dopředu nebo dva dospělé a sourozenecký kočár do kufru, navíc výborné krátké zpřevodování do města.

  1. Vede ŠKODA auto strhala všechny rekordy
    To se ještě

    Vede ŠKODA auto strhala všechny rekordy
    To se ještě nezačal prodávat
    https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv

    SDA u 4142 nejsou stále schopni určit co vozidlo pohání
    ve stejné kolonce je i Tesla s 396 novými registracemi
    http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2020&mesic=12&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

  2. OT
    Jak to vypadá, když se zruší stabilní zdroje bez toho,

    OT
    Jak to vypadá, když se zruší stabilní zdroje bez toho, aby se dokončila za ně náhrada, a spoléhá se čistě na vítr a fotovoltaiku už jasně ukazuje Velká Británie: https://oenergetice.cz/zahranicni/problemy-dostupnym-vykonem-britanii-vyhnaly-cenu-elektriny-rekordni-hodnotu .
    Na evropské pevnině zatím ještě těžíme možnosti využívat sousedy, což je na ostrovech možné jen v omezené míře. Ale až to spoléhání čistě na vítr a fotovoltaiku a vypnutí jádra a uhlí udělají všichni, tak i nám nic nepomůže.

    1. Pár to zkusí, uvidí se, jak to bude lítat a bude hotovo.
      Pár to zkusí, uvidí se, jak to bude lítat a bude hotovo. Využívání sousedů v Evropě je možné jen ve chvíli, kdy někdo má přebytek, pokud budou mít všichni nedostatek nebo tak tak, tak nikdo nic neprodá.
      Podle mě přejít stoprocentně na nestabilní zdroje elektřiny a baterky je cesta do pekla lemovaná tleskajícími nadšenci a jediná správná cesta bude dosažení rozumného energetického mixu.

        1. cca 90% tech aut je zakaznickych, a jako prvi majitel tam je
          cca 90% tech aut je zakaznickych, a jako prvi majitel tam je psana firma, nebo majitel, jedine co je jinak proti normalu je odsunuti predavky aut na leden, bylo potreba jeste prodat par set elektrickych aut v 2020 kvuli flotile, takze temer kazdy kdo predobjednal Enyaq byl vyzvan ze se auto za mensi slevu prihlasi jiz v 2020 a preda az v lednu

      1. To je vcelku jedno, je to registrace. I tato auta se dostanou
        To je vcelku jedno, je to registrace. I tato auta se dostanou k zákazníkům.

        Ale od vás, jako od Tesla fanatika, jsem ani jinou reakci nečekal 🙂 Faktem ale je, že Tesla pomalu oslabuje, nejen u nás, ale i v Norsku a v celé Evropě, nejen podíl na trhu, ale i absolutní počty prodejů, na rostoucím EV trhu. Ale to se jistě změní s příchodem modelu Y, že? 🙂

              1. Tak bez Enyaq by byl podíl Škody kolem 41%. To je už
                Tak bez Enyaq by byl podíl Škody kolem 41%. To je už opravdu tragédie oproti Tesle:-)

                Máte nějaké info o tom, kolik z těch Enyaqu je u dealerů a kolik se prodalo zákazníkům, firmám, leasingovkám? Protože bez toho jsou to jen prázdné kecy. A nakonec… o ten počet bude mít pak méně v 2021, je to úplně jedno. Jsem pak zvědavý na 2021.

                1. Prepocitejte si podily u cistych BEV. Plugin do toho nepatri.
                  Prepocitejte si podily u cistych BEV. Plugin do toho nepatri.

                2. Jasně, protože Tesla nemá plug-in 🙂 Já od počátku
                  Jasně, protože Tesla nemá plug-in 🙂 Já od počátku myslím auta do zásuvky, je problém Tesly, že nedělá plug-in.

                3. Protože plugin je prostě blbost.
                  Protože plugin je prostě blbost.

                4. To je tvůj názor. Já od počátku píšu o autech do
                  To je tvůj názor. Já od počátku píšu o autech do zásuvky a o podílu značek na CZ trhu v tomto segmentu. Jestli je, dle tebe, plug-in blbost, v této debatě nehraje roli.

                5. Hraje to roli v tom, proč je Tesla nevyrábí 🙂
                  Hraje to roli v tom, proč je Tesla nevyrábí 🙂

                6. No to je 🙂
                  Ale nehraje to roli v té statistice prodejů aut

                  No to je 🙂
                  Ale nehraje to roli v té statistice prodejů aut do zásuvky, o které je článek i debata.

                7. Je to kontroverzni debata. Plugin neuznavam jako EV. Je to jen
                  Je to kontroverzni debata. Plugin neuznavam jako EV. Je to jen ucelovy podvod.

                8. Plugin taky není EV, to je jasné. Je to auto do zásuvky,
                  Plugin taky není EV, to je jasné. Je to auto do zásuvky, což není EV, aspoň tak to chápu já. Jako EV beru čisté EV. To ale neznamená, že plugin je podvod. Není a svoje místo na trhu má.

                9. Jen málokdo si uvědomuje, že na každém prodaném EV má
                  Jen málokdo si uvědomuje, že na každém prodaném EV má svojí zásluhu Tesla…
                  Nebýt Tesly tak se nějaký enyaq bude prodávat nejdřív za 10let…možná i později…
                  Je to stejné jako kdyby se pořád elektrikáři hádali jestli se vyrobilo více elektromotorů Siemens, Schorch, Aeg, ABB, MEZ…
                  Evidentně ty ropné výpary negativně působí na lidský mozek…
                  To není souboj Tesla vs ostatní EV…

                10. Vždyt ono by se nic nestalo, kdyby se EV prodávala až za 10
                  Vždyt ono by se nic nestalo, kdyby se EV prodávala až za 10 let… A roli Teslu zním, jen píšu, že dnes už jsou tu (min. v Evropě) jiní, co se chytli příležitosti a Tesle klesají prodeje. To jenom fanatici si myslí, že jediný správný EV je Tesla, uživatelé v Evropě to vidí jinak 🙂

                11. Tak to je jasné každému, že Tesla nemá nejmenší šanci
                  Tak to je jasné každému, že Tesla nemá nejmenší šanci v dlouhodobém měřítku uspět na poli EV proti zavedeným starým automobilkam pokud budou vyrábět plus mínus podobné EV auto,
                  dostupný servis, cena a renomé značky dělají své…
                  A v tom Tesle absolutně nepomůže ani to, že podle burzy je nejhodnotnější automobilkou světa..
                  Osobně považuji prodejní čísla jako hlavní měřítko úspěšnosti u zákazníků…
                  Navíc jak chce Tesla bojovat proti takovým nabídkám jako např…

                  https://www.leasingmarkt.de/leasing/pkw/opel-corsa/1568051?v=2&mn=70&mag%5B%5D=1009&item=0&ins=1&sort=rate&adVariant=4281121

                12. Tyto leasingy jsou otevrene jen pro firemni zajemce. Navic
                  Tyto leasingy jsou otevrene jen pro firemni zajemce. Navic jsou limitovane na malo aut. Ale jako rozinka je to dobry kseft.

                13. Tesle pomůže především to, že dokáže vyrábět auta ve
                  Tesle pomůže především to, že dokáže vyrábět auta ve velkých sériích s hrubou marží nad 20 % o čemž si ostatní můžou nechat jen zdát. Třeba WV má hrubou marži cca 5 %.

                  Až Tesla dostaví továrnu v Evropě a kdyby šla s marží na 5 %, tak tu máme TM3 LR s cenou kolem milionu a TM3 SR za 800 tisíc. Co ze zavedených automobilek bude moci tomu konkurovat?

                  To samozřejmě neudělají, protože dokud poptávka převyšuje nabídku, tak není důvod zlevňovat.

                  Z dlouhodobého hlediska jsou na tom zavedené automobilky velice špatně. Hlavně WV, který by svůj dluh 200 mld EUR splácel svým hrubým ziskem cca 10 mld EUR asi 20 let a to by musel přestat investovat a vyplácet dividendy. Proto se WV také prodává skoro za polovinu účetní hodnoty.

                14. Je to souboj automobilek mezi sebou. Kdyby nebyla Tesla a
                  Je to souboj automobilek mezi sebou. Kdyby nebyla Tesla a hlavně kdyby nebyly na EV dotace, tak budou baterie pomalu zlevňovat, EV si koupí pár nadšenců a přechod na elektro by se tak posunul o mnoho let.

                15. Kdyby byly pred vic nez 100 lety poradne baterky, tak dnes
                  Kdyby byly pred vic nez 100 lety poradne baterky, tak dnes zadny smradlavy spalovaky nikdo nezna. Jo, povestne kdyby.

                16. Milburn před 100 lety na tehdejší baterky ujel 100km,
                  Milburn před 100 lety na tehdejší baterky ujel 100km, jenže přišel Henry Ford s pásovou výrobou a téčko se brutálně zlevnilo, byť se plazilo plus mínus stejnou rychlostí, tak to elektromobily prohráli na dvě věci – cena a v neposlední řadě síť nabíjecích stanic.
                  Překvapivě po 100 letech jsou kamenem úrazu elektromobility ty samé věci – je to drahé a není uspokojivá síť dobíjecích stanic.

                17. Pred 10ti lety v CR asi nebyla ani jedna nabijeci stanice.
                  Pred 10ti lety v CR asi nebyla ani jedna nabijeci stanice. Dnes jsou to tisice a elektromobilita je teprve na zacatku. Trzni hospodarstvi si poradilo s vetsimi vyzvami nez postavit par stojanu s elektrickou zasuvkou. Nabijeci stanice neni totiz nic jineho, nez skrin na konci kabelu, pripojeneho k elektricke siti. V CR existuji miliony potencialnich nabijecek ve forme obycejne zasuvky. Akorat se musi trochu vic priblizit smerem k parkovacimu autu.

                18. Já nepopírám, že se to nelepší. Jen si musíme
                  Já nepopírám, že se to nelepší. Jen si musíme uvědomit, že nabíjení 230V/16A nebo 400V/ 32A není zcela operativní, ale je to spíš pro takové to domácí žvýkání (pardon nabíjení) přes noc. Pokud člověk operuje s autem přes den, tak potřebuje rychlonabíjení v dostatečné míře – a tím nemyslím vůbec sebe, nebo vás, my už nejsme vůbec vzorek, ale služební auta a auta, co jsou v řádné permanenci.

                19. Tech par aut, ktera by se mela nonstop tocit s dennim najezdem
                  Tech par aut, ktera by se mela nonstop tocit s dennim najezdem >300km nejsou smerodatna. Drtiva vecina aut jezdi mene km/24h, nez se z pomale zasuvky da pres noc dobit. A kdyz bude rozumny pocet rychlonabijecek, tak muze jezdit skoro kazdy bez nejakych omezeni.

                20. jo souhlas, je to o tom rozumném počtu rychlonabíječek a
                  jo souhlas, je to o tom rozumném počtu rychlonabíječek a jejich dostatečné průtoční kapacitě

                21. Ty tehdejsi baterky mely tak omezenou zivotnost, ze to bylo
                  Ty tehdejsi baterky mely tak omezenou zivotnost, ze to bylo jen pro omezeny pocet jizd. Dnesni baterky jsou z uplne jineho supliku.

                22. Stejně jako spalovací motor a všechny omezovala životnost
                  Stejně jako spalovací motor a všechny omezovala životnost pneumatik a náročná komplexní údržba.

                23. To je kravina.. tesla prodává model S asi 8 let a nic se
                  To je kravina.. tesla prodává model S asi 8 let a nic se nedělo…je to zásluha EU…

                24. enypšouk se neprodává, to sou jen čísla nawoko tvl nejsou
                  enypšouk se neprodává, to sou jen čísla nawoko tvl nejsou baterky, pryjorytou je letos udat dalších 1,5 mega popelnic 😉

                  https://kcc-hho.webnode.cz/

                1. Tim padem neprodala Skodoffka v 2020 zadne vlastni BEV na
                  Tim padem neprodala Skodoffka v 2020 zadne vlastni BEV na ceskem trhu. Jasna a cista nula. Diky za doplneni.

              2. ty Enyaky jsou z 90% koupene koncovyma zakaznikama/firmama 😉
                ty Enyaky jsou z 90% koupene koncovyma zakaznikama/firmama 😉 a prumerna prodejni cena byla nad 1.3 milionem, respektive u tech co jdou k zakaznikum tak je zaplacena zaloha, doplaceno musi bejt v den prevzeti vozu

                osobne znam 2 lidi co si je budou prtebirat, obe firemni

                1. To je fakt zajímavé. Objednal jsem Enyaq první den jak to
                  To je fakt zajímavé. Objednal jsem Enyaq první den jak to šlo a v listopadu mi sdělili že naplánovaná výroba objednaneho auta je 24-26 týden 2021. Tak jsem objednávku zase hezky zrušil.

                2. Buď je tak ohromná poptávka a nebo avizovaná produkce 350
                  Buď je tak ohromná poptávka a nebo avizovaná produkce 350 za den bylo jen chvástání nebo plán na 2022+. Snad se brzo dozvíme, kde je pravda. 🙂

                1. Saman je ta prvni ruka?
                  Saman je ta prvni ruka?

                2. ne urcite nejsem kdys delam pro Skodovku 😀 a nase firma co
                  ne urcite nejsem kdys delam pro Skodovku 😀 a nase firma co jeden z nich objednala a castecne jiz zaplatila, a mame ho ted prebirat je vlastne fiktivni a neverohodna 😀

                  ohldne Skodovek si myslim budeu mnohem verohodnejsi zdroj nez ty 😉

                3. No tak az ho budete mit ve firme, tak dejte echo jak to jezdi.
                  No tak az ho budete mit ve firme, tak dejte echo jak to jezdi. Jak vite, ze zrovna vase je v tech 941 kusu, ktere byly prihlaseny v 2020?

                4. ja se v maskovanem svezl jiz loni po Praze, na Enyaq jsem
                  ja se v maskovanem svezl jiz loni po Praze, na Enyaq jsem delal, tazke pokud ti staci asi 15 minutova zkusenost

                  jelo to jizdne lip nez Kodiaq RS, tedy min uskakane a ne jako koza Kodiaq kteremu delaj probelmi pricne nerovnosti pri zataceni, a celkove me by to auto vyhovovalo mnohem vic nez model 3 ktera me proste nijak nenadchla krom zrychleni a asi me tedy nenadchne ani model Y, zrychleni totiz neni nic co bych k provozu kazdodenniho auta potreboval, horsi u Enyaq bude jiste dojezd a nabijeni, ale to jsou vesmes normalni znama fakta, Enyaq je proste pohodlne auto segmentu C-SUV/crossover, s interierem cca na urovni Kodiaq/Superbu co se zpracovani tyce, takze komu se jezdilo dobre s Kodiaq nebo Superbem, tak s Enyaq se mu bude jezdit asi podobne dobre

                5. Mně se docela líbí a hodně ho zvažuji, ale irituje mě
                  Mně se docela líbí a hodně ho zvažuji, ale irituje mě těch 50kW nabíjení. Vím, že to budu potřebovat párkrát do roka, ale bude mě to štvát. Jinak všechny naše běžné cesty mají rádius do 300km a tak by mi 58kWh stačil. No ještě chvíli s Amperou vydržím.

                6. i verze 60 by mela zvladat az 100kW nabijeni, takze realne se
                  i verze 60 by mela zvladat az 100kW nabijeni, takze realne se na hodnoty okolo 80-90kW da jiste za urcitych podminek dostat

                  a pokud ti Ampera vyhovuje, tak asi neni duvod hned menit, jen at se auto poradne upotrebi, a s faceliftem se jiste zase Enyaq trosku posune 🙂

                7. Abys pochopil, já si teď vybírám auto, který si koupím
                  Abys pochopil, já si teď vybírám auto, který si koupím ojeté za tři roky. Amperu mám dva roky a jsem s ní spokojen a tři roky by snad měla vydržet. Má najeto už přes 200t km a vše je zatím v naprostém pořádku. Ale moje další auto už bude čistá elektrika. Benzín už opravdu nechci. Tak sonduju auta kolem 1-1,3 mio, která by za pár let mohla být jetá za dostupnější peníze.

                  Kdyby Enyaq byl schopen nabíjet ke 100kW, tak to by už šlo. Ale na skodovackych stránkách v konfigurátoru mají jen těch 50kW, proto ta moje reakce. Jinak to bude vypadat na Konu, Soul, ID3, možná P2008. Chci na důchod vyšší auto, favoritem by byla TMY, ale ta bude asi drahá.

                8. za tři roky je dlouhá doba a u ojetin je beztak svazující
                  za tři roky je dlouhá doba a u ojetin je beztak svazující se soustředit na jednu značku a typ, je lepší si udělat pool toho, co člověku nevadí, mít připravdené must vlastnosti a nice to have a případně never a pak podle toho hledat nejlepší koupi. Nabíječky se do té doby rozšíří výrazně a třeba se do té doby i změní složení cest.. před třemi lety jsem měl pocit, že v autě bydlím a loni jsem ve svém autě natočil 4 000km – dlouhou dobu jsem si myslel, že pět, ale podle záznamu výměny oleje to bylo ještě o tisíc km méně

                9. U standardních ICE vozů ano, tam je celkem jedno, co to bude
                  U standardních ICE vozů ano, tam je celkem jedno, co to bude nakonec za značku, protože jsou jedno jako druhý, ale u EV jsou zatím ty parametry rozdílné a není moc velký výběr. Amperu jsem si taky vybral 4 roky předem a čekal jsem, až se objeví na sekundárním trhu. Rozhodoval jsem se jen mezi ní a Outlanderem. Rozumné EV jako jediné auto do rodiny tehdy nebylo pod půl míče k mání. A ano, třeba bude za tři čtyři roky jiná situace, ale větší ojeté EV za cca 400t Kč se bude rekrutovat z těch, co jsem vypsal nahoře. Možná ještě eNiro. Nemyslím, že by se objevilo něco, co by ještě vklouzlo cenou do tohoto výběru. Ale zatím to jsou jen úvahy, máte pravdu, že se budu rozhodovat podle momentální situace.

                10. Nemyslím, že tříletá ojetina současných BEV o kterých
                  Nemyslím, že tříletá ojetina současných BEV o kterých píšete bude pod půl milionu bez DPH za předpokladu udržovaného a výrazně neojetého kusu

                11. Tříletá ojetina ne, vybírám z aut, co už jsou na trhu
                  Tříletá ojetina ne, vybírám z aut, co už jsou na trhu nějakou dobu a Enyaqa jsem zmínil, že se mi to auto líbí, ale to asi bude za 3-4 roky pořád dražší. Určitě ale nebudu kupovat na českém trhu. Předpokládám, že na trzích s dotacemi budou ojetá EV levnější než u nás. Amperu mám také z Holandska.

                12. Ahoj, Ampera je skvělé auto, jen se hodí spíš pro
                  Ahoj, Ampera je skvělé auto, jen se hodí spíš pro manažery, má ji mamka, najeto 100tis km, zatím žádná degradace baterky, najeto 90% cest na elektřinu, super. Tomu autu se nedá skoro nic vytknout. Koupeno před 6 lety jako předváděčka za 700tis., až na této částce bude elektromobil s dojezdem 500km, pak o něm budu reálně uvažovat. Do té doby to nemá ekonomickou návratnost a já si budu muset vystačit s Roomsterem upraveným na E85, neboť na dovolenou bych se do manažerskýho auta s dvěma děti nenacpal.

                13. 50kW je standard a jen pro 60ku, ale ten smesnej priplatek za
                  50kW je standard a jen pro 60ku, ale ten smesnej priplatek za 100kW nabijeni snad vetsina lidi zaklikne alespon v ramci zdraveho rozumu, Enyaqu se zakladnim nabijenim pocitam moc nebude coby ojetin, a vesmes i zpetne dodelani bude asi snadne a za par supu, bud to pujde ciste softwarove a nebo tam bude neco HW co se rychle objevi v aftermarketu

                  spis bych se soustredil pak u ojetin na treba absenci tepelneho cerpadla, to si myslim spousta lidi nekoupi

                14. Podle toho co já vím, jsou to normální služební auta pro
                  Podle toho co já vím, jsou to normální služební auta pro zaměstnance Škody Auto. Tj auta na normální ježdění. Jezdí s tím hlavně do práce. Takže reálná auta pro koncového uživatele.
                  Místo naftové oktávky dostane elektriku. Osobně v tom nevidím rozdíl, jestli se to prodá fo firmy , nebo jinam, auto bude jezdit a šetřit životní prostředí.

        1. A proč je tedy registruje na značky Škodovka a ne koncoví
          A proč je tedy registruje na značky Škodovka a ne koncoví zákazníci? Ať ve firmě nebo soukromě jsme vždycky auta dostali na převozkách a zaregistrovat jsme je museli sami… Asi nová služba automobilek, jak si zařídit konkurenční výhodu 🙂

          1. registrace auta pred predanim je normalni sluzba kterou ti
            registrace auta pred predanim je normalni sluzba kterou ti udela jakykoliv autosalon nejenom Skodovky (to nabizej snad v kazdem normalnim autosalonu kazde znacky), takze urady nemusi obyhat zakaznik, ale udela to bud clovek z autosalonu s plnou moci od zakaznika, a nebo clovek primo od Skodovky s plnou moci od zakaznika 😉 jedinej rozdil je ted v tom ze aby splnili i datum zahajeni prodeju tak je nemohli hned predat zakaznikum, ale ty auta proste ted cekaj do 17.1 na to nez je zakaznici budou moct prevzit po ofiacilnim zahajeni prodeju , ale samozrejme i autosalony maj cast aut napsanych na sebe coby predvadecky, pokud to teda budou predvadecky na jezdeni

            takze auto dostalo normalne znacky, je prihlasene treba na Frantu Omacku z Horni spodni, a misto aby auto dostal v prosinci, tak musi jen cekat do 17 ledna nez mu ho dealer bude moct predat

Napsat komentář