Rok 2020 byl zlomový pro elektromobilitu také v Česku. Zatímco vyspělá část světa útočí na dvouciferné podíly aut do zásuvky na celkových registracích nových aut, Česko se loni konečně dostalo od desetin procenta nad 2,5% podíl.
foto: Škoda
Registrace nových osobních automobilů v období leden-prosinec 2020:
3 262 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +332 %
1 978 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +321 %
1 293 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -28 %
1 280 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +215 %
V období leden-prosinec 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 202 972 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 46 943 registrací méně, tj. -19 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility byl v loňském roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.
Meziročně bylo registrováno také více LPG vozidel, naopak 28% pokles byl evidován u CNG vozidel. V prosinci bylo registrováno 1 522 EV vozidel (1 159 BEV, 363 PHEV), jednalo se historicky o nejvyšší počty registrací. V případě registrací BEV vozidel se prosinec podílel 35,5 % na ročních registracích. Tento výsledek významně ovlivnilo 741 registrací nového BEV Škoda Enyaq.
„V roce 2020 bylo registrováno 5 240 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 573 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla (GV) podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v roce 2019 36 %, v loňském roce činil tento podíl 67 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do prosince 2020, bylo registrováno 63 % elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylých 37 % pak bylo plug-in hybridních (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:
„Celkem 26 automobilek vloni registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 50 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 8 % Tesla a 7 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 573 vozidel, z toho 1 293 CNG a 1 280 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“
Škoda si zabrala 50 % trhu s elektrickými vozidly. V roce 2020 registrovala Škoda 2 636 elektrických vozidel: 943 CitiGO iV (BEV), 807 Superb (PHEV), 741 Enyaq iV (BEV) a 145 Octavia iV (PHEV). Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením.
Kromě uvedené Škody si celkem 396 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (8 %), 369 registrací (345 BEV + 24 PHEV) pak patřilo Hyundai (7 %). Následovaly Mercedes-Benz (285), BMW (222), Volkswagen (218), Volvo (202), Renault (157) a další.
Plynová vozidla: lídrem Dacia s LPG
Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 293 registrací, meziročně o 28 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 90 % z těchto vozidel registrovala Dacia (1 149), 91 Renault a 40 vozidel Fiat.
Ostatní vozidla: převaha CNG
Registrace nových lehkých užitkových vozidel:
607 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 429x Volkswagen, 164x Fiat, 14x Iveco
44 BEV vozidel (bateriové elektrické); 16x Nissan, 12x Renault, 9x Volkswagen, 3x Mercedes-Benz, 2x MAN, 1x Opel
3 PHEV vozidla (plug-in hybrid); 3x Ford
Registrace nových nákladních vozidel:
56 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 27x Scania, 20x Iveco, 8x Mercedes-Benz
2 PHEV vozidla (plug-in hybrid); 2x Fuso
Registrace nových autobusů:
261 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 117x Iveco Bus, 54x Solaris, 52x SOR, 25x Scania, 7x Iveco, 6x MAN
6 BEV vozidel (bateriové elektrické); 5x SOR, 1x Iveco Bus
https://www.cistadoprava.cz/registrace-vsech-cistych-vozidel-v-cr-dle-nap-cm/
Nová Dacia Sandero LPG 74kW za 289.900 vč DPH. Naprostá
Nová Dacia Sandero LPG 74kW za 289.900 vč DPH. Naprostá bomba.
Tomu říkám auto do práce a zpět. A ne elektrická popelnice za 900 tisíc.
jojo přesně tak odpovídá to tomu, když jsem při uvedení
jojo přesně tak odpovídá to tomu, když jsem při uvedení citigo tvrdil, že má smysl, aby stálo max 320 tis Kč, cokoli nad je ekonomický nesmysl..
Tak tak.
A to je za ty prachy Sandero navíc mnohem větší
Tak tak.
A to je za ty prachy Sandero navíc mnohem větší auto, pět míst, větší kufr…
Jo, to je pravda, ve své třídě je největší, svého
Jo, to je pravda, ve své třídě je největší, svého času jsem do něj dostal dozadu tři dětské sedačky dozadu, čtvrtou dopředu nebo dva dospělé a sourozenecký kočár do kufru, navíc výborné krátké zpřevodování do města.
Když chceš elektromobil, tak je ti Dacia Sandero na houno,
Když chceš elektromobil, tak je ti Dacia Sandero na houno, co?
DIESEL v čezku zlevnil o 1kč/litr díky spotř.dani jasný
DIESEL v čezku zlevnil o 1kč/litr díky spotř.dani jasný dárek 2021 soudluzi jo ;))
https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
Spotreba nejak klesa a odbyt agroferti bioslozky musi byt
Spotreba nejak klesa a odbyt agroferti bioslozky musi byt podporen.
nemám data nemůžu tvrdit ale s pár tisícovkama PHEVéček
nemám data nemůžu tvrdit ale s pár tisícovkama PHEVéček pochybuju že významně, to sou drobný
http://www.hybrid.cz/v-roce-2020-bylo-v-cr-registrovano-pres-5200-novych-aut-do-zasuvky
Malo se jezdi, tak spotreba a tudiz odbyt logicky klesa.
Malo se jezdi, tak spotreba a tudiz odbyt logicky klesa.
Vede ŠKODA auto strhala všechny rekordy
To se ještě
Vede ŠKODA auto strhala všechny rekordy
To se ještě nezačal prodávat
https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv
SDA u 4142 nejsou stále schopni určit co vozidlo pohání
ve stejné kolonce je i Tesla s 396 novými registracemi
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2020&mesic=12&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova
Navigace je za priplatek. To je teda ostuda. A zazracny
Navigace je za priplatek. To je teda ostuda. A zazracny head-up displej minimalne za priplatek 63.000 Kc. To bude trhak. Az prijde Tesla Y, Enyaqa roztra.
Listina priplatku je asi 2m dlouha. Kolik bude stat enyaq 4×4?
no sláva konečně si češi nastudovali co je ve
no sláva konečně si češi nastudovali co je ve skutečnosti 200 BAR metáku pod dětskou autosedačkou vlastně zač ;))
https://kcc-hho.webnode.cz/cng/
ale kde se vzalo 741 registrací nového BEV Škoda Enyaq to je mi vážně záhadou, vono se to vážně vyrábí?? 🙂
Myslim, ze by nase vrchnost mela pouzivat CNG auta. Meli by
Myslim, ze by nase vrchnost mela pouzivat CNG auta. Meli by jit prikladem. A teprve vodik, to bude jeste vetsi bomba.
nesmyslný vodík je ropná korupce to ví každý, ale cng do
nesmyslný vodík je ropná korupce to ví každý, ale cng do vosobáku je blbost, jen zdroj dalších budoucích problémů, lpg 10 BAR jezdí skvjele dik 😉 MALÝ AUTO MALÝ TLAK
https://kcc-hho.webnode.cz/lpg/
OT
Jak to vypadá, když se zruší stabilní zdroje bez toho,
OT
Jak to vypadá, když se zruší stabilní zdroje bez toho, aby se dokončila za ně náhrada, a spoléhá se čistě na vítr a fotovoltaiku už jasně ukazuje Velká Británie: https://oenergetice.cz/zahranicni/problemy-dostupnym-vykonem-britanii-vyhnaly-cenu-elektriny-rekordni-hodnotu .
Na evropské pevnině zatím ještě těžíme možnosti využívat sousedy, což je na ostrovech možné jen v omezené míře. Ale až to spoléhání čistě na vítr a fotovoltaiku a vypnutí jádra a uhlí udělají všichni, tak i nám nic nepomůže.
Pár to zkusí, uvidí se, jak to bude lítat a bude hotovo.
Pár to zkusí, uvidí se, jak to bude lítat a bude hotovo. Využívání sousedů v Evropě je možné jen ve chvíli, kdy někdo má přebytek, pokud budou mít všichni nedostatek nebo tak tak, tak nikdo nic neprodá.
Podle mě přejít stoprocentně na nestabilní zdroje elektřiny a baterky je cesta do pekla lemovaná tleskajícími nadšenci a jediná správná cesta bude dosažení rozumného energetického mixu.
To je strašně málo.
A když si uvědomíme, že už se
To je strašně málo.
A když si uvědomíme, že už se desítky starých aut se začínají vyřazovat nebo kvůli vylágrovaným baterkám provozně omezovat, je to fakt zoufalý nepokrok.
A roky běží a běží…
To povídej v Německu
To povídej v Německu 🙂
https://www.cleanenergywire.org/news/germany-registers-more-20000-pure-electric-cars-month-first-time
No vzhledem k rozdílné ekonomické situaci mezi
No vzhledem k rozdílné ekonomické situaci mezi kolonizátorem a kolonií a faktu, že v Německu vládnou rudozelení ultralevičáci je výsledek pouhých 7x víc per capita než u nás taky nic moc.
V DE v 2020 narust cistych EV o
V DE v 2020 narust cistych EV o 206%.
https://ecomento.de/2021/01/06/kba-bilanz-2020-elektromobilitaet-in-deutschland-auf-der-ueberholspur/
jenom?
jenom?
Pokles odbytu spalovaku si uz najdete sam?
Pokles odbytu spalovaku si uz najdete sam?
Koukám, že trh s auty do zásuvky v ČR rozhýbala Škodovka
Koukám, že trh s auty do zásuvky v ČR rozhýbala Škodovka 🙂 Před rokem jsem tipoval, že si ukousne 50% podíl a vidím, že jsem se trefil.
Tech 741 Enyaq iV bude asi registrovanych na Skododofku a
Tech 741 Enyaq iV bude asi registrovanych na Skododofku a dealery. Takze je to trochu jinak. Vypada to, ze Skodoffka musela neco udelat, aby ten pomer Citigo a Tesla nebyl tak kriklavy.
Nejsou to novinářská auta a předváděčky?
Nejsou to novinářská auta a předváděčky?
K jakemu pouziti je Skodoffka prihlasila je vcelku jedno.
K jakemu pouziti je Skodoffka prihlasila je vcelku jedno. Dulezite je, ze nebyly prodany na volnem trhu.
cca 90% tech aut je zakaznickych, a jako prvi majitel tam je
cca 90% tech aut je zakaznickych, a jako prvi majitel tam je psana firma, nebo majitel, jedine co je jinak proti normalu je odsunuti predavky aut na leden, bylo potreba jeste prodat par set elektrickych aut v 2020 kvuli flotile, takze temer kazdy kdo predobjednal Enyaq byl vyzvan ze se auto za mensi slevu prihlasi jiz v 2020 a preda az v lednu
To je vcelku jedno, je to registrace. I tato auta se dostanou
To je vcelku jedno, je to registrace. I tato auta se dostanou k zákazníkům.
Ale od vás, jako od Tesla fanatika, jsem ani jinou reakci nečekal 🙂 Faktem ale je, že Tesla pomalu oslabuje, nejen u nás, ale i v Norsku a v celé Evropě, nejen podíl na trhu, ale i absolutní počty prodejů, na rostoucím EV trhu. Ale to se jistě změní s příchodem modelu Y, že? 🙂
Tesla ma v CR druhy nejvetsi podil na trhu BEV. Pritom je cena
Tesla ma v CR druhy nejvetsi podil na trhu BEV. Pritom je cena 3x vyssi nez skritek eCitigo. Na domacim hristi Skodoffky to musi byt frustrujici. Ale jo, zijte si ve vasi bubline.
Jo, Tesla má 8% a Škoda má 50%. To je pro Škodovky opravdu
Jo, Tesla má 8% a Škoda má 50%. To je pro Škodovky opravdu frustrující 🙂 A skoro půlka z těch Škodovek je Enyaq v ceně přes milion. Vy jste fakt komik.
Ty enyaqy nikdo nekoupil. Skodoffka potrebovala udelat na
Ty enyaqy nikdo nekoupil. Skodoffka potrebovala udelat na nektere velikany mysleni obrovsky dojem. Povedlo se, koukam.
Tak bez Enyaq by byl podíl Škody kolem 41%. To je už
Tak bez Enyaq by byl podíl Škody kolem 41%. To je už opravdu tragédie oproti Tesle:-)
Máte nějaké info o tom, kolik z těch Enyaqu je u dealerů a kolik se prodalo zákazníkům, firmám, leasingovkám? Protože bez toho jsou to jen prázdné kecy. A nakonec… o ten počet bude mít pak méně v 2021, je to úplně jedno. Jsem pak zvědavý na 2021.
Prepocitejte si podily u cistych BEV. Plugin do toho nepatri.
Prepocitejte si podily u cistych BEV. Plugin do toho nepatri.
Jasně, protože Tesla nemá plug-in 🙂 Já od počátku
Jasně, protože Tesla nemá plug-in 🙂 Já od počátku myslím auta do zásuvky, je problém Tesly, že nedělá plug-in.
Protože plugin je prostě blbost.
Protože plugin je prostě blbost.
To je tvůj názor. Já od počátku píšu o autech do
To je tvůj názor. Já od počátku píšu o autech do zásuvky a o podílu značek na CZ trhu v tomto segmentu. Jestli je, dle tebe, plug-in blbost, v této debatě nehraje roli.
Hraje to roli v tom, proč je Tesla nevyrábí 🙂
Hraje to roli v tom, proč je Tesla nevyrábí 🙂
No to je 🙂
Ale nehraje to roli v té statistice prodejů aut
No to je 🙂
Ale nehraje to roli v té statistice prodejů aut do zásuvky, o které je článek i debata.
Je to kontroverzni debata. Plugin neuznavam jako EV. Je to jen
Je to kontroverzni debata. Plugin neuznavam jako EV. Je to jen ucelovy podvod.
Plugin taky není EV, to je jasné. Je to auto do zásuvky,
Plugin taky není EV, to je jasné. Je to auto do zásuvky, což není EV, aspoň tak to chápu já. Jako EV beru čisté EV. To ale neznamená, že plugin je podvod. Není a svoje místo na trhu má.
Jen málokdo si uvědomuje, že na každém prodaném EV má
Jen málokdo si uvědomuje, že na každém prodaném EV má svojí zásluhu Tesla…
Nebýt Tesly tak se nějaký enyaq bude prodávat nejdřív za 10let…možná i později…
Je to stejné jako kdyby se pořád elektrikáři hádali jestli se vyrobilo více elektromotorů Siemens, Schorch, Aeg, ABB, MEZ…
Evidentně ty ropné výpary negativně působí na lidský mozek…
To není souboj Tesla vs ostatní EV…
Vždyt ono by se nic nestalo, kdyby se EV prodávala až za 10
Vždyt ono by se nic nestalo, kdyby se EV prodávala až za 10 let… A roli Teslu zním, jen píšu, že dnes už jsou tu (min. v Evropě) jiní, co se chytli příležitosti a Tesle klesají prodeje. To jenom fanatici si myslí, že jediný správný EV je Tesla, uživatelé v Evropě to vidí jinak 🙂
Tak to je jasné každému, že Tesla nemá nejmenší šanci
Tak to je jasné každému, že Tesla nemá nejmenší šanci v dlouhodobém měřítku uspět na poli EV proti zavedeným starým automobilkam pokud budou vyrábět plus mínus podobné EV auto,
dostupný servis, cena a renomé značky dělají své…
A v tom Tesle absolutně nepomůže ani to, že podle burzy je nejhodnotnější automobilkou světa..
Osobně považuji prodejní čísla jako hlavní měřítko úspěšnosti u zákazníků…
Navíc jak chce Tesla bojovat proti takovým nabídkám jako např…
https://www.leasingmarkt.de/leasing/pkw/opel-corsa/1568051?v=2&mn=70&mag%5B%5D=1009&item=0&ins=1&sort=rate&adVariant=4281121
Tyto leasingy jsou otevrene jen pro firemni zajemce. Navic
Tyto leasingy jsou otevrene jen pro firemni zajemce. Navic jsou limitovane na malo aut. Ale jako rozinka je to dobry kseft.
Tesle pomůže především to, že dokáže vyrábět auta ve
Tesle pomůže především to, že dokáže vyrábět auta ve velkých sériích s hrubou marží nad 20 % o čemž si ostatní můžou nechat jen zdát. Třeba WV má hrubou marži cca 5 %.
Až Tesla dostaví továrnu v Evropě a kdyby šla s marží na 5 %, tak tu máme TM3 LR s cenou kolem milionu a TM3 SR za 800 tisíc. Co ze zavedených automobilek bude moci tomu konkurovat?
To samozřejmě neudělají, protože dokud poptávka převyšuje nabídku, tak není důvod zlevňovat.
Z dlouhodobého hlediska jsou na tom zavedené automobilky velice špatně. Hlavně WV, který by svůj dluh 200 mld EUR splácel svým hrubým ziskem cca 10 mld EUR asi 20 let a to by musel přestat investovat a vyplácet dividendy. Proto se WV také prodává skoro za polovinu účetní hodnoty.
Je to souboj automobilek mezi sebou. Kdyby nebyla Tesla a
Je to souboj automobilek mezi sebou. Kdyby nebyla Tesla a hlavně kdyby nebyly na EV dotace, tak budou baterie pomalu zlevňovat, EV si koupí pár nadšenců a přechod na elektro by se tak posunul o mnoho let.
Kdyby byly pred vic nez 100 lety poradne baterky, tak dnes
Kdyby byly pred vic nez 100 lety poradne baterky, tak dnes zadny smradlavy spalovaky nikdo nezna. Jo, povestne kdyby.
Milburn před 100 lety na tehdejší baterky ujel 100km,
Milburn před 100 lety na tehdejší baterky ujel 100km, jenže přišel Henry Ford s pásovou výrobou a téčko se brutálně zlevnilo, byť se plazilo plus mínus stejnou rychlostí, tak to elektromobily prohráli na dvě věci – cena a v neposlední řadě síť nabíjecích stanic.
Překvapivě po 100 letech jsou kamenem úrazu elektromobility ty samé věci – je to drahé a není uspokojivá síť dobíjecích stanic.
Pred 10ti lety v CR asi nebyla ani jedna nabijeci stanice.
Pred 10ti lety v CR asi nebyla ani jedna nabijeci stanice. Dnes jsou to tisice a elektromobilita je teprve na zacatku. Trzni hospodarstvi si poradilo s vetsimi vyzvami nez postavit par stojanu s elektrickou zasuvkou. Nabijeci stanice neni totiz nic jineho, nez skrin na konci kabelu, pripojeneho k elektricke siti. V CR existuji miliony potencialnich nabijecek ve forme obycejne zasuvky. Akorat se musi trochu vic priblizit smerem k parkovacimu autu.
Já nepopírám, že se to nelepší. Jen si musíme
Já nepopírám, že se to nelepší. Jen si musíme uvědomit, že nabíjení 230V/16A nebo 400V/ 32A není zcela operativní, ale je to spíš pro takové to domácí žvýkání (pardon nabíjení) přes noc. Pokud člověk operuje s autem přes den, tak potřebuje rychlonabíjení v dostatečné míře – a tím nemyslím vůbec sebe, nebo vás, my už nejsme vůbec vzorek, ale služební auta a auta, co jsou v řádné permanenci.
Tech par aut, ktera by se mela nonstop tocit s dennim najezdem
Tech par aut, ktera by se mela nonstop tocit s dennim najezdem >300km nejsou smerodatna. Drtiva vecina aut jezdi mene km/24h, nez se z pomale zasuvky da pres noc dobit. A kdyz bude rozumny pocet rychlonabijecek, tak muze jezdit skoro kazdy bez nejakych omezeni.
jo souhlas, je to o tom rozumném počtu rychlonabíječek a
jo souhlas, je to o tom rozumném počtu rychlonabíječek a jejich dostatečné průtoční kapacitě
Ty tehdejsi baterky mely tak omezenou zivotnost, ze to bylo
Ty tehdejsi baterky mely tak omezenou zivotnost, ze to bylo jen pro omezeny pocet jizd. Dnesni baterky jsou z uplne jineho supliku.
Stejně jako spalovací motor a všechny omezovala životnost
Stejně jako spalovací motor a všechny omezovala životnost pneumatik a náročná komplexní údržba.
To je kravina.. tesla prodává model S asi 8 let a nic se
To je kravina.. tesla prodává model S asi 8 let a nic se nedělo…je to zásluha EU…
enypšouk se neprodává, to sou jen čísla nawoko tvl nejsou
enypšouk se neprodává, to sou jen čísla nawoko tvl nejsou baterky, pryjorytou je letos udat dalších 1,5 mega popelnic 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/
Tie Citigoe zase nevyrobila Skodovka ale VW.
Tie Citigoe zase nevyrobila Skodovka ale VW.
Tim padem neprodala Skodoffka v 2020 zadne vlastni BEV na
Tim padem neprodala Skodoffka v 2020 zadne vlastni BEV na ceskem trhu. Jasna a cista nula. Diky za doplneni.
ty Enyaky jsou z 90% koupene koncovyma zakaznikama/firmama 😉
ty Enyaky jsou z 90% koupene koncovyma zakaznikama/firmama 😉 a prumerna prodejni cena byla nad 1.3 milionem, respektive u tech co jdou k zakaznikum tak je zaplacena zaloha, doplaceno musi bejt v den prevzeti vozu
osobne znam 2 lidi co si je budou prtebirat, obe firemni
To je fakt zajímavé. Objednal jsem Enyaq první den jak to
To je fakt zajímavé. Objednal jsem Enyaq první den jak to šlo a v listopadu mi sdělili že naplánovaná výroba objednaneho auta je 24-26 týden 2021. Tak jsem objednávku zase hezky zrušil.
Buď je tak ohromná poptávka a nebo avizovaná produkce 350
Buď je tak ohromná poptávka a nebo avizovaná produkce 350 za den bylo jen chvástání nebo plán na 2022+. Snad se brzo dozvíme, kde je pravda. 🙂
Takže máte tady info (zřejmě z první rukt) o tom, že ty
Takže máte tady info (zřejmě z první rukt) o tom, že ty Enyaqy jdou k zákazníkům, firmám a nejsou to žádné firktivní prodeje, jak jste naznačoval. Pak je následná debata zbytečná 🙂
Saman je ta prvni ruka?
Saman je ta prvni ruka?
ne urcite nejsem kdys delam pro Skodovku 😀 a nase firma co
ne urcite nejsem kdys delam pro Skodovku 😀 a nase firma co jeden z nich objednala a castecne jiz zaplatila, a mame ho ted prebirat je vlastne fiktivni a neverohodna 😀
ohldne Skodovek si myslim budeu mnohem verohodnejsi zdroj nez ty 😉
No tak az ho budete mit ve firme, tak dejte echo jak to jezdi.
No tak az ho budete mit ve firme, tak dejte echo jak to jezdi. Jak vite, ze zrovna vase je v tech 941 kusu, ktere byly prihlaseny v 2020?
ja se v maskovanem svezl jiz loni po Praze, na Enyaq jsem
ja se v maskovanem svezl jiz loni po Praze, na Enyaq jsem delal, tazke pokud ti staci asi 15 minutova zkusenost
jelo to jizdne lip nez Kodiaq RS, tedy min uskakane a ne jako koza Kodiaq kteremu delaj probelmi pricne nerovnosti pri zataceni, a celkove me by to auto vyhovovalo mnohem vic nez model 3 ktera me proste nijak nenadchla krom zrychleni a asi me tedy nenadchne ani model Y, zrychleni totiz neni nic co bych k provozu kazdodenniho auta potreboval, horsi u Enyaq bude jiste dojezd a nabijeni, ale to jsou vesmes normalni znama fakta, Enyaq je proste pohodlne auto segmentu C-SUV/crossover, s interierem cca na urovni Kodiaq/Superbu co se zpracovani tyce, takze komu se jezdilo dobre s Kodiaq nebo Superbem, tak s Enyaq se mu bude jezdit asi podobne dobre
Mně se docela líbí a hodně ho zvažuji, ale irituje mě
Mně se docela líbí a hodně ho zvažuji, ale irituje mě těch 50kW nabíjení. Vím, že to budu potřebovat párkrát do roka, ale bude mě to štvát. Jinak všechny naše běžné cesty mají rádius do 300km a tak by mi 58kWh stačil. No ještě chvíli s Amperou vydržím.
i verze 60 by mela zvladat az 100kW nabijeni, takze realne se
i verze 60 by mela zvladat az 100kW nabijeni, takze realne se na hodnoty okolo 80-90kW da jiste za urcitych podminek dostat
a pokud ti Ampera vyhovuje, tak asi neni duvod hned menit, jen at se auto poradne upotrebi, a s faceliftem se jiste zase Enyaq trosku posune 🙂
Abys pochopil, já si teď vybírám auto, který si koupím
Abys pochopil, já si teď vybírám auto, který si koupím ojeté za tři roky. Amperu mám dva roky a jsem s ní spokojen a tři roky by snad měla vydržet. Má najeto už přes 200t km a vše je zatím v naprostém pořádku. Ale moje další auto už bude čistá elektrika. Benzín už opravdu nechci. Tak sonduju auta kolem 1-1,3 mio, která by za pár let mohla být jetá za dostupnější peníze.
Kdyby Enyaq byl schopen nabíjet ke 100kW, tak to by už šlo. Ale na skodovackych stránkách v konfigurátoru mají jen těch 50kW, proto ta moje reakce. Jinak to bude vypadat na Konu, Soul, ID3, možná P2008. Chci na důchod vyšší auto, favoritem by byla TMY, ale ta bude asi drahá.
za tři roky je dlouhá doba a u ojetin je beztak svazující
za tři roky je dlouhá doba a u ojetin je beztak svazující se soustředit na jednu značku a typ, je lepší si udělat pool toho, co člověku nevadí, mít připravdené must vlastnosti a nice to have a případně never a pak podle toho hledat nejlepší koupi. Nabíječky se do té doby rozšíří výrazně a třeba se do té doby i změní složení cest.. před třemi lety jsem měl pocit, že v autě bydlím a loni jsem ve svém autě natočil 4 000km – dlouhou dobu jsem si myslel, že pět, ale podle záznamu výměny oleje to bylo ještě o tisíc km méně
U standardních ICE vozů ano, tam je celkem jedno, co to bude
U standardních ICE vozů ano, tam je celkem jedno, co to bude nakonec za značku, protože jsou jedno jako druhý, ale u EV jsou zatím ty parametry rozdílné a není moc velký výběr. Amperu jsem si taky vybral 4 roky předem a čekal jsem, až se objeví na sekundárním trhu. Rozhodoval jsem se jen mezi ní a Outlanderem. Rozumné EV jako jediné auto do rodiny tehdy nebylo pod půl míče k mání. A ano, třeba bude za tři čtyři roky jiná situace, ale větší ojeté EV za cca 400t Kč se bude rekrutovat z těch, co jsem vypsal nahoře. Možná ještě eNiro. Nemyslím, že by se objevilo něco, co by ještě vklouzlo cenou do tohoto výběru. Ale zatím to jsou jen úvahy, máte pravdu, že se budu rozhodovat podle momentální situace.
Nemyslím, že tříletá ojetina současných BEV o kterých
Nemyslím, že tříletá ojetina současných BEV o kterých píšete bude pod půl milionu bez DPH za předpokladu udržovaného a výrazně neojetého kusu
Tříletá ojetina ne, vybírám z aut, co už jsou na trhu
Tříletá ojetina ne, vybírám z aut, co už jsou na trhu nějakou dobu a Enyaqa jsem zmínil, že se mi to auto líbí, ale to asi bude za 3-4 roky pořád dražší. Určitě ale nebudu kupovat na českém trhu. Předpokládám, že na trzích s dotacemi budou ojetá EV levnější než u nás. Amperu mám také z Holandska.
Ahoj, Ampera je skvělé auto, jen se hodí spíš pro
Ahoj, Ampera je skvělé auto, jen se hodí spíš pro manažery, má ji mamka, najeto 100tis km, zatím žádná degradace baterky, najeto 90% cest na elektřinu, super. Tomu autu se nedá skoro nic vytknout. Koupeno před 6 lety jako předváděčka za 700tis., až na této částce bude elektromobil s dojezdem 500km, pak o něm budu reálně uvažovat. Do té doby to nemá ekonomickou návratnost a já si budu muset vystačit s Roomsterem upraveným na E85, neboť na dovolenou bych se do manažerskýho auta s dvěma děti nenacpal.
50kW je standard a jen pro 60ku, ale ten smesnej priplatek za
50kW je standard a jen pro 60ku, ale ten smesnej priplatek za 100kW nabijeni snad vetsina lidi zaklikne alespon v ramci zdraveho rozumu, Enyaqu se zakladnim nabijenim pocitam moc nebude coby ojetin, a vesmes i zpetne dodelani bude asi snadne a za par supu, bud to pujde ciste softwarove a nebo tam bude neco HW co se rychle objevi v aftermarketu
spis bych se soustredil pak u ojetin na treba absenci tepelneho cerpadla, to si myslim spousta lidi nekoupi
Podle toho co já vím, jsou to normální služební auta pro
Podle toho co já vím, jsou to normální služební auta pro zaměstnance Škody Auto. Tj auta na normální ježdění. Jezdí s tím hlavně do práce. Takže reálná auta pro koncového uživatele.
Místo naftové oktávky dostane elektriku. Osobně v tom nevidím rozdíl, jestli se to prodá fo firmy , nebo jinam, auto bude jezdit a šetřit životní prostředí.
ty bublino čínskýho zaprodanýho amerikánce protikliku vod
ty bublino čínskýho zaprodanýho amerikánce protikliku vod hochštouchauzena sem už netahej :))
kvuli Tesle to opravdu neni, a vsechny ty auta jsou zaplaceny
kvuli Tesle to opravdu neni, a vsechny ty auta jsou zaplaceny zakazniky, drtiva vetsina z nich je i na znackach zakazniku coby prvnich majitelu, respektive firem, jen prevzeti tech aut bude ted v lednu
A proč je tedy registruje na značky Škodovka a ne koncoví
A proč je tedy registruje na značky Škodovka a ne koncoví zákazníci? Ať ve firmě nebo soukromě jsme vždycky auta dostali na převozkách a zaregistrovat jsme je museli sami… Asi nová služba automobilek, jak si zařídit konkurenční výhodu 🙂
registrace auta pred predanim je normalni sluzba kterou ti
registrace auta pred predanim je normalni sluzba kterou ti udela jakykoliv autosalon nejenom Skodovky (to nabizej snad v kazdem normalnim autosalonu kazde znacky), takze urady nemusi obyhat zakaznik, ale udela to bud clovek z autosalonu s plnou moci od zakaznika, a nebo clovek primo od Skodovky s plnou moci od zakaznika 😉 jedinej rozdil je ted v tom ze aby splnili i datum zahajeni prodeju tak je nemohli hned predat zakaznikum, ale ty auta proste ted cekaj do 17.1 na to nez je zakaznici budou moct prevzit po ofiacilnim zahajeni prodeju , ale samozrejme i autosalony maj cast aut napsanych na sebe coby predvadecky, pokud to teda budou predvadecky na jezdeni
takze auto dostalo normalne znacky, je prihlasene treba na Frantu Omacku z Horni spodni, a misto aby auto dostal v prosinci, tak musi jen cekat do 17 ledna nez mu ho dealer bude moct predat
https://elektrickevozy.cz/clanky/skoda-auto-registrovala-rekord
https://elektrickevozy.cz/clanky/skoda-auto-registrovala-rekordnich-741-enyaqu-ani-jeden-vsak-neni-pro-zakazniky
Ani jeden Enyaq není pro zákazníky