V hornorakouském Rainbachu staví tamní společnost Kreisel Electric zabývajíí se přestavbami aut na elektromobily novou továrnu na baterie. Jejich „malá gigatovárna“ bude mít roční výrobní kapacitu 800 MWh.
foto: Kreisel Electric
Bratři Kreiselové jsou svými přestavbami aut na elektrický pohon známí už v celém regionu střední Evropy a nejen tu. Nedávno například předali Arnoldu Schwarzeneggerovi plně elektrický Mercedes třídy G.
Známí jsou i v Česku, jejich vozy se účastnili například New Energies Rallye v Českém Krumlově. Svou továrnu začali budovat už v květnu 2016. Dokončena má být již brzy a výroba tam má začít během března 2017. Díky plně automatizované výrobě se tam každých 15 sekund vyrobí články o 1 kWh.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla rozjela v gigatovárně výrobu článků 2170
Baterie Kreisel Electric nabídnou inovativní systém tepelného managementu a velmi zajímavou energetickou hustotu. Článek o kapacitě 1 kWh váží 4,1 kg a má objem 1950 cm3. Garantovaná záruka po zabudování do elektromobilu pak má být 400 000 km.
Nová továrna zaměstná 70 lidí. Při pohledu shora má tvar loga společnosti Kreisel Electric. Podobně jako gigatovárna, i střecha továrny Kreisel bude pokryta solárními panely, ač jen o výkonu 200 kW. Elektřina se bude ukládat v bateriích vlastní výroby.
foto: Kreisel Electric
Stejně tak šetrně se zachází s teplem, které generují tepelná čerpadla. U továrny samozřejmě budou k dispozici nabíjecí stanice pro elektromobily. Díky továrně se Kreisel Electric vyprofiluje nově také jako vývojář a výrobce kvalitních baterií nejen pro elektromobily, ale i úložiště.
„……. Článek o kapacitě 1 kWh váží 4,1 kg a má objem
„……. Článek o kapacitě 1 kWh váží 4,1 kg a má objem 1950 cm3. Garantovaná záruka po zabudování do elektromobilu pak má být 400 000 km. ……“
Hmm, na jednokilowatthodinový článek ujet 400000km to bude slušná cyklovatelnost. Odhlížím od vopruzu s nabíjením tak malé kapacity.
Do zadnice, doufam, ze u nas pojede alespon ta HE3DA, at nam
Do zadnice, doufam, ze u nas pojede alespon ta HE3DA, at nam uplne neujede vlak. Kreislove vypadaji velice slibne!
Jakub:
HE3DA už jede, dostali investici od Číňana. Nejde
Jakub:
HE3DA už jede, dostali investici od Číňana. Nejde však o výrobu akumulátorů, ale získání peněz. Možná to zaplatíme z našich daní v podobě prohrané arbitráže.
Ty si další snílek co věří v tu pofidérní HEDU.
Ty si další snílek co věří v tu pofidérní HEDU.
Starting Lincoln by 3D nano battery HE3DA jééa
Starting Lincoln by 3D nano battery HE3DA jééa 😉
youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI
dokšá s germánským volovem!! ;))
dokšá s germánským volovem!! ;))
Bezpečná HE3DA Nano Li-Ion versus NEBEZPEČNÁ čínská
Bezpečná HE3DA Nano Li-Ion versus NEBEZPEČNÁ čínská lajonka ;))
youtube.com/watch?v=v-s0u-DvJVU
youtube.com/watch?v=0rjn5BC3EOQ
Máte špatné informace. Výroba baterek tady v ČR už
Máte špatné informace. Výroba baterek tady v ČR už několik let jede http://www.evbattery.cz, jen bez masivní mediální propagace. Bohužel na toto množství se asi nedostaneme, protože na stomilionové investice není.
Mám dojem, že vyrábíte LiFePo, že? Nějakou nabídku jsem
Mám dojem, že vyrábíte LiFePo, že? Nějakou nabídku jsem zahlédl na fóru mypower. Máte rozumné ceny.
No pokud se člověk zaměří na cyklovatelnost, tak to holky
No pokud se člověk zaměří na cyklovatelnost, tak to holky z evbattery.cz zas nemaj až tak moc levný. 2100 cyklů na LiFePo je žalostná životnost. (a holky, protože „Začátkem roku 2017 jsme získaly licenci k užívání ochranné známky……“)
Tak to je záruka. Předpokládám, že to bude plně
Tak to je záruka. Předpokládám, že to bude plně srovnatelné s výrobky čínských mistrů…
Jaké to byly cykly? Jak hluboké a jakým vybíjecím a
Jaké to byly cykly? Jak hluboké a jakým vybíjecím a nabíjecím proudem? Jakou kapacitu měl článek po těch 2100 cyklech? Bez těchto údajů je ten údaj k ničemu. Nicméně pokud jde o hluboké cykly nějakým rozumným proudem, tak 2100 cyklů je hodnota špičková.
Na jejich stránkách uvádí hloubku vybití 80 % kapacity
Na jejich stránkách uvádí hloubku vybití 80 % kapacity nominálním proudem 1C. Články jsou 100 Ah.
Nikde jsem tam nenašel, že by mělo jít o hodnotu 1C a
Nikde jsem tam nenašel, že by mělo jít o hodnotu 1C a popravdě u toho čísla 80% si nejsem jistý, jestli to nemá znamenat spíš pokles kapacity po těch 2100 cyklech.
Moc hezký, ale kde maj kucí zajištenej odbyt?
Moc hezký, ale kde maj kucí zajištenej odbyt? Předpokládám, že část produkce prodaj sami jako baterkový úložistě pro baráky, ale kde je ta automobilka co od nich koupí zbytek?
A články budou brát od taky od Panasoniku?
Si to spočítej
800 000 kWh => pokud budeš do aut dávat 20
Si to spočítej
800 000 kWh => pokud budeš do aut dávat 20 kWh baterii, je to na 40 000 aut za rok.
Takže bych se o odbyt nebál, stačí jim představit přestavbovou platformu na existující vozy. A to by se dalo například přidáním motoru na zadní nápravu. Nebo si představ kontrakt s německou poštou – na jejich elektrododávky by byli fronty.
Hele právěže si vůbec nic nepředstavuju a ptám se po
Hele právěže si vůbec nic nepředstavuju a ptám se po reálně zajištěným odbytu? Jedna věc je mít nabidku a sny a druhá věc je mít dopravdy vodklepnutej a zajištěnej odbyt.
Z konkurečních či politických důvodů třeba nebude nikdo chtít od nich kupovat a jsou namydlený. Proč by třeba automobilky vykrmovali růst konkurence, když si můžou založit vlastní baterkárnu? Automobilky chtěj mít strategický komponenty pod palcem.
Kreislerové třeba narvali do eGolfa 53 kWh baterku a superdobíječku při stejný hmotnosti a vidíš někde že by jim VW za to trhal ruce? Já ne.
Oni zvýšili u stávajícího eGolfa dojezd na dvojnásobek a teprve hledají zda někdo neměl zájem to vyrábět. VW evidentně teď nemá vůbec zájem prodávat velkobaterkáče a radši to odsouvá do budoucnosti tedy do roku 2020 a dále. VW a ostaní na to zvysoka prdí a kapacitu baterek přidávaj co nejpomalejc a po troškách. GM se všude ohání Boltem, ale jeho prodeje a velkovýrobu odsouvá co nejdál to jde.
Tak se ptám kdo kromě Tesly chce teď nabízet normální velkobaterkáče ve velkém?
Myslím že jim jde zejména o zajištění baterií pro
Myslím že jim jde zejména o zajištění baterií pro jejich vlastní potřebu přestaveb a něco pro další zákazníky. Pokud se dostali na nějakých 240Wh/kg, což naznačuje článek, pak je to myslím zajímavé i z pohledu dalších aplikací. Pokud budou dávat do aut baterie o cca 100kWh, pak ročně udělají asi 8k aut, je ale také možné že se pustí i do dalších druhů vozidel.
Hmotnost asi 4,1-4,5t/MWh je již velmi zajímavá a při použití například v železniční dopravě, kde by umožnila konstrukci silnějších dvouzdrojových elektrických lokomotiv, které by pak mohly mít přístup v podstatě na kteroukoliv trať což by odstranilo nutnost přepřahů. Zatím to ale ai není na konstrukci čistě bateriových lokomotiv pro běžnou traťovou službu.
4,5 tuny / MWh = 4,5 kg / kWh.
Aby měla lokomotiva zhruba
4,5 tuny / MWh = 4,5 kg / kWh.
Aby měla lokomotiva zhruba poloviční výkon oproti konstrukčnímu na samotné akumulátory, bude potřebovat 9 tun akumulátorů. Po hodině nasazení takového výkonu budou na nule.
Takové řešení se nemůže vyplácet.
Řada 210 a 110 mají výkon 800kW, lokomotivy 742 mají
Řada 210 a 110 mají výkon 800kW, lokomotivy 742 mají výkon asi 880kW a řada 770 a 771 mají výkon 993kW. Teprve u ř. 750 je to asi 1300kW. Takže u slabších lokomotiv, které jsou ale stále provozovány ve velké míře i na hlavních tratích, by zase problém být nemusel. U elektrických lokomotiv by bylo možné nabíjet za jízdy pod trolejí, takže by bylo možné případně takto zajíždět na neelektrifikované úseky, případně obsluhovat vlečky.
No ono nejde o to nacpat do golfu 53 kWh (to vam zvladnou
No ono nejde o to nacpat do golfu 53 kWh (to vam zvladnou udelat i studaci na unverzite), ale o to udelat ten golf s tak velkou baterkou a za cenu za jakou do koupi aspon nejaky slusny pocet lidi (tj at to neni vylozene kusova vyroba)…
Dokavad to nenabídnou tak se to nedovíme.
Proto VW udělat
Dokavad to nenabídnou tak se to nedovíme.
Proto VW udělat nějakej ekvivalent Tesly S, kterej by byl prodejnej i za lehce nižší cenu než Tesla protože VW by to dokázal levnějc vyrobit.
Cpát drahý baterky do malejch aut, který jsou v nízkých cenových hladinách je nešikovný páč to vede k nutnosti instalace malejch baterek a tudíž kriplení dojezdu což nikdo nechce.
Když VW mohl nabidnout nesmyslnou spalovací kusovku XL1 a lidi jí koupili, klidně mohl nabídnou malosérivou atlernativu Modelu S za stejný prachy.
Baterkáč s velkým dojezdem má smysl a užitnou hodnotu to lidi chtěj. Průsečíkem akceptovatelné ceny a tudíš prodejnosti jsou velký auta. Časem pak má smysl jít níž a né to dělat naopak.
Vlastní síť supernabíječek je ovšem druhý nutný článek řetezce.
Přesně tak, co si budeme povídat problém je v tom že
Přesně tak, co si budeme povídat problém je v tom že čím větší baterie, tím těžší auto a tím větší spotřeba a tím opět roste požadavek na velikost baterie….
Tyhle přestavbové firmy většinou používají 18650
Tyhle přestavbové firmy většinou používají 18650 články, takže do původní krabice nacpou třeba i dvojnásobek původní kapacity s minimálním dopadem na hmotnost. Viz třeba zde. 43kWh pack pro Zoe na bázi Panasonic 3.4Ah článků o celkové hmotnosti 156kg plus bižuterie okolo = 200kg. To je jako prd. A při tom žádný highend, ty články se dělají už pár let.
Nekde na webu jsem kdysi cetl, ze VW bude spolupracovat s
Nekde na webu jsem kdysi cetl, ze VW bude spolupracovat s Kreisel. Casove to dava smysl. Novy eGolf se bude vyrabet od brezna 2017 a Kreisel ma vyrobu naplanovanou tez od brezna. Tak uvidime.
No vida, tomu říkám zajímavá informace.
No vida, tomu říkám zajímavá informace.
tyoe habsbursko bateriovou velmocí a čégi si tu na 3 směny
tyoe habsbursko bateriovou velmocí a čégi si tu na 3 směny mastí jen TSI jak vo závod, díky konzervě. Kam sme to soudruzi dopracovali 🙂 Ještě že HE3DA díky pane Procházka !!
Není ti vůbec rozumět a vypadávají ti celá slova.
Není ti vůbec rozumět a vypadávají ti celá slova.
MMT !! (military-machine terminology) nová doba! Terminátor
MMT !! (military-machine terminology) nová doba! Terminátor 3 a Skajnet připravte se :)))) PS: musíš u toho víc zapojit do práce koprocesor na dopočítavání a korekci minimálně s Cyklickým redundantním součetem CRC ;))) Nemůžu ti všechno furt předžvejkávat ;))
cs.wikipedia.org/wiki/Cyklick%C3%BD_redundantn%C3%AD_sou%C4%8Det
Ty právě žvejkáš až moc, radši zapracuj na svý
Ty právě žvejkáš až moc, radši zapracuj na svý koherentnosti.
On tady toho autistu ještě někdo čte?
On tady toho autistu ještě někdo čte?
Nevie niekto od koho berie Kreisel jednotlivé články?
Nevie niekto od koho berie Kreisel jednotlivé články?
To je dobře. Roste konkurence.
Už před rokem jsem všem
To je dobře. Roste konkurence.
Už před rokem jsem všem říkal, že do 2 let to bude v oblasti elektromobilů hodně zajímavé. Taková menší revoluce místo pomalé evoluce.
Rok 2018 bude pro elektromobily a vůbec elektro a baterie takovým malým převratným rokem.
No a za další rok až 2 si už konečně budu moct nějaký ojetý elektromobil koupit. Potřebuji cenu tak do 150 tisíc.
Nepočítej s tím že za 150 000 koupíš něco s čím
Nepočítej s tím že za 150 000 koupíš něco s čím najedeš víc jak 50 Km 🙂
Ne počítám s tím, že za 3-4 roky najedu s ojetinou
Ne počítám s tím, že za 3-4 roky najedu s ojetinou nejméně 150 km.
Nevím kde žiješ, ale 50 km je málo i na dnešní ojetinu. Už před 5 lety koupil brácha 10 let starý elektromobil, který ujel na původní baterie 50km. S repasem 90 km.
No a co si predstavujes ze tak koupis? Mozna tak nejaky leaf
No a co si predstavujes ze tak koupis? Mozna tak nejaky leaf „pred smrti“….
Uvidíš. 4 roky je dlouhá doba.
Vidíš to moc černě. Já
Uvidíš. 4 roky je dlouhá doba.
Vidíš to moc černě. Já jsem optimista.
Dnes se dá sehnat ojetý iON za cca 220 tis (bez dph), který je ale ještě pořád dobrý, rozhodně není na hrobem.
Já se snažím být optimistou ale když vidím jak se stále
Já se snažím být optimistou ale když vidím jak se stále odsouvá něco na o rok později, tak nějak začínám ztrácet víru že za 4 roky by se dalo pořídit něco novýho za 500 až 600 tisíc. Takže možná to bude reálné až za 5, nebo 6 a více let. Kupovat dnes ojetý iON za 300 + koupě nové baterky za 100 + nutné opravy a výměny mechanických dílů… to mi nepřijde jako rozumná investice. Pořád to bude staré auto, jen za cenu nového spalováka. Bez výměny baterie by auto bylo sice levnější, ale také jistě s menším dojezdem. A iON na můj vkus nemá nějak extra velkej dojezd ani s novou baterií. Se starou baterií bych s velkou pravděpodobností ani nedojel na návštěvu k rodičům a zpět cca 100km.
Když je dnes Nissan pod 750tisíc, tak proč by za 4 roky
Když je dnes Nissan pod 750tisíc, tak proč by za 4 roky nebylo něco pod 600. Cena článků velkovýrobou stále klesá.
doufejme.. zatím na to spoléhám a chci věřit. Jen po
doufejme.. zatím na to spoléhám a chci věřit. Jen po shlédnutí nabídek výrobců mám dojem že cena článků není až tak zásadní jak se tvrdí. Fábii v nejvyšší výbavě taky koupím za 700 tisíc a u EV aut mi přijde že automaticky nic jiného neřeší než nejvyšší výbavu. Klidně bych si odpustil záležitosti jako vyhřívanej volant se sedačkama, vestavěnou navigaci, bezklíčový vstup a další věci.
Ja mel nabidku na 220 bez DPH za asi 5 let stareho iONa, kde
Ja mel nabidku na 220 bez DPH za asi 5 let stareho iONa, kde bych ale rozhodne baterku nemenil, proc? A proc do nej cpat dalsi penize na jake opravy? Tomu autu nic nebylo! Takze dalsi naklady nula. Dojezd byl na auto do mesta dostacujici. Ale jak jsem psal, pro mne je za takove auto tahle cena nesmyslna.
Ja potrebuji takovou ojetinu za do max 150 tis. A to podle mne za ty 4 roky uz by mohli byt. Uz ne do 10 let, ale opravdu za „pár“.
S iONem jsme ve 3 dopselich jeli trat dlouhou cc 100km. A bylo to jen tak tak.
Rozhodne iON neni auto pro takove cesty delane, tak kdyz bych vedel, ze chci jezdit trasy dlouhe 100km, tak bych o nem ani neuvazoval. Je jedno jestli s novou nebo starou baterii.
Na takovédle trasy jedine eGolf, Zoi, Leaf, apod. Ale ty jsou cenove zatím jinde.
eGolf nebrat ani náhodou. Jednak VW auto momentálně mám a
eGolf nebrat ani náhodou. Jednak VW auto momentálně mám a nejsem moc spokojenej s touhle značkou, ale hlavně když jsem se díval na nabídku jejich eGolfa, tak v ceníku se nikde nedočtete jakou má auto baterii a dojezd. Hlavně že vám tam neopomenou zmínit emise, výkon motoru a spoustu parametrů který mne nezajímají.
Co se týká starého iONu tak jsem myslel klasické opotřebení jako jsou brzdy, tlumiče a podobně. Třeba právě u mýho VW právě v pěti letech praskla pružina. Reznout kastla snad začne až později :))
To je pravda, asi tam po 5 letech vždy něco bude k opravě.
To je pravda, asi tam po 5 letech vždy něco bude k opravě. Ale je to už hodně závislé na konkrétním kusu.
Já mám například Opel Astru, koupil jsem ho když mu byly 4 roky a v podstate jsem na něm nemusel měnit vůbec nic. Drží do dnes i když už mu je přes 10 let a za tu dobu mne to moc nestalo. Větší oprava byla jen za klimatizaci. Bohuzel uz se ozývá spojka, tak si sám sobě držím palce aby ještě vydrželo než si budu moci koupit elektromobil.
Včera tady někdo (myslím že Jósef) tvrdil, že
Včera tady někdo (myslím že Jósef) tvrdil, že převratný bude letošní rok 2017 a ejhle von to bude až ten další. Jediný co je jasný že GM/Opel se na nás letos slušně řečeno vy$r@lo, Nissan ani Hnůjdaj také extra nikam nespěchaj takže tu zůstavá jen Renault Zoe a lehce zvětšený baterky u i3 a eGolf aby se neřeklo. Tesla už s 60 kWh modelem S s cenou už jít níž nemůže takže je to zase jen takovej malej krůček a dinosauři ještě stihnou prodat hromadu spalovacích popelnic, zvláště když maj pocit, že se zase oživil trh.
Je vcelku jedno jestli je to rok 2017, nebo 2018. Ono i tento
Je vcelku jedno jestli je to rok 2017, nebo 2018. Ono i tento rok už se dá nazvat pro elektromobily trochu „převratný“. Protože se začínají prodávat ve větším euta s větší baterkou než 30kWh. A to už je co říct.
Důležité je, že ta menší revoluce se děje. Už to není budoucnost v řádu +10/20 let, ale už je to v podstatě tady. A o to jde. Jestli to bude tento, příští, nebo dokonce až přespříští rok už je jedno. Hlavně, že se to už začalo „hejbat“.
Jedno to není, čím pozdějc to bude tím míň bude k
Jedno to není, čím pozdějc to bude tím míň bude k dispozici „levnejch“ elektroaut pro masy a celkově se zpozdí masovější nástup elektroaut a dobíječek, no a dinosauři samozřejmě udaj ještě víc spalovacích popelnic.
Podle Bloombergů mají být již v roce 2022 celkové
Podle Bloombergů mají být již v roce 2022 celkové náklady na vlastnictví spalovacích aut vyšší než u BEV. To je za rohem.
Zajímavé.
Zajímavé.
To jsem zvědav. Jestli nabídnou do budoucna pro i3 baterii
To jsem zvědav. Jestli nabídnou do budoucna pro i3 baterii třeba s 55 kWh a za lepší cenu než BMW, tak to bude hodně zajímavé. A mohli by nabízet výměnu baterií i pro další elektromobily…
Fuj taková urážka 😉 Pro Kreisely by cokoliv pod 70kWh do
Fuj taková urážka 😉 Pro Kreisely by cokoliv pod 70kWh do stávající i3 krabice bylo pod jejich úroveň.
No, mám dojem, že vystavovali model s asi 55 kWh baterkou
No, mám dojem, že vystavovali model s asi 55 kWh baterkou 🙂 Takže bych to zase neviděl tak růžově. A ostatně, s 55 kWh baterkou bude mít i3 dojezd v létě kolem 450 km. To je tak na jízdu do Chorvatska 🙂
To si také myslím. 55 kWh je pro i3-ku značka ideál.
To si také myslím. 55 kWh je pro i3-ku značka ideál.
Cekal bych, ze realne bude nova „produkcni“ tak 40kWh. Ale 55
Cekal bych, ze realne bude nova „produkcni“ tak 40kWh. Ale 55 za „boltovou“ cenu by bylo zajimave.
Nová produkční bude cca 45 kWh. Již existující články
Nová produkční bude cca 45 kWh. Již existující články od Samsungu totiž mají lehce přes 120 Ah. Bude to třetí evoluce stále jedněch článků. Následně se přejde na něco jiného, protože už nebude možné dodržet identické rozměry.
Kdy ale? Kdy ?. Kazdy den se mi pod okny prohaneji i3 z
Kdy ale? Kdy ?. Kazdy den se mi pod okny prohaneji i3 z Cartecu. To auto je bozi.
No kdy, já si osobně myslím, a mám to tak trochu neofiko
No kdy, já si osobně myslím, a mám to tak trochu neofiko potvrzeno i od dealerů, kterým ale nevěřím ani nos mezi očima, že to bude už u modelu 2018. Není na co čekat. Bolt bude v Evropě už od června… A to auto je podle všeho skvělé (jsem členem klubu vlastníků bolta na facebooku a zatím to moc chválí). i3 je taky skvělá, ale bez 45 kWh baterie si neškrtne.
Aby ti to ale BMW nezakázalo v softwéru. To by ti pak byla
Aby ti to ale BMW nezakázalo v softwéru. To by ti pak byla baterka naprd 😉
Kreiselové musí určitě upravovat i software.
Kreiselové musí určitě upravovat i software.
To si pak ale můžou koledovat o žalobu.
To si pak ale můžou koledovat o žalobu.
Proč? Neporušují žádné podmínky a ten software je
Proč? Neporušují žádné podmínky a ten software je veřejně dostupný na internetu, čímž se z něj stává veřejně šiřitelný software.
?? Sw ridicich jednotek, BMS… je od BMW verejne dostupny na
?? Sw ridicich jednotek, BMS… je od BMW verejne dostupny na netu? Vcetne zdrojaku? A s licenci, ktera umoznuje modifikaci?
Tohle je podle me ptakovina, neautorizovana uprava by velmi pravdepodobne zneplatnila homologaci…
Tak ano, homologace by asi byla zneplatněna, ale na to nikdo
Tak ano, homologace by asi byla zneplatněna, ale na to nikdo nepřijde, pořád to bude mít přes diagnostiku správné kódy. Celý SW BMW i3 se dá skutečně stáhnout na netu. Zdrojáky nevím. BMW pravidelně vydává aktualizace, lze je nainstalovat i doma, ale v BMW jsou bezplatné, tak proč to nevyužít.
To neznamená, že ten soft není jejich intelektualním
To neznamená, že ten soft není jejich intelektualním majetek a může se v něm kdokoliv dle libosti štourat a něco tam měnit.
Taky se to nakonec nemusí libit pojišťovně a při nějaké prekérní pojistné události se na to s radostí vymluví a zahrne to do nedovolených úprav a nedá ti ani vindru. Tím tedy myslím štourání v softu a ne jinou baterku.
Rozhodně nechci vyznít jako zapšklej moralista, protože možnost výměny baterek za nějaké vlastní levnější a výkonější by se mi tuze zamlouvala, ale jak známe tydle korporátní dinosary tak ti udělají všechno proto, aby to omezili a donutili lidi si koupit další auto nebo zacálovat za mastnej upgrejd.
A ty aktualizace se sami nahrávaj do auta on air nebo se
A ty aktualizace se sami nahrávaj do auta on air nebo se musej instalovat ručo a musíš vodklepnout nějakou EULA, že souhlasíš s podmínkama a tak?
BMW upgrade samo podporuje. Co se týče aktualizací, tak
BMW upgrade samo podporuje. Co se týče aktualizací, tak nevím.
Většinou to funguje tak, že právě v upgrejdech něco
Většinou to funguje tak, že právě v upgrejdech něco zakážou nebo udělaj kurvítkovou fíčuru a neoriginální díly nebo i díly z jiných verzí najednou nejde používat a je vymalováno. Samozřejmě dopředu nikoho nevarují.
Kreisel skoda ze nejsi nekde u mne…
Kreisel skoda ze nejsi nekde u mne…
199 km akorat na urovni dojezdu pres Deutsche +- to same
199 km akorat na urovni dojezdu pres Deutsche +- to same