Pořadové číslo 11 má plzeňská dobíjecí stanice pro elektromobily, která dnes začala fungovat v obchodním centru Plzeň Plaza. Jedná se o stejný typ s normálním dobíjením, kterých ČEZ zatím v Praze zprovoznil již deset.
foto: ČEZ
Stanici pro normální dobíjení vybudoval ČEZ v prvním patře parkovacího domu Obchodního centra Plzeň Plaza v Radčické ulici. Obchodní centrum vlastní společnost SÉGÉCÉ Česká republika, jeden z partnerů projektu Elektromobilita společnosti ČEZ.
„Dobíjecí stanice stavíme u našich infrastrukturních partnerů, a také ve městech a obcích, které podporují projekt Elektromobilita. Jsme proto rádi, že se nám podařilo zprovoznit stanici v dalším českém městě,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie.
„Instalace dobíjecích stanic stále pokračují. Během prvního čtvrtletí 2012 chceme uvést do provozu minimálně dalších patnáct stanic u ostatních partnerských firem, a to nejenom v Praze, ale i dalších městech České republiky,“ dodává Tomáš Chmelík.
ČEZ zprovoznil prvních 10 dobíjecích stanic pro elektromobily
ČEZ otevřel první stanici pro dobíjení elektromobilů a zahájil výstavbu sítě
Plzeň Plaza není jediným nákupním centrem, kde společnost ČEZ nainstalovala dobíjecí stanici. Ve spolupráci se SÉGÉCÉ Česká republika vybudoval ČEZ stanice také v jejích pražských Obchodních centrech – dvě v OC Nový Smíchov a jednu v OC Novodvorská Plaza.
„Stanice jsou umístěny v garážích a na viditelných místech, takže elektromobilista, který k nám přijede na nákup, nemusí složitě vyhledávat místo pro dobíjení. Vycházíme tak vstříc majitelům aut, která neznečišťují ovzduší ve městech. Díky jejich používání se zlepšuje životní prostředí, a to je v souladu se strategií naší společností,“ říká Patrik Packun, ředitel Obchodního centra Plzeň Plaza.
Dobíjecí stanice společnosti ČEZ
ČEZ uvedl do provozu celkem 11 dobíjecích stanic v České republice. Vedle již zmiňovaných čtyř lokalit u SÉGÉCÉ Česká republika nainstaloval ČEZ dobíjecí stanici také před svým sídlem v Duhové ulici, dále pak v business centru The Park na Chodově a v areálu sídla společnosti TNT Express ČR v Chrášťanech u Prahy. Dalšími pražskými lokalitami jsou obchody Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech. Jednu stanici používá i Městská část Praha 5.
Způsob platby při používání dobíjecí stanice
Zákazníci, kteří chtějí využívat služeb obou typů dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic společnosti ČEZ za paušální symbolický poplatek. V roce 2012 poplatek činí 100 korun za měsíc, v roce 2013 pak bude poplatek ve výši 150 korun.
Každému zákazníkovi bude přidělen speciální čip, který bude pro každého uživatele unikátní. Dobíjecí stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu. Zákazník tak bude moci sledovat, kde a jak dlouho dobíjel a kolik kWh načerpal.
Začátkem února 2012 společnost ČEZ zprovozní nový webový portál www.elektromobilita.cz, na kterém bude aktuální mapa s podrobnými informacemi o jejích stanicích a také návod, jak se stát zákazníkem Elektromobility společnosti ČEZ.
Projekt Elektromobilita společnosti ČEZ
Skupina ČEZ podporuje koncept elektromobility v souladu se strategií FutureMotion. Kroky, které ČEZ v tomto směru podniká, se týkají podpory užívání elektromobilů, poskytování komplexních služeb s vazbou na distribuční síť ČEZ. Cílem je přispět k rozvoji zcela „bezemisní“ dopravy v České republice a testovat dopady elektromobility na distribuční síť.
Společnost ČEZ se v projektu Elektromobilita zaměří na výstavbu dobíjecích stanic pro normální a rychlé dobíjení. Dobíjecí stanice normálního dobíjení pracuje ve své základní verzi s napětím jako běžná domácí zásuvka (tj. 16A/230 V).
Na rozdíl od ní má však několik výhod. Dokáže například optimalizovat dobíjení elektromobilu, prodlužuje tím životnost baterie vozu a brání jejímu poškození.
Stanice rychlého dobíjení, které pracují s vyšším napětím, umožňují dobíjet 100 % kapacity akumulátoru do 50 minut. Tyto stanice však vyžadují speciální připojení na elektrickou síť. První dobíjecí stanice tohoto typu stojí v Duhové ulici, kde je sídlo ČEZ.
To je ojebávka, ne podpora
To je ojebávka, ne podpora elektromobility. Služba veřejnosti by měla vypadat podle mne nějak takto:
Přijedu jako k benzince a připojím auto do zásuvky. Při odjezdu zaplatím jako u benzinky, tedy u blízké pokladny, která mi vydá účtenku, po jejímž přečtení stojan umožní odjezd. Další variantou placení může být mincovní automat podobný tomu na jizdenky a platební terminál pro bankovní nebo CCS karty.
JENŽE PROČ TO DĚLAT NORMÁLNĚ JAKO U LIDÍ, KDYŽ JDE JASNÉ A LOGICKÉ ZADÁNÍ HEZKY „POČEZKU“ DOKURVIT TAK, ABY KOLEM TOHO NADĚLALI HUMBUK A LIDI SI NAD TÍM ŤUKALI NA ČELO A RADĚJI SE PŘIPOJILI KDEKOLIV JINDE, ŽE?
Dělal jsem v ČEZ ještě když to byla firma vedená především techniky. Dnes je to jeden z tvůrců zdejšího absurdistánu.
Stanice na Praze 5 není
Stanice na Praze 5 není ČEZu!!! „Jednu stanici používá i Městská část Praha 5.“ – tuto stanici však nevybudoval ČEZ, ale PRE – viz webové stránky Skupiny PRE pre.cz/e-mobilita
Zdravím, máte pravdu,
Zdravím, máte pravdu, podle starších informací jde o dobíjecí stanici PRE. Nicméně v tiskové zprávě ČEZ je i tato stanice zmíněna, navíc jsem o ní mluvil dnes i s mluvším ČEZ. Na druhou stranu, také jsem dnes chtěl vyzkoušet avizované dobíjecí stanice u obchodů Kaufland a zjistil, že ani v Modřanech, ani na Palmovce žádná taková stanice není 😀 V pondělí znovu ověříme a uvedeme na pravou míru. Díky za připomínku!
Dobijeci stanice Kaufland
Dobijeci stanice Kaufland Modrany se nachazi v krytych garazich primo proti vjezdu (od vjezdu cca 25 m). Na Palmovce je to prakticky totozne – proti vjezdu do krytych stani, od vjezdu cca 50 m. Nicmene, pokud to nekdo nemuze najit, zjevne je tam potreba par znacek navic.
Následně jsem to
Následně jsem to samozřejmě konzultoval a zjistil svůj omyl, ale faktem je, že najít je je poměrně nesnadné. Díky za info!
Dnes nám mluvčí ČEZ
Dnes nám mluvčí ČEZ potvrdil, že na Praze 5 jsou dvě dobíjecí stanice – jedna PRE, jedna ČEZ.
100-ka není symbolický
100-ka není symbolický poplate!
Naopak hodně předražená služba.
Je vidět, že chtějí jen rejžovat.
100,- kč normální člověk vůbec za měsíc neprotmčí. Kdyby bylo všude rychlodbíjení tak možná, ale při normálním by tam musel odstavit auto na 8hodin a to bych někoho takového chtěl vidět. Normálně tam bude stát kolem 1 až 2 hodin za tu dobu natočí tak 5až10 kč. Aby se to vůbec vyplatilo tak by takových návštěv musel udělat alespoň 10! Tj.
Každý 2. nebo 3. den nakupovat a a stát tam 2 hodiny. Kdo má
tolik času na nákupy?
Jak tohle můžou nazývat symbolický poplatek? Vždyť je to neuvěřitelně nechutný vejvar!
Dnes jsem cca od 9 do 15 hod
Dnes jsem cca od 9 do 15 hod jezdil elektromobilem Mia Electric po Praze a během krátkých zastávek nabil z dobíjecích stanic celkem asi 4,5 kWh. Když to jednoduše spočtu: 4,5 kWh x 4,5 Kč = 20,25 Kč. Když tohle uděláte čtyřikrát za měsíc, máte to „v kapse“. A to se dá :).
Když s teď dívám do
Když s teď dívám do poznámek, bylo to 6,2 kWh, nikoliv 4,5 kWh. Takže to vychází ještě o trochu lépe.
Tak si to nepořizuj!!!
Tak si to nepořizuj!!!