V Norsku jezdí 100 000 aut do zásuvky

Norsko se po Spojených státech, Číně a Japonsku stává teprve čtvrtou zemí na světě, kde jezdí přes 100 000 aut do zásuvky. V dubnu se jich tam prodalo 4215, což je o 65 % víc než minulý rok.

Norsko je plné elektromobilů. Kdo tam byl, nemohl si nevšimnout.
foto: Mariordo/CC BY 2.0 via Wikimedia Commons

Pětimilionové Norsko je přezdíváno „elektromobilním královstvím“. Plná třetina nově koupených aut je tam na elektřinu. V zemi je přitom registrováno celkem 2,6 milionu osobních vozidel a už 2,6 % z nich je na elektřinu.

Zdaleka nejvíc elektromobilů a plug-in hybridů v Norsku jezdí ve městě Akershus, a to 13 655. Nejprodávanější značkou aut v Norsku je Volkswagen, což v posledních měsících platí i pro elektromobily.

Velmi dobře se totiž prodává Volkswagen e-Golf, ale také Nissan Leaf, BMW i3 či Renault Zoe. Prodeje Tesla Model S naopak výrazně polevují.

Jen za duben se v Norsku prodalo 1991 elektromobilů, rekordních 2224 plug-in hybridů, dvě , 50 elektrických dodávek a 437 elektromobilů z druhé ruky.

Zajímavé je, že ač aktuálně Norsko dosáhlo 100 000 elektroaut celkově, metu 50 000 přesáhlo teprve před jedním rokem! Není se pak co divit, že tamní vláda uvažuje, že od roku 2025 nechá v prodeji jen elektrická auta.

21 Comments on “V Norsku jezdí 100 000 aut do zásuvky”

    1. Taky jsem to dopoledne četl
      Taky jsem to dopoledne četl a zaujalo mne to.
      Twizy tady ke koupi není, tak bych se spokojil i s tímto. Jezdím sám a pouze po Brně, takže by to stačilo.
      Chtělo by to samostatný článek, že pane Horčíku 🙂
      Bohužel jsou

      firemní stránky

      velice skoupé na informace.
      Např. jaký je tam typ baterie, možnost větší baterky za příplatek, nebo silnější motor, rozměry a váha atd.

      1. Tak co by jste rádi
        Tak co by jste rádi věděli lidičky? Na otevření autosalonu jsem za Asociaci pro elektromobilitu (APEL) jako Ostravák samozřejmě byl a pan Brída to pojal ve velkém stylu. Včetně FVE a větrných elektráren, o nabíječkách ve sloupech veřejného osvětlení nemluvě. Ale to píše ten článek na auto.idnes.cz.
        V průběhu června bych měl otestovat jak originál Renault Twizy, co ho mají kluci na VŠB-TUO, tak zřejmě obě verze Velor-Xtrike. To – hlavně z pohledu zezadu – je Twizy jak vyšitý. Možná to pojmu jako srovnávací dvoutest. Protože když nafrněným frantíkům nestojíme v ČR za to, aby svoje elektro zázraky za euro balík s pronájmem baterek navíc prodávali i CR, tak to holt nabídne číňan. Frantíci budou řvát něco o dumpingu a utřou. Tedy ne že by tam nebyl, ale za pohrdání evropským zákazníkem se tvrdě platí ztrátou trhu. Ale to – myšlením socialisté – zatím nepochopili a zřejmě už nikdy nepochopí.

  1. Tym padom je „okres“ EL na
    Tym padom je „okres“ EL na SPZ-kach mozno vycerpany, lebo je to 5-cislie => 100000 kombinacii. V Norsku totiz elektricke auta maju na SPZ-ke spacialny „okres“ EL a auta s takouto znackou maju vsetky tie zvyhodnenia. Nevie niekto, aky dalsi kod okresu budu pouzivat? Alebo sa do tych 100000 pocitaju aj hybridy, ktore su v „okrese“ HY?

    1. ciste prakticky muzou pridat
      ciste prakticky muzou pridat dalsi cislici, tedy az 999999 (jsou jak znacky EL xxxx tak EL xxxxx a je pravdepodobne ze muze bejt i EL xxxxxx) a nebo muzou pridat i pismeno na konec

      a ted nevim, neznam jejich pravidla ohledne registraci, ale musi tam mit kazde EV na znacce EL?

  2. Proč se do celkového
    Proč se do celkového počtu aut do zásuvky nepočítají dodávky? Myslím, že ty denně najedou víc, než nějká i3ka a třeba e-NV200 by se dalo brát za osobní auto, takže co se nájezdu týče, budou statisticky podstatnější (navíc moc jiných dodávek na elektřinu není, pokud to není nějaká maloseriovka).

    Nevíte někdo, jestly ty ojetiny jsou z Norska, nebo z jiných států, nebo kombinace?

Napsat komentář