Norsko se po Spojených státech, Číně a Japonsku stává teprve čtvrtou zemí na světě, kde jezdí přes 100 000 aut do zásuvky. V dubnu se jich tam prodalo 4215, což je o 65 % víc než minulý rok.
foto: Mariordo/CC BY 2.0 via Wikimedia Commons
Pětimilionové Norsko je přezdíváno „elektromobilním královstvím“. Plná třetina nově koupených aut je tam na elektřinu. V zemi je přitom registrováno celkem 2,6 milionu osobních vozidel a už 2,6 % z nich je na elektřinu.
Zdaleka nejvíc elektromobilů a plug-in hybridů v Norsku jezdí ve městě Akershus, a to 13 655. Nejprodávanější značkou aut v Norsku je Volkswagen, což v posledních měsících platí i pro elektromobily.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vodíkové auto Toyota Mirai půjde do prodeje v Norsku, Švédsku a Nizozemsku
Velmi dobře se totiž prodává Volkswagen e-Golf, ale také Nissan Leaf, BMW i3 či Renault Zoe. Prodeje Tesla Model S naopak výrazně polevují.
Jen za duben se v Norsku prodalo 1991 elektromobilů, rekordních 2224 plug-in hybridů, dvě auta na vodík, 50 elektrických dodávek a 437 elektromobilů z druhé ruky.
Zajímavé je, že ač aktuálně Norsko dosáhlo 100 000 elektroaut celkově, metu 50 000 přesáhlo teprve před jedním rokem! Není se pak co divit, že tamní vláda uvažuje, že od roku 2025 nechá v prodeji jen elektrická auta.
Opět se zase řeší. BMW
Opět se zase řeší. BMW i3 REX Tentokrát u soudu, že při vybitém Akumulátoru nastane nečekaný pokles výkonu pohonu.
http://www.autoweb.cz/bmw-i3-rex-ma-problem-treba-pri-predjizdeni-muze-dojit-k-nahle-ztrate-vykonu/
http://www.autorevue.cz/bmw-musi-v-usa-k-soudu-kvuli-poklesu-vykonu-u-elektromobilu-i3-rex
100 000 elektromobilů v
100 000 elektromobilů v provozu? Marně čekám na informace, jak se v Norsku hroutí přenosová soustava a horečně budují 10 nových Temelínů. Další mýtus zbořen.
🙂
🙂
A prijde ti stejne tak
A prijde ti stejne tak smesny (nebo alespon paradoxni) duvod, proc je v Norsku ten elektro-raj?
Mala napoveda, tezi (a prodavaji) neco, co strasne rady papaji cipiskovy rakoviny…
tak to je ještě
tak to je ještě směšnější
Myslíš tu spousty
Myslíš tu spousty elektřinu ze spousty vodních elektráren co maj? 😀
Češi Nora brzo doženou
Češi Nora brzo doženou nebojte se …
auto.idnes.cz/firma-velor-x-trike-uvedla-na-trh-elektricke-trikolky-a-ctyrkolky-p9u-/motorky.aspx?c=A160516_190906_motorky_fdv
Taky jsem to dopoledne četl
Taky jsem to dopoledne četl a zaujalo mne to.
Twizy tady ke koupi není, tak bych se spokojil i s tímto. Jezdím sám a pouze po Brně, takže by to stačilo.
Chtělo by to samostatný článek, že pane Horčíku 🙂
Bohužel jsou
firemní stránky
velice skoupé na informace.
Např. jaký je tam typ baterie, možnost větší baterky za příplatek, nebo silnější motor, rozměry a váha atd.
Pokusíme se zjistit
Pokusíme se zjistit podrobnosti a přineseme samostatný článek, díky za tip.
Tak co by jste rádi
Tak co by jste rádi věděli lidičky? Na otevření autosalonu jsem za Asociaci pro elektromobilitu (APEL) jako Ostravák samozřejmě byl a pan Brída to pojal ve velkém stylu. Včetně FVE a větrných elektráren, o nabíječkách ve sloupech veřejného osvětlení nemluvě. Ale to píše ten článek na auto.idnes.cz.
V průběhu června bych měl otestovat jak originál Renault Twizy, co ho mají kluci na VŠB-TUO, tak zřejmě obě verze Velor-Xtrike. To – hlavně z pohledu zezadu – je Twizy jak vyšitý. Možná to pojmu jako srovnávací dvoutest. Protože když nafrněným frantíkům nestojíme v ČR za to, aby svoje elektro zázraky za euro balík s pronájmem baterek navíc prodávali i CR, tak to holt nabídne číňan. Frantíci budou řvát něco o dumpingu a utřou. Tedy ne že by tam nebyl, ale za pohrdání evropským zákazníkem se tvrdě platí ztrátou trhu. Ale to – myšlením socialisté – zatím nepochopili a zřejmě už nikdy nepochopí.
Frantik je v tom nevynne,
Frantik je v tom nevynne, ten problem je na strane Renault-CR kteri nemaji chut v CR prodavat cokoli co jezdi na elektrinu 🙁
A Renault-FR jim to
A Renault-FR jim to ulehčuje pronájmy akumulátoru…
Asi je to odplata za prodej
Asi je to odplata za prodej Skoda-auto Nemcum. Tenkrat loboval dokonce francouzky prezident aby Skodovku dostali Frantici. A nedopadlo to jak chteli. proto nam neprodaji Twizy a Zoe.
Jen dobre delaji, at si ty pronajate baterky nechaji.
Ten zdeformovanej výhled
Ten zdeformovanej výhled bočnímy plexiokny ve mě nebudí důvěru. To je takto homologované?
Jinak to vypadá velmi slušně a dojezd je myslím víc než dostačující.
Jen technická: 100 tis.
Jen technická: 100 tis. elektromobilů z 2,6 mil. aut je 3,8 procenta, nikoliv 2,6.
Tym padom je „okres“ EL na
Tym padom je „okres“ EL na SPZ-kach mozno vycerpany, lebo je to 5-cislie => 100000 kombinacii. V Norsku totiz elektricke auta maju na SPZ-ke spacialny „okres“ EL a auta s takouto znackou maju vsetky tie zvyhodnenia. Nevie niekto, aky dalsi kod okresu budu pouzivat? Alebo sa do tych 100000 pocitaju aj hybridy, ktore su v „okrese“ HY?
ciste prakticky muzou pridat
ciste prakticky muzou pridat dalsi cislici, tedy az 999999 (jsou jak znacky EL xxxx tak EL xxxxx a je pravdepodobne ze muze bejt i EL xxxxxx) a nebo muzou pridat i pismeno na konec
a ted nevim, neznam jejich pravidla ohledne registraci, ale musi tam mit kazde EV na znacce EL?
Keby tú štatistiku
Keby tú štatistiku spracovali vo vzťahu k počtu obyvateľov, pravdepodobne by Nórsko viedlo o niekoľko konských dĺžok.
Proč se do celkového
Proč se do celkového počtu aut do zásuvky nepočítají dodávky? Myslím, že ty denně najedou víc, než nějká i3ka a třeba e-NV200 by se dalo brát za osobní auto, takže co se nájezdu týče, budou statisticky podstatnější (navíc moc jiných dodávek na elektřinu není, pokud to není nějaká maloseriovka).
Nevíte někdo, jestly ty ojetiny jsou z Norska, nebo z jiných států, nebo kombinace?
Osobně si myslím, že do
Osobně si myslím, že do celkového počtu +100K, jsou zahrnuty jak dodávky tak plug-in hybridy. Podle čeho soudíte, že tomu tak není?
Příspěvkem jsem myslel
Příspěvkem jsem myslel měsíční – proto doplňuji. V celkovém množství kusů jich asi zase tolik nebude, ale v měsíčních už 50ks poznat trochu půjde.