Od 18. května si mohou zájemci objednávat nový elektromobil e.Go Life. Jeho autory jsou autoinženýři z univerzity RWTH Aachen. Cena elektromobilu má být 16 000 eur, v přepočtu 430 000 Kč.
foto: e.Go Mobile AG
Univerzita RWTH Aachen má s vývojem elektromobilů dlouholeté zkušenosti. Právě tam totiž vznikl úspěšný německý elektromobil StreetScooter, který si německá pošta sama vyrábí k velké nelibosti koncernu Volkswagen.
Volkswagen, BMW, Audi, Opel ani Mercedes zatím nemají na trhu opravdu levné elektromobily. Partička z univerzity v Cáchách to vidí jako obrovskou tržní příležitost a založila proto společnost e.GO Mobile AG.
foto: e.GO Mobile AG
Šéfem firmy je profesor Günther Schuh, expert na výrobu. On a jeho tým navrhli malý městský elektromobil, vzdáleně připomínající Smart ED. Bez baterie váží pouze 650 kg, 48V elektrický pohon Bosch má výkon 30 kW, délka vozu je 3,35 m (2+2 místa, o 65 cm delší než Smart) a na jedno nabití ujede asi 100 km.
To platí pro základní verzi e.Go Life s kapacitou baterie 14,4 kWh. K dispozici bude i vyšší kapacita 19,2 kWh, která by měla vystačit na ujetí 130 km.
foto: e.GO Mobile AG
foto: e.GO Mobile AG
Podle profesora Schuha bude na rozjetí výroby elektromobilů e.Go Life potřeba investice alespoň 500 mil. eur. Sériová výroba má začít už příští rok. Na projektu dnes celkem pracuje asi 70 lidí.
Cena elektromobilu e.Go Life začíná na 15 900 eur a objednat bude možné už od 18. května 2017. Pokud od této ceny odečteme německou federální dotaci na nákup elektromobilu (4000 eur), dostáváme se na cenu velice příznivých 11 900 eur (321 000 Kč).
http://e-go-mobile.com/en/
eGo Life startet durch | DW
http://e-go-mobile.com/en/
eGo Life startet durch | DW Deutsch
https://www.youtube.com/watch?v=n_JYEJ4ks40
Souhlas s Radovanem.
Po přečtení titulku jsem doufal v
Souhlas s Radovanem.
Po přečtení titulku jsem doufal v něco úplně jiného.
Vždyť je to horší jak iMiev a přitom to stojí stejně!
Když už by to mělo být „lidové“ auto tak vyhodit všechny zbytečnosti, inspirovat se mohli třeba ekektrickym Citroenem Saxo, nebo iMiev. A cenu stlačit na 250 tisíc.
Saxo má jen základní ovládání. Jen 3 ovladače: pedál proudu, brzdy a pak tlačítko pro reverzní chod.
To je vše co stačí na ježdění po městě.
Baterii alespoň na 150 km. 100 km ujeli městsky vozítka už před 10 lety. Dnes nabízet auto s tímhle dojezdem je pěkná ostuda zvlášť pro ty tzv. německé inženýry…
Když by si odpustili design a ty zbytečnosti šetřili by minimálně 100 tisíc a i na hmotnosti, takže ve výsledku by dojeli i dál.
No ale my přeci elektromobily prodávat nechceme, že?
Myslím že do přeplněných metropololí například Rím
Myslím že do přeplněných metropololí například Rím kde jezdí plno Smartů to je ideální. Navíc italské ceny benzínu to umocní.
Toto není automobil, ale městské vozítko. Nejde o
Toto není automobil, ale městské vozítko. Nejde o velikost, ale o jízdní výkony. V Americe říkají „highway capable EV“ a jde o to, aby to mohlo jet prakticky po dálnici tedy max. rychlost po rovině 120kmh. To třeba iMiev umí. Ale se 650kg hmotnosti bez baterií a udávané zrychlení jen 0-50kmh napovídají, že jednak pasivní bezpečnost v měřítkách dospělých automobilů bude problém a že 100kmh nebude reálně použitelná rychlost.
To je odsouzené k neúspěchu jako třeba francouzská Mia electric.
Ale použití existujících 48V motorů od Bosche je chytré cenově úsporné řešení, ale měli by mít spíš 2x20kW. Ale jak si poradí s těmi proudy je mi také záhadou.
Takže tohle je ten stejnej univerzitní tým co vyvinul
Takže tohle je ten stejnej univerzitní tým co vyvinul vozidlo pro německou poštu. Ty už vědí co dělaj a jedno auto už maj za sebou.
Tedle prototyp pamatuju.
http://e-go-mobile.com/en/newspool/bosch-and-e.go-mobile-sign-collaboration-agreement-for-e-mobility-services/
Ano, ten samy tym, kteremu se podarilo vyvinou spartanskou
Ano, ten samy tym, kteremu se podarilo vyvinou spartanskou plechovku bidnych parametru s cenovkou Nissan NV200….
Tak trochu cekam, ze z toho vzejde mestske presunovadlo, za cenu nesrovnatelne lepsiho E-UP….
No nevim, uprimne v tehle cenove hladine ocekavam pristi
No nevim, uprimne v tehle cenove hladine ocekavam pristi generaci VW E-UP, coz je auto, ne ctyrkolovy skutr na steroidech….
toto určitě není cesta k lidovému autu,tu energii co dali
toto určitě není cesta k lidovému autu,tu energii co dali do projektu by určitě zuročily líp upgradem zero s imevem,to by pak bez baterek stálo do dvouset tisíc kč
Nazdar E-Mudrlanti, za mě dobrý, pěkný fáro, namnožit a
Nazdar E-Mudrlanti, za mě dobrý, pěkný fáro, namnožit a dízl vytěsnit 😉
Diesel vytesnit. To jekoze s tim nedomrdem pojedu nekam na
Diesel vytesnit. To jekoze s tim nedomrdem pojedu nekam na dovolenou? To je k smichu
To sem zvědavej jak dopadnou ty druhý Němci s tím
To sem zvědavej jak dopadnou ty druhý Němci s tím solárním Sionem? To by mělo mít podobný parametry. Tydle vypadají, že jsou realizaci o míle blíže. Budoucnost bude zajímavá, na jedný straně srandovní nabubřelý SUV crossovery a na druhý malý šikovný přibližovátka. To bude hezkej kontrast. Bohužel to nebude moc hezký při vzájemnejch bouračkách.
Ahoj nadšenci i brbloši,za mne je to dostačující k
Ahoj nadšenci i brbloši,za mne je to dostačující k jízdám které denně absolvuji.Počkám si na první recenze a budou li slušné,
tak do toho jdu!
Taky se těším, kupovat to nebudu, ale jako auto na
Taky se těším, kupovat to nebudu, ale jako auto na sdílení do města a obcí ideální.
To si kup iOna, za 200k a mas to samy.
To si kup iOna, za 200k a mas to samy.
To bych klidně udělal, jen jsem na něj za tu cenu nenarazil
To bych klidně udělal, jen jsem na něj za tu cenu nenarazil
Ano, to je správný příklad využití akumulátorového
Ano, to je správný příklad využití akumulátorového elektromobilu.
Malé a lehké vozítko, určené pro jízdy v akčním rádiu cca 50 km.
Žádné dvoutunové mrchy s velkými displeji, tahající půltunové baterie.
Snaha se cení. Uvidíme, jak si s tím poradí. Pokud to
Snaha se cení. Uvidíme, jak si s tím poradí. Pokud to chtějí prodávat za tuto cenu, tak ta výrobní bude muset být alespoň poloviční (odhaduji, nejsem odborník). Jsme v Evropě, kde musí být v autě řada bezpečnostních prvků. Vzhledově to určitě vypadá líp než iOn, praktičtější ale nebude.
Úplně nová značka sebou nese navíc značnou nedůvěru v kvalitu. Zajímalo by mě, jak chtějí řešit servisní síť. No nemají to jednoduché.
To by mě zajímalo, spadá to ješte do kategorie aut nebo
To by mě zajímalo, spadá to ješte do kategorie aut nebo už je to jen přibližovadlo co nemusí mít airbagy apod. a může to řídit i 15ti letej? Asi to bude definovaný hmotností a max. rychlostí.
Vím, že takový to vozítko Jawa Chic už do té kategorie podaut spadalo.
http://www.auto.cz/jawa-chic-cesky-smart-pro-patnactilete-15995
Třeba to bude konečně jednoduché auto které bude
Třeba to bude konečně jednoduché auto které bude oproštěno od nesmyslů které řidič nepotřebuje a přitom to bude bezpečný vůz (ne jako „trabantová“ čína). I výkon vypadá dobře, jde o to zda to bude „sinus“ nebo „P.M.P.O.“. Konečně by mohl být vůz pro dost městských lidí kteří se potřebují někam dostat, přitom nezmoknout na zastávce MHD a ne pro vidláky, kteří potřebují sousedům dokazovat jak si mohou dovolit vyhazovat peníze za nesmysly lopatou.
No zas tak moc vzdelani v elektrice nemam, ale selskym rozumem
No zas tak moc vzdelani v elektrice nemam, ale selskym rozumem pokud to bude napajeno 48V jako skutry tak to bude mit i rychlost skutru ( max 50km/h ) a vzhledem k vaze to pojede z 0-50km/h za 30 nebo 50 sec???
Ale mozna to ma profesor zmaknute jinak. Kazdopadne dokud nebudou podrobnejsi specifikace tak mne to nechava chladnym.
Selský rozum ti moc nefunguje.
Jak asi souvisí napětí s
Selský rozum ti moc nefunguje.
Jak asi souvisí napětí s rychlostí?
Vůbec nijak.
Elektrické äkumulátorové vozidlo s trakčním napětím 48 V klidně pojede rychlostí 150 km/h.
Baterie uz muzou byt zapojene seriove nebo serio/paralelne a
Baterie uz muzou byt zapojene seriove nebo serio/paralelne a motor/menic muze byt neskutrovy na vetsi vykon/rychlost (predpokladam, ze 30 motoru tam nedali 🙂 )
Napětí je irelevantní, k tomu co nám chceš sdělit má
Napětí je irelevantní, k tomu co nám chceš sdělit má vztah výkon. Ale proti čmoudům musíš ještě porovnávat výkon v daných otáčkách (od nuly při rozjezdu když už Tě zajímá 0-50) což je u elektro jiné kafe. No holt fyzika na ZŠ už není co bývala. ZŠ dnes už generuje materiál pouze srovnatelný se zámořím. K naší smůle.
To je naprosté nepochopení toho, jak funguje elektromotor a
To je naprosté nepochopení toho, jak funguje elektromotor a elektropohon obecně. Motor může točit na 48V třeba 1000 ot/min, pokud je tak zkonstruovaný nebo třeba jenom 10 ot/min. A ještě si za něj můžete dát převodovku, která to zredukuje kamkoliv chcete.
Za druhé, udávají výkon 30kW, což je zhruba dvacetinásobek výkonu malého elektrického skútru.
48V to su napatia pouzivane v bicykloch nie? To tam chce rvat
48V to su napatia pouzivane v bicykloch nie? To tam chce rvat vyse 600A? Ale inak v pohode, on je profesor, takze nieco zazracne isto vymysli.
Taky me prekvapilo, ze nepouzivaji standardni 400V
Taky me prekvapilo, ze nepouzivaji standardni 400V architekturu. Ale zrejme to bude zpusob, jak to udelat levne – pouzit „standardni“ 48V komponenty pro elektricke skutry.
14.4kWh presne odpovida 30 packum 48V/10Ah. A ty k sobe nejspis budou mit 30 nabijecek (10 na kazde fazi). Nikde to nevidim, ale predpokladam, ze to nebude mit DC, nicmene 22kW Menekes by dovolil nabiti za necelou hodinu.
Proč by to nemohlo mít DC nabíjení? Menekes je sice DC ale
Proč by to nemohlo mít DC nabíjení? Menekes je sice DC ale ne každé DC musí být Menekes. Naopak to bude ideální pro DC nabíjení z domácího úložiště (tím pádem třeba z FVE). Je to spíš vůz z domů do práce a z5. Na obou místech je běžná zásuvka, takže nuda přemýšlet nad DC.
Mennekes není DC dobíjení.
Mennekes není DC dobíjení.
Mennekes Typ2 může být i DC nabíjení. Prakticky ho ale
Mennekes Typ2 může být i DC nabíjení. Prakticky ho ale používá jen Tesla a jeho Superchargery. Všude jinde je to pouze AC.
Já myslím že většina navržených konstrukčních uzlů
Já myslím že většina navržených konstrukčních uzlů byla promýšlena tak aby to vozidlo bylo opravdu co nejlevnější při řekněme malosériové výrobě. Těch 60V přináší hlavně to že nepotřebuji drahé zaměstnance jako HV techniky. Také se dá vypozorovat že 48V výzbroj v maloobchodu je běžně minimálně 3x levnější než 400V a nic se na tom za posledních 5let nezměnilo. Další věc je že ona i samotná mennekes zásuvka je relativně drahá. Samotná CCS zásuvka je pak zase cca 3x dražší a to k tomu zas musí být započítána další kabeláž. Tenhle problém s cenou komponent a zaměstnanců se stírá s velkosériovou výrobou řekněme od 100tis vozů ročně.
Teoreticky by ale DC nabíjení běželo i s 48V výzbrojí. Pokud chce výrobce dobíjecí stanice dostat certifikát Chademo organizace tak musí umět rozsah min. 50-450V. (CCS v multistandardu tento rozsah pak logicky sdílí) Ta 48V výzbroj obvykle bývá zapojena jako 14s, tedy s 58,8V nabíjecím napětí. Pak už je jediný problém to že při 125A dostanete nabíjecí výkon mezi cca 5,5-7,3kW.
Spíš tak 750A, pokud uvažujeme účinnost. Mě to přijde
Spíš tak 750A, pokud uvažujeme účinnost. Mě to přijde jako šílenství a kromě toho se tím odstřihnuli od možnosti rychlodobíjení.
Já bych řekl že těch 30kW bude špičkově. Běžně to
Já bych řekl že těch 30kW bude špičkově. Běžně to bude jezdit do 10kW a to se na 48V dá. Jinak těch 650kg je bez baterie. Ta 19kWh bude mít tak 200kg takže očekávaný jízdní projev lze charakterizovat zkratkou HTP. Jo a dávám ti plně za pravdu že celé to je šílenství.
200kg mi přijde jako přemrštěný odhad, naší 6kWh
200kg mi přijde jako přemrštěný odhad, naší 6kWh baterii už jsem několikrát přenášel v ruce a to i po schodech, takže 19kWh může mít tak 130kg, pokud tomu nedávají nějaký pancéřovaný obal.
Jenže vy jste si drze dovolili použít technologii
Jenže vy jste si drze dovolili použít technologii odpovídající aktuálnímu stavu poznání. 😉 Taková baterie e-UP! váží 230kg s 18,8kWh a to je uložena v podstatě v tom nejtenčím plechu který ji ještě nepustí vysypat na silnici. Navíc je zcela bez aktivního teplotního managementu.
S takovýmhle držgrešláckým VW přístupem se vůbec
S takovýmhle držgrešláckým VW přístupem se vůbec nedivím že jim ty prorezlý CNG Tourany explodovali jeden za druhým.
Tak, příznivá cena za vozítko to je. Pro Němce. Kteří
Tak, příznivá cena za vozítko to je. Pro Němce. Kteří mají roční minimální mzdu 486000 Kč hrubého.
Jde to vyrobit a dostat na evropskej trh levnějc?
Jde to vyrobit a dostat na evropskej trh levnějc?
Lidový elektromobil mohl vzniknout a vznikl již dávno. Za
Lidový elektromobil mohl vzniknout a vznikl již dávno. Za tuto cenu se sice neoficiálně prodává Peugeot iOn, Citroen C-Zero a Mitsubishi iMiev. Je pouze a jen hloupostí daných tří automobilek, že nevyužila příležitost a dané modely za toto cenu neuvedli sami.
Za šestnáct tisíc eur se v Německu prodávají i předváděcí Renaulty Zoe s nájezdem do sta kilometrů.
A maj ty Zoe baterii?
A maj ty Zoe baterii?
Treti radka pod obrazkem (ve spravnem clanku): „Cena zahrnuje
Treti radka pod obrazkem (ve spravnem clanku): „Cena zahrnuje baterie.“
Prám se na předváděcí Zoe v Německu a ty mě odkazuješ
Prám se na předváděcí Zoe v Německu a ty mě odkazuješ na prodeje na Slovensku??
moje chyba, pardon
moje chyba, pardon
V poho, taky jsem občas zbrklý.
V poho, taky jsem občas zbrklý.
Samozřejmě baterie je při této ceně v pronájmu. Ovšem
Samozřejmě baterie je při této ceně v pronájmu. Ovšem 35 euro měsíčně je relativně směšná cena za pronájem baterií. Mnozí zaplatí měsíčně větší sumu za mobilní telefonní tarif.
Aha! Tak to je potřeba vždy uvádět.
Aha! Tak to je potřeba vždy uvádět.
Joj, veľmo sa teším až si budem môcť toto vozítko
Joj, veľmo sa teším až si budem môcť toto vozítko vyskúšať cez zdieľanie.
Konečně se to začiná ubirat přiznivějším směrem,
Konečně se to začiná ubirat přiznivějším směrem, ještě zvednout dojezd a začal bych o tom realně uvažovat.. 130 km je pořad málo, aspoň pro mne.
Ha lidové vozítko, Harpagon E-ryk tu bude se svou sociální
Ha lidové vozítko, Harpagon E-ryk tu bude se svou sociální kalkulačkou za 123… 🙂
ja nevim ale prakticky stejne hodnoty jako ION,kdo ho chce ten
ja nevim ale prakticky stejne hodnoty jako ION,kdo ho chce ten ho uz davno ma a cena ? to nebude trhak
Taky se vždy u těchto výkřiků německých inženýrů
Taky se vždy u těchto výkřiků německých inženýrů trpce usměju. Postačí začít dodávat do Evropy místo osekaných Ionů a Zero ve velkém opravdový Mitsubishi iMiev s vylepšeným topením a v segmentu malých elektroaut není co řešit. Plnohodnotný vůz pro 4 dospělé a nákup s reálným dojezdem až 140 km.
Proč? Protože iMiev má vyhřívání všech sedadel, má navigaci a palubní počítač na větším displeji, má v klíčku displej s informací o % nabití vozu a teplotě uvnitř vozu, lze z klíčku dálkově zapnout předtopení / předchlazení vozu v době nabíjení, má více stupňů rekuperace na řadicí páce atd..
A komu to nestačí, za pár tisíc si pořídí do zásuvky pod volantem malý HW a se SW CanIon může mít na svém mobilu přes Bluetooth veškeré další podrobnosti a statistiky o jízdě a spotřebě. Stejně jako do auta jde jednoduše dát za zhruba 10 tisíc tempomat, za pár tisíc couvací čidla s kamerou ve zpětném zrcátku nebo podobně startování tlačítkem.
A ja sa smejem ludom co toto potrebuju. Nic z toho mi netreba
A ja sa smejem ludom co toto potrebuju. Nic z toho mi netreba a bezne v aute ani nevyuzivam.
Ale zato lacne druhe elektro auto(nabijane doma zo solaru) na nakup a vybavovacky do blizkeho mesta, alebo kazdy den 10-30km do prace, nikto moc nema zaujem vyrabat/predavat…asi aj koli tym blbostiam ktore maju umelo vyrazne navysovat cenu, vsak aspon budeme stihat vyrabat a urcite nto niekto z tych co na to ma si kupi…
Takze naopak im gratulujem ze niekto mysli aj na nizkoprijmovu skupinu a bezne denne vyuzitie.
Promiňte, to si protiřečíte. Ti němečtí inženýři
Promiňte, to si protiřečíte. Ti němečtí inženýři chtějí dnes prodávat auto pro 2+2, tedy spíše pro 2 a nákup, za cenu, za níž jsem já před 3 lety pořídil nového Iona (439 tis. Kč s DPH včetně prodloužené 5leté záruky na všechno). Čili žádná lidovka pro nízkopříjmovou skupinu, ale předražený krám. A je jedno, co bude uvnitř, drahé je to už nyní.