V Německu se loni prodal dvojnásobný počet aut do zásuvky

Za rok 2017 se v Německu prodalo 54 492 aut do zásuvky. To je více než dvojnásobek proti roku 2016 a elektroauta tak dosáhla na 1,6% podíl na celkových prodejích nových osobních aut.

Čtvrté generaci mini-elektromobilu Smart ED se doma v Německu začíná dařit.
foto: Smart

Trh s elektrickými auty se v sousedním Německu konečně začíná rozjíždět! Může za to především stále bohatší nabídka domácích automobilek v tomto segmentu.

Nejprodávanějším autem do zásuvky v Německu byl za rok 2017 plug-in hybrid Audi A3 e-tron (4453), těsně následovaný elektromobilem Renault Zoe (4322). Třetí je BMW i3 (4319).

10 nejprodávanějších elektroaut v Německu za rok 2017
  1. Audi A3 e-tron (4454)
  2. Renault Zoe (4322)
  3. BMW i3 (4319)
  4. BMW 225xe Active Tourer (3680)
  5. Volkswagen e-Golf (3026)
  6. Smart ForTwo ED (2987)
  7. Kia Soul EV (2933)
  8. Tesla Model S (2241)
  9. Volkswagen Passat GTE (2234)
  10. Mitsubishi Outlander PHEV (2234)
  11. Mercedes-Benz GLC 350e (1225)

V prosinci se dařilo zejména nové, čtvrté generaci Smart ED s rekordními 1152 prodanými kusy. To nejdůležitější ale je, že tržní podíl aut do zásuvky poskočil proti roku 2016 na více než dvojnásobek (z 0,75 % na 1,6 %), stejně jako celkový počet prodaných aut (z 25 154 na 54 492).

36 Comments on “V Německu se loni prodal dvojnásobný počet aut do zásuvky”

  1. Vysledky by byly lepsi, kdyby bylo dostatek aut. Bohuzel u
    Vysledky by byly lepsi, kdyby bylo dostatek aut. Bohuzel u vetsiny vyrobcu je dodaci lhuta 6-12 mesicu. Poptavka jednoznacne prevysuje nabidku. Proto i ojeta EV stoji vic nez pred rokem.
    S prichodem TM3 do Evropy se pytel poradne protrhne a 2019 to bude jeste vic nez 100% narust.

      1. Je sice hezké kopnout si do Elan Muska, bez něhož bychom
        Je sice hezké kopnout si do Elan Muska, bez něhož bychom tady žádné elektromobily dnes neměli (dinosauři je odpískali na přelomu tisíciletí po krátké výrobě), ale je nutno zapojit více hlavu. Dinosauři se do výroby EV nijak neženou a dávkují ji po kapičkách.
        Prodej 2017 Německo Volkswagen e-Golf 3.026 ks znamená, při jejich výrobě celkem 35 ks elektrik denně, že se prodala 87 denní produkce jen v Německu. Pokud je dělají pouze v pracovních dnech, a těch je u nás 250 ročně, v Německu díky svátkům ještě méně, tak se bavíme o 1/3 celkové roční produkce eGolf. Za stejnou dobu 87 dní ovšem vychrlili 174.000 ks spalovacích Golfů. A o tom to je.

        1. Bylo by dobré už konečně pochopit, že nikoli
          Bylo by dobré už konečně pochopit, že nikoli Plamenometčík, nýbrž platné emisní normy jsou hybnou silou elektrifikace. Velcí hráči ji dávkují tak, aby uspokojili poptávku zákazníků (potvrzujete si to svou statistikou sám, o co lide stoji) a plnili normy. Tak budou postupovat i dale. Nelibi?

          1. To opravdu není moje statistika, to je oficiální tisková
            To opravdu není moje statistika, to je oficiální tisková zpráva VW ke zvýšení výroby EV na dvojnásobek.
            Žádnou poptávku velcí hráči neuspokojují, pouze se vyhýbají pokutám za produkci sračkometů ve velkém. Jinak by se na nového eGolfa nebo Ioniqa nečekalo skoro rok a Bolt by byl dostupný v Evropě běžně. Nic z toho neplatí, EV pro ně jsou jen Compliance cars, aby neplatili za zamořování.

              1. Compliance car je auto vyrobene a predane za ucelom naplnenia
                Compliance car je auto vyrobene a predane za ucelom naplnenia zakonnych nariadeni. ICE vyrobcovia musia v niektorych statoch US predavat urcite mnozstvo elektromobilov (to su tie compliance auta), aby mohli predavat urcite mnostvo fosilnych aut. Tesla nevyraba ziadne fosilne auta, takze nemusi vyrobit a predat ziadne „compiance“ auto. Cize aj keby tesla vyrobila len niekolko kusov elektromobilov, nikdy to nebudu „compliance“.

                1. Dobře, cílilo to na někoho jiného, ale odpovím vám.
                  Dobře, cílilo to na někoho jiného, ale odpovím vám. Jsou, protože díky nim můžou ostatním prodávat ty povolenky. Trochu postudujte než se pokusíte něco vysvětlovat…

                2. Vysvetlite co je na mojom texte nespravne? Hovoril som o
                  Vysvetlite co je na mojom texte nespravne? Hovoril som o „compliance car“ nie o obchodovani s povolenkami.

                3. To je běžný styl diskuse Anonyma. Zvykněte si. Zodpovíte
                  To je běžný styl diskuse Anonyma. Zvykněte si. Zodpovíte první věc, předhodí Vám druhou, o které se vůbec nemluvilo, a napadne Vás, že to máte blbě. Normálka.

                4. Styl odkoukany od vas. Jakmile se vam nelibi nejaky nazor,
                  Styl odkoukany od vas. Jakmile se vam nelibi nejaky nazor, hned kopete. A od tematu utikate rychle.

                5. Moje první pochvala od Anonyma. Bohužel opět ironická.
                  Moje první pochvala od Anonyma. Bohužel opět ironická. Nečekal jsem nic jiného.

    1. Klid. Nejak se zacit musi. Je videt ze kdyz je rozumna nabidka
      Klid. Nejak se zacit musi. Je videt ze kdyz je rozumna nabidka lidi EV kupujou. Ja vcera s Prius PHV 1. generace 80 km, prumerna spotreba 1.3l/100km. Nabijeno 3x, z toho 2x zdarma. V Japonsku je totiz treba nabijeni pred supermarketama zdarma.

  2. Zajímavý, že se Soul pořád celkem dobře prodává, no
    Zajímavý, že se Soul pořád celkem dobře prodává, no holt nic s velkou baterií stále dostupné moc není.

    Včera jsem potkal od Kia velmi zvláštní hybrid, který by asi dával řada lidem větší smysl než současné hybridy. Jmenuje se Brenthon (luxusní odnož Kia, něco jako Lexus), spec. motor 2 litr benzín, který prý má spotřebu kolem 5 litrů a auto má baterii s využ. kapacitou 38 kWh, na kterou prý dá v ideálním případě až 300 km. Auto vypadlo fakt velmi zajímavě, jediný zádrhel je nabíjení, auto má pouze 3,5 kW nabíječku, takže spíše nabíjení doma a když holt dojde baterie tak naskočí motor. Prý prototyp, jediný v ČR.

    Kdyby to někoho zajímalo, bylo to to na třetím obrázku zhora.

    Brenthon

    1. Část Soulů končí v Norsku, takže skutečnost je o něco
      Část Soulů končí v Norsku, takže skutečnost je o něco horší. Ale jinak souhlas, dostupných BEV je pořád málo, a nejen těch s velkou baterií…

      Co se týče PHEV, tak opravdu nechápu proč Nissan neudělá něco na základě e-POWER. Místo toho jen keci o tom, že budou používat PHEV technologii od Mitsubishi. *eye-roll*

      1. Mě to přijde, jak když se zástupci automobilek sejdou a
        Mě to přijde, jak když se zástupci automobilek sejdou a každý říká „Já to první vyrábět nezačnu a když, tak jen aby se neřeklo, už takhle mi obden volají z arabskejch emirátů, ať se do výroby neserem, nebo už svý příbuzný neuvidíme“ 🙂

            1. Drahé není. Lidé chtějí velké SUV nebo kombi. 500e
              Drahé není. Lidé chtějí velké SUV nebo kombi. 500e splňuje požadavky nákupní tašky pro dva důchodce a jednoho psa. 🙂
              Důchodci jsou konzervativní a koupí si raději novou Fabii, nebo Toyotu ač by jim ojetina Fiatu 500e vyšla ekonomicky líp.
              Starého psa novým kouskům nenaučíš.

              1. Me by teda prislo (pokud dotycny neni EV nadsenec) trosku o
                Me by teda prislo (pokud dotycny neni EV nadsenec) trosku o hubu, koupit ojetinu, ktera se na nasem trhu neprodava – problem shanet nahradni dily, nektere i ne-elektricke veci muzou byt na US modelu jine, nez na EU, elektrickou cast tu pravdepodobne nikdo neopravi.
                Kdyz uz, tak spis ten Ion.
                A o ekonomicke navratnosti by se asi taky dalo polemizovat.
                Stary pes uz ma rozum 🙂

                1. Souhlas. Starý pes má rozum. Náhradní díly,
                  Souhlas. Starý pes má rozum. Náhradní díly, servis….koupě Fiat 500e znamená koupit si problém.
                  V dobách globalizace se dá u autorizovaných prodejců koupit nahradní díl snad už do každého auta.

                2. Oboji (ze Fiat servis rekl, ze neopravi elektrickou cast a ze
                  Oboji (ze Fiat servis rekl, ze neopravi elektrickou cast a ze nektere dily nepasuji) tu nekdo psal. Ovsem vzhledem ke stavu zdejsiho vyhledavavani to tezko najit.

                  Neznamena to „koupit si problem“. ALe znamena to (proti necemu, co je tady dostupne) koupit si zbytecne starosti v pripade problemu. A jestli to nastane nebo ne uz je otazka stesti, jako u kazde ojetiny.

                3. prvoplánovo píšete pravdu.
                  skutočnosť je taká, že ak

                  prvoplánovo píšete pravdu.
                  skutočnosť je taká, že ak „co je tady dostupné“ ostanem pri „embéčku“. takže je skutočne jedno, či si kúpim fiata vyrábaného niekde v mexiku pre prísne obmedzený trh dvoch štátov v usa, alebo ionika z ázie, nemeckéhho smarta vyrábaného v francii, leafa z krajiny, mimo únie, …
                  platí jedno jediné – mať šťastie. a veriť, že amíci cez googleplus odpovedia estóncovi (litovec?) aké skladové číslo má súčiastka, ktorú pozná podľa čísla výkresu a európsky fiat ju odmieta objednať, dodať.
                  asi tak.
                  mimochodom, to autíčko je v meste lepšie ako veľmoveľmodobré.

                4. Jak jsem nakoupil, tak prodavam. Ten clovek psal, ze ho i tak
                  Jak jsem nakoupil, tak prodavam. Ten clovek psal, ze ho i tak koupil, tak proc by kecal.
                  Jinak souhlas, to auto vypada pekne, jako mestske auto urcite super. Jak se do nej leze starsim lidem neumim posoudit.

                5. nepopieram že v okamihu chyby je problém. vtedy zistím, či
                  nepopieram že v okamihu chyby je problém. vtedy zistím, či vravia pravdu „dovozcovia“ (priekupníci, obdoba vekslákov) že dodajú, že sami opravia, …
                  alebo garážoví „automechanici“ sa dokážu preorientovať.

Napsat komentář