V maďarském logistickém parku mají jako první na světě solární dlažební systém

Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou. Prologis Park Budapest-Harbor se stal prvním logistickým parkem na světě, který tuto zelenou technologii využije v běžném provozu.

Platio LLC je maďarská společnost se sídlem v Budapešti, jež se zabývá navrhováním inteligentních prvků pro veřejný prostor. Jejím prvním produktem je Platio Solar Paver: modulární dlažební systém vybavený výkonnými solárními články zabudovanými do dlažebních elementů z recyklovaného plastu. Prvky Platio Solar Paver určené pro běžný pěší provoz mohou být instalovány do dlážděných ploch venkovních zařízení či budov, jimž dodávají čistou energii. Společnost systémy vyrábí, instaluje a dále monitoruje.
foto: Platio/Prologis

Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních jsou v Prologis Park Budapest-Harbor zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily. Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii. Když není stanice využívaná, zásobuje energií nedalekou kancelářskou budovu.

„Udržitelnost není pouze klíčovým tématem společnosti Prologis, je přímo zakotvená v naší DNA. Do našich logistických budov přinášíme řadu zelených řešení a s ohledem na další inovace věnujeme zvláštní pozornost testování potenciálních technologií budoucnosti, jako jsou obnovitelné zdroje, jež nabízí Platio,” řekl László Kemenes, senior viceprezident a country manager Prologis pro Maďarsko.

Instalace solární dlažby

Instalace solární dlažby
foto: Prologis

„Výběr klíčových partnerů, kteří podporují inovativní technologie a umožní nám otestovat nové oblasti jejich využití, je pro nás důležitý. S pomocí Prologis se nám podařilo instalovat naše první řešení pro EV nabíjecí stanici, což je významný milník našeho působení a zároveň součást našeho poslání přispívat k rozvoji elektromobility,“ řekl Miklós Illyés, spoluzakladatel společnosti Platio.

Prologis Park Budapest-Harbor je situovaný v jižní části Budapešti v městském obvodu 22 na západním břehu Dunaje. Park sestává z 10 budov o celkové rozloze 132 000 metrů čtverečních, jeho potenciál pro další rozšíření je 27 000 metrů čtverečních. Má výborné napojení na mezinárodní silniční síť přes místní dopravní tepnu N6 a následně na dálnice M0 a M6.

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily
foto: Prologis

Prologis Park Budapest-Harbor využívá výjimečně dobrého umístění a skvělé dostupnosti veřejné dopravy 
i železniční sítě. Mezi služby a vybavení, jež park poskytuje, se řadí profesionální správa nemovitostí, rekreační areál s fotbalovým hřištěm, zeleninová zahrádka nebo čistírna odpadních vod.

tisková zpráva

15 Comments on “V maďarském logistickém parku mají jako první na světě solární dlažební systém”

  1. By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri
    By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri prejizdeni a tedy jak poklesnou watpiiky.
    Ja bych tedy volil pergolu a zastresil bych i ten wallbox a plocha by byla razem 4x vetsi a pocet parkplacu by se nesnizil, lepe by se to samo pucovalo atd atd.

  2. tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio
    tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou“ a dale cituji:“Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních…“ tak kolik toho vlastne vydlazdili? logisticky park, nebo 4,7m2 ?

    1. Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o
      Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o výkonu 0,72 kWp, když moje malá elektrárna na malé jižní střeše obdélníkového domu z roku 2009 má 3,6 kWp. Jako reklama dobrý, ale jako doplněk nabíjecí stanice? To je spíše vtip. Beru, že jižněji v Maďarsku svítí násobně lépe než v Ostravě (ostatně už sestřenice u Hodonína to svou FVE oproti mé roční výrobou na 1 instalovaný kWp lehce potvrdí), ale i kdyby to jelo jenom jako ta moje, tak to ročně vyrobí s bídou 900 kWh. Jinými slovy to 56x nabije moje malého Peugeota Ion z 0 do plna. Máme 52 týdnů, takže se bavíme o nabití jednoho z nejmenších elektromobilů s 16 kWh baterkou v průměru 1x týdně. Jako pilotní řešení kolik toho solární dlažba vydrží po pár letech dobrý, ale jinak nesmysl. Když si vezmu ty hektary zastavěných ploch logistického areálu s volnými střechami všude kolem.

  3. Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní
    Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní města, viz WiFi na petřínské lanovce za 2mKč atd. Stačí nabídnout co zrovna letí a může to nakupovat státní úředník. Jikak ale technicky i technologicky zajímavý výrobek, pokud je funkční a něco vydrží.

  4. To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle
    To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle fotky se mi jeví, že je to v místě, kde je chodník, taky auto stát nebude.
    Pokud je firma tak super udržitelná, tak předpokládám, že na střechách a popř. na bocích budov už panely mají (tam, kde to má smysl) a pokud ne, tak mi to zaváním jen jako levná reklama.

  5. „Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu
    „Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii.“

    Kolik tahle sranda stála? Nebylo by levnější a hlavně praktičtější proste dané parkoviště zastřešit fotovoltaikou? 720Wp je směšné a navíc vhodné jen pro dobu, kdy tam nestojí žádné auto. Pokud tam tedy bude stát elektromobil a nabíjet, bude to prakticky k ničemu.

Napsat komentář