Automobilka Hyundai předala další z modelů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem společnosti FCH JU. Organizace podporovaná Evropskou komisí se zabývá výzkumem a zaváděním vodíkových technologií do běžné praxe.
Během následujících čtyř let bude organizace dodaný model ix35 Fuel Cell představovat při nejrůznějších příležitostech zástupcům společností i veřejnosti v celé Evropě.
„Skutečnost, že náš vůz ix35 Fuel Cell byl již po čtvrté zvolen jako reprezentant vodíkového pohonu, nás velmi těší. O to víc, že si ho vybrala organizace podporovaná Evropskou komisí. Ukazuje to mimo jiné naši schopnost poskytovat dlouhodobě čisté řešení mobility,“ uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe a dodal:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai ukázal velkou dodávku s pohonem na vodík
„Do konce letošního roku budou na evropských silnicích jezdit již čtyři stovky vozů Hyundai ix35 Fuel Cell. Naše automobilka a FCH JU bude i nadále pracovat na dalším zjednodušování přístupu k technologiím vodíkového pohonu.“
Spolupráce mezi oběma společnostmi trvá již od roku 2011. Počínaje rokem 2013 dodává Hyundai modely Fuel Cell do veřejného a soukromého sektoru jak za účelem dalšího výzkumu, tak i pro nejrůznější show a prezentace.
Automobilka Hyundai v posledních letech pronajala vozy ix35 Fuel Cell do několika veřejných a soukromých flotil, a to především v Evropě, kde za podpory Evropská unie vzniká i potřebná infrastruktura v podobě výstavby vodíkových čerpacích stanic.
Hyundai ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články (FCEV). Výkonný asynchronní elektromotor generuje výkon 100 kW (136 PS), s maximálním točivým momentem 300 Nm. Dojezd na jednu plnou nádrž se pohybuje kolem 600 kilometrů.
Vybrala si to EU, AK SE PÁN
Vybrala si to EU, AK SE PÁN CHLUBÍ, takže pro mne je to jasné doporučení – NEBRAT 🙂
Off
Datsun White
Off
Datsun White Zombie
https://youtu.be/crfEecV1YFA
Zatim jsem nikde nevidel
Zatim jsem nikde nevidel kalkulaci na ujety km. Tak tady priklady z DE. 1kg H2 stoji ca. 8-9 EUR. Spotreba je ca. 1kg/100km. 8,50 EUR je ekvivalent 7,5 l diesel. Tak ca. stejne naklady jako obycejny diesel.
Nenasel jste duvod, proc ho
Nenasel jste duvod, proc ho nakonec tak EU prosazuje 😀
I kdyz to neni financne
I kdyz to neni financne vyhodnejsi, tak urcite je to vyhodnejsi z hlediska obnovitelneho zdroje, snizeni globalnich emisi, eliminace lokalnich emisi a nakonec osvobozeni od zavislosti na OPEC, rusku a jinych hrdlorezech. Samozrejme vetsina plati jen pri vyrobe H2 z obnovitelnych zdroju.
Z čeho se teda ten vodík
Z čeho se teda ten vodík bude u nás a v Německu vyrábět z metanu?
H2 se muze vyrabet
H2 se muze vyrabet elektrolyzou z obycejne vody a z elektricke energie z vetrnych a solarnich elektraren. Cast vyrobene elektriny z vetrniku a FVE je nekdy prebytecna, tak se da ulozit skoro zadarmo do H2 – vodiku.
Jedna věc je z čeho se
Jedna věc je z čeho se teoreticky může vyrábět, ale já se spíš ptám z čeho se opravdu bude vyrábět. Mám dojem že to zrovna elektrolýza nebude. Vodíku jsou potřeba kvanta a pod vysokým tlakem a tímhle šuměním elektrod by to vzalo dost dlouho nehledě na spotřebu vody, která taky není zadarmo.
A sakra, budu se muset
A sakra, budu se muset podívat na dislokaci a parametry čerpacích stanic a taky na dolet těchto Hindenburgů.
Ale běžných občanů se
Ale běžných občanů se nezeptali! Co je todle za bordel? Není to náhodou OBECNÉ OHROŽENÍ ?? Chceme referendum o provozu vodíkových bomb na pozemních komunikacích !!
to by nejdrive musel
to by nejdrive musel existovat zakon o referendu. ceske zakony nic takoveho neumoznuji.
Nemáte pravdu, ústava
Nemáte pravdu, ústava české repuliky přímo předpokládá referendum, ale poslanci protiústavně nechtějí zákon o obecném referendu přijmout, protože se brání předat práva občanům.
Spíše by mě zajímalo, proč je toto protiústavní jednání tolerováno…
ale mam pravdu. zadny takovy
ale mam pravdu. zadny takovy zakon tady neni. to co je v ustave lze vylozit ruzne. a proc tady takovy zakon neni vim presne. protoze ti, kterim nam to vadi jsme v mensine pro politiky naprosto nezajimave. vid okamura. i toho prestala bavit retorika prime demokracie docela rychle. a krome toho je protiustavnosti v zakonodarstvi cela rada. ale to asi nepatri do tehle diskuse. kazzdopadne co se tyke tech vodikovych bomb. kdyz streli nadrz s vodikem rozhodne to neni to same co vodikova bomba. takze je dost mozne, ze kdyby jste dal hlasovat lidem jestli tady chteji vodikove bomby, tak vam reknou ze nechteji ale zakaz vodikovych nadrzi by jste tim nedosahl. a kdyby jste dal otazku spravnou a ptal se, jestli jsou lidi za zakaz aut na vodik, hlasoval bych proti zakazu a nebyl bych sam. takze by jste nejspis taky niceho nedosahl.
Evropská komise dělá vše
Evropská komise dělá vše pro naše „dobro“ a běda jak jí do toho někdo chce mluvit, to je pak určitě podpora terorismu. Sleduji pečlivě dění kolem EK a zbraní a nestačím se divit. Přečtěte si třeba pár článků zde: http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/2551-informace-z-vyboru-imco , http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/75-dulezite/2548-dulezite-jde-o-vase-zbrane-ozvete-se-i-vy-osobne
U článků o vodíkových
U článků o vodíkových autech mi chybí to nejdůležitější:
Jak se bude získávat vodík, za jakou cenu a s jakou bilancí CO₂
a u elektromobilu vam to
a u elektromobilu vam to nechybi? 😉
Chybí. Už v jiných
Chybí. Už v jiných vláknech jsem upozorňoval, že pořídit si EV samo nic neřeší, pokud není kompletní plán, jak elektřinu vyrábět, regulovat a uchovávat.
U té elektřiny se skutečné emise CO₂ dají alespoň hrubě odhadnout.
U toho vodíku bych hrubým odhadem tipoval, že bilanci CO₂ bude mít tak trojnásobnou oproti benzínovému motoru.
K výrobě H potřebujeme buď fosilní paliva, nebo elektřinu.
muzete mit klidne pravdu.
muzete mit klidne pravdu.
CO2 nikoho nezajímá a ani
CO2 nikoho nezajímá a ani by reálně neměl. Zvláště ne u dopravy. V dopravě jde hlavně o NOx, CO a pevné částice.
Tak na emisích se měří,
Tak na emisích se měří, takže nejenom, že se reálně o to lidi musí zajímat, oni ani neprojdou přes technickou, když se na CO2 vykašlou…
Co místo bludů si přečíst co musíte splňovat než zajdete na emise a budete psát rady na netu.
Ne, na emisích se CO2 fakt
Ne, na emisích se CO2 fakt neměří. Na emisích se měří CO a HC. A má to prostý důvod. CO2 je o spotřebě paliva. A to by musel být na měření emisí nějaký normovaný cyklus. Což není.
Podivej se na video
Podivej se na video fullycharged tam to jede na vetrnou elektrarnu.