V estonském Tallinu budou jezdit robotické elektrické minibusy
EasyMile je francouzská společnost vyvíjející a vyrábějící robotické elektrické minibusy EasyMile. Autonomní elektrobusy už se testovaly v Paříži, Japonsku, Singapuru, Helsinkách či Kalifornii. Teď se chystají do hlavního města Estonska.
foto: SBD Automotive
V druhé polovině roku 2017 bude Estonsko přebírat předsednictví Evropské unie. Při té příležitosti je po celé zemi i v samotném hlavním městě Tallinu naplánována spousta akcí pro návštěvníky z celé Evropy. Estonsko, proslulé svým rozvojem e-governmentu a hustou sítí nabíjecích stanic pro elektromobily, se proto chce předvést.
NEPŘEHLÉDNĚTE Představujeme český elektrický minibus Stratos LE 30 E
Během předsednictví zavítá do Estonska 20-30 000 návštěvníků navíc. Aby takový nápor tamní dopravní systém zvládl, rozhodla se estonská vláda zapojit do práce právě dva autonomní elektrické minibusy EasyMile. Ve městě budou k dispozici zdarma, a to i pro místní cestující.
Robotický elektrobus EasyMile EZ-10 uveze až 12 lidí (6 sedících, 6 stojících), maximální rychlost je omezena na 40 km/h a v současné době se o minibusech uvažuje jako o zajímavém doplňku pro městskou dopravu evropských metropolí. O výrobu se stará francouzská automobilka Ligier.
Už vidím trolly co si schválně na zastávce stoupnou před autobus aby se nemohl třeba 10 minut rozjet. Doufám, že je autobus aspoň vyfotí kvalitní kamerou a fotku hned pošle na měšťáky, které sám kontaktuje a zavolá na pomoc. :D
Podle sebe soudím tebe :D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Ano přesně tak. A proto toto musí být v autopilotovi ošetřeno.
Jak, ze tu babicku, ktere se zasekla francouzska hul v kolejnici, vytroubi a prejede?
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
No nevim, jestli ty 2 autonomni autobusy pro 6 stojicich a 6 sedicich lidi budou vyznamnou pomoci pri preprave extra 20-30 000 navstevniku v Talinu. Opravdu si myslite, ze se Estonsko chce timto cinem mezinarodne predvest ?
heros
Ano, v tomto případě je podle nás důležitější kvalita než kvantita. Kde jinde takové mají?
šéfredaktor Hybrid.cz
Ano, rozumim faktu novatorsti, neni mi ale jasna souvislost s pomoci a prepravou 20 - 30 000 navstevniku, kterou clanek evokuje.
heros
Tam je to, uznáváme, poněkud sporné.
šéfredaktor Hybrid.cz
Jako hlavní výhodu jakéhokoli autonomně řízeného hromadného dopravního prostředku vidím to, že nebude stávkovat.
Naivko :D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
To sice nebude, ale stávkovat budou francouzští soudruzi, kteří ho vyrábějí :-)
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
bych chtěl vidět co by dělali např. v Ostravském nebo Pražském dopravním podniku řidiči, mechanici a jejich odbory, kdyby to tam začali zkoušet s vizí většího nasazení takových vozítek .... :)
cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz
odpoveď je v starom vtipe (1970-): čo sa stane, ak na zem zostúpi kristus? v ríme ...; riu ...; a v prahe BUDE OPÄŤ VEĽKÁ MANIFESTÁCIA!