V ČR jezdí už 4000 aut na zemní plyn

V meziročním srovnání vzrostl počet CNG vozidel u nás již o 30 procent. Dnes jezdí v ČR už 4 tisíce vozidel (z toho více než 360 autobusů). Letošní nárůst bude díky České poště a uvedení vozu Citigo na na trh taktéž rekordní.

Škoda Octavia na CNG? Žádný problém!
foto: Hybrid.cz

Také letos bude v provozu už více než 45 veřejných plnicích stanic (viz. naše mapa). Masivní rozvoj podporuje i Evropská komise, která plánuje do osmi let další snížení produkce emisí oxidu uhličitého u nových vozidel – nejméně o jednu třetinu.

„Předpokládáme, že roční nárůst CNG vozidel bude v letošním roce rekordní. Vždyť jen při srovnání počtu CNG vozidel v letošním a loňském třetím čtvrtletí dostaneme rozdíl plus 30 procent,“ říká Markéta Schauhuberová, manažerka .

„Dosud byly roční nárůsty v oblasti prodeje CNG okolo 20 až 25 procent, letos ale čekáme tento nárůst větší. Důvodem jsou nejen stále vysoké ceny klasických , ale také nákup 412 vozidel pro Českou poštu, která ve velkém přechází na CNG (do 4 let až 2 900 vozidel) a pak také díky prvnímu modelu Škoda na zemní plyn – Škoda Citigo CNG, který bude na trhu již od letošního podzimu“, dodává.

„V letošním roce zaznamenáváme každý měsíc rekordní prodeje CNG, jen za prvních 6 měsíců jsme prodali o 24 procent více CNG než za stejné období v loňském roce,“ říká Jan Žákovec z Pražské plynárenské.

Také počet veřejných plnicích stanic na CNG se neustále zvyšuje. Dnes je to již 39 stanic, ale do konce roku jich několik dalších přibude. „V letošním roce jsme otevřeli stanice na CNG již v Ostravě a Olomouci, do konce roku plánujeme další 2-3 stanice, z toho 2 budou v blízkosti Prahy,“ říká Hugo Kysilka z VEMEXu.

„V letošním roce plánujeme postavit ještě další 3 , jedná se o lokality Humpolec, Otrokovice a blízko centra Brna,“ říká Jiří Šimek ze společnosti E.ON. Další společnosti se samozřejmě také činí a celkově by do konce roku mohlo přibýt dalších 8 stanic na CNG.

Evropská komise minulý týden zveřejnila plán na další zpřísnění limitů pro emise oxidu uhličitého (CO2) u automobilů. Do 8 let by měly nové osobní automobily a dodávky v Evropské unii produkovat o jednu třetinu méně emisí oxidu uhličitého, než je tomu dnes.

Brusel navrhuje novou hranici pro průměrné emise u nových osobních vozidel na 95 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr, pro letošek přitom platí 135,7 gramu a v roce 2015 by to mělo být 130 gramů.

V pátek 13.7. eurokomisař pro dopravu Siim Kallas také představil nový návrh Směrnice EU. Evropská komise plánuje zavedení častějších technických kontrol u starších automobilů. Vozy starší šesti let tak budou muset na kontrolu každý rok.

tisková zpráva

3 Comments on “V ČR jezdí už 4000 aut na zemní plyn”

    1. Tu pletieš hrušky s
      Tu pletieš hrušky s jablkami. Začal si s jazdením na vodu a skončil si s vodíkom.
      O autách na vodu je toho na internete celá kopa, ale ja osobne nepoznám nikoho čo to videl – a fakt by som veľmi chcel. Principiálne ide o výrobu „vodíkovo-kyslíkového plynu“, ktorý sa vyrobí z vody pomocou špociálneho elektrolyzéru, napájaného striedavými impulzami, opradeného tajomstvami a množstvom patentov (že vraj…). Na druhej strane vodíkový automobil je klasický elektromobil, kde sa z vodíku v palivovom článku (bez pohyblivý súčiastok) vyrába elektrina. O vodíkovom motore som veľa nečítal, ale pri teplote spaľovania vodíka by bol asi dosť drahý a bežný motor sa asi nebude dať preto prerobiť

      1. Souhlasim s jopo,- je
        Souhlasim s jopo,- je vidět,že jsou prazdniny a žaci a studenti maji vypnuto.Na hybridu se o vodikovych motorech a vozidlech dočteš ale nedovedu si představit plničky,to je trochu jine než CNG nebo LPG.A dovedete si představit vozidlo se zařizenim na rozklad vody na vodik a kyslik kromě vlastniho motoru.I v 21.stoleti by asi mohl vahou konkurovat Sentinellu.-

Napsat komentář