V čínské Tesla Gigatovárně vyrábějí elektromobily stovky robotů

Tesla zveřejnila video ze své šanghajské Gigatovárny 3. Podívejte se pěkně zblízka na výrobu těch nejmodernějších elektromobilů!

Stovky robotů vyrábějí elektromobily Tesla Model 3 a Model Y v továrně Tesla v Šanghaji
foto: Tesla

Tesla postavila a rozběhla svou Gigatovárnu 3 v Šanghaji během rekordně krátké doby zhruba jednoho roku. Dnes už tam pilně vyrábí elektromobily Tesla Model 3 a připravuje výrobu Tesla Model Y.

Na videu je vidět, že v továrně na výrobních linkách pracují stovky robotů a minimum zaměstnanců. V současné době vyrábějí týdně asi 3000 aut, ročně tedy asi 150 000 aut.

To byl původní cíl první fáze budování Gigatovárny Šanghaj. Cílem druhé fáze stavby továrny je dosáhnout roční výrobní kapacity 250 000 vozů.

25 Comments on “V čínské Tesla Gigatovárně vyrábějí elektromobily stovky robotů”

  1. Tak na první pohled tam moc velký rozdíl nevidím oproti
    Tak na první pohled tam moc velký rozdíl nevidím oproti klasické automobilce. Jezdící pás, kde se ručně montují komponenty tam je a montážnící tam jsou taky. A že lakovna je robotizovaná, to je dnes standardem snad všude…
    Spíše mne zaujal záběr na nabíjecí kontektory, že nemají něco jako Combo CCS2, které šetří prostorem, ale mají zvlášť AC a zvlášť DC konektor.

      1. Ten nabijeci konektor u TM3 se mi moc nelibi. Nabijel jsem v
        Ten nabijeci konektor u TM3 se mi moc nelibi. Nabijel jsem v desti AC a na ty dolni DC piny u auta prselo. Hledal jsem co na to fora a lidi si delaji dust cap, nebo se to prodava za 10-20 usd. Ale to neni vymysl Tesly ale to je paskvil Combo zasuvky. Nejak se mi to s tim destem nelibi. Rekl bych ze se tam nekde muze dostat voda az do kabelu a muze putovat az do baterky. Kapilara je svina. Mel jsem VW s alarm kontaktem na chladici kapalinu. Skrz nejakou netesnost se fridex dostal pres kabel pres 1m az do relatka a rozezral ho. Samozrejme na dalnici o pulnoci a mraz jak v rusku. Auto nejelo, tak odtahovka.

        1. No stejně se dá říci, že to je „paskvil“
          No stejně se dá říci, že to je „paskvil“ (upřednostnění designu před funkčností) konkrétního řešení u Tesly M3. A té to také nemám úplně za zlé, neboť v podstatě šlo o retrofit a nechtělo se jim celý port předělávat tak, jak má být pro CCS koncipován. Tedy že má být zapuštěn, podobně jako hrdlo nádrže a díky tomu zapuštění se pod dvířka portu vejde záslepka/ucpávka konektoru. Nic víc na tom není.

            1. Řeč byla o ucpávkách pro právě nevyužívaný
              Řeč byla o ucpávkách pro právě nevyužívaný konektor/piny. Konkrétně Leaf má také oba konektory pod jedním krytem, takže kdyby tam nebyla na každé zásuvce ještě její separátní ucpávka (zde do strany odklopná dvířka), tak do té, momentálně nepoužívané, také prší/sněží. Přesně jako u implementace CCS u Tesly (všichni ostatní výrobci používají pod krytem ještě ucpávky, neboť to tak standard CCS žádá viz mé první sdělení).

              Dokonce i trojčata mají na CHAdeMO i TYP1 pod krytem ještě ucpávky(zde opět do strany odklopná dvířka, které jsou součástí originál zásuvek od Yazaki, stejně jako Leaf)

              1. Vyklopne vicko, nebo jak pisete ucpavky jsou uplne neco jineho
                Vyklopne vicko, nebo jak pisete ucpavky jsou uplne neco jineho nez nejake spunty ktery se musi pracne vytahovat a hlidat aby se neztratily. Proste nedomysleny standard CCS Combo. Nemci protlacili nasilim tu kravinu a ted to bude otravovat celou Evropu.

                1. 🙂 To že vám CCS nevyhovuje politicky je zcela ok, nikdy se
                  🙂 To že vám CCS nevyhovuje politicky je zcela ok, nikdy se nezavděčíte každému. Ale dáváte mu za vinu něco co je chyba konkrétního výrobce vozu. CCS může mít a tak má velmi ploché odklopné víčko na DC pinech, viz Audi e-tron či Porsche. Dokonce by se toto řešení pravděpodobně vešlo i do Tesla nabíjecího portu, na rozdíl od špuntu na šňůrce co používá např. egolf.

    1. Tak ono platí obecné pravidlo, které na tento konkrétní
      Tak ono platí obecné pravidlo, které na tento konkrétní případ zní asi takto: I dostatečně kvalitní konektor přinese v celkovím důsledku víc benefitů pro spotřebitele pokud je jednotný, než úžasný avšak úzce proprietální konektor. Jako příklad použijme např. micro-USB ale i tento jendotný čínský GB/T, byť s odděleným AC a DC. Bohužel v EU se narazilo na rozpor mezi ochranou spotřebitele (jednotný konektor u vozidel pro homologaci v EU) vs. volný trh (nechat to na výrobcích). „Kompromisní“ nařízení EU, že veřejné stanice musí být vždy vybaveny konektory CCS resp TYP2 je zcela neúčinné. Bohužel díky tomu EU postihl mor v podobě principiálně technologické zhovadilosti = tzv. multistandardových stanic.

      A pak ještě kvíz pro Radovana na poškádlení. Který oblíbený nabíjecí standard dodnes stále nezvládá víc jak 200A?

      Nápověda:
      Tesla US konektor: ANO (650A+ SuC v3 compatible)
      CCS1 i 2: ANO (CCS2 650A+ SuC v3 compatible)
      GB/T DC: ANO (650A+ SuC v3 compatible)
      Mennekes DC: ANO (350A+ SuC v2 compatible)
      ???

    1. Musim povedat ze ani Model Y nie je dostatocne velky. Trochu
      Musim povedat ze ani Model Y nie je dostatocne velky. Trochu nerozumiem tomu kufru. Zda sa mi maly.

      Skoda, ze neexistuje nejaka kampan, ktora by Teslu prevedcila vidat nejaky model F ako family. Ludia co maju vacsie rodiny prip, potrebuju vacsi kufor by uvitali take tie klasicke velke americke VANy. Toto mi v ponuke velmi chyba. Zatial jedine MPV je iba nissa eNV a to je celkom stare auto.

    1. Blbo sa to pozera, co? A si predstav ze pri modely Y, ktory je
      Blbo sa to pozera, co? A si predstav ze pri modely Y, ktory je viac optimalizovany na roboticku vyrobu to budu sekat rychlejsie s mensim poctom ludi. A chudacik ako ty bude za chvilu musiet pozerat ako mu denne viac a viac tesiel chodi pred nos. Cim dalej tym menej raritnejsie bude vidiet teslu, az si uvedomi, ze uz neubehne den kedy by nejaku nevidel a potom to prestane uplne vnimat. A predpovedam ti to este toto desatrocie. Asi ovela presnejsia predpoved, nez to co tu roky omielas, teda somariny o krachu. Ja viem, stve to ked sa niekoho snazis presvedcit o svojej predstave pravdy a ono to stale nevychadza.

Napsat komentář