V Česku už letos jezdí o 1152 elektromobilů víc než před rokem, vede Škoda

Od ledna do května se v Česku letos prodalo 1152 nových elektromobilů a 619 plug-in hybridů. V porovnání s minulým rokem je to třikrát víc.

Plug-in hybrid Škoda Superb iV dokáže čistě na elektřinu ujet až 62 km WLTP. Cena začíná na 876 900 Kč.
foto: Škoda

„V uplynulých 5 měsících bylo registrováno 1 771 osobních vozidel s externím dobíjením, před rokem to bylo jen 491 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 152 bateriových elektrických (BEV; 65 %) a 619 plug-in hybridů (PHEV; 35 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i.

Automobilka Škoda v uplynulých 5 měsících registrovala celkem 939 osobních vozidel s externím dobíjením (570 BEV + 369 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 53 %.

Celkem 205 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (12 %), 179 registrací (178 BEV + 1 PHEV) pak patřilo Hyundai. Následovaly automobilky BMW (93), Volvo (60), Volkswagen (47), Ford (33), Renault (33) a další. Celkem se BEV a PHEV vozidla v uvedeném období na všech registracích podílela 2,38 % (pozn. v květnu jen 1,31 %).

Zatímco prodeje běžných benzinových a dieselových aut se za leden až květen 2020 v Česku snížily o 33,9 %, resp. 28,3 %, prodej elektromobilů rostl o 315,9 % a plug-in hybridů dokonce o 495,2 %.

Dařilo se i hybridům, jejichž prodeje stouply o 31,5 % na 3874.

32 Comments on “V Česku už letos jezdí o 1152 elektromobilů víc než před rokem, vede Škoda”

  1. Mimo tema:
    Konecne sem nasel neco kde jsou udaje o tom jak si

    Mimo tema:
    Konecne sem nasel neco kde jsou udaje o tom jak si vede Tesla v Japonsku. No a Tesle se v Japonsku zrovna moc nedari. Proto Musk pozadal asociaci dovozcu automobilu at neuvadi jejich zalostne vysledky. Tohle mi na nem taky vadi. Stejne se to proflakne a pusobi to navic vylozene trapne. Taky je na grafu videt pokles prodeju v USA.

    Minuly rok se do Japonska dovezlo jen 1378 elektromobilu. Z toho patri Tesle 90%.

    https://www.bloomberg.co.jp/news/articles/2020-03-02/Q6EI5IDWLU6D01

    https://translate.google.com/translate?sl=ja&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.bloomberg.co.jp%2Fnews%2Farticles%2F2020-03-02%2FQ6EI5IDWLU6D01

    1. Nechápu motivaci toto hledat, jestli vás baví hledat stát,
      Nechápu motivaci toto hledat, jestli vás baví hledat stát, kde se Tesla neprodává, tak to zvláštní koníček a naleznete jistě spoustu dalších zemí. Ale o celkové situaci Tesly to nic nevypovídá, snad je to, že Tesla má ještě obrovské rezervy pro růst.

          1. No na vesnici jsou vetsinou silnice siroky, i kdyz samozrejme
            No na vesnici jsou vetsinou silnice siroky, i kdyz samozrejme ne vsude. To spis na predmesti Tokia a Osaky, je to dost husty. Tak se auto ani nevyplati. Nejvetsi povet aut na obyvatele je prave na venkove, nejmin snad v tom Tokiu. Drahy parkovani, samy zacpy, dostupna verejna doprava, venkov opak. A jeste jeden problem. Model S se nevejde do vytahovych parkovist, ktera jsou dost prave ve velkych mestech. I kdyz nejen tam.

        1. ??? máte s Teslou nějaký osobní problém, ne? Q1 2020 =
          ??? máte s Teslou nějaký osobní problém, ne? Q1 2020 = 88.500 ks (Q1 2019 = 63.000 ks, odhady bez koronakrize 95.500 ks), dodávky v Číně 1-5/2020 = cca 33.000 ks (1-5/2019 = cca 10.000 ks), zahájili stavbu G4 Berlín, finišují s lokalizací pozemků pro G5 pravděpodobně v Texasu, akcie jsou na maximech, blíží se Batteryday, kde se chystají představit výrazně vylepšenou baterii, Tesla je absolutně v pohodě, buďte taky

            1. tak to mu pošlu ještě jedno číslo, Elon Musk je v tomto
              tak to mu pošlu ještě jedno číslo, Elon Musk je v tomto roce tak „neúspěšný“, že v žebříčku nejbohatších lidí světa letos postoupil už na 21 místo = 46,5 miliardy dolarů (jen v tomto roce + 19 miliard dolarů)

                1. a to ze je firma zadluzena jako nemuze znamenat ze jeji
                  a to ze je firma zadluzena jako nemuze znamenat ze jeji nejvetsi soukromej akciaonar nemuze poskocit v zebricku miliardaru k lepsi pozici? hodnotu firmy a akcii jako zcela reflektuje jen jeji zadluzenost? aha, to jsou veci …..

                  takze drtiva vetsina firem ktere startuji s dluhy jako nemuze dosahnout toho ze jeji majitel nebo akcionar nevydelava?

                  hele zijes ty vubec na stejne planete jako my vsichni ostatni? protoze drtiva vetsina firem se dnes financuje z provoznich uveru

                2. žije, ale už spí, jelikož si myslí, že žije v Japonsku,
                  žije, ale už spí, jelikož si myslí, že žije v Japonsku, tak už má na hodinkách skoro půlnoc

                3. Tak už sem se probudil. Jsme tady teď 7 hodin napřed.
                  Tak už sem se probudil. Jsme tady teď 7 hodin napřed.

                4. Dá se říct že Japonsko je v budoucnosti (o 7 nebo 8 hodin
                  Dá se říct že Japonsko je v budoucnosti (o 7 nebo 8 hodin 😉 ).

                  Z vlastní zkušenosti mohu říct, že je z Japonska trochu otrava číst české noviny, protože ráno japonského času jsou dostupné pouze včerejší články a „dnešní“ články byly dostupné až po obědě.

                5. Člověk si zvykne na všechno.
                  Člověk si zvykne na všechno.

                6. Stejně je to ale zajímavý. Všechno predluzeny a šéf má
                  Stejně je to ale zajímavý. Všechno predluzeny a šéf má miliardy.

                7. sef ma ty miliardy jen virtualne 😉
                  navic jak jsem psal, to

                  sef ma ty miliardy jen virtualne 😉

                  navic jak jsem psal, to zadluzeni je provozni, je proste lepsi pouzit na provoz finance z „levneho“ uveru a zaroven mit na uctech casch s lepsima podminakama na pripadne nahle investice, a diky tomu ze Tesla silne expanduje ve dvou oblastech, vyroba a superchargery, tak te provozni hotovosti potrebuje hodne

                  uplne nromalni rizeni podniku, my taky berem tahace na leasing, takze jsme zadluzeni leasingem, a ikdys firma nedojde k zisku, je to diky splatkam, vsichni zamestnanci a kontraktori ale dostanou svou odmenu a vydelane finance se obrati zpet do rustu firmy, takze vsichni krom statu jsou spokojeny, firma roste, je v ni dostatek prace a tim roste i cena firmy, az se usoudi ze dalsi expanze by byla prilis nakladna nebo zbytecna, tak se postupne dojde do bodu toho maleho zisku, ale porad bude lepsi nez platit dane, tak ten zisk proste co nejvice rozpustit do investic firmy, aby byli spokojeni zamestnanci i vedeni 😉

                8. Dík za vysvětlení, mě ekonomika nikdy nebavila i když
                  Dík za vysvětlení, mě ekonomika nikdy nebavila i když vím že je důležitá.

                9. To je vidět. Hlavně že se k ní vyjadřuješ když tomu
                  To je vidět. Hlavně že se k ní vyjadřuješ když tomu pendrek rozumíš.

          1. Ale já jsem v pohodě. Tesle fandim. Jen jsem okomentoval ten
            Ale já jsem v pohodě. Tesle fandim. Jen jsem okomentoval ten graf že kterého jasně plyne že v USA jim poprvé klesly prodeje. Pokud to nevidíte, váš problém.
            Mimochodem Musk se těžce spletl. Předpokládal Tesle velké prodeje v Japonsku, a skutek utek. To je v tom článku napsaný.

    2. a nebudou ty male prodeje v Japonsku zpusobene faktory jako
      a nebudou ty male prodeje v Japonsku zpusobene faktory jako vyzsi cena Tesel, vetsi rozmery Tesel, nizsi pocet superchargeru (nektere podstatne mensi Asijske staty maji nekdy nasobne vice stanic supercharger) a v neposledni rade ochota Japoncu kupovat Americka nebo Cinska/Korejska auta? a podlesni co me tak napada je konektor nabijeni, tedy v Japonsku predpokladam nejrozsirenejsi Chademo konektro pro DC nabijeni?

      Pro Teslu to mozna v tuchle chvili v Japonsku neni slavne, to ale nemusi znamenat ze do budoucna se tam Tesla neprosadi na nejakou zajimavou prodejni pozici

  2. Opět podvodné srovnávání PRODEJŮ spalovacích aut
    Opět podvodné srovnávání PRODEJŮ spalovacích aut částečně zasažené krizí s REGISTRACEMI elektromobilů, které krizí v uvedeném období zasažené nebyly. Hruštičky a jablíčka.

    Uvážíme-li, že se u elektromobilů jedná o registrace z prodejů v předkrizovém období a po tzv. uvedení „laciného“ elektromobilu, ztěží najdeme pro hodnocení lepší slovo než tragédie.

Napsat komentář