V Česku už jsou přes 2000 elektromobilů, jedním jezdí i Ministerstvo práce a sociálních věcí

Ministerstvo práce a sociálních věcí zařadí na tři roky do svého vozového parku elektromobil Volkswagen eGolf. Vůz dnes ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové slavnostně předal člen představenstva ČEZ Pavel Cyrani.

Skupina ČEZ i touto cestou podporuje rozvoj elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR.
foto: ČEZ

V České republice jsou v současnosti registrovány už více než dva tisíce elektromobilů. Jen za období od ledna do října letošního roku činil počet nových registrací podle SDA celkem 552 vozů, což je o 38 % více než za celý rok 2017.

„Elektromobilita může významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší ve městech. Stává se i zajímavou alternativou při cestování mezi nimi. Chceme přispět k propagaci elektromobilu a ukázat, že se jedná o ideální vůz pro státní správu a samosprávu. Ministerstvo jej bude využívat především pro pracovní cesty za úředními záležitostmi po území metropole,“ řekla při předávání vozu Jana Maláčová, ministryně práce a sociálních věcí České republiky. Ministerstvo je partnerem ČEZ při rozvoji elektromobility už od roku 2014.

Z řad institucí a ministerstev jsou vedle MPSV partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.

Zapůjčený elektromobil Volkswagen e-Golf disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 9,6 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 36 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 12,7 kWh.

tisková zpráva

33 Comments on “V Česku už jsou přes 2000 elektromobilů, jedním jezdí i Ministerstvo práce a sociálních věcí”

  1. Teda pánové, tohle číst je fakt hustý. Řešíte tady
    Teda pánové, tohle číst je fakt hustý. Řešíte tady stroje z 21. století a přitom básníte o dojezdu cca130km a ještě k tomu s modlidbou. Jestli tohle je pokrok tak k čertu s celým pokrokem. Takový dojezd měly auta před 120 lety, když ještě jezdili na páru.

    Opravdu je tak romantické dát 3/4 milionu za auto do kterého se nic nevleze a co nedojede ani tak daleko jako trošku lepší cyklista?

  2. Být Maláčovou, tak poptám Marksovou, proč po 34
    Být Maláčovou, tak poptám Marksovou, proč po 34 měsících vrátila ten elektrický Leaf, co dostala od ČEZu 21.10.2014. Viz https://www.mpsv.cz/cs/19417
    Ale moc bych nefrajeřil, když v roce 2014 to bylo jediné elektrické auto ze 34 na MPSV a jak vidno, ani po 4 letech se přátelé a přítelkyně, co tam v tomto tisíciletí skoro nonstop velí, nikam neposunuli 🙁

      1. Nechci Vám bourat růžový sen, ale je to asi takhle
        Nechci Vám bourat růžový sen, ale je to asi takhle http://www.hybrid.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-jezdi-elektromobilem. Ano, slovy jeden a půjčený. A to prý mají spalováků pod sebou přes 500, v jimi řízených organizacích.
        Koketovali s tím už před 6 lety, ale zase nic https://www.havex.cz/cz/178.ministerstvo-zivotniho-prostredi-zkousi-elektrickou-skodu-octavia.

  3. OT: Jen tak ze zvedavosti jsem koukal na svuj ucet u Tesla,
    OT: Jen tak ze zvedavosti jsem koukal na svuj ucet u Tesla, zda nejde uz nakonfigurovat T3 a nejde. Tak jsem zkusil Sko a Xko, zda jsou nejake novinky ve vybave. Muj dotaz. To vzdy stalo Sko a Xko skoro stejne? Xko – 108000 eur Sko – 103000Eur. 100D s autopilotem a kolama. 5000 Ecek mi prijde v te celkove sume celkem zanedbatelne.

      1. Co k 1.12.2018? Ted jsem se dival na stranky tesly. Při
        Co k 1.12.2018? Ted jsem se dival na stranky tesly. Při prepnuti na USA verzi jsem si tu T3 tedy nakonfiguroval, lec mi to cenu nereklo, ale alespoň vim, z ceho se bude dat vybirat. Moc toho není stejne jako u Ska a Xka. Barva (5), kola (2), interiéry (2) a pokrocilej autopilot. Tod vse.

    1. U VW to bude asi kombinace 10 % tlačení, 40 % odtahovka, 30
      U VW to bude asi kombinace 10 % tlačení, 40 % odtahovka, 30 % jízda z kopce, 20 % jízda po rovině. Jinak si kombinovanou spotřebu 12.7 zrovna u Golfa nedovedu představit. S Leafem jedu za 12.7 hoooodně lehkou nohou v létě bez topení i klimatizace třeba České Budějovice – Vystrkov. Ale rozhodně se to nepodobá klasické jízdě, je třeba myslet úplně jinak. Je pravda, že Golf není zrovna hvězda, mohli jim dát třeba Ioniq, ten se mi pozdává mnohem víc.

      1. Tak to jste mě uklidnil. Ale hned mě zase nadzvedla Vaše
        Tak to jste mě uklidnil. Ale hned mě zase nadzvedla Vaše spotřeba v Leafu. Ta hodnota je pro mě scifi, ale pravda je, že se nijak neomezuji. Dnes Praha – Plzeň a zpět klidnou jízdou po D5 s průměrem 17,7. Teplota 0, topení 22, rychlost 110. Při podzimních teplotách totéž za 15. Ach jo, asi jsem poleno !!!

          1. Leafbox by mě taky zajímal. Dokonce jsem si říkal, že by
            Leafbox by mě taky zajímal. Dokonce jsem si říkal, že by to za pokus stálo, ale zase je to docela drahej pokus. Říkám si, že když si člověk dostatečně přesně hraje s výkonem, nedělá nic jiného než Leafbox, ale je určitě pravda, že ta mašinka to bude dělat líp. Jen jestli ta jízda nebude postrádat zážitkovou složku…
            Pro srovnání – můj Leaf je 2014ka, tedy novější generace (za sedačkami v kufru už má „mezeru“), ale stále 24 kWh. Léto se dá těsně pod 13 kWh/100 km, teď už přituhuje a s tím přituhuje i spotřeba. S topením a opatrností je to tak 15.5, lepší ne, spíš častěji horší.

            1. Někde jsem koukal na grafy co má údajně Leafbox dělat a
              Někde jsem koukal na grafy co má údajně Leafbox dělat a kromě toho že nemá ten vývoj tak roztřesený tak náběh má také dost pozměněný. Na graf se koukalo dobře 😀

              Zkusím to najít ale zkušenosti někoho by mi mohly pomoct se rozhodnout.
              Osobně jsem chtěl zkusit jeden víkend to testnout – zajet si nějakou trasu, zapojit a zopakovat. Ale ještě nebyl čas 🙁

          2. Pocitově… protože si zatím nevedu přesné odečty a OBD2
            Pocitově… protože si zatím nevedu přesné odečty a OBD2 mám z číny ale dost zlobí, a nemám na to zkoušet to za jízdy.
            Takže vím že na plnou ujedu 2* 60km a to by mohlo být tak 90-95% kapacity. Delší trasy jsem zkoušel, ale tam se do toho vkládá hodně převýšení takže to moc jako údaj brát nelze.

            Třeba OC Šestka => Hotel Vyškov je něco přes 80km a když si odmyslím ty dvě objížďky co jsem cestou potkal tak z 90% nabití mi zbylo 20km. Je to celou cestu do kopečka.

            Dnes jsem koukal na palubní „spotřebometr“ a při 90 to ukazovalo i přes 20 ale to ukazovátko je hodně nepřesné, co z toho většinou vidím že to je někde mezi 15 a 20.

            ad Leafbox: 10% mi naopak hodně přijde… není to jen o dojezdu ale i o častosti nabíjení a tedy i životnosti baterie (resp degradaci), pokud odsunu čas „pouze“ o 10% kdy by stav baterie dosáhl takové degradace že už nedojedu ani do práce a zpátky tak to v horizontu 10ti let dělá rok

    2. S E-Golfem létě při teplotě cca 20stupňů na trase
      S E-Golfem létě při teplotě cca 20stupňů na trase Sokolov-Plzeň-Horšovský Týn-Plzeň-Karlovy Vary-Sokolov jsem jel za 11,9 dle palubního počítače. Nebyla v tom žádná dálnice a není to ani rovina. Bez klimatizace, na tempomat rychlost odpovídala běžnému tempu ostatních vozidel. Za 12,7 se v létě dle mého dá jezdit.

Napsat komentář