V Česku startuje ElektraCars - krátkodobý operativní leasing elektroaut s dobíjením v ceně

redakce - 19 Leden 2018

Nový start-up ElektraCars nabízí dostupnější způsob využívání elektroaut bez starostí a za přijatelnou cenu. Součástí služby je i nabíjení, které zákazníka nestojí ani korunu navíc. auto elektromobil BMW i3

Na českém trhu startuje ElektraCars testovací provoz exkluzivně s vozy BMW i3.
foto: BMW

Hlavními argumenty, proč řidiči oddalují pořízení elektroauta, je relativně vysoká pořizovací cena a komplikace s nabíjením. ElektraCars proto přichází na český trh s unikátní službou operativního leasingu s nabíjením a dalšími službami v ceně. Svoje elektroauto může pak zákazník nabíjet doma, ve firmě, na všech nabíjecích stanicích společnosti E.ON a u dalších 100 vybraných dobíjecích stanic napříč celou republikou.

„Chceme přispět k vytvoření čistých a tichých měst bez emisí. Naší snahou je dostat více elektroaut na české silnice a zpřístupnit je co největšímu počtu lidi.“ říká Jan Burda, CEO ElektraCars, a dodává:

„Protože vývoj elektroaut stále letí raketově vpřed, nabízíme řidičům možnost využívání vždy toho nejmodernějšího elektroauta. Každých osm měsíců jim elektroauto vyměníme za nový model. Zákazníci tak drží krok s nejnovějšími trendy v elektromobilitě.“

Další výhodou služby je nabíjení v ceně – a to jak doma, tak na cestách. „ElektraCars poskytuje ke každému vozu bezkontaktní čip, se kterým si elektroauto snadno nabijete na vybraných nabíjecích stanicích. Ceny za nabití nemusíte vůbec řešit, protože služba je nedílnou součástí servisu ElektraCars,“ vysvětluje Robert Vinický zodpovědný ve společnosti E.ON za inovace.

Klient může vybírat i ze široké sítě dalších nabíjecích stanic po celé republice, aktuálně jich má v rámci služby k dispozici téměř stovku. Do konce letošního roku se jejich počet zcela jistě ještě zvýší. „Aktuálně spouštíme pilotní provoz nové služby a testovací fáze nám umožní pochopit odezvu takového produktu na trhu,“ doplňuje Vinický z E.ON.

Výhodnou a pohodlnou alternativou je instalace nabíjecí stanice od ElektraCars u zákazníka doma či ve firmě. Pronájem domácí nabíječky je v ceně služby, klient zaplatí jednorázově pouze za její instalaci. Elektrická energie spotřebovaná při domácím nabíjení bude zákazníkovi zpětně proplacena.

Řidič se v rámci služby nemusí starat o výměnu pneumatik, pojištění, servis, či dokonce ani o nákup dálniční známky. S vozy od ElektraCars je navíc oprávněn bezplatně parkovat v Praze na všech modrých zónách. Stačí si jen zvolit, kolik se svým novým elektromobilem chce za dobu trvání smlouvy (8 měsíců) najet kilometrů (od 5 do 18 tisíc).

Nová unikátní služba ElektraCars vznikla ve spolupráci společnosti E.ON, jež elektromobilitu dlouhodobě podporuje, a společnosti CreativeDock, která je specialistou na inovace a start-upy.

ElektraCars startuje testovací provoz na českém trhu exkluzivně s vozy BMW. A další značky budou přibývat. Nejnovější verze modelu BMW i3 (BEV) slibuje dojezd až 200 km. Zrychlení z nuly na sto za 7,3 vteřiny potvrzuje, že jde o skvělé auto nejen do města. Objednávku testovací jízdy a veškeré informace najdete na www.elektracars.cz.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak cena 23550 na 8 měsíců je opravdu k smíchu. Dát skoro 200 000 za půjčení auta na pá měsíců je totální blbost. Za ty prachy si radši koupím nějakou benzínovou Dacii, která mi vydrží minimálně několik let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se bavíš o ceně za nájezd 1000 kilometrů měsíčně, při vyšším nájezdu je cena přes 26 tis. s DPH. Proč právě 8 měsíců je tato služba? No proto, že tyhle auta bezproblémů střílejí do zahraničí jako referentská vozidla a ještě na nich vydělají slušné peníze. Podobně se to dělá u běžných aut, kde je omezení třeba 6 měsíců, ale spalovací auto v hodnotě i3 prodejce pronajímá svým koníkům kolem 8 tis. měsíčně bez DPH. Za 15 tis. s DPH může mít zájemce eGolf s nájezdem 2000 kilometrů měsíčně od PRE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U spalovacího auta je to obvykle na dva roky a celkově to vyjde stejně jako ta i3 na 8 měsíců. S tím dalším prodejem je mi to jasné, 200k je doma a auto v podstatě ještě není ani rok staré, takže hodnota ojetiny je pořád velmi vysoká. Těch 15k za eGolfa už zní trošku líp.

i3 ani i8 už nebudou mít nástupce. Zajímavé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Uplne (ale uplne) OT (alespon o EV)
Dneska jsem na sluzebce (Bellevue, WA) videl nazivo Bolt EV:
https://snag.gy/hR14Nu.jpg
To auto je vazne male, sice jsem je nevidel vedle sebe, ale rekl bych, ze plus minus jak i3. Musim rict, ze me to trochu zklamalo (i kdyz ono tady kazde male auto vypada mrnave, i ta Tesla S se tu zda nejak mensi nez v Cechach :))

Mistni Tesla shop expandoval do vetsich prostor, ale porad tam maji jen jedno S a jedno X a spoustu prazdneho mista (a personal, ktery se tvari, jak kdyby jim patril nejmin cely nakupak). Model 3 nic (to jsem ani necekal) a solarni tasky taky nic (to jsem cekal a chtel videt nazivo, ostatne proto jsem se tam tahnul). Tak treba priste.

Jinak v ulicich od minula ubylo Leafu a pribylo X. Ale porad nejcastejsi EV je i3. A dokonce jsem tu nasel i specializovany EV-autobazar. Vyber nic moc, jedna S, par i3 a jedna RAV4.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

off

Jak vidělo Gůgl autonomní auto svět kolem sebe.
https://youtu.be/tiwVMrTLUWg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do USA

zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-trhy/ceskeho-vyrobce-baterii-cinane-nepolozili-expanduje-do-spojenych-statu-1342429

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Číňané zkouší nekale ovládnout českého výrobce lithiových baterií HE3DA 11.2017

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cinane-zkousi-nekale-ovladnout-ceskeho-vyrobce-lithiovych-baterii-he3da-1339580

Ovládnutí firmy a následné zbavení se existujících akcionářů je obecně velmi zneužívaný způsob, jak se Čína levně a rychle dostává k moderním technologiím. Čína takovým způsobem dlouhodobě získává poměrně levně, bez nákladů na výzkum a vývoj, nejmodernější západní technologie. Právě před tímto postupem a čínskými investicemi do strategických oborů varuje i Evropská komise...

Prej výrobce baterií. Lol :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Elektrická tříkolka
http://www.kusi.com/electra-meccanica-solo/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: SpaceX - McGregor rocket test center

youtube.com/watch?time_continue=176&v=TXYh4re0j8M

Pro příznivce SpaceX docela fajn web:
elonx.cz

Není to dobrý projekt. Zabili největší výhodu EV a to trvanlivost a minimální servisní náklady.
Čekají že někdo zaplatí ten největší propad při pořízení nového auta.
Ideální je koupit půl roku starou předváděčku a hned jsme např. u i3 až o 200 tis cenově níž. K tomu záruka a servis zdarma po dobu 5 let.

Obrázek uživatele Josef

Já koupil i3 jako dvouletou předváděčku s najetými 16000 km... Cenově to šlo dolů o 400000,-. Jenom bych upozornil, že záruka není standardně na 5 let, ale na 3 a zbylé dva si můžete dokoupit. Servis je zdarma na 5 let, jenže se tam skoro nic nedělá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete zmínit standartní plán údržby pro i3 a ceny v servisu za tyto návštěvy? Díky.

Obrázek uživatele Josef

Standardní plán údržby je každé dva roky vyměnit brzdovku a kabinový filtr. K tomu se dle potřeby mění chladivo v klimě, maximálně jednou za 4 roky. Toť vše. Ceny neznám, protože jsem je ještě nikdy neplatil.

Stejně je to u KIa Soul, kde se mení brzdovka 1x za 2 roky a kabinový filtr. Pak se dělá kontrola asi 40 věcí včetně baterie apod. Ta dražší údržba s výměnou brzdovky stojí 2300 bez DPH, ta levnější bude kolem 1500 bez DPH.

Servis 45 tisíc km byl za 360,-Kč

Za tuhle cenu v Praze umyjou okna a doplní vodu do ostřikovačů.

"Tiché ulice, čistá města" to je benefit jak noha, na to můžou možná nalákat leda tak obce, ale svojí cílovku asi tězko. Tu spíš zajíma luxus, pohodli a bezstarostnost než nějaká enviromentální vějička. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, cena cca 22 000 za mesic a pak nemam nic. Je to o nicem, mozna pro ekomagory, aby si mohli dat do podpisu na hybridu. PS: Hmm, ale to si vlastne mohou dat i tak, kdo to zkontroluje.

Obrázek uživatele Josef

V Evropě jsou leasingovky s operákem u elektromobilů opatrné, protože automobilky tu nic nenutí dávat auta na operák za hubičku jako v USA. Tam je běžný operák Boltu s 60 kWh baterií i za 300 dolarů měsíčně. To je na naše asi 6500 Kč... Ty dražší operáky jsou za 450 dolarů, to jest asi 10000 Kč měsíčně...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak hlavne to minimalne u nas neni dotovane, on se da celkem dobre nabidnout laciny trilety leasing, kdyz je podporen danovou ulevou 7500 dolaru (208 mesicne), v nekterych statech i vic.

1. to není dotace, ale federální daňové zvýhodnění, tzn. pokud nebudeš mít daně minimálně min. 7 500 $ tak si nemůžeš zažádat.
2. od kdy můžeš v USA získat daňové zvýhodnění na operák, čili na auto, které nebude po ukončení splátek tvoje??? To se mi nezdá. Daňová úleva je poskytována občanu, který na ní díky svým ročním ziskům byl schopen dosáhnout, ne leasingovce ani dealerovi natož automobilce. Aspoň u nás je rozdíl mezi operačním leasingem a klasickým leasingem tak to prosím nemotat dohromady.
3. Federální daňové zvýhodnění 7 500 $ je plošné pro celé státy. Pak jsou různě vysoká zvýhodnění od vlád jednotlivých lokálních států, ale víc než 50 % států nemá naprosto žádné a mužeś je leda závidět ostatním anebo se přestěhovat. Některé je měli, ale klidně je zrušili, většinou když se k moci dostali republikáni i když se to původně za republikánů zavedlo. Prostě to není pravidlo. Taky nákup auta na splátky od dýlera z jinýho státu než žiješ přináší komplikace v započtení úlev a leasingovky se s tím většinou nehodlaj babrat.
https://www.chargepoint.com/drivers/incentives/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U leasingu si federalni dotaci (ulevu z dani) odepisuje leasingovka.

Netusim, jaky je rozdil mezi "klasickym" nebo operativnim leasingem z tohoto pohledu, v obou si auto pouze pronajimate. Odkup auta po vyprseni pronajmu neni podminkou danove ulevy.

Obrázek uživatele Josef

Ano, daňovou slevou 7500 dolarů, ale také kredity ZEV apod. Mají toho tam víc. Ale i v nedotovaných státech nepřeleze cena 500 dolarů měsíčně, což je dost dobré.

Ve státech bez úlev dostaneš starou belu.
https://www.chargepoint.com/drivers/incentives/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem se domnival, ze 7500 je federalni dotace, tedy mi moc nedavaji smysl ty nedotovane staty. Samozrejme jsou staty, ktere tuto dotaci nenavysuji, ale ze by nebylo mozne ji v nekterem ziskat jsem zatim nepostrehl.

Obrázek uživatele Josef

Je to federální dotace, ale státy se do daného programu mám dojem musí přihlásit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave, o tom jsem nikdy neslysel, jen o tom, ze jednotlive staty mohou tuto dotaci navysit ze sveho. Mate priklad nejakeho takoveho statu?

Obrázek uživatele Josef

Tak se zdá, že jsem si to spletl s něčím jiným, tohle platí pro celé USA. Nicméně i tak, třeba v Kalifornii jsou leasingy EV mnohem levnější než jinde, protože automobilky tam potřebují naplnit státní kvóty a tak prodávají pod cenou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak spravne rikate, v Kalifornii hraji roli kvoty, k tomu pozitivne na cenu pusobi i mistni danove ulevy ve vysi 2.500 dolaru, ktere jsou sice na najemce, narozdil od federalnich pro leasingovou spolecnost. Casto se to dela tak, ze si vezmete EV s platbou predem zhruba tech 2.500, takze jsou celkove splatky ponizeny zhruba o 10.000 dolaru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj - tiché ulice a čistá města.

A kdy si odvezou ten radioaktivní bordel, který jejich auta nechají u nás v Rouchovanech a Dukovanech?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

on čez skladuje radioaktivní odpad z JE přímo v Rouchovanech a Dukovanech? to je docela síla, chudáci lidi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On už vám to tady třeba někdo za zdejších sluníčkářů vysvětlí a sdělí vám, co se s tím bordelem z JEDU a JETE děje, jak a kde je skladován a v čem je uložen.

Nejdřív si di prudit rafinérie a podobný maloodběratele, a taky ty kravaťáky co každej rok vyexportujou produkci 2,5 Temelínů za pakatel a pak přijď s tím zbytkem, tedy esli něco zbyde.

Česko vyváží elektřinu ve velkém. Vyplácí se nám to?
http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Njn, Kuk, proste hloupy primitiv co kazdemu tyka. Ignorovat!

Myslíte tu setinu promile z celkového počtu vyráběné elektřiny, kterou u nás aktuálně přihlášená EV spotřebovávají? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to myslím.
Každá trocha toho bordelu se počítá, jak říká jeden zoufalec a kašpar.

Ten už musí bejt hodně zoufalej. To bude asi další hledač jednoduchý pravdy co volí Pitomia :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Operativní leasing s výměnou vozu za nový každých 8 měsíců bude dráhy vždy. Navíc u prémiovéhio auta s cenou přes 1 milion korun. Kdyby místo BMW zvolili levnější značku a dobu obměny nastavili na rozumnou dobu 3-4, tak se dostanou na rozumnější peníze.
další nevýhoda je, že produkt je spjatý s e.onem, tedy jedním poskytovatelem nabíjení, za ty peníze by měl být neomezený účet u evmapa.cz a paušál u ČEZu, po rozšíření jiných sítí tam dát i další. Protože když exklusivní služba, tak s universálním nabíjením. Takhle je to jak bezedna karta u Tank Ono pro spalovací auta. Pár cerpacek mají, ale že bych za to jasal, se říct nedá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Citace z webu elektracars: "bezkontaktní (RFID) čip, se kterým můžete snadno dobíjet na kterékoli veřejné stanici ČEZ a E.ON."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jde mít jeden čip pro stanice od ČEZ a E.ON?
Jak je to s nabíjením v zahraničí?

Obrázek uživatele Michelin

U Evmapy zadny problem. Cislo cipu si tam proste doplnite sam. Ja si tam dal treba kartu od Greenway.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele ozana

Teoreticky ano (je to jen číslo v databázi), ale spíše to budou 2 karty/čipy.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta cena je opravdu nesmyslná. Při normálním nájezdu 1000 Km měsíčně je to 23,5 Kč na kilometr! Sice je v ceně i elektřina, ale občas i tak budu muset nabíjet doma, tzn. reálné náklady 25 Kč/km. Za takovou cenu můžu klidně jezdit v taxi (klidně elektrickém) a tam je prosím pěkně v ceně i řidič narozdíl od této nabídky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud nabíjíš doma, tak ti vvrátí peníze, takže nabíjení je celkově zdarma. Ale to nemění nic na tom, že je to dost drahý samo o sobě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to mají dobrou vychytávku platí se 23 tis. a oni mi vráti 500 Kč co doma propálím na 1000 Km , když budu dobíjet jen doma ...

p5es 23 tisic za pujceni? to snad nevymyslel eon, ale volkswagen, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jako proc ne, ale ta cena je uplne mimo...

Operativní leasing je pěkně vyčůraný produkt. Jedná se jen o drahou půjčovnu aut. Pokud máte něco půjčené, tak nikdy k tomu nemáte takový vztah,jako když je to vaše auto. Tohle, že je přijatelná cena ??? Opravdové zpřístupnění elektromobilu široké veřejnosti. Až bude průměrná mzda 60000 Kč, tak uvidíme.

Mají to dobře vymyšlený chlapci. Těch 8 měsíců je fajn pro přeprodej ojetých aut směrem na západ (min. stáří musí být 6 měsíců) a takhle na tom ještě pěkné peníze vydělají. Známý má takhle každých 8 měsíců nové auto v třídě Mercedes C, BMW 3, Audi A4 apod. a platí 10-12 tis. měsíčně nájem plus palivo. Takhle se generují auta, která se pak za výhodnou cenu hrnou od nás do zahraničí. Při nájezdu 2000 km/měsíc platit 26 tisíc bude jen cvok.

Obrázek uživatele ozana

Ten směr by měl být opačný, nejprve ať to zaplatí bohatší zápaďáci a pak ať se to mírně ojeté prodává u nás.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Hrubych 60 je 43 cisteho. Cili vic nez pulka prijmu za auto? No nevim

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Přesně tak, to si člověk nedovolí ani když bere by bral těch 60. Možná ten kdo má 100 a víc by to neřešil, ale i tak je to drahý jako prase.
Za rok je to 250 tisíc. To znamená, že ani nemusím počítat dál a je jasné, že když si koupím jakékoli jiné auto za 300-400 tisíc, nemusí být ani úplně nové, stačí Půl roku staré, tj. skoro jako nové, tak se mi náklady o proti tomuhle vráti za 1,5 let.
Tak to je teda terno.
To přiláká spoustu lidí k elektromobilům. to si fakt dělají srandu? Ti lidi musí žít úplně v jiné realitě.

Když bych už měl tolik peněz abych mohl vypláznout tolik peněz za měsíc, tak bych si to auto v pohodě koupil, protože ty služby co jsou tzv. v ceně jsou to nejměnsí, co v tom je. Cena paliva je zanedbatelna, proto to inzerují, cena za ostatní služby, nula nula nic.

Scenar, ktery stoji na uvahu (kvuli kratke dobe), by mohl byt, kdyz mi sice to auto uplne nevyhovuje, ale nechci cekat, az se vyrobci uraci.

Prakticky bych rekl, ze sehnali prachy z nejakeho zdroje pro podporu startupu, koupili ta tri auta, co maji na webu (nebo preprodavaji operaky od BMW), a ted doufaji, ze na tom neco vydelaji (nebo si budou alespon chvili uzivat, nez zdroje dojdou) :) Ale treba jsem prilis pesimisticky.

EDIT: tak premyslim, jestli tri auta (z kazdeho 10 pro BMW, 3 pro stat a 10 zbyde firme) muzou uzivit ctyri lidi

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jenže ten elektromobil nestojí 300–400 tisíc, ale spíš 1,2 milionu.

Pronájem při nájezdu 8000Km je 23550Kč x 48měsíců = 1130400Kč. Za čtyři roky ho mám doma, pardon, nemám nic.
A to nabíjení zdarma je jen vějička pro hlupáky, přidaná hodnota nula+.
Vím že jsem negativní.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 16 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na prvni pohled me take zarazila cena, na druhou stranu je fakt, ze mit kazdych 8 mesicu nove auto neco stoji. Navic se vam postaraji o relativne komfortni dobijeni vcetne pronajmu domaci nabijecky. Nejaky masovy zajem se asi cekat neda, ale to se neda cekat ani u jinak financovanych elektromobilu.
Pokud bych mel porovnat s cenou operativniho leasingu od BMW Financial Services, tak tam vas nejkratsi pronajem (24 mesicu) vyjde na 22.798 Kc s DPH, coz neni o tolik levnejsi.
Samozrejme to neni zajimava nabidka pro lidi, kteri chteji stejne auto vlastnit delsi dobu.

Vypocet spravny, ale mate o 10 milionu vic. Chyba tisku :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter