V Česku roste nová síť nabíjecích stanic pro elektromobily e-station

V Česku se rozbíhá stavba nové sítě nabíjecích stanic e-station. Registrovaní zákazníci budou platit od 5 Kč/kWh.

Nová síť nabíjecích stanic e-station přinese zajímavé ceny a rychlé nabíjení elektromobilů.
foto: e-Station

Za projektem nové sítě nabíjecích stanic pro elektromobily e-station stojí průmyslová skupina Co&Energetics a.s. Ta dnes provozuje několik obnovitelných zdrojů v oblasti vodních a fotovoltaických elektráren.

První nabíjecí stanice e-station vybavená rychlonabíječkou Elexim Raption 50 kW se bude otevírat během dvou týdnů u nákupního centra STOP SHOP v Hranicích na Moravě. Postupně pak rychle přibude dalších 15 takových stanic na vytipovaných místech.

Nabíjecí stanice e-station u obchodního centra Stop Shop v Hranicích na Moravě.

Nabíjecí stanice e-station u obchodního centra STOP SHOP v Hranicích na Moravě.
foto: e-station

Z toho devět jich bude právě u center STOP SHOP. Kromě Hranic na Moravě dále také v Třebíči, Příbrami, Ústí nad Orlicí, Znojmě, Táboře, Kladně, Uherském Hradišti a Žatci.

Příští rok v červnu plánuje e-station otevřít velkou nabíjecí stanici u nákupního centra Futurum v Brně. Na elektromobilisty tam budou čekat tři ultra-rychlé nabíjecí stanice s výkony 1x 150 kW a 2x 300 kW. Místo bude až pro 10 elektromobilů.

Neregistrovaní zákazníci mohou u stanic platit jednoduše s pomocí platební karty přes webové rozhraní. Na email pak zákazníkovi dojde účtenka. Registrovaní zákazníci využívající aplikaci mají placení jednodušší a především i výhodnější ceny.

Ceník nabíjení e-station (ceny vč. DPH):

DC nabíjení neregistrovaný zákazník: 1 kWh = 10 Kč
AC nabíjení neregistrovaný zákazník: 1 kW = 8,50 Kč
DC nabíjení registrovaný zákazník: 1 kW = 8 Kč
AC nabíjení registrovaný zákazník: 1 kW = 5 Kč

Plány e-station jdou ale mnohem dál, než k dvěma desítkám stanic. Ambicí společnosti je pokrýt nabíječkami postupně celou Českou republiku. Půjde jak o 50kW-300kW rychlonabíječky, tak o nabíjecí sloupky 22 kW.

Velké plány ma e-station pro své domovské město Brno, kde bude ultra-rychlá nabíječka pouhý začátek. Dlouhodobou vizí je hustší zasíťování brněnských ulic tak, aby si v Brně mohl dovolit svůj elektromobil nabít opravdu každý.

placená inzerce

15 Comments on “V Česku roste nová síť nabíjecích stanic pro elektromobily e-station”

  1. Hranice na Moravě? Výborně. Konečně zaplnění díry mezi
    Hranice na Moravě? Výborně. Konečně zaplnění díry mezi Ostravou a Olomoucí na D1 a D48, na kterou všichni dosavadní poskytovatelé zvysoka, ač jsou na to už 5 let dokola upozorňováni.
    Rychlonabíječky jsou Ostrava (a Klimkovice hned vedle ní a Mošnov podobně) a pak Olomouc (Přerov). Nebo Frýdek-Místek, pak zcela mimo trasu s dojezdem přes dědiny Valmez a pak Přerov (Olomouc). Mezi tím nic. Ani Nový Jičín, ani Odry, Lipník…. (bílou vránou je čerstvě Bílovec po staré cestě přes Libavou rychlonabíjčka PRE). O benzínkách na zmíněných tazích ani nemluvě. Kulové.

  2. OT: ČEZ již zřejmě nemá dostatek elektřiny k pokrytí
    OT: ČEZ již zřejmě nemá dostatek elektřiny k pokrytí poptávky.

    V Dětmarovicích, ano to je ta obec, kde stojí černouhelná elektrárna, během posledních 14 dní docházelo ke každodenním výpadkům dodávek elektřiny (většinou 1 – 2 hodiny).
    Včera odpoledne naměřeno na fázi pouhých 180V.

    Tak nějak asi ke každé přípojce od ČEZu bude zapotřebí pořídit i náhradní generátor 🙁

  3. Kromě jedné lokality (možná jsou 2-3, nezkoumal jsem to
    Kromě jedné lokality (možná jsou 2-3, nezkoumal jsem to přesně), se jedná o obyčejné pomalé 50 kW nabíječky se všemi nevýhodami které jsou s tím spojené – 500V maximum, 1x DC a 1xAC současně (nemožnost 2x DC), dlouhá doba nabíjení (>1 hodina) atd.

    Jistě, Alpitronic Hypercharger 75 stojí o 5000 € více (25000 € vs 30000 €), ale je to rozhodně lepší řešení. Navíc do budoucna rozšiřitelné. PRE i EnBW na ně vsadilo a obecně jsou s těmito nabíječkami uživatelé v Německu spokojeni.

    Důležité bude, aby měli roaming.

    1. Dobry mix ruznych vykonu bude asi nejlepsi. Na strategickych
      Dobry mix ruznych vykonu bude asi nejlepsi. Na strategickych bodech kde jezdi dalkova doprava 150kW, na vedlejsich dopravnich uzlech 50kW a na parkovistich s dlouhodobym stanim 22kW. Naco by byla 150kW nabijecka v centru mesta? To by akorat privedlo zbytecnou dopravu do uz ted pretizenych center.

      1. Znovu jsem prošel jejich web – na všech místech kromě OC
        Znovu jsem prošel jejich web – na všech místech kromě OC Futurum plánují jen 50 kW. 50 kW je málo i na vedlejší dopravní uzly. Ty nabíječky se staví na 5+ let.

        Navíc, nikdo tu nemluví o centru města – valná většina těch 50 kW nabíječek je v obchodních zónách, kam stejně jezdí mnoho lidí autem.

        1. Kdo jede dalky, tak i odbocka do nakupnich center muze vest
          Kdo jede dalky, tak i odbocka do nakupnich center muze vest pres centrum. Proste dalkova doprava at zustane uplne mimo mesta. Oni nejsou jediny poskytovatel, ten mix plati pro vsechny nabijecky. Nekdo se muze specializovat na 22kW a nekdo zase na jine vykony.
          5+ let sice plati, ale do 5ti let se instaluje mnohem vic nabijecek nez je ted v sume a tam muzete postupne navysovat vykon. 50kW bude v mixu porad dobry standard.

Napsat komentář