V Česku jezdí přes 5000 elektrických skútrů, zájem roste

Jan Horčík - 22 Březen 2021

Podle studie Centra dopravního výzkumu bylo na konci minulého roku v České republice registrováno 5 091 elektrických skútrů a motorek.elektromotorka Harley Davidson LiveWire

Elektromotorka Harley Davidson LiveWire je zatím v Česku registrována ve čtyřech exemplářích.
foto: Harley-Davidson

Každé páté registrované bateriové elektrické vozidlo kategorie L si připsala značka Hecht (19% podíl), s 10% podílem pak následuje Akumoto a 8% podíl patří značce Torrot. V případě elektrických motocyklů zatím nejsou významně zastoupeny tradiční značky, např. u BMW je evidováno 26 registrací, Piaggio 14 a 4 registrace jsou pak evidovány u .

Lukáš Kadula, který se projektům v oblasti čisté mobility v CDV dlouhodobě věnuje, zdůrazňuje, že zatím převažuje zájem o elektrické skútry, jejich výhodou je jednak finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a samozřejmě nulové lokální emise.

"Na jednom takovém jsem se léta přepravoval po Praze a mimo zanedbatelné provozní náklady musím vyzdvihnout rychlost přepravy, která zejména v období dopravních špiček byla velkým plusem, byť dosahoval skútr maximální rychlosti „pouze“ 45 km/h. Osobně očekávám, že o elektrické motocykly bude i nadále zájem, stále však čekáme na ty tradiční značky, jako jsou Honda, Yamaha, KTM, Suzuki apod. Jakmile do tohoto segmentu vstoupí tyto značky, dá se očekávat významný progres. Zatím v registru buď nejsou vůbec, případně jen v jednotkách kusů,“ dodává Kadula.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Jsem zvědavý jak dopadne projekt standardizace výměnných akuboxu pro motorky
https://www.cycleworld.com/story/motorcycle-news/swappable-electric-battery-consortium/

Obrázek uživatele honza.t

s urcitou pravdepodobnosti se toho dockame i u aut, pokud se baterie dal budou posouvat v cyklu ktery maj poslednich 30 let co se kapacity na vahu a objem tyce, tak nekdy kolem let 2045-2050 by se 50kWh bateri mela vejt do cca 30kg a objemove na urovni cca 25 litru, coz je sice porad docela hodne, ale da se taky predpokladat ze do te doby znacne poskoci vyvoj robotiky

u motorek by to davalo smysl asi jiz dnes, otazkou spise bude jestli pro mozne vynaseni baterie domu k nabiti, nebo pro rychlou vymenu za jinou, ta podle me je nesmyslem ktery lidi proste domitaj z mnoha duvodu

Nejsem si jist, výměnné baterky jsou téma, co se vrací 15~20 let - určitě bylo i předtím, ale to jsem se v tom ještě nepohyboval. U aut nad tím bádal snad každý včetně Tesly - největší problém bylo, kdo by byl vlastníkem baterky - protože pak měníte baterky jejichž SOH neznáte a zase ne každý touží mít baterku v pronájmu - psychologický blok. Cesta je přes flotily taxíků a rozvážek - tedy jeden majitel a hodně vozidel, kde je potřeba vysoká časová disponibilita a čas pro nabíjení má svoji cenu - která je v součtu nákladů nezanedbatelná.

U motorek si jist nejsem - elektriku vidím fajn pro skůtry a jiná městské hupcuky - ale tam obvykle není potřeba měnit baterku a jet. Pokud bych měl mít motorku s elektrikou (obecně), na to, jak jsem motorku v životě používal, tak bych si tu motorku radši odpustil (malej dojezd, dlouhé tankování) a představa, že na naložené motorce na dovolenou nějak měním baterku, co 150~200 km, je také něco odporného - ostatně, co bych s takovou motorkou někde na Alpských šotolinkách, na Ukrajině, či jinde na konci světa dělal?

---

koukas se na to spatne, na vymennou baterku jak ji prezentuje Honda se koukej treba jako na neco co si vezmes do ruky a doma ze zasuvky nabijis tak jako treba telefon, a ze asijske zeme jsou presne ty ktere tohle resi, aneb skutr je tam vesmes nejsnazsi mozna osobni doprava, a ted co udelas kdys bydlis v 30 patrovem cinzaku a chces elektricky skutr, no vyhledas si model ktery ma moznost vyjmuti baterie a ta baterie nevázi nejak vic nez uneses

a pokud by takova "lehka" a prenosna baterie za rekneme 25-30 let umoznila kapacitu treba 50kW, razem to bude zase zajimavejsi

níic neni idelani, a proto spolu ruzne technologie a postupi souperi, a to je dobre :)

Obrázek uživatele Anonym123

aj ak by bola batéria aj 10kg, tak by som to odmietal.
prirovnám k drevním dobám áut,ktoré v sychravom počasí neštartovali a baterky sa opravovali, lebo nové nebolo dostať. na trabiho sme to potrebovali necelý týždeň, keď bolo silné mrazy vyberať a trochu dobiť, vcelku stačilo ju mať ráno teplú. ale aby som ráno pred odchodom 200*v roku sa zaoberal inštaláciou, to ani náhodou. aj taká na velocipéde sa musí inštalovať precízne, nie "kľavými" nerozhýbanými prstami.
to približovadlo čo mám, s mojimi 110 kg ma odvezie cca 30km/hod a cca 25km dojazd (plný 35km/hod a 45 km dojazd). má 12.5 kg a meter dĺžky/výšky. skúšal som dvojsedadlový skúter, ale nepresvedčil ma.

Jako ok - myslíš to přesně jako dneska baterku na kole - to pro skůtr nějakej smysl mít může - to máš pravdu.
Co bude za 25 - 30 let je otázka - jedna z možností je, že v té době už velké motorky budou úplně out - už dneska je od nich velký odklon proti situaci před 10 až 20 lety a na tomto odklonu se podílí do značné míry i generační obměna.

---
Obrázek uživatele Cipísek D

fosilní protest 2020 ;(

https://www.youtube.com/watch?v=hE4wrLSFkcE

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Skoda tech elektronu.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?