V Bratislavě v provozu první nabíjecí stanice elektromobilů

Společnost Západoslovenská energetika (ZSE), a.s., uvedla nedávno do provozu první v , kterou plánuje prozatím testovat pouze v rámci interního provozu. Do konce letošního roku přibude v hlavním městě dalších deset stanic, z nichž bude minimálně pět pro veřejnost.   
foto: ZSE

„První nabíjecí stojan pro veřejnost bude otevřen před Ministerstvem hospodářství SR již příští týden v rámci projektu VIBRATE,“ informoval koncem května během prezentace nabíjecí stanice v Bratislavě na Čulenové ulici mluvčí společnosti Ján Orlovský.

„Podle nás je vývoj v velmi důležitým krokem, který se právě děje ve světě mobility. Věříme, že tento vývoj má velkou budoucnost. Bude totiž žádat spolupráci všech zúčastněných stran, což samozřejmě zahrnuje i společnosti, které se zabývají výrobou, distribucí a obchodováním s ,“ řekl generální ředitel ZSE Stefan Seipl.

ZSE bude využívat Schrack, která je vybavena elektroměrnou deskou a čtyřmi zásuvkami. Dvě zásuvky na 230 V slouží na pomalé nabíjení a dvě zásuvky na 400 V na rychlé nabíjení. Údaje do stanice lze zadávat přes 12-palcový dotekový displej. Po „natankování“ může zákazník zaplatit za spotřebovanou energii několika způsoby, třeba bankomatovou kartou.

Západoslovenská energetika, a.s., je vedoucí elektro-energetickou společností na Slovensku. V roce 2002 se stala součástí německé energetické skupiny .

ZSE v současné době zároveň testuje , podobně jako český . V nejbližších měsících údajně plánuje počet elektrických vozidel navýšit. iOn je prvním dostupným na Slovensku.

Dobíjecí stanice v Bratislavě je součástí projektu přeshraniční mobility. Projekt nese název „Vibrate“ a chce přispět k pohodlnému a ekologickému cestování napříč příhraničními regiony.

„Propojení Bratislavy s Vídní tzv. zelenou patří k nejmodernějším projektům, s jakými tyto metropole doposud přišly. Pro rozvoj elektromobility je přínosem, že na projektu pracují odborníci slovenských a rakouských energetických společností,“ uvedl Stefan Seipl, generální ředitel ZSE.

Projekt je financován z Programu přeshraniční spolupráce mezi Slovenskem a . Po úvodní fázi příprav konsorcium slovenských a rakouských firem proinvestuje v letech 2011 až 2013 více jako jeden milion eur (zhruba 24 milionů korun).

Celkem se má zelená dálnice skládat z 50 nabíjecích stanic. Zhruba deset jich má stát v Bratislavě. Podobně jako , i ZSE plánuje jejich vybudování např. na parkovištích v nákupních centrech, u hotelů a podobně. Půjde o klasické i .

TASR, Euractiv, tisková zpráva

11 Comments on “V Bratislavě v provozu první nabíjecí stanice elektromobilů”

  1. Ako vidno, buducnost ktora
    Ako vidno, buducnost ktora sa odohrala a je teraz, poukazala na to ze je to sprostost, lzi, nezmysel. Nic take tu nie je. O nicom takom sa tu nehovori. Je to pribeh ako z ineho paralelneho u nas nerealneho sveta. Len same lzi, v jednom kuse. 5 pre verejnost… koniec roka uz bol pred 4 mesiacmi. Same hluposti a klamstva.

  2. Osobně si myslím,že
    Osobně si myslím,že přechod k elektromobilitě ve velkých městech a hustých alomeracích je a bude nutností,a změna myšlení občanů(těch movitějších),by měla být k pořizování druhých vozidel pro pohyb po městě a do zaměstnání právě směrem k elektromobilům a plynovým minvozům vhodným právě do měst.Zřizování rychlonabíjecích stanic a tím podpory elektromobility by se mohli významně připojit i nadnárodní společnosti Ahold,Kaufland,Lídl a pod.kde by významně mohli nabídnout dobíjení v době nákupů svých zákazníků.-Ale to je právě podmíněno větším a rychlejším rozvojem a rozšířením této mobility.-

    1. budúcnosť dopravy vo
      budúcnosť dopravy vo veľkých mestách nemôže byť v pořizování druhých vozidel. jediné riešenie je fungujúca verejná doprava. a tým myslím aj taxi. ak by nejaká taxislužba šla do hybridov/elektromobilov a mesto by jej vyšlo v ústrety zrušením zbytočných poplatkov a licencií … v košiciach máme taxi za 3€ hocikam v meste (v prešove za 2,5€). stačí mať taxík s kapacitou 6 zákazníkov a je to lacnejšie ako mhd.
      treba počet áut v mestách znižovať. snažiť sa ich využívať efektívne. nie ako teraz že auto drvivú väčšinu času len niekde stojí. ( zvyšok času sa hľadá miesto na parkovanie 🙂 )

      1. S funující veřejnou
        S funující veřejnou dopravou s Vámi souhlasím.Ale co se týká taxislužby,tak v tom mám pochybnost a nedůvěru.A pokud by se vzal příklad z vyspělého Světa nezatíženého socialistickou minulostí,tak tam je druhé a další vozidlo vizitkou movitosti a prosperity rodiny.A v česku podobně asi i na slovensku je skupina občanů kteří si rozhodně s ekonomičností a ekoloičností nedělají vrásky a rozhodně hromadnou veřejnou dopravou nepojedou.A v obou státech jsme asi přeskočili holandský způsob veřejných cyklosamoobslužné dopravy.

        1. ja osobne kebyže si mám
          ja osobne kebyže si mám vybrať či kúpiť druhé auto, alebo radšej jazdiť s taxi tak taxi vyhráva.
          3€ za taxi 3x denne je 3 roky jazdenia za cenu malého auta. a to ešte aj ušetrím za benzín, poistky, …
          na druhú stranu po troch rokoch auto viem predať. pre mňa taxi vyhráva určite.

        1. no však o tom píšem. ak
          no však o tom píšem. ak by nejaká taxislužba šla do erev/ev a mesto by im vyšlo v ústrety zrušením poplatkov, lebo čistý vzduch a bla bla …
          čo sa týka nabíjania tak záleží koľko km taxi denne najazdí. možno by počas dňa nebolo vôbec treba nabíjať. nejaká dodávka ako merc. vito by mohla mať v podlahe baterku s veľkou kapacitou na dojazd postačujúci na celý deň. prípadne by taxislužba mala zariadenie na rýchlu výmenu bateriek niekde v strategickom mieste v meste. a taxi by tam x za deň zbehlo vymeniť baterku.

Napsat komentář