Elektrický speciál Toyota připraven na Pikes Peak

Závodní speciál TMG EV P002 je po úspěšném absolvování programu modernizace a testování připraven obhájit svůj rekordního čas v kategorii elektromobilů v mezinárodních závodech do vrchu na Pikes Peak (30. června).

Závodní elektrický speciál Toyota připraven na závod Pikes Peak
foto: Toyota

O víkendu byl bez problémů dokončen program dvoudenního testování na Pikes Peak, který společnostem TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) a TOYOTA Racing Development USA (TRD USA) přinesl hned několik pozitivních výsledků.

Během testování se závodní vůz TMG EV P002 pohyboval každý den na polovině trati, přičemž z celkového času lze soudit ještě výrazné zlepšení v porovnání s loňským rekordem.

Za volantem vozu seděl Rob Millen, několikanásobný držitel rekordu na Pikes Peak. Během testování se dolaďovalo vyvážení vozu, brzdy, řízení trakce a chlazení, přičemž technici vyhodnocovali i výběr správných pneumatik.

Konstruktéři z technologického centra pro vývoj elektromobilů v TMG (Kolín nad Rýnem) analyzovali data získaná během loňské rekordní jízdy (10 min 15,380 s) s cílem vylepšit parametry elektrického pohonu.

Zvýšily se otáčky motoru i točivý moment; provozní parametry hnacího ústrojí byly vyladěny tak, aby vyhovovaly nárokům jedinečné trati na Pikes Peak o délce 19,99 km. Nyní poskytuje výkon 400 kW a točivý moment 1200 Nm.

Na voze, který dorazil minulý měsíc do , provedli konstruktéři z TRD USA úpravy aerodynamiky a další změny na podvozku.

Vůz nyní vykazuje trojnásobný přítlak, používá novou brzdovou soustavu s keramickými brzdami a vylepšený elektrický pohon. Speciál TMG EV P002 je nyní připraven postavit se v závodech do vrchu soupeřům ve stále náročnější kategorii elektromobilů.

TMG používá svoji průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi akumulátory, s využitím stejnosměrného dobíjecího zařízení Schneider Electric EVlink k dobíjení speciálu TMG EV P002 přímo v horách, kde není k dispozici spolehlivé připojení k energetické síti.

Stejnosměrné rychlodobíjecí zařízení TMG je zabudováno do vozu TOYOTA Hiace a jeho součástí je Li-Ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který se dobíjí přímo z energetické sítě se střídavým proudem. Rychlodobíjecí zařízení dokáže během noci rychle dodat TMG EV P002 dostatečné množství energie i bez dalšího budování infrastruktury.

Stejnosměrné rychlodobíjecí zařízení TMG může díky různým úrovním napětí a proudu na svém výstupu fungovat jako nezávislý zdroj energie pro rychlé dobíjení v libovolné lokalitě a slouží k dobíjení speciálu TMG EV P002 po celou dobu závodů na Pikes Peak.

tisková zpráva

Napsat komentář