Bob Lutz, bývalý šéf GM, je stále přesvědčen, že Tesla míří do hrobu

Tesla čelí v posledních týdnech obrovskému tlaku na cenu akcií, která vytrvale klesá. Výroba elektromobilu Tesla Model 3 ale naopak vytrvale stoupá. Co na to Bob Lutz?

V pořadu Closing Bell stanice CNBC aktuálně vystoupul Bob Lutz, který dříve pracoval jako president či vice prezident firem jako Ford, Chrysler či GM. Všechny tři zkrachovaly.

Bob Lutz v pořadu mimo jiné řekl, že na Tesla Model 3 nikdy nebude automobilka vydělávat peníze, protože náklady jsou příliš vysoké. „Má 9000 lidí v továrně, která vyrábí méně než 150 000 aut ročně. To prostě nevychází,“ řekl doslova.

„…Myslím, že za rok dva uvidíme film nazvaný ‚Kdo zabil Teslu?‘, konspirační dílko, ve kterém bude hrát Leonardo di Caprio,“ přisadil si Lutz a narážel přitom na známý film „Kdo zabil elektromobil?“.

Nakonec dodal, že Tesla „nemá žádný náskok v technice, žádný náskok v softwaru, v bateriích. Prostě žádné výhody“. Spíš to ale vypadá, že Bob Lutz nemá přehled ve světě elektromobility, protože minimálně ve dvou jmenovaných oblastech (baterie, software) má Tesla náskok zcela zásadní.

Bob Lutz nicméně šíří dezinformace, nepravdy a pomluvy o Tesle dlouhodobě. O šéfovi Tesly Elonu Muskovi prohlašuje, že je to dobrý chlapík, ale že by neměl řídit automobilku. Tak určitě, Bobe!

82 Comments on “Bob Lutz, bývalý šéf GM, je stále přesvědčen, že Tesla míří do hrobu”

  1. VŠEM DÁMŮM TĚŽKÉ VE SVĚTĚ VE SVĚTĚ ČTĚTE TENTO
    VŠEM DÁMŮM TĚŽKÉ VE SVĚTĚ VE SVĚTĚ ČTĚTE TENTO ČLÁNEK A
    KONTAKT ILEKHOJIE ULOŽIT VAŠE MARRIAGE
    JAK DOSTAT MŮJ HUSBAND ZPĚT DOMŮ S POMOCÍ REÁLNÍHO A GENUINEHO SPELL CASTER DR ILEKHOJIE TEXT NEBO KONTAKT VIA WHATSAPP

    +2348147400259

  2. tesla nezkrachuje. vzdy se najde dost lidi s ruznyma
    tesla nezkrachuje. vzdy se najde dost lidi s ruznyma motivacema si takovoto karu koupit za jakoukoliv cenu. s tim naskokem je to ale pravda castenca. co se tyka autopilota, tam je naskok opravdu nulovy, musk to tlaci jenom marketingove. system sledovani car a adaptovni tempomat ma kde kdo. co se tyka baterii naskok zrejme bude, ale v tehle oblasti jde vyvoj hodne rychle kupredu. takze nemusi byt vecny.

      1. A pokračují doposud Jen Diskuzi zrušili úplně, protože
        A pokračují doposud Jen Diskuzi zrušili úplně, protože diskutující často nadávali redaktorům
        21,9,2018
        Tesla konečně vyřeší jednu ze slabin Modelu 3, ani to už ji ale prý nepomůže
        http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-konecne-vyresi-jednu-ze-slabin-modelu-3-ani-to-uz-ji-ale-pry-nepomuze/

        Bob Lutz Byl hlavní hvězdou dokumentu
        Revenge of the Electric Car: Documentary Full 1080p HD
        https://www.youtube.com/watch?v=ru89x1jmpq4

  3. Zajímalo by mě, jestli by Bob Lutz při nehodě raději
    Zajímalo by mě, jestli by Bob Lutz při nehodě raději seděl v 3* autě se slícováním na mikrometr přesně nebo v 5* Tesle ve všech kategoriích i subkategoriích.
    A nevím na jakou školu chodil, ale 9000 zaměstnanců při průměrném platu 100 tisíc dolarů/rok je při 150 tisících aut ročně jen $6000/auto (tedy 10 % aktuální průměrné prodejní ceny TM3). A to ani nemluvím o tom, že počítat to z náběhu výroby v prvním roce je ve fungl nové továrně je totální nesmysl. Už 3Q je tempo >200 tisíc/rok a příští rok cca 400 tisíc, tedy $2250/auto (což je aktuálně menší částka, než za jinou barvu než černou).
    A žádný náskok v softwaru? Nejlepší asistenční systém jízdy (na rok starém SW) ze všech aut dle IIHS je málo?
    Nejpokročilejší, nejlevnější baterie, 11041 superchargerů na 1344 místech, softwarové i hardwarové updaty… mám pokračovat?

    1. Cipis, hele, zkusil sis po sobe nekdy ten text precist, nez ho
      Cipis, hele, zkusil sis po sobe nekdy ten text precist, nez ho sem vystriknes?
      Chapu, ze ne kazdy muze umet jazyky, ale kdyz uz pouziju nejaky prekladac, tak si vystup snad alespon prectu, jestli dava smysl…

      I kdyz je fakt, ze tobe asi vyraz „volnoběžné poplatky“ bude pripadat normalni. Co se vlastne snazim…

      1. to překládá pan gůgl, schválně vám nechávám původní
        to překládá pan gůgl, schválně vám nechávám původní překlad abych trénoval vaše mozečky a jako paralelní informací pro vás bylo uvedomení současný úrovně překladátora googl, víš co abys sledoval jak de vývoj 😉

  4. dyt tomu ftákoj je 86 let !!! proč se tady o něm vůbec
    dyt tomu ftákoj je 86 let !!! proč se tady o něm vůbec píše? to je bezvýznamný víceneždůchodce, nula minulýho století co dokázal leda sračky, to už hořčík nemá vo čem psát? tak si přečti

    electrek.co/

    at máš zas co vobšlehnout !!

      1. Já už od svejch 30ti pozoruju jak kolem mně moji
        Já už od svejch 30ti pozoruju jak kolem mně moji vrstevnící stárnou a vodpadávaj a přicházej mladý a nový a já zůstávám. V práci, ve sportu, v hospodě :))
        Nedřív mi říkali strejdo a teď už spíš vykaj. :))
        jen je mi záhadou kam moji vrstevníci zmizeli, že už nejsou vůbec vidět? Nejspíš někde přežívaj zalezlí a když je náhodou potkám tak působěj dojmem že už maj dlouho vybitou baterku.
        Nejdřív se mi mladší brácha smál, že se kámošim s mládeží, ale teď už mi spíš závidí. :))

          1. Zajímavý je že spousta těch mladších co si pořídili
            Zajímavý je že spousta těch mladších co si pořídili děcko či 2, (někteří i 3) kromě krátké pauzy dál jezdí s náma sportovat na akce a závody. Dokonce si libujou jak dlouho při tom kempování venku spěj. A když se porovnávaj s jinejma rodinama tak jsou rádi, že nevychovávaj žádný skleníkový děti 😉 Naopak všude je berou sebou a děcka jsou štastný a otužilý.

  5. Pan Lutz by si měl spíš hledět svých aktivit, které jsou
    Pan Lutz by si měl spíš hledět svých aktivit, které jsou podle mě přinejmenším blbost a o rentabilitě pochybuji také. VIA Motors se zabývá přestavbou starých ohavných vanů od chevroletu z přelomu tisíciletí na elektromobily a druhá společnost kde působí je VLF Automotive kde naopak přestavuje od počátku konstruované elektromobily Fiskár a dává do nich staré V8 z Corvett 🙂 🙂 to mi přijde jako opravdu čich na to co liti potřebují a co dává smysl. Mimochodem to že stojí za Voltem u Chevroletu mu zrovna nepřidává na prestiži v oblasti elektropohonů. Kdepak tyto remcálkové a věštci ze zkrachovalých koncernů, které nejen v USA ale hl v Evropě pohnojili co mohli mají stále plnou pusu komentovat jak někdo něco dělá špatně.

    1. To není přímo od redakce, ale od jedněch z
      To není přímo od redakce, ale od jedněch z nejprolhanějších mainstreamových amerických novinářů z CNBC.

      A Tesla sice asi nezkrachuje, ale minimálně ten sešup akcií bude fakt obří.
      Jediné co teď může Tesle pomoct je už paradoxně jen jejich mediálně tlačený „nepřítel Trump“, pokud zavede dost velká cla na cizí automobily a ještě i důležité díly.

  6. Ad „ve dvou jmenovaných oblastech (baterie, software) má
    Ad „ve dvou jmenovaných oblastech (baterie, software) má Tesla náskok zcela zásadní“

    U baterie, no budiz, ale vypada to, ze Hyundai uz taky umi udelat auto s cca 60kWh za 1M+, takze to asi az tak zasadni (technologicky) naskok nebude.

    U software, ano, maji tam par fancy veci, na druhou stranu ignoruji de facto standardy typu CarPlay/AndroidAuto, u kazdeho release clovek trne hruzou, co prestane fungovat, v9 podle dostupnych informaci zabije vyhodu velkeho displeje (split screen)…

        1. Co prodat, ale jestli za tu cenu má smysluplný zisk. Tesla
          Co prodat, ale jestli za tu cenu má smysluplný zisk. Tesla má náskok právě díky inhouse bateriím i software a nyní i hardwaru, viz nový čip pro neuronové sítě. Pokud to bude Hyundai skládat od externích dodavatelů tak bude mít asi horší ceny.

            1. Myslím, že to tak není, protože Teslu už i u nás kupují
              Myslím, že to tak není, protože Teslu už i u nás kupují zejména majetnější lidi, kterým je nějaká elektromobilita úplně u zadele, ale fascinuje je neuvěřitelné zrychlení, výkon a komfort. Prostě je tam ten WOW efekt, kterému se zatím žádná konkurence nepřiblížila.

                1. Mercedes S, Audi A8, BMW 7 – známka luxusu a snobstva
                  TESLA –

                  Mercedes S, Audi A8, BMW 7 – známka luxusu a snobstva
                  TESLA – známka zdravého rozumu a empatie.

        2. Proč by je prodávala když je nevyrábí. IONIQ EV se v USA
          Proč by je prodávala když je nevyrábí. IONIQ EV se v USA prodává jen Kalifornii a prodeje jsou fakt tristní. Za celej rok prodali jen 254 kusů :)))))
          Vždyť ty auta vyrobili doforoty jen jako prázdný plechovky a čekaj až jim milostivě dojde nějaká ta baterka aby to mohli zkompletovat a střelit. :)))

          Hjůndaj předstihla i taková plečka jako je Honda Clarity BEV co nedeoje ani za králikárnu. Prodali ji 3x víc. To je naprostej výsměch. :)))

      1. Ja tam teda nic tak podstatneho (z hlediska bezneho pouzivani)
        Ja tam teda nic tak podstatneho (z hlediska bezneho pouzivani) nevidim. Ano, auto nema tvar „sportaku“, tak vic zere a min zrychluje. Otazka je, jestli to cilove skupine (manazer velke firmy, tech par nadsencu nepocitam) vadi a neoceni spis snazsi nastupovani, vyssi posez, vic mista nad hlavou, hacek na sako… Nebo jestli nejsou motory sice min vykonne, ale zas se nebudou muset u pulky aut po 100.000km vymenit (EDIT: nadsazka, skutecne cislo nikdo mimo Teslu nevi). Nevim, auto jsem nazivo nevidel a tim spis s nim nejsou zkusenosti z dlouhodobejsiho realneho provozu.

          1. Ještě doved ke krachu 100letou firmu na Edisonovo baterky
            Ještě doved ke krachu 100letou firmu na Edisonovo baterky Exide.

            „Don’t forget that time he was CEO of a 100 year old battery company, that went bankrupt shortly after he took helm. From Exide’s wiki:
            Arthur M. Hawkins resigned as chairman and chief executive officer of Exide in October 1998.[9] Robert A. Lutz, former president and vice chairman at Chrysler Corporation, was appointed Exide’s Chairman of the Board. He reorganized the worldwide management structure into Global Business Units and sold off non-battery units to allow the company to concentrate on its primary business.
            In 2000 Exide acquired GNB Technologies, a North American supplier of automotive batteries.[3]
            In 2002 Exide filed for bankruptcy after compiling a debt of $2.5 billion as a result of the recent acquisitions.[10] In April 2004, a judge approved the company’s plan to eliminate $1.3 billion in debt and exit bankruptcy protection by the end of the month[11]“

Napsat komentář