Úředníci Libereckého kraje budou jezdit hybridními vozy Toyota

Liberecký kraj pořídil čtyři hybridy Toyota Yaris a jeden model Toyota Corolla. Na nákup úsporných a ekologických vozů přispěl Státní fond životního prostředí dotací 250 000 Kč.

Toyoty Yaris s motorem 1.5 Hybrid 100 e-CVT budou využívat krajští úředníci a model Toyota Corolla s motorizací 2.0 Hybrid 180 e-CVT byl svěřen do užívání řediteli krajského úřadu.
foto: Toyota

„Zařazování automobilů s ekologicky šetrným pohonem do vozového parku krajského úřadu je v souladu s naším zodpovědným působením v oblasti životního prostředí. Jdeme tak příkladem i dalším subjektům v oblasti státní správy a samosprávy,“ uvedl hejtman Martin Půta.

V současnosti jezdí řada hybridních Toyot například ve službách městské policie několika měst. Nově mají vozy Proace City městští strážníci v Broumově. Pro Corollu, RAV4 nebo Yaris s hybridním pohonem se rozhodli městští strážníci například v Chrudimi, Jaroměři, Vyškově, Roudnici nad Labem nebo Třebíči.

V nabídce pro státní nebo veřejnou správu jsou aktuálně za zvýhodněných podmínek hybridní modely RAV4, Yaris, C-HR a Corolla.

„Čím dál více veřejných institucí používá naše hybridní vozy, které vyhovují jejich požadavkům na nízké náklady, ekologický provoz, vysokou spolehlivost a užitnou hodnotu bez nutnosti dobíjení z externího zdroje,“ dodal generální ředitel Toyota ČR Martin Peleška.

Hybrid Toyota jako vůz městské policie Jaroměř

Hybrid Toyota jako vůz městské policie Jaroměř
foto: Toyota

Díky své úspornosti a ekologickému provozu jsou hybridní Toyoty stále oblíbenější také ve firemních flotilách. Prodej firmám a organizacím v současnosti tvoří více než 60 % odbytu Toyoty na českém trhu.

Toyoty využívá například největší carsharingová služba Anytime, taxi služby, stavební firma Pruniwerk nebo výrobce zdravého pečiva Fammilky.

tisková zpráv

41 Comments on “Úředníci Libereckého kraje budou jezdit hybridními vozy Toyota”

  1. Toyota dodává hromadně auta teroristům po celém světě
    Toyota dodává hromadně auta teroristům po celém světě skrze uSS, ISISrael a Saudy, takže další „mini“ korupce Toyoty je pochopitelná 🙂

    navíc ještě ukradli nám běžným občanům oněch „fondů“… tedy opět krádež chudým pro bohaté, typická EU

  2. Držím jim place, úspornost Toyota HSD pohonu ale
    Držím jim place, úspornost Toyota HSD pohonu ale nepřichází sama, opět to chce podíl řidiče. Vlastnil jsem 2 priusy (2. gen. a Plus) a to auto si přímo říká, aby regenerovalo, plachtilo, aby řidič přemýšlel. Pak odměňuje nízkou spotřebou. Doprotívky jsem slyšel od vedoucího flotily jedné středně velké české firmy, jak jednotliví samci za volantem chtěli prokázat, jaká je to blbost, jezdili HSDD jak prasata a poukazovali, že to zase při 180 km/h žere >8,5 l, zatímco TDi Octavie umí kouřit za 4,5 l nafty. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Držím úředníkům palce a těší mě, že mají možnost pracovat v pěkném prostředí a jezdít s pěknými novými vozy! 🙂

            1. „japak se to spojuje teda s kolama?“
              Ve zkratce. Trvale.
              Tak

              „japak se to spojuje teda s kolama?“
              Ve zkratce. Trvale.

              Tak mě ukažte kde Toyota s power split device má tu spojku. 😉
              Princip:
              http://eahart.com/prius/psd/

              Animace:
              https://www.youtube.com/watch?v=T_aVNqz4ZOs

              Kompletní rozborka fyzického provedení skoro do posledního šroubku (25 minut)
              4th Gen Prius, Prius Prime Transaxle
              https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM

                1. no asi joo chlapy dyž jinak nedáte, ale diferák je jiný
                  no asi joo chlapy dyž jinak nedáte, ale diferák je jiný trvalý spojení, za ním je právě spojka kerá ho na neutrál odpojí a tudíž pak nezatěžuje.

                  A japak teda tojota odpojuje spalovací motor ze systemu když jede jen elektromotor? přeci by spalovak nezatěžoval system když zrovna nejede tím permanentním spojením elektromotor??

                  PS: a vidim tam prd páč flash je blokován a bude co nevidět vypnut úplně

                2. Spalovák když stojí, tak se v té planetové převodovce
                  Spalovák když stojí, tak se v té planetové převodovce otáčí jen ty planety kolem vlastní osy. Je to krásně vidět v tom flashy, tak si ho na chvilku zapněte.

                3. nepodařilo se mi ho zapnout gůgl to blokuje,… a když se
                  nepodařilo se mi ho zapnout gůgl to blokuje,… a když se točí ty planety jak se potom sepne soustrojí když se nahodí spalovák? tam musí být nejaký princip mechanický… tření?? zuby??? elektromagnet něco

                4. Trvale je s koly spojen silnejsi elektromotor. Spalovak a
                  Trvale je s koly spojen silnejsi elektromotor. Spalovak a druhy elektromotor jsou k nemu pak permanentne pripojeny pres planetovy prevod.

                5. takže když Spalovak je k eletromotoru permanentne pripojeny
                  takže když Spalovak je k eletromotoru permanentne pripojeny pres planetovy prevod, jak se odpojuje : 0 otáčky spalováku a kára plachtí nebo jede na eletromotor… Přece spalovak nezatěžuje v tu chvili system že, to má jako zařidit ta paneťačka?? aha v ní je spojka, samozřejmě, co ho automaticky vodpojuje 😉

                6. Ano, zaridi to ta planetova prevodovka. Ne, spojka v ni neni.
                  Ano, zaridi to ta planetova prevodovka. Ne, spojka v ni neni. Ani samozrejme, ani jinak.

                  Nechtel by ses na to radsi podivat, nez budes dal zpochybnovat co ti lide pisi? Odkazu se ti dostalo dost.

                7. Tady je to hezky videt na videu. Neni to nejaky model, jsou to
                  Tady je to hezky videt na videu. Neni to nejaky model, jsou to funkcni soucasti z hybridu od Toyoty (jen starsi model). https://youtu.be/ZmHpSyTsfm0?t=635

                  Kola jsou propojena s tim elektromotorem nalevo, spalovaci motor patri napravo (ten tam neni). Planetova prevodovka je ta mala tmava cast druha zleva.

                8. já vám věřím jen to ftý rozebraný planeťačce jaksi
                  já vám věřím jen to ftý rozebraný planeťačce jaksi nevidim logika nebere protože napevno je napevno a odpojený je odpojený a jak to udělat dohromady … ano chtělo by to jasnou animaci a tu nemám! ani na tojotáckým webu není, jako že ho mají udělaný hezky, grafika vykecávky…

                9. dííík už to vidím! Vidiš jak tam strčí prst a
                  dííík už to vidím! Vidiš jak tam strčí prst a MECHANICKY zastaví jedno kolo a automaticky se votáčí druhý, takže je tam mechanický zásah kerý musí být nějak dál vyřešen. Ale spojka tam teda není měli ste pravdu 🙂

                10. To vzdavam 😀 Na miste toho prstu je normalne elektromotor,
                  To vzdavam 😀 Na miste toho prstu je normalne elektromotor, pust si to video cele a delej si poznamky. Nebo vis co, pust si to druhe video, na ktere jsem ti dal odkaz. Tam je ta soustava cela tak jak je poskladana v aute (pravda, chybi spalovak – je tam jen ten tlumic, kte kteremu je spalovak prisroubovany).

                11. To vzdavam 😀 Na miste toho prstu je normalne elektromotor,
                  To vzdavam 😀 Na miste toho prstu je normalne elektromotor, pust si to video cele a delej si poznamky. Nebo vis co, pust si to druhe video, na ktere jsem ti dal odkaz. Tam je ta soustava cela tak jak je poskladana v aute (pravda, chybi spalovak – je tam jen ten tlumic, kte kteremu je spalovak prisroubovany).

                12. ahaa tak to pak jooo hmm maj to teda vymyšlený dobře kuci
                  ahaa tak to pak jooo hmm maj to teda vymyšlený dobře kuci šikmovoký, už to chápu vo dost víc dikas 🙂

                13. Mechanický zásah je to, že spalovací motor, který
                  Mechanický zásah je to, že spalovací motor, který neběží, nemá nulový odpor. Naopak, prostě se zastaví a tím přes ty planety donutí ten druhý elektromotor roztočit se jinak a to klidně v i v opačném směru.

                  Mechanicky je to geniálně jednoduché (ty další generace se mírně komplikují). Co je složité, je software, který to celé řídí. Taky první den kdy sestavili první Prius jim trvalo skoro celý den ladění SW aby se ten Prius pohnul. Pak už měli potvrzenou cestu a od té doby to jen ladí k dokonalosti.

                14. Ja myslim, ze MG1 neni „donucen“ se otacet, naopak ho
                  Ja myslim, ze MG1 neni „donucen“ se otacet, naopak ho elektronika ridi/roztaci tak aby se na hridel spalovaciho motoru neprenasela zadna zatez. Jedina situace (myslim) kdy je spalovaci motor „prinucen“ se otacet naprazdno je rezim „B“, ale tam se uplne roztoci (bez prisunu paliva), aby pomohl autu zbavit se prebytku energie.

                15. Tady budeme mít asi pravdu oba, protože různé přechodové
                  Tady budeme mít asi pravdu oba, protože různé přechodové stavy budou řešené různě. Není náhoda že ladili řídící SW dlouho. Nicméně v ustáleném režimu bude mít určitě spalovací motor bez paliva větší mechanické odpory než MG1 bez zátěže, takže bez problémů donutí stojící ICE k pohybu MG1.

                16. Ten spalovák se prostě neodpojuje, jen se zastaví. A není
                  Ten spalovák se prostě neodpojuje, jen se zastaví. A není tam žádná spojka, není potřeba.

                  Když nemáte ten Flash, tak si puste ty videa a hledejte tam tu spojku. Spojka je anglicky clutch.

      1. Japonci jsou podvodníci.
        Lhali o kvalitě svý ocele.
        Kobe

        Japonci jsou podvodníci.

        Lhali o kvalitě svý ocele.

        Kobe Steel lhala i o kvalitě výrobků z oceli. Nekvalitní produkty od ní odebíral i Boeing nebo Toyota
        https://byznys.ihned.cz/c1-65914700-skandal-japonske-spolecnosti-kobe-steel-se-rozsiruje-falsovala-data-i-o-klicove-ocelarske-divizi

        Podváděli s emisema.

        Mitsubishi bude stát podvod se spotřebou paliva 11,5 miliardy korun
        https://www.auto.cz/mitsubishi-bude-stat-podvod-se-spotrebou-paliva-11-5-miliardy-korun-95989

        Falšujou účetnictví.

        Šest bank žaluje Olympus. Kvůli účetním podvodům chtějí přes pět miliard korun
        https://byznys.ihned.cz/c1-61996210-sest-bank-zaluje-olympus-kvuli-ucetnim-podvodum-chteji-pres-pet-miliard-korun

Napsat komentář