Úřady v Hradci Králové vyzkoušejí elektromobily

V souvislosti s připravovanou obměnou vozového parku se město Hradec Králové rozhodlo prověřit možnost zařazení vozidel s alternativními pohony.

Město si k testu pronajme od innogy dvě elektroauta. Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad.
foto: innogy

Spolupráce s innogy umožní městu důkladně otestovat v reálném provozu dva elektromobily, které budou zaměstnanci magistrátu využívat už od září. K dispozici jim budou elektrovozidla nižší střední třídy, konkrétně Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf 40kWh.

„Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad, jehož zaměstnanci jsou v terénu nejčastěji a průměrně najezdí asi 50 kilometrů denně. Půl roku by měla být dostatečná doba k posouzení, jak efektivní dané elektromobily jsou. O jejich případném pořízení budou rozhodovat náklady na provoz, dále pak jednoduchost či naopak složitost obsluhy a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily využívat,“ sdělila tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová.

Elektromobil ujede na jedno nabití zhruba 200–250 kilometrů. Vozidla budou nabíjena prostřednictvím stávající elektrické zásuvky umístěné v garáži magistrátu města.

„Baterie by měla být dostatečně dobita po dvanácti hodinách. Nabíjet budeme zejména přes noc, protože vozidla budou nejvíce v provozu mezi sedmou ráno až sedmnáctou hodinou odpoledne,“ řekl vedoucí odboru vnitřních služeb magistrátu města Ivan Hušek.

„Z našich analýz vyplývá, že při současných cenách paliv a elektřiny se provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 tisíc korun, se však provoz vyplatí už při výrazně nižším nájezdu,“ řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.

Pro innogy se jedná už o druhé testování ve východočeské metropoli. Na jaře dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil pozitivně test dvou elektromobilů. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla a v rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tisíc kilometrů.

tisková zpráva

35 Comments on “Úřady v Hradci Králové vyzkoušejí elektromobily”

      1. Protože když pořizuji elektromobil, zajímám se o to, kde
        Protože když pořizuji elektromobil, zajímám se o to, kde budu nabíjet. A instituce jako město nebo Dopravní podnik by měly mít svoje nabíjecí body případně i budovat veřejné a ne se spoléhat na to, co vytvoří soukromá firma pro své zákazníky. U nás ve firmě máme na 7 elektromobilů rychlonabíječku a tři wallbocy a bohatě to na provoz v Olomouci a okolí stačí. Na delší cesty máme karty e-On a čipy ČEZ.

    1. Doufám, že udělali keramickou ochranu laku + fólii, aby
      Doufám, že udělali keramickou ochranu laku + fólii, aby ten lak něco vydržel. Jinak udělali dobře. Pokud nebudou bourat a platit docela dost $ za opravy, tak na provozu dost ušetří. Od cca 120 km/h Tesla v porovnání s podobně výkonými spalováky zrychluje pomaleji, počítám ale, že takovou rychlostí ani jezdit nebudou.

    2. Pokud jim to dodaji ve stejne kvalite a se stejnou urovni
      Pokud jim to dodaji ve stejne kvalite a se stejnou urovni sluzeb, jak te nemecke pujcovne, tak snad mistni zlocinci zacnou Tesle posilat desatek. Protoze vyradit policejni flotilu na nekolik mesicu (cekani na servis), to uz chce talent… 😉

  1. Jsem ekologicky zaměřenej člověk, a myslím, že několika
    Jsem ekologicky zaměřenej člověk, a myslím, že několika případech může dávat BEV smysl, ale někdy mi přijde, že velká část elektromobilistů si myslí, že snědli Šalamounovo h..no a svou fanatičnosti se blíží nějaké sektě. Takový ten lidský nešvar, že si šlověk bude obhajovat svoje rozhodnutí, ať už je to sebevětší blbost, u nich přímo hypertrofoval. Dobrá technologie se prosadí i bez dotací. Slyšeli jste někdy, že by se při změně z koní na auta musel nákup spalováků dotovat?

  2. ….a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily
    ….a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily využívat,“ sdělila tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová.

    Takže ono to vyjde ekonomicky i ekologicky výhodněji tzn levněji pro daňového poplatníka, ale zaměstnanci z nějakého důvodu nebudou ochotni to používat, tak se pořídí něco dražšího a méně ekologického, aby byl úředníček ochotnější…? To je mi ale přístup… 🙂

      1. pokud by BEV kupovali s podobnyma slevama jako soutezej
        pokud by BEV kupovali s podobnyma slevama jako soutezej spalovaky, vyslo by to vyhodne hned, ovsem s BEV se rozmaha spise neduh ze na spalovak dostavaj bezproblemu ceny cca 40% pod cenikem, kdesto u BEV plati plnou cenikovou 🙁 tazke s velkou pompou se vyfotej, udelaj ted pronajimateli reklamu, za pronajem mu jeste platej, a pak za cenikovku s velkou pompou koupej 2 elektriky

        u spalovaku to ted nejde udelat ani velke PR dodavateli, a navic jeste kupuji za mnohem nizsi ceny nez co je v cenikach, magorskej svet 😀

        u nas ve meste ted Pirati v zastupitelstvu nastesti jedno takove jednani stopli tim ze si na to stezovali na jednani mesta, mela se podepsat smlouva kde mesto melo takto testovat 1 BEV od VW, pul roku s mesicni splatkou za necelych 10k (jako operak by to byla zajimava cena) ale s tim, ze stejne auto si pak mesto melo za normalni cenikovou cenu koupit, tedy to mestem ojete a jiz pul roku placene jeste za plnou cenu koupit, takhle se dela polotika ted ohledne BEV, vladne tu ODS a majitel autosalonu je velice dobrej kamarad starosty 😀 a verim ze podobne ojebat to zkousej ve vyce mestech

        1. Prostě klasická korupce a zlodějna. Jakmile tam přijdeme
          Prostě klasická korupce a zlodějna. Jakmile tam přijdeme jako elektromobilisti, že na tom ušetří za provoz a v celkových nákladech, tak nás ženou svinským krokem. Nikdo šetřit nechce. Teď jsme řešili proč Octavie žere 10 L nafty. Prý jezdí hodně po městě a dost zastavuje. Opravdu to není tím, že by zaměstnanci kradli naftu…..

          1. kúpi sa auto s malým motorom, aby bola nízka spotreba.
            kúpi sa auto s malým motorom, aby bola nízka spotreba. potom sa chvíľu jazdí a malá akosi nie je. ďalším krokom je návšteva žiliny, kde „prelitrujú“ PODĽA ŽELANIA.
            a už je to v richtiku – auto má normu spotreby pre účtovníctvo a niečo ostane aj vodičovi …

          2. jo s tim ohledne nafty ktera se „nekrade“ to bude taky tak
            jo s tim ohledne nafty ktera se „nekrade“ to bude taky tak nejak, vesmes jedinek pde se tady u nas vstekal kvuli nakupu elektrobusu byli ridici naftovych autobusu, ti co meli pridelene CNG se nevyjadrovali 😀 asi jim nedoslo ze tim na sebe primo ukazovali 😀

            ale nebudu se vubec divit pokud na tech nabijeckach pro elektrobusy v depu casem budou nabijet lidi z depa i vlastni auta a nic neplatit 🙂

        1. Když se to vezme kolem dokola, tak státní úřad dph a
          Když se to vezme kolem dokola, tak státní úřad dph a daně s paliv neplatí, protože to je příjem státu, takže to nemůže nikdy vycházet. Jen si nakoupí drahé vozy za naše peníze a to je podle mě špatně. Sám mám elektromobil vyplatí se mě, ale koupil jsem si ho za vlastní peníze v tom je ten rozdíl.

          1. když se to vezme úplně dokola, tak v HK je regionálním
            když se to vezme úplně dokola, tak v HK je regionálním dodavatelem elektřiny čez a tam má majoritní podíl taky stát a to je čez přímo i výrobcem. Nevím, že by stát měl podíl v nějaké autodílně tzn servisní náklady dnes za spalováky platí v plné výši a jak všichni víme, tak pěkně nafouknuté – to zase u EV nebude tzn je třeba se na to podívat opravdu hodně z vysoka… 🙂

            1. Nevím čím jezdíte, já měl spalováka, hybrida, čistou
              Nevím čím jezdíte, já měl spalováka, hybrida, čistou elektriku, 2xPHEV a nevím, že by byl v servisu nějaký podstatný rozdíl, naopak jednou jsem na spalováka dostal bonus 5x servis v ceně vozu.

              Je to o značce a o tom jak si je člověk pohlídá, dá se říci že nejvíc jsem platil za elektrické mitsubishi protože kvůli záruce tam musíte a není jiný alternativní opravce, který by to uměl servisovat.

              1. asi je to o osobní zkušenosti. Máme Leaf – cca 150tis km a
                asi je to o osobní zkušenosti. Máme Leaf – cca 150tis km a e-NV – cca 200tis km (rv 2015) a servis jen opravdu minimální tzn 145,-Kč za kontrolu po 30ti tis km + případnou výměnu brzdovky a pylový filtr – jinak nic.
                Za spalovák je každá jen prohlídka s olejem min 7-8tis o případných rozvodech nebo poruchách motorů ani nemluvím – to jsou pak desetitisíce.
                Tak jak píšou ostatní níže. Se servisem spalováků se úředníkům svezou i jejich soukromá auta, cucnou si k naftě, se zařízením servisu kamarádova auta jim něco kápne do kapsy atd….

                1. Já jezdím léta KIA, Hynudai a tam jsou rozumní 8 tis. bych
                  Já jezdím léta KIA, Hynudai a tam jsou rozumní 8 tis. bych za servis nikdy nedal obvykle jsem 3-4 tis.

                2. A ja asi poslednich 8 let servis neplatil u spalovaku a ani u
                  A ja asi poslednich 8 let servis neplatil u spalovaku a ani u EV a treba nechapu proc chteji u korejcu nejaky penize za vymenu brzdovky a filtru .

                3. Třeba Toyota i Lexus má jasně dané ceny pravidelných
                  Třeba Toyota i Lexus má jasně dané ceny pravidelných prohlídek, jak u spalováku, tak i hybridu, mají to na webu v PDF, zájemce se na to může kouknout před koupí auta.

                  U mého Lexusu to vychází cca. 1 KČ/km – v tom je prohlídka, výměna všeho co je dle serv, plánu potřeba + kontrola hybr. ústrojí kvůli záruce. Prohlídka je každých 15 tisíc, cena od 10 do 20 dle toho, co vše se mění 🙂

                4. jasně, to jsou hybridy, ale v Hradci mají testovat čisté
                  jasně, to jsou hybridy, ale v Hradci mají testovat čisté EV. Pokud v autě sebou taháte spalovák, tak ten servis tam bude vždycky a hybridy jsou na servis určitě dražší – tam s váma souhlasím

    1. Na to narážíme v rozhovorech se zástupci měst běžně.
      Na to narážíme v rozhovorech se zástupci měst běžně. Korupce. Už nepůjde jezdit do spalovacího servisu za Tondou, aby mi opravil moje a nafakturoval zaměstnavateli. Ani za Jirkou, aby mi natankoval obecní a cvrnkl něco do kanystru pro moje. Ani za Béďou, aby vyměnil oleje a filtry v obecním i v mém. Atd. atd.

    2. Jako další velký problém vidím, že nezainvestovali do
      Jako další velký problém vidím, že nezainvestovali do pořádné nabíječky, to bude další velký problém. Neochota zaměstnanců večer auto do zásuvky připojit. Ráno to nebude mít nabito a bude to často. To znám moc dobře.

Napsat komentář