Úřad vlády jezdí ekologicky, využívá elektromobily
Zaměstnanci Úřadu vlády budou při jízdách za služebními povinnostmi využívat dvojici elektromobilů Volkswagen e-Golf.
foto: ČEZ
Vozy dnes slavnostně předal předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš paní Tünde Bartha pověřené řízením Úřadu vlády. Tříletá zápůjčka vozu je aktivitou projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v České republice.
Úřad vlády ČR využíval jeden elektromobil zapůjčený od ČEZ už od roku 2016. „Po pozitivních zkušenostech se zapůjčeným elektromobilem v posledních třech letech jsme se rozhodli navýšit počet elektrických vozů v autoparku Úřadu vlády. Naši zaměstnanci elektrická auta využijí pro cesty za služebními povinnostmi zejména po Praze. Podpora zavádění alternativních pohonů ve veřejné i individuální dopravě je celoevropským trendem a my tuto cestou rádi pomůžeme jejich dalšímu rozvoji,“ řekla při předávání vozu Tünde Bartha pověřená řízením Úřadu vlády.
„Velice si vážíme toho, že Úřad vlády České republiky opětovně podpoří projekt Elektromobilita ČEZ, a půjde tak v propagaci elektrických vozů příkladem dalším subjektům z oblasti státní správy. Očekáváme, že nástup nových modelů z produkce většiny automobilových výrobců a různé druhy přímé i nepřímé podpory jejich nákupu budou znamenat strmý růst počtu elektromobilů v České republice. Jako provozovatel největší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic a poskytovatel komplexních služeb pro celé odvětví jsme na tento vývoj připraveni,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.
Vývoj na trhu je zatím víc než slibný. Jen za letošní leden přibylo rekordních 385 e-aut, což je polovina všech loňských registrací. Partnery projektu Elektromobilita ČEZ z řad institucí a ministerstev jsou také Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo zemědělství a agentura CzechInvest. Mez další patří automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice.
Zapůjčený elektromobil Volkswagen e-Golf disponuje ideálním dojezdem na jedno dobití 300 km a maximální rychlostí 150 km/h. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 9,6 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 36 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 12,7 kWh.
Řekněme to takhle - k čemu potřebuje byrokrad a politruk v době internetu a městské hromadné dopravy, kdy kolem jezdí tramvaj a stanice metra Malostranská je na rohu budovy a v pěší docházkové vzdálenosti jsou parlament s posranci a senility, o hradu s prasidentem stojícím jen kousek nad tím nemluvě, automobil? Zkuste mi prosím někdo smysluplně odpovědět, děkuji.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
"Úřad vlády jezdí ekologicky, využívá elektromobily"
Úřade nejdřív ukaž kolik % km najezdíš se spalováky a kolik % elektromobily a teprv pak si povíme jak moc jezdíš nebo nejezdíš "ekologicky".
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
A kolik myslíte, když mají půjčené 2 kousky a kdovíkde se to nabíjí. Není to nic jiného něž PR na oblbování lidí.
hariprasad
To fakt nechcete vědět. Protože pak byste souhlasil s mým letitým rčením V této zemi se málo střílí.....
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Na jízdy po městě je elektroauto parádní a kdo si to vyzkouší, těžko se mu vrací zpět do spalováku. Moje vlastní zkušenost. Po několikadenní zápůjčce obyčejného Leafu, jsem po přesednutí do Passatu myslel, je to poháněné snad parním strojem :) Nejede to, chrochtá to, podivně řadí, ... :)
Už tam ty úředníky slyším "Je ještě k dispozici nějaký Passat nebo Audi? Ne? Do prčic zase pojedu tou baterkovou jebkou" :)
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
... a smrdí
FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).
... a kape z toho volej
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Takže na ÚV už mají celé 2 kusy? Asi proto, aby se ČEZ mohl chlubit množným číslem. :-))) Škoda, že z Čestiny vymizel duál. To by ty kousky musely být tři, aby se nedalo poznat, že jim ke stávajícímu BEV ještě jeden půjčili navic.
hariprasad
To jo 300km na jedno nabiti. Teoreticky 12kW spotreba ani nahodou
Těch 300km mysleli jako součet obou dvou přibližovadel dokupy. :-)
Vas IQ 96 jste dosahl jiste jako soucet cele vasi rodiny :-)
po Praze jde jezdit eGolfem dlouhodobe pod 10kW od jara az do podzimu - sama zacpa a radar.. jasne, v zime kdyz je -25C se musi celkem hodne topit , takze klidne za 20kW
-> vypocet zakladni skola a rocni prumerna spotreba je 12,5kW/100km :-)
13G
200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017
"Úřad vlády ČR využíval jeden elektromobil zapůjčený od ČEZ už od roku 2016"
co se tak pochlapit a napsat kolik km s tím najezdili?
30 tis km elektricky od roku 2018
Já bych chtěl vědět, kolik mají nabíjecích stanic na takovém úřadě pro zaměstnance.
Elektromobil na FB
Jo na focení eGolfem ale jinak zpět do Audiny a Superbu
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.