Úřad vlády jezdí ekologicky, využívá elektromobily

Zaměstnanci Úřadu vlády budou při jízdách za služebními povinnostmi využívat dvojici elektromobilů Volkswagen e-Golf.

Celkově ČEZ provozuje v ČR více než 190 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 130 rychlodobíjecích. Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.
foto: ČEZ

Vozy dnes slavnostně předal předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš paní Tünde Bartha pověřené řízením Úřadu vlády. Tříletá zápůjčka vozu je aktivitou projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v České republice.

Úřad vlády ČR využíval jeden elektromobil zapůjčený od ČEZ už od roku 2016. „Po pozitivních zkušenostech se zapůjčeným elektromobilem v posledních třech letech jsme se rozhodli navýšit počet elektrických vozů v autoparku Úřadu vlády. Naši zaměstnanci elektrická auta využijí pro cesty za služebními povinnostmi zejména po Praze. Podpora zavádění alternativních pohonů ve veřejné i individuální dopravě je celoevropským trendem a my tuto cestou rádi pomůžeme jejich dalšímu rozvoji,“ řekla při předávání vozu Tünde Bartha pověřená řízením Úřadu vlády.

„Velice si vážíme toho, že Úřad vlády České republiky opětovně podpoří projekt Elektromobilita ČEZ, a půjde tak v propagaci elektrických vozů příkladem dalším subjektům z oblasti státní správy. Očekáváme, že nástup nových modelů z produkce většiny automobilových výrobců a různé druhy přímé i nepřímé podpory jejich nákupu budou znamenat strmý růst počtu elektromobilů v České republice. Jako provozovatel největší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic a poskytovatel komplexních služeb pro celé odvětví jsme na tento vývoj připraveni,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.

Vývoj na trhu je zatím víc než slibný. Jen za letošní leden přibylo rekordních 385 e-aut, což je polovina všech loňských registrací. Partnery projektu Elektromobilita ČEZ z řad institucí a ministerstev jsou také Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo zemědělství a agentura CzechInvest. Mez další patří automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice.

Zapůjčený elektromobil Volkswagen e-Golf disponuje ideálním dojezdem na jedno dobití 300 km a maximální rychlostí 150 km/h. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 9,6 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 36 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 12,7 kWh.

tisková zpráva

16 Comments on “Úřad vlády jezdí ekologicky, využívá elektromobily”

  1. Řekněme to takhle – k čemu potřebuje byrokrad a politruk v
    Řekněme to takhle – k čemu potřebuje byrokrad a politruk v době internetu a městské hromadné dopravy, kdy kolem jezdí tramvaj a stanice metra Malostranská je na rohu budovy a v pěší docházkové vzdálenosti jsou parlament s posranci a senility, o hradu s prasidentem stojícím jen kousek nad tím nemluvě, automobil? Zkuste mi prosím někdo smysluplně odpovědět, děkuji.

  2. Na jízdy po městě je elektroauto parádní a kdo si to
    Na jízdy po městě je elektroauto parádní a kdo si to vyzkouší, těžko se mu vrací zpět do spalováku. Moje vlastní zkušenost. Po několikadenní zápůjčce obyčejného Leafu, jsem po přesednutí do Passatu myslel, je to poháněné snad parním strojem 🙂 Nejede to, chrochtá to, podivně řadí, … 🙂

  3. Takže na ÚV už mají celé 2 kusy? Asi proto, aby se ČEZ
    Takže na ÚV už mají celé 2 kusy? Asi proto, aby se ČEZ mohl chlubit množným číslem. :-))) Škoda, že z Čestiny vymizel duál. To by ty kousky musely být tři, aby se nedalo poznat, že jim ke stávajícímu BEV ještě jeden půjčili navic.

    1. po Praze jde jezdit eGolfem dlouhodobe pod 10kW od jara az do
      po Praze jde jezdit eGolfem dlouhodobe pod 10kW od jara az do podzimu – sama zacpa a radar.. jasne, v zime kdyz je -25C se musi celkem hodne topit , takze klidne za 20kW
      -> vypocet zakladni skola a rocni prumerna spotreba je 12,5kW/100km 🙂

Napsat komentář