Norští ekologičtí nadšenci ujeli 2383 kilometrů pouze na vodíkové palivo. Arnt Gøran Hartvig a Marius Bornstein ujeli trasu ujet za 24 hodin několikerým absolvováním 300km trasy mezi čerpacími stanicemi v německém Vatenfall v HafenCity u Hamburku a stanicí Shell v Sachsendamm v Berlíně.
foto: Hyundai
TISKOVÁ ZPRÁVA
Samotné doplňování paliva trvalo vždy zhruba tři minuty. Z výfuku jejich vozu Hyundai ix 35 Fuel Cell přitom po celou dobu vycházela pouze vodní pára. Během cesty jezdili jak v městském provozu, tak i na rychlostních silnicích, aby ukázali, že Hyundai ix35 Fuel Cell je automobil vhodný do každého prostředí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota v Japonsku zkouší vodíkový autobus
„Chtěli jsme zjistit, co vlastně toto auto umí a co je vlastně dnes s vodíkovým pohonem a existující infrastrukturou čerpacích stanic možné. Výsledek nás ohromil,“ uvedla dvojice po dokončení cesty. Úspěch dvou nadšenců je poslední z řady ukázek, které mají předvést potenciál technologie vodíkových palivových článků.
V červnu loňského roku tato dvojice zajela s ix35 Fuel Cell rekordních 700 km na jednu nádrž vodíku. Mají za sebou také cestu z Osla do Monaka s tím, že tankovali pouze na vodíkových čerpacích stanicích instalovaných podél této 2 260 kilometrů dlouhé trasy.
Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Tyto ukázky mají předvést hlavně skvělý dojezd, který Fuel Cell umožňuje. Jde o maximálně ekologickou technologii, která nám již přinesla řadu prvenství. Hyundai ix35 opět definoval nový standard.“
Hyundai Motor je první automobilkou na světě, která sériově vyrábí vozy s palivovými články v cenově přijatelné rovině. Model ix35 Fuel Cell je nejdostupnější vůz na tento pohon v Evropě a je již v prodeji v 11 evropských zemích. Je vybaven elektrickým motorem o výkonu 100 kW (136 PS), což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h.
Neprodukuje žádné škodlivé emise, pouze vodní páru Oficiálně udávaný dojezd na jednu nádrž je téměř 600 km.
Jedno tankovani vodiku bude
Jedno tankovani vodiku bude (je) kolem 30-35eur.
Elektrina je nejlevnejsi palivo a je uplne vsude.
elektrina, nie je palivo.
elektrina, nie je palivo. nie je to zdroj. je to priama dodavka ineho zdroja, prostrednictvom baterii velmi zle skladovatelny.
elektřina je supršťáva
elektřina je supršťáva skvěle skladovatelna v TESLA LiOnbaterce Model S
youtube.com/watch?v=W1bIhKrwzoY
myslim si ze ludstvo uz
myslim si ze ludstvo uz mudrejsie nebude, nie je to prvy moment co zaznamenavam obrat z ktoreho nie som velmi nadseny.
youtube.com/watch?v=W1bIhKrwz
youtube.com/watch?v=W1bIhKrwzoY
Dle mého názoru je
Dle mého názoru je cokoliv, co ukončí spalování uhlovodíků v automobilech neskutečný pokrok, který by se neměl nijak odsuzovat. A to ani v případě, že vodík byl vyroben ze zemního plynu, tedy stejně jako významná část elektřiny i pro ty elektromobily (jen významně přímější reakcí). To, jestli je cena paliva (elektřiny nebo vodíku) již započtena do pořizovací ceny automobilu nebo ne, je jen otázka marketingu. A přestože jsem přesvědčen, že vodík rozhodně není slepá cesta, tak bych si v současné době (a asi to udělám) pořídil elektromobil 🙂
Jediná rozumná cesta je
Jediná rozumná cesta je vyrábět ho elektrolýzou z OZE. Pak to dává smysl. Jinak oproti většině diskutujících zde si myslím, že HYEV smysl má a že bude zajímavým segmentem mez EV.
spracovaniu, premene
spracovaniu, premene uhlovodikov sa nevyhnes, ci uz v aute, elektrarni, alebo inak.
Dobry je k tomu nejaky maly
Dobry je k tomu nejaky maly vyskum….
Precitajte si toto:
h**p://bit.ly/1DJzKkg
*-t
podla mojho skromneho nazoru je to blbost lebo ta efektivita sa dost straca a to nehovoriac o drahych kovoch – konkretne platine, ktore sa pouzivaju na vyrobu palivovych clankov… inak povedane asi v konecnom dosledku to nie je take ekologicke ako sa to na prvy pohlad zda…
Navyse nikto nehovori, ze ta
Navyse nikto nehovori, ze ta platina sa z palivovych clankov postupne straca takze casom degraduju „vybiju“ sa. Inak povedane H2O nie je jedina emisia uz len preto, ze nejde o uzatvoreny bezemisny cyklus ako je to pri bateriach.
Vzdy ked vidim propagaciu tohto sposobu pohonu, tak za tym vidim ropne spolocnosti, ktore si myslia, ze nam bude stacit pomasirovanie mozgu s tym, ze aky pohon v buducnosti budeme mat, tak ako to robia poslednych 20 rokov. Lenze Tesla im dost naburava plany a tieto „jazdy“ su skor na smiech.
Ano, pokud by se
Ano, pokud by se katalyzátor postupně rozpouštěl a uvolňoval mikroskopiské části do vodní páry v nějaké větší míře, pak je to velmi závažný důvod, proč takovým vozem nejezdit. Tyto technické detaily se ale zatím velmi těžko shánějí, podobně jako životnost článku (možná není úplně známá) a výrobní náklady, tj. množstní použitých drahých kovů na měrnou jednotku výkonu a spotřeba energie při výrobě.
zaujimal by ma ten
zaujimal by ma ten myslienkovy pochod, co sa za tym odohraval.
nuz ked si myslis ze je to
nuz ked si myslis ze je to blbost…
skus sa zamysliet znova.
Elon říkal že je vodik
Elon říkal že je vodik blbost, tak je vodík blbost!
hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/
teraz neviem ci ide o
teraz neviem ci ide o parodiu komunistickej rozpravky byl jednou jeden kral, pekaruv cisar, alebo je vazne tak teplo.
snad neprestali davat do soli jod.
ciste ako socialny vyskum, kolko mate rokov ? ja 40
38 a Elon má pravdu, to je
38 a Elon má pravdu, to je koumák a zbytek světa jsou ZAPRODANCI !!
cena je 65 450 Eur
tak na
cena je 65 450 Eur
tak na toto vazne nikdy mat nebudem, je to cena ako pre celozivotne splacanu nehnutelnos ktoru za sebou tahate ako vred na ..
ted je otazkou jestli si za
ted je otazkou jestli si za to koupit tento Hyundai nebo nejnizsi konfiguraci Tesly za 62.770€ 🙂
predpokladam ze ta vase uvadena cena je bez DPH?
problem s tankovanim bude
problem s tankovanim bude mansi u elektroauta, plnicky tu nie su nejak zvlast rozsirene.
ale najrozumnejsie je vzdy kupovat rozsirene pouzite malo opotrebovane auto na rozsirene palivo, za co najnizsiu cenu.
alebo motorku a na vsetko ostatne elektrobicykel s nahradnou vymenitelnou baterkou, trochu je ale problem ked prsi.
mam to: male auto na benzin za minimalnu cenu na 20r.
a jak to souvisi s
a jak to souvisi s diskutovanou cenou a DPH u Hyundai a Tesly?
A není to také ta
A není to také ta nehorázně dotovaná cena jako u Toyoty?
Jistěže je. A to výrazně.
Jistěže je. A to výrazně.
Už jen ujet tu vzdálenost
Už jen ujet tu vzdálenost je heroický počin .
2383km za 24hod To je necelých 100km/h bez zastávek .To doplňování paliva muselo probíhat jak u F1. Takový maraton To by bylo na našich silnicích neuskutečnitelné (spousta úseku, kde se opravuje a tvoří se zácpy )
Kolik bych asi za den ujel,
Kolik bych asi za den ujel, kdybych jezdil teslou mezi dvouma superchargerama? Myslím, že i víc a každopádně bych na palivo nemusel vydělávat měsíc.
Teoretická mez pro trvalé
Teoretická mez pro trvalé ježdění s mým Modelem S mezi superchargery je někde kolem 2500 km za 24 hodin. Podmínkou je mít silnici na které můžete jet 170 v kuse a volné Superchargery do 80 km od sebe. Pokud by jste začínal s plnou baterkou a končil s prázdnou tak získáte na prvních 24 hodin cca 100 km navíc. S novou 90kWh baterkou a Superchargery 100km od sebe by to mohlo být ještě o něco lepší.
Já jsem hrubě odhadoval
Já jsem hrubě odhadoval jet kolem 150 a sekat to po 200km. Ale je fakt, že nabíjet to na spodní stovce, kdy to tam docela teče bude nejefektivnější. Moje 85D na 19″ by měla mít o něco nižší spotřebu, tak možná ještě pár kilásků navíc. Každopádně podniknout takovouto akci jen aby ukázali, jak se vodík krásně rychle tankuje…
no určitě jim to někdo
no určitě jim to někdo zacvakal, to je tutovka. Někdo komu se hodí aby se vodík protlačil…
Ak vyrobili vodík z
Ak vyrobili vodík z plynu…nezmysel.. Auto mohlo byt rovno na plyn.. Ak ho vyrobili z elektriny.. Nezmysel ešte väčší… Účinnosť výroby.. Stlačenie..skladovanie.. Tankovanie.. Premena nazad na elektrinu.. Vodík.. Do osobného auta nezmysel.
přesně, vodík je slepá
přesně, vodík je slepá ulička, útok na mnohem efektivnější elektro
ty si cely nezmysel.
ty si cely nezmysel.
tak tomu říkám argument…
tak tomu říkám argument…
hybrid.cz/elon-musk-palivove-
hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
Zajímavá tisková
Zajímavá tisková zpráva… ale chybí mi tam podrobnosti o ceně paliva (např. kolik stojí ta jedna plná nádrž třeba v tom Německu. Dále by mě zajímalo, zda u těch palivových článků docházhí časem a užíváním k nějaké degradaci/opotřebení.
jo kolik kWh energie tím
jo kolik kWh energie tím zbytečně vyhodili už se nepíše. Klasická reklama na vodík z německa, keré chce odvést pozornost od amerických elektromobilů Tesla – nejlepších na světě na které němci NEMAJÍ
přesně, snaží se zadupat
přesně, snaží se zadupat 10000x lepší elektromobily, díky bohu neúspěšně
tento článek je pro mě informací a užitkem na nule
jsem rád, že to diskutéři vidí podobně
vidim ze nie len na
vidim ze nie len na slovesku, mame odliv mozgov.
ale ako vsade inde, plati zasada:
„pocut a vidiet, je vzdy len tu najblbsiu skupinu ludi“
Přísloví říká: Jména
Přísloví říká: Jména hloupých na všech sloupích.
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/
hybrid.cz/elon-musk-palivove-
hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina