Uhlí v Lužici může nahradit vodík. Je to cesta i pro Česko?

redakce - 28 Leden 2020

Do deseti let by mohl vodík v lužickém regionu zásadně snížit energetickou závislost na uhlí. To je jeden z výsledků studie, kterou dnes představili odborníci na konferenci o energetice v německém Schipkau. Do roku 2030 by poptávka po vodíku mohla jen v lužickém regionu vzrůst na přibližně 160 000 tun ročně. V Česku pak může vodík snížit za stejnou dobu emise o 40 %.

Do roku 2030 by poptávka po vodíku mohla jen v lužickém regionu vzrůst na přibližně 160 000 tun ročně. V Česku pak může vodík snížit za stejnou dobu emise o 40 %.
foto: Denny Franzkowiak, Pixabay

„Až 80 % uhelné elektřiny v ČR lze nahradit obnovitelnými zdroji. Díky vodíku lze navíc zelenou energii ukládat v plynné formě a v případě potřeby ji znovu použít pro energetiku a hromadnou, železniční i individuální dopravu,“ uvedla Karin Stehlík z České technologické vodíkové platformy (HYTEP).

Experti na energetiku z Fraunhoferova institutu IWU ve zmíněné studii zkoumali, do jaké míry může tzv. zelený vodík získaný z obnovitelné elektřiny nahradit fosilní paliva v Lužici.

V případě energetiky budov a průmyslu může vodík postupně nahradit zemní plyn, v dopravě jde o jeho využití pro pohony vodíkových palivových článků nebo syntetická paliva pro motory s vnitřním spalováním.

Vodík se podle některých plánů má stát důležitým pilířem čisté mobility také v Česku. Stát chce mimo čisté elektromobility do budoucna podpořit rovněž rozvoj vodíkové technologie v dopravě.

Lužické konference o energetice využilo přes 330 hostů z Německa, Polska i Česka. Organizátoři doufají, že technologie vodíkových článků bude základem úzké přeshraniční spolupráce v zúčastněných regionech.

Sebastian Schmidt, projektový manažer studie z Fraunhofera institutu konstatoval: „Těší nás velký zájem o naši konferenci z řad průmyslu i politiky. Svědčí to o obrovském potenciálu a významu, který vodík představuje. Nejde jen o samotné technologie, ale také mnoho nových pracovních míst v průmyslu, obchodu a službách.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Zajímavé video o vodíku https://www.elonx.cz/proc-jsou-auta-na-vodik-tak-vzacna/

Obrázek uživatele Anonym123

https://myhornanitra.sme.sk/c/22312843/online-video-diskusia-o-transformacii-uholneho-regionu-horna-nitra.html

ne,jen další hra ropných teroristů a podřadných psychopatů, jak nás odklonit od elektřiny a udržet závislost našich peněženek na jejich ziscích, Milión chvilek pro demenci takovým mohutně a rádo pomáhá když si je i západní "elitáři" platí :)

OT: Renault ZOE MY2020 52 kWh 695 000 Kč s DPH

Zřejmě stále je nabízena jednorázová sleva 140 000 Kč.
V ceně je tepelné čerpadlo. Jen je nutné si připlatit 25 000 Kč za DC nabíjení. Na současnou bídu to není špatná nabídka.

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/zoe-price.pdf.asset.pdf/1577958762709.pdf

Mě to připadá dost peněz 700 + 50 tis za vytápěná sedačky,volant, metalízu couvací senzory a rychlonabíjení.

Jste na 750 tis. to se moc prodávat nebude a vybavenější verze jsou 785 tis+110 tis. za příplatky 895 tis.

Za mě jedině 450 za citigo jako takového otloukánka do města, jinak to nemá cenu. To už TM3 když už.

Zoe je ale o třídu lepší auto s o 50% větší baterií a TČ topení a rychlá AC nabíječka v základu. To už bych si dokázal představit jako auto nejen na otloukání do města. Ale je fakt, že v těhle cenách už začíná být pomalu nějaký výběr.

To je docela smělé tvrzení, že se nebude moc prodávat lepší a levnější verze druhého nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě :)

U nás to moc neůjde. Ve francii to určitě půjde na dračku.

Obrázek uživatele Marek_

Ono to jde "na dračku" v celé Evropě. Teda, když se na prodejní čísla člověk podívá optikou elektromobilů a srovná s ostatními.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj je to dost i tak, hele tyjo není možný seš registrovaný Anonym ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

No a co. Když bych tam dal mlíko budu mlíko. Dal jsem anonym jsem anonym. Pozor anonym muze byt jen jeden :-)

To vypadá hodně dobře. V porovnání s letošními novinkami (Corsa-e, e-208, Honda e, ID.3...) je to jednoznačný vítěz, pokud si zachová akční cenu.

Obrázek uživatele Marek_

Dá se říct, že Zoe cenově končí tam, kde e-208 začíná, s DC nabíjením 810 tisíc :-) A kdo chce, může mít "holotu" pod 700. I když, i to je slušná pálka na tak malé auto. No ale to všechny EV, možná s výjimkou Citigo...

---

Lexus GS 450h Premium

zelený vodík..asi se bude vyrábět z řepky..

Z Agrofertrepky.

Píšou tam, že ho budou získávat s využitím elektřiny ze "zelených zdrojů", takže to chápu tak, že jde o nahrazení uhlí OZE s ukládáním přebytků do vodíku.

Teď by to chtělo dodat nějaká tvrdá čísla, jaký výkon je třeba nahradit a jak to OZE nadimenzovat tak, aby uložené přebytky dokázaly vykrýt čas, kdy OZE nedává dostatečný výkon. A teprve jestli tohle vyjde nějak řešitelně, tak se můžeme bavit o tom, jak bude realizované to ukládání přebytků a jestli z hlediska nákladů dává smysl řešit to vodíkem nebo tam postavit akumulátorovny.

Žádná čísla nepotřebujeme, stačí předpoklad, že elektrárenským společnostem jde o zisk, druhý předpoklad, že jejich zaměstnanci nejsou blbci a umí do pěti počítat a pak se stačí podívat, kolik je projektů ukládání přebytků do vodíku a kolik do baterek.

To by bylo sice krásné, ale bohužel zcela naivní. V praxi může vyhrát zrovna to technicky a ekonomicky nejblbější řešení, protože se o nich zrovna mluví jako super perspektivních, vláda na to dá dotace a v tendru zvítězila firma, co měla nejhezčí powerpointovou prezentaci.

Za powerpoint si urednik nic nekoupi. Takze urednikum se libi nejvic ta PP prezentace, ktera je nejvic vypolstrovana.

Obrázek uživatele Kuk

A tu vodu budou krást kde? Tý bude potřeba kvanta a se změnou klimatu je jí čím dál tím míň! Zakazujou nám kropit zahrádky, ale elektrárny si klidně odsajou kus řeky. To samý dělá i jinej průmysl, spotřeba vody v průmyslu by se měla dost pod větší kontrolu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je potřeba všechno zahrnout do těch výpočtů. Nemá cenu se o tom bavit je tak od stolu. Jinak v případě využití vodíku nikam nezmizí jenom se bude přeměňovat na vodí a kyslík a zpět.

Obrázek uživatele Kuk

To vyprávěj majitelům domků, zahrádkářům a jinem, který úřady a stát buzerujou ať si nekropěj zahradu, nenapouštěj bazény a teď už jim možná nepovolej ani stavbu studny.
Voda sice nezmizí akorát zmizí otamtaď kde jí zrovna potřebujeme a lidi i půda to už pociťují minimálně 5 let, takže nám je to globální nemizení vody prd platný. Mimochodem nemalá část vody se průmyslovou a zemědělskou činností kontaminuje a je pak pro lidi i přirodu nepoužitelná.
Uhelky a jaderky každej den odpařej zbůhdarma tuny vody, která pak nemusí spadnout zpět na naše území. MIT vypracovalo studii jak asi 90 % této vody vrátit do měst jako užitkovou či pitnou vodu. Energetika použivá cca 40 % veškeré vody co lidé odebírájí z přirody. To je hodně.

New system recovers fresh water from power plants
http://meche.mit.edu/news-media/new-system-recovers-fresh-water-power-plants

39 % odebrané vody ze všech řek, jezer a nádrží v USA padne na potřeby fosilních elektraren a jaderek

"About 39 percent of all the fresh water withdrawn from rivers, lakes, and reservoirs in the U.S. is earmarked for the cooling needs of electric power plants that use fossil fuels or nuclear power, and much of that water ends up floating away in clouds of vapor. But the new MIT system could potentially save a substantial fraction of that lost water — and could even become a significant source of clean, safe drinking water for coastal cities where seawater is used to cool local power plants."

ps Neví někdo kolik % spotřebované vody v ČR potřebují k provozu tepelné elektrárny? Tím myslím jaderky, uhelky a plynovky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Wikipedie- JE Temelín: Voda potřebná k chlazení se odebírá z vltavské nádrže Hněvkovice a zpětně se vypouští do Vltavy v prostoru nádrže Kořensko. Soustava těchto dvou vodních děl se budovala současně s elektrárnou. Elektrárna za plného provozu spotřebovává přibližně 2–3 m3/s. V roce 2003 elektrárna spotřebovala 35,4 mil. m3 vody.

Jedna se o vodu vyparenou z chladicich vezi. Ta se do stejne reky vetsinou nevrati.

Jasně. To byla odpověď na dotaz pana KUKa..

Obrázek uživatele Kuk

Díky. Teď ještě zjistit kolik se odpaří z chladicích věží nebo rozdíl mezi odebranou a navrácenou vodou?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To nemusíš počítat - spotřeba 2-3 m3/s = 2-3 m3 vody se odpaří ve věžích je jednu vteřinu..docela dost

Obrázek uživatele Kuk

Co to je zase za podvod?!? Maj plnou hubu vodíku, ale o uhlíkový stopě z jeho získávaní ani slovo. Si myslej že když na konci článku zmíněj pojem "zelený vodík" tak jim na ten greenwashing skočíme. Ani houno. Jestli je ten vodík z fosilů čili z uhlí, zemního plynu a ropy tak to bude pěkná prasárna. Dobrá hromada žvástů. Opíjej naivky destilovanpu vodou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

POZOR VLAK / THE TRAIN - 83. [FULL HD]
Novinky na železnici v roce 2020
https://www.youtube.com/watch?v=ebNoqHOerHU

A vodík budou vyrábět z plynu nebo uhlí.
Pro ČR je jedinou alternativou postavit nové JE. Vítr u nás fouká málo, více fouká v CHKO, ale tam větrníky nikdo nepovolí. Solární energie je alternativou v létě.
Pokud se člověk dívá na aktuální spotřebu elektřiny:
https://www.ceps.cz/cs/data
a výrobu, pozor graf začíná na 4000MW, takže výroba uhelných je větší než vypadá z grafu:
https://www.ceps.cz/cs/data#Generation
tak je pro ČR do budoucna vhodný tento mix:
Dostavět Temelín a Dukovany, v létě může JE fungovat spolu s OZE a přečerpávacími elektrárnami. Takže úplně bez emisí.
Na podzim a v zimě zapojit uhelné a plynové elektrárny.
Tento propočet je bez elektromobilů.

Vodik z plynu a uhli by bylo mnohem vetsi svinstvo nez rovnou palit zemni plyn. A byl by to ekonomicky tunel vetsiho rozmeru nez solarni tunel. Je to snaha obsadit totalne energeticky trh v Evrope ruskou energetickou mafii.

Vodikava mafie lze jako kdyz tiskne. Primarne chteji vyuzit tzv. modry vodik. To je vodik ziskany ze zemniho plynu dodavaneho z Ruska. Pri ziskavani H2 vznikne CO2 a to se bude pumpovat do zeme aby se nepodilel na oteplovani planety. Je to podobny podfuk jako s hybridy. CO2 se papirove nahusti do zeme a pak uz jeho cesta do atmosfery je prenechana osudu. Vyhledove tvrdi, ze pozdeji bude H2 pochazet z OZE elektrolyzou. Zlaty voci, chteji jen oblbnout lidi aby pristoupili na ten jejich modry podfuk. A kdyz uz bude vsude H2, pak bude i v autech povinny. Cely ten podfuk pochazi z firem kde si Rusaci koupili baliky akcii a ted ty firmy se muzou pro Rusaky rozkrajet. Hnus fialovy, velebnosti. Z Ruska zadny plyn! Lepsi je americky plyn. Evropa exportuje do USA vse mozne, tak obracene budeme kupovat jejich zbozi. Bude to oboustranne vyhodne. Kdyz to nebude, jen at Evrope napari 25% clo na auta a ostatni.

Co presne je ten podfuk s hybridy prosim?

Spousta hybridu kupuji firmy jako sluzebni auta. Ridic dostane kartu na PHM a tankuje. Kdyby nabijel, musel by elektrinu doma platit ze sveho. Kdo ma takove sluzebni plug-in auto, ten to jednou vyzkousi a pak jezdi ciste na spalovak. To je emisni podvod. V Nemecku to je mnohem vetsi problem, protoze tam jsou PHEV danove zvyhodneny a firmy to zneuzivaji. V Cezku to asi nehraje roli, ale Cezko neni meritko.

Aha, take mluvite o plug-in hybridech, ne o hybridech obecne?

Mate nejaka overitelna cisla o tom, kolik procent majitelu/ridicu plug-in hybridy nabiji a kolik ne?

Vite o tom, ze i nenabity plug-in hybrid se chova jako bezny hybrid a tedy ma v realnem provozu znatelne mensi spotrebu, nez bezne spalovaci auto?

S tím posledním odstavcem jste si jistý? Určitě to 100% platí pro Prius PHEV, ale co ty ostatní?

Muzu vychazet jenom z dat, ktera jsou verejne dohledatelna, a z principu chovani hybridnich aut.

Viz treba BMW 330e - myslim, ze bezne spalovaci BMW za prumernych 5 litru nejezdi. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=6&constyear_s=2015&powerunit=2

Totez pro Volvo XC60: https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1125-XC60.html?fueltype=6&constyear_s=2015&powerunit=2

Tyhle průměry jsou u PHEV dost zavádějící, protože záleží jenom na tom, jak moc často nabíjíte. Teoreticky můžete jezdit i za 0 litrů, pokud budete nabíjet každých několik desítek km.

Podstatné je, kolik ta auta berou, když je nabíjíte, což je právě často případ těch firemních. Pokud takové auto žeroucí 7-8 litrů využívá nějakých úlev, je to vlastně podvod.

Na nabíječkách vidíte PHEV zcela vyjímečně, hlavně proto že jsou to firemní auta a taky proto, že 2,5 hodiny tam nikdo nabíjet nechce. Ano je to podvod, hlavně si to berou na parkování ve městech (Praha, Ostrava) zdarma. Když si spočítáte, že stojí na modré přes noc tak měsíčně by zaplatil 10 tis. za parking.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak logicky. PHEV je o tom, že si člověk nabíjí doma přes noc, pak s tím jede do práce a zpět a zase to hodí na nabíječku a delší trasy se jezdí čistě na benzín.

Jinak s tím parkováním nevím nevím. Přemýšlím, komu by se vyplatilo tady v Praze kupovat si flotilu drahých PHEV namísto obligátních Fabií nebo Oktávek je kvůli úspoře na parkování. Kurýři a rozvážkové firmy všeho druhu ne, ti fungují v režimu "zastavení". Stěhováci těžko, řemeslníci teoreticky, ale PHEV dodávku jsem ještě neviděl a Priusu ani Outlanderu asi nepřijedou.

Mimochodem s tím parkováním na modré to v Praze už zase pro hybridy přitvrdili, ale nevím detaily, nejsem majitel.

Ja jsem majitel :) Klasicke hybridy uz parkovat nesmi (ale jeste se par let budou prodluzovat registrace tem, kteri si o to stihli pozadat).

Od lonska mohou "na modre" parkovat auta se znackou "EL".

Obrázek uživatele Kuk

Na když už tam ňákej stojí, tak ho zase majitelé BEV peskují že tam stojí moc dlouho. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Protože až na vyjímku udělali nabíjení baterií pomalé (3,5 kW), přitom mají baterie kolem 13 kWh, tedy skoro stejné, jako mají EV auta z počátku jejich prodeje na trhu, po odečtení degradace.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

No asi právě proto, že se počítá s nabíjením doma. Takové čisté EV, když mu dojde bterka, tak je v čudu, musí chtě-nechtě nabít. Takže ta rychlost nabíjení (příp. přítomnost DC) je nutnost. Kdežto u PHEV se po vybití baterky nic dramatického nestane, klidně je možné počkat až na domácí nabíjení.

---

Lexus GS 450h Premium

PHEV je prostě podvod a plně souhlasím s touhle citací článku:

Nově totiž budou zvýhodněny pouze hybridy, jejichž normované emise nepřekročí 50g CO2. Papírově samozřejmě. Což znamená, že takové podmínky dokáží splnit pouze plug-in hybridy (a čisté elektromobily), tedy takové, které můžete dobíjet i ze zásuvky. A tentokrát bez omezení výkonu. Což znamená, že na reálně úspornou Toyotu C-HR zvýhodnění nedostanete, ale například Volvo XC60 T8 o výkonu přesahujícím 400 koní a s reálnou spotřebou za hranicí 10 litrů se do nově nastavených pravidel vejde. Nebo třeba Mitsubishi Outlander PHEV, se kterým kolega Hamster jezdil v průměru za více než 8 litrů. Pokud máte sportovnější choutky, můžete si například pořídit bavorský supersport budoucnosti, alias BMW i8 , jehož skutečná spotřeba se sice pohybuje někde mezi 8 a 10 litry, ale v papírech má psáno 1.9l, což odpovídá zhruba 44g CO2, takže zvýhodnění dostanete i na něj. Také vám to přijde absurdní? To nejste sami. Ekologii prostě nařídíme za každou cenu.

https://www.autickar.cz/clanek/parkovani-v-praze-cekaji-zmeny-hybridy-uz-nejsou-dostatecne-ekologicke-pokud-se-nenabiji-ze-zasuvky/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Reagoval jsem jenom na to pomalé nabíjení PHEV, když jste říkal, že nemají DC a nabíjí se pomalu. Z jejich povahy to je v pořádku. Nic jiného nerozebírám, už vůbec ne nějaký, dle vašeho názoru, podvod.

O žádný podvod se nejedná, PHEV dosáhne ty spotřeby a emisí CO2 v jasně daném cykly WLPT, tam není prostor pro nějaký podvod. Každému je jasné, že tyto hodnoty ten vůz nedosahuje, když jede čistě na benzín. To by měl mít na paměti i úředník, když takovému autu dá nějaké výhody (parkování a pod.) a dát tyto výhody jenom EV. To ale neznamená, že PHEV je obecně podvod. Není.

---

Lexus GS 450h Premium

Špatně nastavený systém úředníky je samozřejmě alfa a omega všeho. Jenže problém je ten, že ti úředníci vychází z hodnot WLPT cyklu, který pro PHEV nedává smysl. Musel by se měřit s vybitým autem, jinak vám vyjde tím menší spotřeba čím větší máte baterku.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě. To ale neznamená, jak Josef napsal, že PHEV je podvod. Pro spoustu lidí PHEV má význam a ve spoustě jízdních režimů má pro uživatele přínos. To, že drtivá většina řidičů nedosáhne na hodnoty spotřeby dle WLTP, je způsobeno metodikou, která je dost vzdálená reálnému používání a jak zmiňujete, není pro PHEV ideální.

---

Lexus GS 450h Premium

Všimněte si, že jsem nikdy nepoužil slovo "podvod", nicméně hausnumero to je.

Obrázek uživatele Marek_

To já vím, proto jsem napsal, že to zmínil Josef, ne vy.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Bohuzel. PHEV musite nabijet, jinak je to nanic. Takze ty jejich zvyhodneni budou k nicemu. Jedine snad ze je pak koupi ev nadsenci jako ojetiny, az se jich firmy budou zbavovat, jinak v tom prinos nevidim. Ja mam skutecne dlouhodobej prumer presne 2l na 100km. Ale nabijim nekdy i 3x denne. To je ale spis vyjimka, vetsinou 1x denne, bud vecer nebo brzo rano. Jak nekdo psal, Prius papa nastesti malo i kdybych nenabijel, coz se o monstroznich SUV plugin hybridech fakt rict neda.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Souhlas, mam to s tim nabijenim podobne, nabijim jendou nebo dvakrat denne, proste vzdy kdyz zaparkuju doma. Celkovou spotrebu mam momentalne 2,8 - trochu se do toho zakousla rodinna dovolena v Alpach :) Ale mam taky Prius, ktery je i mezi PHEV proste "setrilek" - zrovna jsem prejel D11 (to je dalnice v CR ;-) s prumernou GPS rychlosti 123km/h a spotrebou 5,0.

Osobne bych byl taky rad, kdyby se ta legislativa zmenila a u spotreby PHEV se uvadela realnejsi cisla. Treba neco na zpusob americkeho MPGe.

Obrázek uživatele Tomáš

Máte ten nový nebo starý jako já? Ta spotřeba odpovídá já když jedu po dálnici GPS tak 100 tak mám pod 4 litry na 100.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Novy, https://moje.auto.cz/JirkaVejrazka/priusphv.html

Obrázek uživatele Tomáš

Super. Precetl jsem jednim dechem. Jezdim sice se starym PHV ale je to podobne. (Az na ty novinky co ten muj nema, samozrejme). Ja mam na EV v lete 21km v zime pak 16km dojezd. V zime si vetsinou v EV modu netopime, prvnich tak 15 minut to neni problem. Staci zapnout vyhrivane sedadla a mit rukavice. Kdyz se ale zacne mlzit predni sklo, nezbyva nez pustit topeni, coz u moji verze znamena spalovak :-(. Jak pisete s autem se mi jezdi uplne super ale TNGA platforma je evidentne jeste lepsi. Tady je na netu ted k dostani pouzita ta vase verze a daji se sehnat uz pod 2 mil jenu, a maji najeto treba jen 1000km. Je docela mozne ze to bude moje budouci auto. Potaji doufam v realizaci nejakych novych zazracnych baterii. Enevate, napriklad.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Dik, mrknu se.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Protoze nabijet PHEV na verejnych nabijeckach nedava ekonomicky smysl. Ty se nabijeji doma nebo v praci.

Já tvrdím, že firemní PHEV prekticky nikdo nenabíjí, nedává to lidem bez vztahu k ekologii žádný smysl

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Taky se toho obavam.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Marek_

Ideálně, když to auto má i na soukromé účely. Pak se náklady na soukromé km, které zaměstnanec platí, berou podle spotřeby z TP a když ta je pod 2 l/100, pak je km za šedesátník. To je levněji než kdejaké EV.

Nebo je druhá možnost a firma si spotřebu hlídá a pokud je významně nad spotřebu v TP, zaměstnanec platí jakousi "pokutu" za nadlimitní spotřebu, nebo se mu to spočítá z reálné spotřeby. To by ho pak nutilo nabíjet.

Nevím,jak to mají firmy pořešené, ale co já jsem měl služebky, tak se náklady počítali vždy ze spotřeby v TP, nikoli reálné.

Každopádně platí, že nejlepší auto je služebák :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Ještě dodám, že jsem nedávno viděl i Volvo XC 90, které rozhodně nesplňuje podmínky parkování zdarma a dalších zvýhodnění (Emise CO2 od: 52g/km Výkon 223+65kW)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Možná stihl tu první vlnu,kdy to dávali všem. Teď už by to nedostal.

Obrázek uživatele Marek_

Ani v té první vlně to parkování zdarma nedávali všem. Alespoň teda v Praze. Nestačilo jenom mít hybrid, bylo tam omezení výkonu spalovacího moturu na nějakých 135 kW, nebo tak něco kolem. Ta XC 90 byla bez šance. Jsem si to zjišťoval kvůli Lexusu, co mám... GS 450h se do limitu nevejde, ale GS 300h už se vejde. Akorát to jsem nechtěl, ten 450h je výkonově tak akorát.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Poláci povolili rozšíření dolu Turów i přes české námitko vodu ....

https://www.lidovky.cz/domov/polaci-povolili-rozsireni-dolu-turow-i-pres-namitky-ceske-strany-liberecky-kraj-se-hodla-branit.A200128_191959_ln_domov_ele

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

V USA je voda v kohoutcích často kontaminovaná jedovatými chemikáliemi.... a to se ještě embarguje břidlicový frakování kvůli ropě díky který amerika nakopala araba ;)

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/v-usa-je-voda-v-kohoutcich-casto-kontaminovana-jedovatymi-chemikaliemi-40311468

https://www.youtube.com/watch?v=dZe1AeH0Qz8

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Zadne jedovate chemikalie to nejsou. Jedna se o uvolneny metan z loziska, ktery se dostane ze spatne utesnenych vrtu do vody. Latky pouzivane na frakovani se vubec nedostanou do zdroju pitne vody. Samozrejme ze chemicke latky zni mnohem dramaticteji.

Hezká diskuze, ale četli jste ten článek vůbec někdo? Tam se o žádný metan nejedná...

V tom clanku vubec o frakovani nepisou. Tak co tim chtel basnik rici?

Frakování je zvěrstvo- Používají se například ethylenglykol, methanol či chlorovodík v koncentracích 0,5 až 4 %. Po fragmentaci je zhruba polovina vyčerpána zpět na povrch. V USA se podle odhadu americké environmentální agentury EPA k frakování ročně spotřebuje mezi 70 a 140 miliard galonů vody (tj. 265 až 530 mld. litrů, což odpovídá roční spotřebě 5 milionů Američanů). Voda je ve většině případů hromadně odčerpávána ze svých přirozených zdrojů povrchové vody, což přirozeně znamená její následný nedostatek v dané lokalitě se všemi negativními následky pro životní prostředí. V mnoha případech se voda převáží cisternami, které jsou využívány i pro transport nebezpečných tekutých chemikálií. Jedno frakovací ložisko spotřebuje průměrně 5 milionů galonů (19 milionů litrů) vody. V případě dodávky vody na místo prostřednictvím cisteren je potřeba 700 výjezdů, resp. 1100 včetně ostatních chemikálií. https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydraulick%C3%A9_%C5%A1t%C4%9Bpen%C3%AD

Vyhledejte si kolik vody je nutne neustavne odcerpavat u povrchovych dolu na hnede uhli. A ze tech dolu po Evrope je pozehnene. Ethanol a etylenglykol jsou organicky odbouratelne latky. A ten chlorovodik je asi kyselina solna. Nejspis ma za ukol narusit vapnikove vrstvy. Pri reakci vznikne H2 a NaCl = kuchynska sul. Ta kychynska sul bude asi nejvetsi znecisteni pitne vody. Uz jste nekdy pil osolene kafe? No fuj.
A co teprve tezba ropy v Rusku. Tam tece cerna hnusna brecka primo do rek a do zeme a nikomu to nevadi.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

https://na.unep.net/geas/archive/pdfs/GEAS_Nov2012_Fracking.pdf

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Amici ale tu vodu čerpají z povrchových zdrojů kde pak chybí!!!Ethylenglykol (psaný také jako etylenglykol), v průmyslu známý také jako Fridex, chemická sloučenina široce používaná v nemrznoucích chladicích kapalinách pro automobily. V čisté formě jde o viskózní jedovatou kapalinu sladké chuti, bez barvy a zápachu. Methanol jde o bezbarvou, alkoholicky páchnoucí kapalinu, neomezeně mísitelnou s vodou. Je těkavý, hořlavý a silně jedovatý.Vodný roztok chlorovodíku, tj. kyselina chlorovodíková (též solná, zast.), je silnou minerální kyselinou. I plynný chlorovodík tvoří se vzdušnou vlhkostí vysoce žíravý a extrémně korozivní aerosol (mikrokapky) kyseliny chlorovodíkové.Ta ropa v minulost na mnoha místech vyvěrala a v moři to samé, ale je zásadní rozdíl, když člověk ve velkém množství pumpuje do země tu chemii, a nechápu proč to svinstvo podporujete.V evropě mají zatím všichni rozum a zakazali to.

Ja samozrejme podporuji OZE. Ale bohuzel dokud ve svete je hlad po rope a plynu, tak se to nejak musi vytezit. Samozrejme ze existuje ekologicky vyhodny import ropy z Blizkeho vychodu ekologickymi lodemi pres pulku zemekoule. Nebo jake alternativni reseni nabizite?

Pro německo je asi nejlepší cesta větrníky a solár atd.doplněné plynem z ruska(cena a doprava),který se bude s postupným zlepšováním akumulace snižovat.U nás bych podporoval modulární reaktory(až budou),solár na všechny budovy, paroplynové el.+ kogenerační jednotky hlavně v zimě.

Shodujeme se zrejme v nesmyslu vystavby novych bloku v JETE a EDU. Beztak uz nebude dostatek chladici vody.

Jo to jsme už probírali, včetně Babišovy podpory modulárních reaktorů.

Jedno video o frakování,opravdu lahůdka https://videacesky.cz/video/frakovani-prilezitost-nebo-hrozba a doufám, že to v evropě nebude.Britové s tím taky skončili https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/velka-britanie-zakazala-tezbu-plynu-frakovanim-duvodem-jsou-drivejsi-otresy-preston-new-road

Obecne je tezba cehokoliv ze zeme problem pro povrchovou zastavbu. Jedte do hornickych regionu. Tam se puda propada primo ve mestech pod domy, silnicemi atd. A v Rusku jsou obrovske jamy do zeme o prumeru nekolik set metru. Samozrejme ze je frakovani na hledacku ruznych skupin, obzvlast tech kteri podporuji tezbu v Rusku.

Jasně když to dělají jinde tak to budem dělat nebo podporovat taky.Proč myslíte, že to v evropě zakázali, jistě ruští agenti, nemáte už trochu rusofobii?A být vámi neotvíral bych ledničku, co když tam bude ruská vodka nebo olejovky.

V Evrope je vse trochu komplikovanejsi nez jinde ve svete. Evropa je srandovne maly kontinent. Teda ta cast kterou povazuji za opravdovou Evropu. Ruska, ukrajinska, beloruska a dokonce Kazachstanska cast je skoro liduprazdna. Tam by se frakovani ztratilo jako nic. Navic tam nikdo na lidi nebere ohled. Tam je zajem statu nejdulezitejsi a lid musi slouzit bez remcani. No a co se tyka te ruske vodky, tak tu zasadne nekupuji. Z ruska nic nechci a hlavne nechci tady jejich cachrovani v obchodovani a politice.

Ať chcete nebo ne, z ruska bereme většinu ropy a plynu plus další suroviny, to je jako bojkotovat výrobky z číny, mnohdy ten původ ani nezjistíte.

Muj nazor na ropu a plyn je ten, ze by se mely importovat z USA. Evropa ma velky obchodni prebytek. A pokud chceme dale prodavat evropske vyrobky, musime odebirat z USA jejich zbozi. To je zasada vsech obchodu ktere prinasi oboustranne vyhody. Rusky import energii nam v nicem nepomuze, naopak zpusobi vic problemu. Mozna usetrime neco malo pri nakupu, ale vykoupime to nekolikanasobne vyssimi naklady jinde. Nakup ruskych surovin je stratecky spatne.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

americky frakovaní bridlic je ekologický nesmysl, proč složitě vrtat a otrávovat vodu když na sibiři chčije ze země samovolně tak i tak a arab jí má jako sraček. Ale tak samozřejmě když voba nemaj rozum tak musíme tu planetu dočista dojebat. Ono s global oteplováním díky spalování metanu nebude pak v americe co pít, farábiji chcípnou vedrem a na sibiři se oteplí a rozšíří životní prostor ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Němci,Francie,Italie a další to vidí jinak, a z chování američanů se mě v poslední době zvedá žaludek, jejich nátlak na německo atd s plynem je síla, a komedie se severní koreou je vrchol.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jéa španělé taky

http://www.fracturahidraulicano.info/noticia/videos-manifestaciones-6-octubre.html

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

A tenhle argument má největší váhu:Těžba zemního plynu z břidlicových formací v Německu našla nečekaného protivníka: pivovary. Producenti zlatavého moku Berlín varovali, že povolení technik hydraulického štěpení, při nichž se hluboko pod zem vstřikuje směs vody, písku a chemikálií, která rozruší břidlicové horniny a uvolní kapsy s plynem, by mohlo znečistit podzemní vodu, a ohrozit tak pověstnou kvalitu německého piva. https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2342870/nemecke-pivovary-proti-bridlicim-frakovani-znecisti-nasi-vodu.html

To je mozne, ale za barakem bych tu frakovaci kolonu nechtel.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Ja bych nechtel za barakem rafinerii, spalovnu odpadu, skladku, elektrarnu jadernou, uhelnou, plynovou, dalnici, nadrazi, skolu, skolku, hriste, stadion, letiste, nakupni centrum, hrbitov, nemocnici, hospodu, ubytovnu, rozvodnenou reku, lavinove nebezpeci, zakladnu hasicu, sanitek, autoopravnu, ocelarnu a spoustu dalsich zatezi.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to asi každej ale cos tím chtel jako vyřešit? frakování je svinstvo a je dobře že je zakázaný a že sme tu frakovací amerikánskou pakáž v 2012 z naší země vykopali sam sem se toho účastnil, takhle se prostě ruskej problem vyřešit nedá ;)

https://www.youtube.com/watch?v=vNhWaJg5DYk&feature=emb_title

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?