Uber připravuje elektrické létající taxíky Elevate

Jen pár dnů poté, co proběhl panenský let elektrického přepravníku Lilium se o slovo hlásí Uber. A říká, že chce vlastní létající taxíky.

eVTOL neboli elektrické létající taxíky/drony bude nabízen jako Uber Elevate
foto: Uber

Na elektrických přepravnících označovaných jako eVTOL, vlastně přerostlých dronech, dnes pracuje celá řada firem. Tyhle stroje totiž slibují velkou dopravní revoluci.

Mimo jiné konec zácpám, rychlejší a levnější cestování. Uber svou službu létajících taxi pojmenoval Elevate. Údajně už dnes pracuje s městy Dallas-Fort Worth a Dubaj na rozjetí pilotního programu.

Uber Elevate budou robotické létající taxíky na vyžádání. A kde jinde je poprvé předvést světu, než na dubajské Světové výstavě (World Expo) v roce 2020.

Pro Uber dnes na vývoji létajícího elektrotaxíku údajně pracují firmy jako Aurora Flight Sciences, Pipistrel Aircraft, Embraer, Mooney či Bell Helicopter. Všechno velká jména v oblasti letectví.

O dobíjení elektrických přepravních dronů se údajně postará ChargePoint. Vypadá to, že po elektromobilech a roboticých autech budou příští technologií budoucnosti osobní létající přepravní drony.

6 Comments on “Uber připravuje elektrické létající taxíky Elevate”

  1. Konec zacpam je asi dost nadsazene, ale mohlo by to znamenat
    Konec zacpam je asi dost nadsazene, ale mohlo by to znamenat mit moznost se dopravnim zacpam vyhnout za primereny priplatek.
    Kdyby se jen 10% provozu premistilo do vzduchu, tak by to mozna zacpam ulevilo, ale pak by byly ty zacpy v oblacich. Misto destovych kapek by padaly tu a tam i drony a lidi.

    1. Zatím to s tím padáním není tak zlé – vše se
      Zatím to s tím padáním není tak zlé – vše se dokumentuje na
      aviation-safety.net/

      A konečně někdo prolomí desítky let zákazů a příkazů jak, kde a s čím létat. Vzduch je pro všechny a každý ať létá kde se mu líbí – jako ptáci.

      1. Mno… ty zákazy, mluvím o městech když je řeč o
        Mno… ty zákazy, mluvím o městech když je řeč o zácpách (výjímka D1 samozřejmě), nejsou jen kvůli tomu že by sem tam někdo nedej bože spadl a zabil se, z větší části to je z důvodu KAM ten budoucí nebožtík s budoucím vrakem dopadne. Uvolnění létání nad zastavěnou oblastí bych v následujícím půlstoletí neočekával… Nejde o technologii ale o, zjednodušeně řečeno, politiku.

Napsat komentář