U více než 80 prodejen Penny vzniknou nabíjecí stanice pro elektromobily

Penny v letošním roce otevře u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro elektromobily. V průběhu března otevřelo novou dobíjecí stanici v Berouně, a nyní zahajuje výstavbu na dalších místech.

Penny chce, aby do dvou let měli možnost nabít si své automobily zákazníci u více než 80 prodejen s červenožlutým logem.
foto: Peny

Ve spolupráci se společnostmi PRE a E.ON má PENNY připravenu výstavbu desítek nabíjecích stanic po celé České republice. „Po loňském roce, kdy nám pandemie zkomplikovala vyřizování stavebních a úředních povolení, jsme přistoupili k tomu, že expanzi nabíjecích stanic věnujeme rok 2021. Máme připravené projekty i dokumentaci pro prodejny po celé republice. Chceme, aby zejména ve větších městech, kde je elektromobilita žádoucím způsobem ekologické dopravy, měli naši zákazníci služby 21. století,“ říká Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení PENNY.

Na nové dobíjecí stanice se tak mohou v následujících měsících těšit obyvatelé Prahy, kde bude v nejbližší době dobíjecími stanicemi vybavena velká část ze 30 obchodů, dále Hradce Králové, Karlových Varů, Ústí nad Labem nebo Českých Budějovic.

PENNY ovšem díky nejširší síti prodejen u nás nabídne dobíjení svým zákazníkům i v menších městech. „Protože jsme doslova po celé zemi, chceme dát možnost lidem dobíjet jejich elektromobily i na dlouhých cestách. Víme, že největší slabinou tohoto typu pohonu je dojezd, proto jsme volili výstavbu dobíjecích stanic tak, aby byly rozloženy po celé republice, a to i v místech, kde doposud byl s dobíjením problém. Řadu stanic postavíme také ve Středočeském kraji, kde je spolu s Prahou elektromobilita u nás nejdále. Dočkají se i lidé například v České Lípě, Dobřanech, Náchodě, Jaroměři, Lanškrouně a na řadě dalších míst,“ dodává Václav Šíma.

V současné době má PENNY tři prodejny s nabíjecími stanicemi, a to v Praze Lehovci, Praze Uhříněvsi a nejnovější stanici v Berouně. Dobíjecí stanice v Lehovci patří mezi deset nejvyužívanějších, které společnost E.ON, s níž PENNY stanici vybudovalo, provozuje.

Všechny stanice postavené u prodejen Penny budou rychlonabíjecí. Každá z lokalit bude vybavena dvěma dobíjecími body minimálně 50 kW pro rychlé dobíjení a 22 kW pro pozvolné nabíjení. Statistiky ukazují, že na pražském Lehovci dobíjejí řidiči u rychlodobíječky v průměru 25 minut.

„Půl hodina je doba, kdy zvládnete pohodlně nakoupit, a zároveň se vaše elektroauto stačí dostatečně nabít pro další jízdu. Navíc můžete využít perfektního zázemí, které je u prodejen k dispozici,“ říká Martin Klíma ze společnosti E.ON.

tisková zpráva

36 Comments on “U více než 80 prodejen Penny vzniknou nabíjecí stanice pro elektromobily”

  1. Škoda, že je AC placené. Pak to dle mého názoru moc
    Škoda, že je AC placené. Pak to dle mého názoru moc výhodné pro penny není. Budou to jen další nabíječky pro nouzové použití. Já bych tam třeba začal jezdit místo do Tesca. Ale třeba si to časem obchody uvědomí, že koncept nakupování elektřiny za 1,50 a prodeje za 10 korun přes zařízení za milion není cesta, že je pro ně výhodnější, když tam utratím každý týden 1500 za nákup. Placené nabíječky mě rozhodně nemotivují využívat okolní služby.

    1. Krásně to je vidět u Globusu v Ostravě i Opavě. Dokud to
      Krásně to je vidět u Globusu v Ostravě i Opavě. Dokud to byly jediné rychlonabíječky v okolí a zdarma, pořád zájem a lidi si skočili něco koupit. Nyní je využívají opravdu jen na cestách, aby si odskočili na WC a případně koupili něco k snědku. V rámci nákupu bych byl blázen, abych v místě bydliště nakupoval a k tomu rychlonabíjel za 7-11 Kč za 1 kWh, když doma ji mám za 2,30 a v okolí bez problémů zdarma.

      1. Kdyz zy hlupaci co o tom rozhoduji asi nikdy v EV nejeli. Nebo
        Kdyz zy hlupaci co o tom rozhoduji asi nikdy v EV nejeli. Nebo jen par km. Zrejme se take urcuje umisteni v lokalitach kde je vic prihlasenych EV. S prejezdem nekam dal asi nikdy nepocitaji, protoze jsou velke nabijeci pouste. No borci.

          1. Ja genius nejsem, ale jen se blbe ptam, proc jsou mesta kde je
            Ja genius nejsem, ale jen se blbe ptam, proc jsou mesta kde je hromada nabijecek a pak mezi mesty neni zadna. Vypada to, ze zrizovatel nabijecek koukne do databaze EV a rekne si, ze kde je hodne EV, musi byt i hodne nabijecek. Ale diky tomu, ze EV nekupuji lide z panelaku, ale lide s RD nebo s garazi a zasuvkou, tak si vetsina majitelu nabiji doma za levno a DC nabijecky jsou prazdne. A kdyz se pak vyda nekdo s EV pres vesnice a mala mestecka, tak ma smulu s nabijenim, protoze ty nabijecky stoji uplne blbe. A jelikoz vy zadne EV nemate, tak to ani nemuzete chapat.

  2. Nevíte někdo kompletní seznam lokalit, kterých se to
    Nevíte někdo kompletní seznam lokalit, kterých se to týká???

    Bez udání konkrétních míst ta informace, bohužel nemá moc vypovídací hodnotu. Snad jen to, že se chystá výstavba dalších stanic…. ale to tvrdí všichni provozovatelé, že se chystají rozšířit síť stanic.

  3. OT: Jezdci Formule E protestují proti závodu v Monaku, při
    OT: Jezdci Formule E protestují proti závodu v Monaku, při kterém mají jet poprvé stejnou konfiguraci závodního okruhu, jako Formule 1.
    Argumentují tím, že přímé srovnání pro ně bude ponižující.

    A já dodávám, že to bude reálné srovnání toho nejlepšího z obou světů. A ano, bude to ponižující. Hodně ponižující.

    1. Ne, to nebude ponižující, to jsou prostě dva světy.
      Ne, to nebude ponižující, to jsou prostě dva světy. Ponižující bude až nedosáhnou formule E ani rychlostí a časů srovnatelných se žádným z doplňkových závodů, které o závodním víkendu F1 bývají. A totální průšvih by bylo, kdyby se srovnávaly na nějakém okruhu časy a E formula tam nedosáhla časů jako před 40 a více lety formula Easter ala MTX 1-03 a MTX 1-06B

      1. O formuli E se moc nezajímám, ale není to spíše až
        O formuli E se moc nezajímám, ale není to spíše až nesmyslnými omezeními, které ve formuli E jsou? Třeba výkon maximálně 200 KW? 😀

        Co koukám třeba na výkony a časy I.D.R, tak by monopost z formule E taky těžce zaplakal.

        Když porovnáme třeba čas na Nürburgringu, tak I.D.R je o celou minutu rychlejší než rekord monopostu F1 z posledního závodního roku 1976, takže BEV formule by nemusely být tak zoufalé, když by se tam nasypalo pár miliard a někdo by se tomu více věnoval jako u F1.

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_N%C4%9Bmecka_1976

        Tím netvrdím, že F1 je pomalejší, ale že není úplně košer to porovnávat s Formulí E jako by to byl vrchol BEV techniky.

          1. Jasně to nebylo myšleno přímo na tento komentář, ale tak
            Jasně to nebylo myšleno přímo na tento komentář, ale tak obecně.

            Co jsem našel, tak mají 54 kWh baterie, které by mohly dávat i 500-600 KW, ale pravidla říkají, že max výkon je pouze 200 KW. Takový výkon by zvládla i 20 kWh baterie, ale to by byl zase závod moc krátký. 😀

            Nechápu proč to tak u formule E zvolili.

            1. Mám za to – možná jsem i kdysi četl – že to měl být
              Mám za to – možná jsem i kdysi četl – že to měl být jiný divácký koncept, že chtěli dostat auta do měst a blíž divákům, ale protože chtěli zachovat úroveň bezpečnosti, tak se to jmenovalo nějaké dynamické parametry a rychlosti. A samozřejmě jim taky šlo o to, aby to nebylo tak monstr drahá zábava jako F1.

              1. Te Formuli E ujede i Tesla X performace. Budouci Plaid tomu
                Te Formuli E ujede i Tesla X performace. Budouci Plaid tomu ujede ve vsech parametrech. I Taycan ze seriove vyroby je agilnejsi. To je koncept vychazejici z predstav emobility z roku 2013. Asi by to meli casem aktualizovat, jinak to bude Formule H (hystoric).
                edit.Jeste jsem nasel, ze ve kvalifikaci maji motory 250kW a v zavodech je vykon redukovan na 200kW. 🙁

                1. Ale tak jako třeba líheň pilotů dobrý. Ono i se 100 kW ve
                  Ale tak jako třeba líheň pilotů dobrý. Ono i se 100 kW ve 400 kg autě se dá nadělat závodní parády, ale asi je to něco jiného, než fandové motorsportu od „královské“ disciplíny čekají.
                  Ohledně formule historic – často pro fanouška lepší podívaná, než nové seriály, protože se tam i předjíždí a je na ta auta tak nějak lepší pohled, než na celou svatozář inertně kroužící, protože nesmí přidat, jinak jim o 500 m nevyjdou gumy

                2. Lihen je go cart. Tam zacinal i Schumacher. Tusim, ze vykon je
                  Lihen je go cart. Tam zacinal i Schumacher. Tusim, ze vykon je omezen na 100PS, ale zato si to muze vyrobit skoro kazdy v garazi. Tu formuli E meli umistit do teto kategorie. Existuje Formule 3000 a i tam je vykon 330kW. Tak nevim, proc nekdo porovnava Formuli E s Formuli 1. Asi aby si vylestil mindraky.

                3. Sice je první logický krok pro adepta okruhových závodů
                  Sice je první logický krok pro adepta okruhových závodů Gokart, ale zapomeňte na to, že je to něco, co si umíte udělat v garáži – jako pricnipielně a pro svezení se na prázdném parkovišti jo, ale na okruh vás s tím nikdo nepustí, protože brzdy, kola, sedačka, deformační elementy, rám atd atd i na go kartu samozřejmě musí mít homologaci a ta je samozřejmě časově omezená.
                  viz „Podvozek MS Blue Swift má mezinárodní homologaci CIK/FIA platnou pro všechny kategorie (homologační číslo 35-CH-14).“
                  zdroj: https://eshop.mskart.cz/podvozek-ms-blue-swift–kz/

                4. Oprava. Poskladat v garazi z homologovanych casti. A udrzba
                  Oprava. Poskladat v garazi z homologovanych casti. A udrzba bude take jednodussi. Ale me ty zavodni auticka tak neberou a prome zame by vubec nemusely existovat. Jak v El. tak v benzinu.

                5. Teoreticky jo, ale je levnější pro začátek koupit
                  Teoreticky jo, ale je levnější pro začátek koupit podvozek – třeba jetý. Pro mě je záhada, proč nejsou gokart už dávno elektrický – závod extra dlouhý není a ty motory v tom moc dlouho nevydrží – reálně jich potřebujete několik. Ohledně skládání v garáži – i řada závodní aut je takhle skládáno a jsou manuály, jak upravit běžné auto – pokud se nedostanete (nedokážete zaplatit) pronájem „stock“ auta, tak vám ani nic jiného nezbývá a narozdíl od gokartů je to s ojetinama ještě slabší.
                  Závody mě taky neberou – mě baví ta technika, postavit, odladit, svézt se to jo, ale riskovat život pro nějaké desetiny vteřiny a stupidní adrenalin? Díky, nemám zájem.

      1. Mafianska struktura nabalena na hradni agenty ruska a ciny
        Mafianska struktura nabalena na hradni agenty ruska a ciny dostava trhliny. Je nutne toho hradniho mafiana a kolaboranta okamzite odstranit. prymula je soucasti zminene struktury. eman natahoval svuj prak tak dlouho, az mu prasknul. Ted dostane vsechny vystrene strely zpet.

  4. Penny v Beroune a v Uhrinevsi jsou PRE. Lehovec je Eon.
    Penny v Beroune a v Uhrinevsi jsou PRE. Lehovec je Eon. Nechapu Penny, Lidl a Kaufland ze o nabijeckach na webovych strankach neinformuji.Bez nezavislych serveru se clovek o nich cilene nedozvi. Nebo musi Pre, eon a cez prohledat, zda tam nahodou neco nemaji. A dnes je PRE appka nefunkcni, snad vsechny nabijecky se ukazuji jako inaktivni.

    1. Když jsem na Lehovci kdysi několikrát nabíjel na Chademu,
      Když jsem na Lehovci kdysi několikrát nabíjel na Chademu, tak se Mennekes nerozjel a stanice hlásila malý příkon. Tam jde buď jen Mennekes nebo jen DC (CHAdeMO nebo CCS). Malý příkon pro stanici. Jak je to dnes, nevím, už jsem tam přes rok nebyl. Naproti je Kaufland s nabíjením, takže vyřešeno. U nákupáků mají být všude Mennekesy typ2, ale ne 2 zásuvky – desítky! I náklady na výstavbu by mohly být o hodně nižší.

      1. My, otroci západních úchylů a psychopatů, musíme mít
        My, otroci západních úchylů a psychopatů, musíme mít to, co jim odvede naše peníze na západ, nesmíme mít užitečné desítky malých českých 3 kolíkových super levných stanic v každé ulici, ale jen jednu drahou, která bude ještě drahá na provoz, abychom ty peníze odváděli na západ neustále po větších částkách … Otevři oči 🙂

Napsat komentář