Vývoj elektrické motorky Triumph TE-1 začal už v začátkem roku 2019. Slavný britský výrobce nyní odhaluje první podrobnosti.
foto: Triumph
Triumph na vývoji nové elektromotorky pracuje s celou řadou partnerů, včetně například univerzity ve Warwicku. O vývoj baterií se postarala společnost Williams Advanced Engineering (WAE).
NEPŘEHLÉDNĚTE V Česku jezdí přes 5000 elektrických skútrů, zájem roste
foto: Triumph
Projekt nyní údajně vstupuje do své 2. fáze, kdy je Triumph připraven odhalit první obecné detaily. Víme tedy alespoň to, že motorka nabídne výkon 130 kW. A také to, že baterie a elektronika jsou úzce integrovány do jednoho kusu.
foto: Triumph
foto: Triumph
To snižuje délku, a tedy i hmotnost potřebné kabeláže a v konečném důsledku i cenu. Elektromotor je chlazený kapalinou. O vývoj pohonné jednotky se stará společnost Integral Powertrain Ltd. Samotný motor váží pouhých 10 kg.
Konkurence pro ZERO a ENERGICU bude dost…
jen
Konkurence pro ZERO a ENERGICU bude dost…
jen namátkou:
https://damon.com/
https://lightningmotorcycle.com/
Nechci být skeptik, ale pod představou konkurence k ZERO
Nechci být skeptik, ale pod představou konkurence k ZERO mám představu buď motorku stejných parametrů za o kus lepší cenu, nebo stejnou cenu, ale o kus lepší techniku. Ani u jedné z nich to bohužel nevidím. Osobně bych bral spíš variantu A, čili stejná technika, ale hodně lepší cena, pak to má šanci u lidí, kteří váhají mezi ICE a EV.
Hmotnost toho motoru… fakt dobrý. Citigoe má poloviční
Hmotnost toho motoru… fakt dobrý. Citigoe má poloviční výkon a hmotnost 90 kg, Tesla (tuším) něco kolem 150kW a hmotnost 40 kg
Tesla Motor je projektovany na 1 milion mil a ten pro motorku
Tesla Motor je projektovany na 1 milion mil a ten pro motorku mozna na 50 tisic mil. Navic jaky dojezd ma ta motorka? Nepojede vic jak 1h a pak musi na nabijecku a muze se ochladit. Plny vykon 130kW vydrzi tak 5 minut. Motory do dronu vazi par gramu a davaji take neuveritelny vykon, ale jak dlouho. Pro dlouhou zivotnost je potreba velkych trvanlivych lozisek a ty neco vazi.
Plného výkonu 130kW dosáhne možná tak v laboratoři a
Plného výkonu 130kW dosáhne možná tak v laboratoři a nebo na pár sekund. Proč? Protože ho neuchladí. Jaká bude baterie? I kdyby měla 20kWh, tak by jela na víc než 6C a to dlouho žádná známá použitelná nedá. Jako čísla na papíře hezká, ale realita bude asi o dost horší. Jinak jim ovšem držím palce, nějakou konkurenci pro ZERO a Energicu by to už chtělo…
Asi mate pravdu. Pri pouziti plneho vykonu se to rozjede na
Asi mate pravdu. Pri pouziti plneho vykonu se to rozjede na plnou rychlost za mene nez 5 vterin a pak uz neni kam ten vykon poslat. Nejsem zbehly v motorkach, ale odhaduji, ze vic jak 30kW neni pri ustalene max. rychlosti potreba. Takze par vterin to vydrzi. Pokud budeme brat ucinnost motoru 95%, tak 5% ztraty ze 130kW je 6,5kW ztratovy vykon. Jelikoz je vodou chlazeny, muze ten vykon po dobu 5 s asi dobre absorbovat. Ty proudy budou ale na tak maly motor desive. Baterka bude mit hodne rusny zivot.
Přesně jste popsal základní výhodu EV, které má
Přesně jste popsal základní výhodu EV, které má nějaký nominální výkon, který ale můžete krátkodobě násobně překročit po dobu, po kterou to stíháte uchladit. A ta doba jsou obvykle spíš desítky sekund až minuty než sekundy. Za tu dobu se stihnete bleskově rozjet nebo provést předjížděcí manévr.
Já bych se nejdřív podíval, co je nominální výkon a co
Já bych se nejdřív podíval, co je nominální výkon a co je krátkodobý špičkový. A taky co všechno se do té hmotnosti počítá. U citygo to bude celá pohonná soustava včetně rozvodovky. U motorky jen samotný motor s řemenicí.