Třípatrové solární letadlo pro 800 lidí navíc i čistí vzduch

Designér Oscar Viñals ze španělské Barcelony představil projekt „Progress Eagle“. Obří třípatrové letadlo budoucnosti je postaveno z grafenu, pohání ho palivové články a za letu dokáže čistit vzduch.

Designér Oscar Viñals svůj projekt kvantového letadla Progress Eagle detailně popsal na svém webu
foto: Oscar Viñals

Designér Oscar Viñals svůj projekt kvantového letadla Progress Eagle detailně popsal na svém webu

„Kvantová evoluce letadel“ – tak designér Oscar Viñals pojmenoval tříapůlminutový snímek, ve kterém své fantastické letadlo budoucnosti jménem Progress Eagle představuje.

Na koncích roztrojená křídla třípatrového behemota směřují vzhůru. Letadlo by mělo dokázat využívat solární energii (zjevně je pokryto solárními články), ale také kinetickou, tepelnou, elektromagnetickou a větrnou energii.

K zachycování sluneční energie mají sloužit „kvantové solární články“. Ty se skládají z kvantových teček, anody z zlatého/stříbrného supravodivého materiálu, katody z oxidu titaničitého a dalších komponent.

letadlo budoucnost designér Oscar Viñals ze španělské Barcelony

foto: Oscar Viñals

Termoelektrické polymery mají zachycovat tepelnou energii a „metamateriálové kombajny“ zase elektromagnetickou energii, především rádiové vlny. Větrnou energii získává za pomoci rekuperace v zadní obří vrtuli.

Pohonný systém letadla je plně elektrický. Letadlo je vybaveno pokročilou baterií a také vodíkovými palivovými články. Rozpětí křídel letadla Progress Eagle je 95 metrů, délka 80 metrů.

letadlo budoucnost designér Oscar Viñals ze španělské Barcelony

foto: Oscar Viñals

Na tenhle koncept se krásně dívá, ale jako u mnoha jemu podobných prakticky neexistuje šance, že by něco podobného někdy vzniklo. A to dokonce ani po roce 2030. Kde bychom ale dnes byli bez odvážných pohledů na pokročilé technologie budoucnosti a jejich integraci jako je tento?

letadlo budoucnost designér Oscar Viñals ze španělské Barcelony

foto: Oscar Viñals
Oscar Viñals

14 Comments on “Třípatrové solární letadlo pro 800 lidí navíc i čistí vzduch”

  1. Já myslím, že budoucnost
    Já myslím, že budoucnost budou mít letadla, která vůbec nebudou přistávat, buď poletí rychlostí synchronizovanou s rotací Země (tj. 1670km/h, což je ale pekelně rychle) ve výšce nad mraky (2 až 10 km podle počasí v místě) a dobíjet se budou solární energií a nebo to budou vzducholodi na solární pohon. Pasažéři a náklad se tam budou doplňovat elektrickými letadly s krátkým doletem. Bude to ale vyžadovat promakanou technologii přistávání na letícím letadle (nebo pod ním), ale to není nic, co by už současné technologie nezvládly.

  2. Nu designer opravdu není
    Nu designer opravdu není konstruktér, většinou nemá ani technické vzdělání. Ale je dobře, že i takoví jsou! Solar Impulse 1 i 2 byly prvními, a jak je vidět vyprovokovali i další snílky, ted je řada na zapálených vzdělancích jako je E. Musk a jemu podobní. Je to pouze hozená rukavice, kdo jí zvedne!

  3. Tenhle stroj se nevznese ani
    Tenhle stroj se nevznese ani za sto roků. Ani články na jeho povrchu by nebyly schopné dodat dostatek energie, o nemožnosti jej roztáhnout na zemi najěkým přiměřeně velkým navijákem jako plachťák nemluvím, účinnost tepelné akumulace, no když dobře tak 15% (V té výšce má tepelné EM záření od molekul příliš malou energii) a posílat pomocí třeba mikrovln taková kvanta energie (jedná se o desítky MW) by bylo nemožné. Nicméně do sci-fi je to použitelné, by´t i tao si snad zaslouží trochu více reálnosti.

  4. Jezisi, to je ale kravina.
    Jezisi, to je ale kravina. Pane redaktore, prijdte, dam vam informace k letadlu, ktere sam navrhnu. Bude naprosto revolucni, jako pohon bude vyuzivat temne energie, kterou bude transformovat urychlovac, nebude mit kridla, nebot bude nadnasen antigravitaci. Uveze 900 lidi, bude mit 4 patra, bude generovat pozitivni tachyonove pole a bude plne recyklovatelne a pohanene energii z obnovitelnych zdroju.

      1. Ne, ze srandy asi ne. A z
        Ne, ze srandy asi ne. A z nudy taky ne.
        Obrazy se taky nemalují ze srandy a z nudy, a i opery se neskládají ze srandy a z nudy.

        Zde najdete několik prezentací projektů tohoto designera:
        behance.net/ovisdesign

        Samozřejmě realizované nebyly žádné. Ale o realizaci v tomto případě u grafického designera přece vůbec nejde.

  5. Asi jen kdyz bude chtit
    Asi jen kdyz bude chtit brzdit 🙂

    Ja to chapu jako designersky koncept a ostatni technologie jsou jen fantasmagorie – co je to kvantovy pohon…??? Vi to nekdo? Nic takoveho neexistuje, myslim…

    Studena fuze pred 30 lety se slibovala, ze bude do 20 let, dnes se rika, ze tak do 50 let a ja rikam, kdovi jestli…

  6. Tak toto je dost nezmyselny
    Tak toto je dost nezmyselny koncept.
    „Větrnou energii získává za pomoci rekuperace v zadní obří vrtuli.“ ved to je predsa aerodynamicka brzda, bude mat teda motory ktore ho budu tlacit vpred a zaroven bude rekuperovat zadnou vrtulou. Co ho teda bude nadnasat ak nie vztlak pohybom vpred???

    1. Přepokládám, že
      Přepokládám, že rekuperace se bude používat jen při klesání nebo přistávání – podobně jako v autě při jízdě z kopce a brzdění motorem nebo při brzdění pro zpomalení rychlosti nebo pro zastavení. V ostatních případech by to byl to nesmysl, protože zvětšuje čelní odpor letadla a tím i spotřebu energie, která je samozřejmě větší než energie kterou vrtule vyrobí. Zadní vrtule bude nejspíš stavitelná nebo jinak skrývatelná (například něco na způsob uzávěrky foťáku).

Napsat komentář