Trh s novými auty v Česku klesá, zájem o elektromobily a hybridy je přesto rekordní

redakce - 07 Srpen 2019

V období ledna až července 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 150 314 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 108 registrací méně, tj. -9,1 %. Zatímco v Evropě mají auta do zásuvky podíl už kolem 2 %, v Česku je to stále kolem 0,4 %.

Zatímco v západní, severní a jižní Evropě mají auta do zásuvky podíl už kolem 2 %, v Česku je to stále kolem 0,4 %.
foto: Hyundai

Z pohledu jednotlivých druhů paliv je dosavadní bilance letošního roku velmi rozdílná. Největší pokles (-44,2 %) byl evidován u osobních automobilů na , méně registrací však bylo evidováno také u (-33,2 %), naftových (-20,5 %) a benzínových vozidel (-3,3 %). Významně se zvýšil zájem o hybridní pohony, kterých bylo meziročně evidováno o 84 % více!

„V uplynulých sedmi měsících byl evidován rekordní počet registrací nových osobních elektromobilů (421), meziročně o 25 více, naproti tomu zájem o plug-in hybridní vozidla (156) byl meziročně o 32 automobilů nižší,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„V zemích Evropské unie bylo v roce 2018 registrováno více než 300 tisíc nových osobních automobilů s externím nabíjením (pozn. 150 003 elektromobilů a 151 844 plug-in hybridů), což představovalo podíl na všech nově registrovaných osobních automobilech 2 %, tzn. každý 50. nově registrovaný osobní automobil byl buď elektromobilem nebo plug-in hybridem. V České republice se elektromobily a plug-in hybridy podílely v roce 2019 jen 0,38 % na všech nově registrovaných osobních automobilech, tzn. jen každý 263. nově registrovaný osobní automobil byl tzv. do zásuvky. Abychom se přiblížili k evropskému průměru, musel by být podíl nově registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů více než pětinásobně vyšší.“

Nejvyšší podíl elektromobilů (6,0 %) na všech nově registrovaných osobních automobilech byl v roce 2018 evidován v Nizozemí, v případě plug-in hybridů pak ve Švédsku (také 6,0 %).

Lídrem na českém trhu s osobními elektromobily byl v období leden-červenec 2019 s 99 registracemi Nissan, Volkswagen si připsal 73 registrací, BMW 68, Tesla 56, Hyundai 53 a Jaguar 34. Nejvíce plug-in hybridů (36) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (31), Mini (25) a Hyundai (22).

Co, resp. kdo stojí za nárůstem počtu registrací hybridů? Meziročně nejvyšší progres v oblasti registrací nových osobních automobilů s hybridním pohonem s 840 vozidly zaznamenalo Audi (meziročně +709), celých 85 % registrovaných hybridů bylo v kombinaci s naftovým agregátem, což z Audi činí v tomto ohledu jasného lídra trhu. Nejregistrovanějším modelem této značky bylo s 269 ks Audi Q8, následovalo Audi A6 (227) a Audi Q7 (201).

Vývoj registrací osobních elektromobilů v letech 2017, 2018 a 2019

Vývoj registrací osobních elektromobilů v letech 2017, 2018 a 2019
foto: MD/CDV

Dlouhodobou dominanci i v letošním roce s 2 265 registracemi potvrzuje Toyota (meziročně +627), jejímž nejoblíbenějším hybridním modelem s 585 registracemi byla COROLA, následovala RAV4 (579), C-HR (552), YARIS (334) a AURIS (206).

Významný progres na poli registrací hybridů letos zaznamenaly ale také další automobilky, 281 registrací Mercedes-Benz bylo meziročně o 227 více, Honda v loňském roce žádný hybrid neregistrovala, letos již 210 (pozn. vše model CR-V), obdobně na tom byla se 144 registracemi modelu 3 Mazda.

Zpět na HybridPřidat komentář

Mo napsal si sám "JÁ NEPOTŘEBUJU" a to je problém některých jedinců, dají slovíčko já a automaticky implikují, všcihni ostatní taky nemusí...
Pak se lidi začnou vstekat, co jim někdo vysvětluje co potřebují i když neví jejich požadavky a využití auta, ale místo přiznání "já=ostatní" začnou ještě více tepat, že jsou prostě blbý, protože přeci jak si napsal ty nabíječek je více, takže je přeci jasné, že pouze neví co je pro ně dobré a tak musí pod vlajkou velké pravdy jim to dát násilím :D

Hele, řeknu ti to jinak v mě vyhovuje CNG, mám cenu za km stejnou jako ty s elektrikou, ale jaksi cena byla nižší v násobcích, v době záruky mám opravy zdarma, po 7 letech prodám. Jako bonus beru, že když vyjedu hlavní palivo, tak vím, že mám dojezd cca 120km na benál, tedy fakt neřeším "svítí mi hladové oko nebo mám dojezd na elektriku jenom 40km, jsem v kopcích dojedu?".
Jasně je to o zvyku apod. ALE narozdíl od těch co mají pocit, že přišli zvěstovat pravou víru, chápu jedno, JE TO NA FIRMĚ NEBO ČLOVĚKU, a narozdíl od Radovana aspol. chápu, že když uvidí cenovku 2x větší u elektromobilu, tak prostě řekne super, ale já mám jako koníček třeba létání, takže koupim normální auto a nechám Radovana aspol. at mají koníčka elektromobili a když budou zase fanaticvky vysvětlovat jak su blbej, tak si pomyslím, zase někdo kdo má v hlavě+ nasr...

Obrázek uživatele Radovan

Takže máte plyn zdarma nebo za dvacetník na kilometr, jako elektromobilista elektřinu. Holt nemáme každý vlastní vrt :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zdarma? Ty mě znáš, že jsi svoje doměnky dal jako fakta nebo jenom lžeš, aby jsi mohl zesměšnit a ještě k tomu s tak okatou lží, tedy spíše ukazuješ že jsem trefil do černého, že jsi arogantní lhář :D

Hlapče, když už chceš udělat z druhé blbce, prosím, nedělej to lží, která je tak okatá, když už padnu na lháře, tak raděj ať je hcytrej a ne blbej...

"mám cenu za km stejnou jako ty s elektrikou"

Už jen kopete kolem sebe a nevidíte validní argumenty... nebo nechcete?
Nedopouštíte se stejného domýšlení se, které se vám tak hnusí a u ostatních vytýkáte jako lhářství?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Řeknu to tak, Radovana nemusím a když odpoví, tak až na výjimky arogontně, tak už jenom z principu mu odpovím jeho stylem, tedy stylem komunikace dobytka ;)

A k tomu lhářství, napíše něco co mi podsune a tvrdí že jsem to napsal já a pak vyvoztuje zesměšňující závěry...
Co jiného je takové chování než povýšenecké, arogatní a lhaní? Jak mám pak reagovat? Slušně protože bible nebo kamenem, protože lidi jako on nic jiného nechchou chápat...

Prostě jsem ochoten debatovat slušně s někým, kdo sám debatuje slušně, al ejakmile začně podsouvat tvrzení jako Radovan nebo opisem jako Radovan psát, že je druhej blbej, tak prostě přejedu na jeho úroveň , aby pochopi i on, že jednáním jako dobytek se nevyplácí...

Jak řekl Werich (něvím tipuju), z blbostí se nedá vyhrát, ale musí s nou bojovat aby nevyhrála, tak prostě Radovan dostane to samé co zakřičí do lesa ;) :D

Přeji mnoho uspokojujících bojů a nenaštvaných čtenářů...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

:D je to i zabava u kafe místo čtení zprav kde jakej jouda zase mysli neco dobre... :D

Obrázek uživatele Radovan

A nutno dodat, že z Vaší strany dost hloupá zábava. Pohazování nesmyslů k rozproudění diskuse. Ale jste-li za to placen, pak se toho držte. Každý musíme platit nějaké složenky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele runner42

Koukám, že každý kdo nesouhlasí, pracuje v něčím žoldu.

Musíte se víc snažit, takhle ten zelený bolševický ráj proti západním diverzantům neubráníte... co to píšu, samozřejmě ropným diverzantům :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Jako, že když přijdu do práce o 30 minut dřív, abych si dal kávu a MÁM DOVOLENO mít počítač na soukromé účeli dělám něco špatného :D A představ si, když přjíždím vlakem, tak taky můžu používat notas a "nepracovat" ;) Holt, já sem placen za výsledky úkolů co mám zadány a když plním termíny tak šéf chrochtá blahem, protože ví, že jsem se mu zaplatil a narozdíl od tebe nejebe a nekalí za cypoviny atmosféru ve firmě, protože ví, že tím nasírá a snižuje produktivitu ;)

Radovane, opakuji, když o druhém nic nevíš a pak mu podsouváš něco co si myslíšě a tím dokazuješ špatné jednání jako teď ukazuješ spíše jak jsi schopen debatovat než blbost druhého...

No ale krásná ukázka za kterou děkuji, o omtoto přesně mluvím, něco si myslíš, napíšeš to jako faktat a pak s toho vyvozuješ dalekosáhlé důsledky :D

P.S. Ale musím ještě jednou poděkovat, že jsi znovu ukázal o čem to píšu, když tě kriotizuju, když něco napíšeš ;)

Obrázek uživatele Radovan

Vše co píšete údajně o mně ale děláte jen Vy. Včetně osobních útoků typu "...na rozdíl od tebe nejebe a nekalí za cypoviny atmosféru ve firmě..." Podsouváte, nálepkujete, urážíte.... A samozřejmě vždy mimo téma článku.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Copak nelíbí se ti když se ohradím, že to co jsi popsal, že prej za cizí peníze se flákám je lež :D

Hele když už o někom píšeš, že se fláká a neznáš ho, tak se poak nenasírej, když ti napíše že lžeš, chápeš, že když neznáíš pracovníá nápln druhého, pak si vymýšlíš a je to fakt lež?

Nebo máš pocit, když o někom nic nevíš, že můžeš psát že je flákač? To bych pak musel napsat, že je to s tebou ještě horší než jsem si myslel, a hlavně nenasírej se, praskne ti cévka, prostě se smiř s tím, že když někdo poukáže na tvoje lhaní, tak ho neurazíš tím, že mu nadáváš a zesměšnuješ ho, on ví, že od člověk ajako ty je to pak pochvala ;)

Obrázek uživatele Radovan

Opět mimoň.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Ty, že jsi mimon? Takova sebekritika, ze bych nasel naznak i nejake svetle stranyk krome fanatismu u radovana? Ze by zazrak?

Obrázek uživatele Radovan

………………………..……………..

A trollík je spokojen.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis udělal dobře ;)

Obrázek uživatele Radovan

Ještě větší blbec, než jsme čekali...…….

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes ;)

Nó a když už kopnout nějak přímo na tebe, zahrada se buduje roky, takže už jenom nápis "permakulturní od roku 2017" je, řekněme vtipné, ale když sem si našel popis co dělají v permakulturní zahradě "Vypletý plevel se též používá jako mulč" :D To je supoer, když vypleješ a pak to znovu plevel zasadíš a navíc mechanicky rozdělíš na víc kusů, navíc namnožíš :D

No, ale musím přiznat, že co čtu tvoje příspěvky a to co píšeš, tak to odpovídá tomu jak se staráš o zahradu, místo abysw elektromobolitě pomáhal, jak by se mělo, tak akorát lidem ju znechucuješ :(

Obrázek uživatele Radovan

Ano. U permakultury je to jen o něco rychlejší. Máme druhou půlku 2019, takže máme za sebou 2,5 roku. Sklízíme, jíme. Ovoce ze stromů a keřů, zeleninu a byliny z terasových zahrad a vyvýšených záhonů.
Jinak nevíte, co to znamená vypletý plevel. To jsou jen momentálně neužitečné rostliny a ty se obvykle vytrhnou i s kořenem a položí na půdu vedle. Plevel to označujeme jen pro ty, co permakulturu neznají. Abychom mluvili jazykem jejich kmene.
Vy kopete do lidí, my kopeme do hlíny. A to je ten rozdíl.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak já kopu do lidí jako ty co fanaticky něco napíší, i když fanaticky píší něco bez ohledu na obsah svých slov ;)

A děkuji za potvrzení, zopakujme si co jsem napsal, tedy, že jsem kritizoval, že jsi napsal že MÁŠ permakulturní zahradu a okomentoval, že taková věc se buduje roky, tedy správně pokorně by mělo být buduji permakulturní zahradu. Chápeš rozdíl něco mít a něco zatím budovat? Jestli v tom nevidíš rozdíl, pak chápu, že tvoje odpověd co jsi mi ted napsal obsahově popisuje budovani zahrady a pritom stale trvas na to, ze uz ji mas :D

Ano, je správně bojovat s lidmi co pisi neco a pritom pak v diskusi napisi, ze vlastne mysleli neco jineho, ale to ze nebyli pochopeni je vina druhych ne Radovana :D

P.S. No kopej a buduj, lidi jako ja maji zahradu po predcich, která exisytuje uz o CaK a nemaji potrebu psat na kazdej slpoup jako ty, jaky jsou Cool, ze umi pouzivat motyku, my to bereme jako samozrejmost :D ;)

Obrázek uživatele Radovan

Nositel jediné pravdy a pečovatel o tradice od dob Rakouska Uherska promluvil. Amen.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jak čtu tvé příspěvky tak ano souhlasím, že máš ten pocit, že jsi nejchytřejší a každešj kdo neosuhlasí, že se ted dá nahradit vše elektromobilem je u tebe blbec ;)

Takže ano souhlasím s tím jak si se sám popsal :)

Obrázek uživatele Radovan

Opět mimoň.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele spetak

Nekrmit ...

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Souhlas, nekrmit Radovana :D Je hezké že s tebou lze někdy souhlasit :D

Obrázek uživatele Radovan

Opět mimoň.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Nznak sebekritiky u RAdovana? Zazrak :D

Obrázek uživatele Radovan

………………………..……………..

A trollík je spokojen.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to ti přeju, že sis udělal dobře ;)

Obrázek uživatele Radovan

Ještě větší blbec, než jsme čekali...…….

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes ;)

Obrázek uživatele Radovan

………………………..……………..

A trollík je spokojen.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dobře že jsi se uspokojil Radovánku, to to přeju, že sis udělal dobře ;)

Obrázek uživatele Radovan

Ještě větší blbec, než jsme čekali...…….

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes ;)

Vy dva jste se hledali. Je dobře že jste se našli.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Radovan

Alter ego Karola a dalších se nemohlo neozvat. Už jste trapní s tím přehršle přezdívek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak i paranoja?
Nebo ti si bezne zakladas nekolik uctu?

Nebo zase blize k pravde bude, ze si opet neco myslis a dopada to jak je u tebe zvykem,
nemas opet pravdu a pri pokusu urazit me si kopnes do nekoho jineho,

ktery presne okomentoval co se zde deje :D

otázkou jaký je důvod, u mého souseda je to čistě ekonomická nevýhodnost nabíjení služebního auta doma. Detaily toho proč to tak je si již bohužel nepamatuji. Možná to zde někdo vysvětlí.

Obrázek uživatele Radovan

To je vcelku jednoduché, vždycky se povedlo natankovat do služebáku a ještě do kanystru manželce. To s EV nejde. A když ho nabíjí doma, tak mu zaměstnavatel proplatí jen spotřebovanou elektřinu tabulkově. Prostě nemá to pro souseda přidanou hodnotu.
Ale celkově je to asi trouba, protože pokud platí za elektřinu obvyklou sazbu +-5,- Kč za 1 kWh a prokázal by dodavateli elektřiny vztah k elektromobilu a nabíjení doma, mohl by dostat snížený tarif, tzv. noční proud, a mít doma benefit 8 hodin denně celý barák elektřinu za polovic.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

zasamý keci pátý přes devátý vyblitá tabulka jen komerčně honěný triko, pěkný sračky milá redakce, hybridů je fčezký díře jako šafránu ;)
Majoritu mají dízlpopelnice euro4 bez DPF a s další germánskou vlnou importu teprve budou... :)))))))

PS: přece to germán fšecko nesešrotuje když v rusku to jezdit stejnak nebude :DDDDDDDDDDDDD

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Radovan

Nejlepší odpovědí na níže vedenou zbytečnou diskusi o ropáckém Česku jsou údaje z čerstvého čísla Profitu https://www.euro.cz/byznys/preskoci-jiskra-o-budoucnosti-elektromobilu-v-cesku-rozhodnou-firemni-zakaznici-1459943.
Dokud firmy nezačnou mít v nabídce elektromobily jako alternativu v jimi odebíraném množství při změnách flotil co 2-3 roky, a to včetně dostatečné nabídky leasingu všech druhů, tak se tu nezmění nic.
Podpora formou vypište si projekt a do roka a půl se něco stane a pak se o to budete ještě 3-5 let starat je k ničemu.
No a když se podíváte na drtivou skladbu flotil Škoda, VW, Toyota, tak nikdo z nich firemnímu zákazníkovi v elektrice nenabízí. Ten eGolf a eUP je při výrobě 76 ks denně pro celý svět výsměch. I Moneta bank pro svých 150 aut musela zvolit postupnou obměnu. Jak jim (ne)jde budování veřejného nabíjení pro ně před každou jejich pobočkou je další kapitola sama pro sebe. V Ostravě-Porubě od dubna 2018 a pořád nic.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

s názorem souhlasím, nicméně také se domnívám, že další věc co firmy řeší je čas nutný k nabíjení, např. na cestách. Typický problém u servisáků a podobných profesí co toho najezdí hodně,čekačka 30 min. někde na nabíječce se vidí jako promarněný čas, který stojí peníze, navíc pokud musí nabíječku hledat a ještě musí být volná. Toto vše jsou překážky, které musí hodně firem brát v potaz. Ne každé služební auto je autem manažerským, které často slouží spíše jako bonus k platu.

Tak s tím nemůžu souhlasit. Nedávno jsem jezdil s eupem a jel jsem s tím trasy 150-200 km.
Na trase 150 km jsem nabíjel přesně 13 minut. A to jen díky tomu, že jsem to měl skoro celou cestu po dálnici kde jsem jel 131 km/h s plynem pořád na podlaze, protože to má omezovač přesně na 131. Kdy jsem předjížděl polovinu spalováků, kteří jeli 125. Druhá polovina jedzí nad 130 tam mě to kvůli omezovači nedalo.

Ale co jsem chtěl napsat, je, že nesouhlasím s tím, že to není vhodné pro servisáky. Protože ten kdo jezdí po městě tak většinou někam jede tam je nějakou dobu pak zase někam jede tam je také nějakou dobu a do oběda nenajede 200 km. to by prostě nestihl nebo by nikde na žádné zastávce nic neudělal. Nebo by to nebyl "servisák" Ale někdo jiný.

Pak stačí během oběda dobít a pokračovat odpoledne.

A ono není zas takový problém zastavit na nabíječce na 10 minut aby dobil na dalších 100 km. To fakt není žádný problém takvý jak popisujete. 30 minut není důvod stavět. Protože nikdy v 99% případů nikdy nebude mít prázdnou baterii, nebo nebude potřebovat dobíjet do 100%.

Tech 10 minut je akorát na dobití z 20% do zhruba 80% u malobaterkáče typu eupu. U auta s větší baterií už zase nepotřebujete dopoledne a odpoledne řešit nabíjení vůbec, tam stačí zastávka na oběd.

Takže ne opravdu to pro servisáky nevidím jako problém, z vlastní zkušenosti. Ne žádný coby kdyby. A obávat se vytížení nabíječek taky nemusíte, protože ČEZ je nejdražší nabíječka na světě, tam nabíjí auta jen při největší nozi, takže tam je vžycky volno :-)

No behem obeda dobit? Jako myslis ted, kdyz si "skoro sam" nebo kdyz vas tam bude 10? A kdyz je to obed, tak asi nekde, kde se clovek mmuze najist, takze opet snizeni poctu moznych mist nabijeni ;)
A tech 150-200, super, ja taky jel firemnim pouze "120", ale pak sem musel zpet a jedine kde slo nabijet bylo 230, takze jsem odstavil na pobocce a jel "ropakem" zpatky. :D

Dneska, když nejsou mista kde fakt dobijet a infrastruktura připravena na to, že to fakt bude mit 30 procent uzivatelu, tak co jsi psal jsou pohadky pro podnikatele, ala pizzarozvoz co prijedou na pobocku a nabiji a nemaji fakt najezd, ale treba nase poruchovka co najezdi na okrese 100vky km si o podobnem scenari muze nechat zdat i kdyz tvrdis "no problem"...

Když už jsme u servisáků - já třeba servisuju technologii na stožárech mobilních operátorů, takže najezdím celkem dost, jezdím v rámci celého kraje. Moje denní nájezdy: 193, 274, 89, 155, 259, 385, 92, 352, 315, 195, 184, 304, 170, 174, 360, 304, 350, 106, 77, 159, 140, 151, 261, 251, 311, 93, ...
Takže s Konou s 64 kWh baterkou bych to dal všechno a na nabíjení v průběhu dne bych si ani nevzpomněl. Pokud by byl extrém, okolo nabíječky bych dost pravděpodobně jel, takže bych tomu dal řekněme 20 minut. Opravdu by to šlo, jen s jedním detailem - občas potřebuju přívěs s tunovým dieselgenerátorem, ale na to si stejně beru jiné auto, protože s Fabií s tím nejde ani couvnout na trávu.
V našem kraji (JČ) je celkem 5 DC nabíječek (z toho dvě vedle sebe), takže moc příležitostí na nabíjení zrovna nemám. To by chtělo zlepšit. Ale je - li velká baterka, ne že by to nešlo. Šlo.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

No, asi děláš na sebe a organizuješ si sám prácu a máš jinou představu náklady vs zisk, jako velká firma...
Ve velké firmě, kde můžeš jet "naplno čas vs práce", najedeš co nejvíc to lze a hlavně jet na nabíječku je zajížďka9+ztracenej čas... Když firma přešla na CNG, tak jaksi ani náklady na km nejsou tak oslnivé pro elektriku v řádu halířů? A když přidám ztráta času atd., tak nezlob se, proč by firma v dnešní době, když se na konci porovnává pouhé číslo zisku, šla do elektriky, když nebude nadšenec...

Naopak, jsem v docela velké firmě, v podstatě světoznámé. A jako ztracený čas vnímám neustálé tankování (ob den u pumpy) a doplňování AdBlue v servisu (to nám s výměnou "aut" odpadlo, už máme benzíny). Ale já opravdu na nabíječky nemusím, pokud budu mít baterku nad 60 kWh, to je to. Takovou baterku nikdy nevybiju.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Tak znovu, chceš říct, že velká fima při výběru ze dvou řešení

1) plyn, ale víc plniček, rychlejší plnění
2) elektřina, mín "plnicek", plneni dlouhéééé

Si pak neřekne, takže když je cena stejná, ALE při porovnání, mám prosteoje jak kráva u leketřiny (ano u pizza rozvozu neee, ale ostatni vetsina joooo).

Přejde teda, na otázku na celkové provozní náklady, zda by alespon toto trosku nenahradilo ten rozdíl v neprospěch elektřiny. No pak se dozví auto za víc jak mega vs pul mega, a firmy točí auta v záruce, teda udržba zase "tolik nestojí", když pomineme prostoj v opravně, ale to se řeší autem navíc co stoji jenom pul mega...

ANO, souhlasím, že pizerka v Praze, Brně, Ostravě může mít elektromobil, ALE taxikář, pošťák atd. fatt taky, když pominu neměcko, kde to prostě befelem zaplatí zákazník v ceně silové elektřiny ony FVE a větrníky a v ceně daní=dotacemi, poštovní služýby...

Kolik je v ČR plniček na plyn?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Googlu "CNG plnici stanice"...

Podle cng.cz je jich 192. Podle evmapa.cz je CHAdeMO nabíječek 200. Troufám si tvrdit, že příležitostí k nabití EV je více než k naplnění CNG. Ale nepochopil jste zásadní věc: Já při svém nájezdu do 400 km denně vůbec žádné nabíjení po cestě nepotřebuju. Nabiju si přes noc doma. CNG si jen tak doma nenaplním.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Radovan

U velké firmy to funguje ještě lépe než u malé, má většinou perfektní přehled o jízdách svých aut. Rozvozci balíků už taky zjistili, že mají spousty tras, kde to auto najede za den s bídou 130 km, protože většinu času nakládá a vykládá.
Podobně jsou na tom rozvozci jídel, tam stačí aby byla na firmě rychlonabíječka, než naloží, 10-20 minut nabíjí. U malého Peugeotu Ion je to nabít 40-80% 16 kWh baterky. Nebo mají VXT autíčko (Revolt v Praze) a půlka baterky je napevno pod řidičem a druhá pod sedadlem spolujezdce je výměnná. Prakticky neomezený dojezd.
Jinými slovy pokud mají nakoupena auta s dojezdem převyšujícím denní porci kilometrů, pak nabíjejí až po návratu domů.
Nebo jsme tu měli stavaře, co dělal rodinné domky, a svoje eNV200 vždy nabíjel na stavbě z Antoníčka. Má 6,6 kW palubní nabíječku pro 24 kWh baterku, takže postupně přestal nabíjet v noci, obvykle totiž dojížděl domů s plnou baterkou. Hodina na stavbě totiž byla 1/4 baterky.
Těch řešení je hodně a v kombinaci s vlastní FVE a bateriovým úložištěm si ještě mohou vyrábět palivo sami.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Prosim te Radovane znam nekolik majitelu co rozvozi jejich zamestnanci jidla.jeden ma pres 30aut, druhy 3.Kazde auto prumerne najede 100-120 000km rocne.To co pises je uplne nerealne....Nestihaji uz ted v dobe spicky, uz vidim,jak pisi zakaznikovi pockejte musim 30minut nabit nez k vam prijedu....

Někde jsem četl, že Česká pošta má průměrný nájezd 40-50 km/den, to znamená, že většinu času auto stojí a prakticky pořád jen popojíždí, tedy naprosto ideální pro elektrododávku klidně s dojezdem 80-100 km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ale děláš přesně co RAdovan, dáš 1-2 příklady a dokazuješ obecné pravidlo a tím, že zamlčuješ, že "odpůrci" říkají, ANO pro někoho to lze použít elektromobil, sem tam dodáváš (teda ty ne ale rAdovan rád a často", že odpůrci tvrdí "nejde vůbec nahradit", což neříkájí, ale je jim to podsouváno...

Ale opět se vracíme, celkové provozní náklady, včetně pořízení, když budu mít CNG a vlastní plničku=ještě víc ušetřím, tak jako velká firma co točí auto ještě v záruce (prodlooužené=a zaplacené třeba 7 let), tedy náklady na opravy není v jejich nákladech, ale prodejce, proč by si zvyšovali náklady?

Když připočteš, že RAdovany rady, že servisní trechnik se má napíchnout "na staveništi na připojku", to fakt je něco použitelného pro firmu co jezdí "náhodně" a ne na jednu stavbu, kde musí dát nabíječku...

On provoz firmy není jenom o šetření nákladů na provoz, ale i jeslti placení lidí co vymýšlí a řídí tyto "speciální řešení", včetně logisdtiky těchto speciálek nestojí víc než se získá.

Jasně můžu na ůkor svého zisku jako Radovan toto dělat, ale když nejste nadšenec a baví vás fotografování, tak proč by to dělali? Proč by si zvyšovali náklady...

Já nedokazuju obecné pravidlo, říkám že pro Českou poštu ve městě stačí dojezd 80-100km, nebo něco čteš mezi řádky?

Všechno se netočí jen kolem vyplatí-nevyplatí, německá pošta k těm EV dodávkám jistě ten správný motiv našla.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

Karol vůbec nepochopil, že doba spěje k individualitě ve všem. Někomu se provoz elektromobilu setsakra vyplatí, protože přemýšlel a hledal, jak to jde. Jiný jede zlatou střední cestou, ale taky za ní jako za zlatou platí.
Ten pán je majitel firmy, objížděl stavby RD, na kterých byl hlavním dodavatelem. Přijel, napojil se. Vyřídil věci, rozdal práci, vyložil, naložil materiál. Odpojil se a jel dále. Prostě si našel jak to jde.
Jiný borec rozváží svoje výrobky a zboží, na každou stranu z domu má v dojezdu rychlonabíječku. Tak prostě jede a po cestě rychlonabíjí. V době na rychlonabíječce řeší telefonáty, SMS, emaily, eshop a další kancelářskou práci, kterou předtím stejně dělal, jen až po dojezdu domů.
Já v pátek jezdil na akci, pak nabil doma v sobotu přes den z FVE za 8,- Kč plnou (16 kWh), něco jsem vyjezdil po víkendové zábavě, zbytek dnes v pondělí dopoledne obchodní návštěvou v sousedním městečku. Na oběd jsem byl zpět a než jsem odpoledne odjel, nabil jsem za 4 hodiny před kanclem z běžné zásuvky 230V 16A kabelem 16A do plna. Takže jsem doma a má skoro 100% baterky. To auto, stejně jako doma, by tam stejně parkovalo. Tak bylo navíc jen v zásuvce.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zetpám se tě, když si mi podsunul řeči co jsi si sám vbymyslel, že práý já?
Jak mám komentovat co jsi si vymyslel ty a ne já? Chápeš, že u mě je takové jednání, žze jsem podkal arogantního člověka co jenom mele a lže? Chápeš, že napsat "on si myslí"=podsunutí slovb co jsi vymyslel ty, tedy úmyslná lež?

A za další, znáš pmoje potřeby, že víš na základě čeho posuzuju využití auta, tedy jinak řečeno, že ty ve své firmě máš nějaké požadavky a systém co jsi použil vyhovuje, je úplně, ale úplně k hovnu, když by jsi chtěl komentovat jestli ostaní firmy mohou? U mě takto z patra říakt další fiurma může = hospodské kecy, protože u nás se to dělá jinak něž asi u vás, udělá se kolik bude stát auto po celou dobu životnosti ve firmě tedy 5-7 let a to všechny, to, že auto bude červené, protože je to ted super a majitel sousední firmy to říká všude kudy chodí, nikoho nezajímají, pokud čísla vyjdou v desítkách procent jako nevýho, tak ti na ten elektromobil firma kašle...
Ano máme ve firmě 6 elektromobilů, elektroskůtry, elektrokolo či 2 elektrokoloběžky, ALE v rámci firmy každej ví, že to je BOHAPUSTÉ PR, PROTOŽE JE TO MODERNÍ, ale jinak nákladově se to nevyplatí, zaplatí je pouze to PR...

Takže fakt si nech kecy, o tom, že někdo něco nechápe do hospody, aby jsi si stěžoval, jak si nepochopen, svět okolo tebe bude fungovat ve firmách tak, žýe si spočítají náklady a tvoje pocity u pořizování auty si nechají nadoma když to mají jako koníčka, jasně budou se tím chlubit, ajko se kolega chlubí poršákem, ale narozdíl od tebe ostatním nevysvětluje, že nic nechápou, protože on narozdíl od tebe chápe erckonomiku firmy a hlavně rozeznává nadšení vs náklady...

Obrázek uživatele Radovan

Zvláštní. Neznám Vás. Netykáme si. Do hospody spolu nechodíme. Nemá cenu Váš vzrušený příspěvek komentovat. Pokud je ale přístup Vaší společnosti (cituji) "Ano máme ve firmě 6 elektromobilů, elektroskůtry, elektrokolo či 2 elektrokoloběžky, ALE v rámci firmy každej ví, že to je BOHAPUSTÉ PR, PROTOŽE JE TO MODERNÍ, ale jinak nákladově se to nevyplatí, zaplatí je pouze to PR..." pak je smutné u takové firmy pracovat. Přetvářka, frustrace....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jooo, tgakže Radovan začne nálepkovat "nepochopil", aby opisem napsal "je to hlupak", a kdyz dostane stejnym metrem, tak breci, ze se k Radovankovi nechovaji slusne :D

Hele, kdyz chces aby s teobu nekdo jednal jako slovekem a ne ze dacanem, tak musis pochopit "jak se do lesa vola, tak se z nez ozyva" ;)

A pretvarka? Jaka? Proste se spocita co je ekonomicky vyhodne a to se koupi :D Jak podnikas ty? Spocitas a vyberes ekonomicky nevyhodny vysledek? Fakt?
NEBO realne si reknes "jsem fanatik do elektromobility tak zisk jako svoji svobodnou volbu rozforuju za elektromobilitu"?
Myslim, že pravda bude jenom, když se dodá věta " a k tomu všem co nedělaji jako já budu všude komentovat jak je smutne, ze nejdou do ztraty protože já RAdovan chcu elektromoblitu i tam kde o ekonomice podniku vim uplne houby, jenom cucam z prstu svoje dohady, ale ostatni je musi prijmout jako fakta" ;) :D

Jo, myslet si, ze si jedinej ekonomicky zdatnej, ale pritom psat dojmy bez znalosti faktu ukazuje jedine, bud nevis o ekonomice nic nebo umyslne lzes...
Omluvim se, pokud mi napises jak muzes rici, ze se necvo nejakemu podniku vyplati, kdyz neznas jeho ekonomiku, jestli to dokazes, pak nejenom ze dostanes moji omluvu a budu muset přiznat., že vul jsem ja a ne ty, ALE navic dostanes nobelovku ;)

Obrázek uživatele spetak

Karol, ty musíš bejt ale strašně nasranej maďar !!!

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Proč? Že si nenechám sráít na hlavu jako ty, musím být nasranej :D
Holt, asi nejsem takova pusinka jako ty, tak narozdil od tebe mexikánče se nemusím nasrat a nenechám si kálat na hlavu jako asi ty ;)

Obrázek uživatele spetak

Neumíš česky, ani slovensky. O nářečí pochybuju. Takže Maďar. A nasranej jsi na celej svět. Nezklamal jsi. Trefil jsem to.
Jo a navíc primitiv.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Wow, komenského šikana, co byla moderní před 15 lety a už nějakých 5-10let je k smíchu, no tak nečekal jsem hodně, ale toto mě sklamalo :(

A primitov jsem, protože jsem potom co jsi mě chtěl urazit "maďarem", jsem ti to vrátil a ty jsi čekal, že budu brečet v rohu :D
Chlape, primitiv je někdo, kdo používá primitivní urážky, jako ty, třeba pomocí národnosti "mada", což je docela rasitický, ale že se ještě cítíš nadřazen urážením národnostma, tak to je pak pro mě docela pochvala, když takovej "frajer" mě nazve primitivem ;)

Takže ano, jeslti jsem pro rasistu primitiv, tak děkuju ;)

Do jiste doby jsme chapal Vase rozhorceni z podsouvani nejakych nazoru zminene napr. timto:
"Chápeš, že napsat "on si myslí"=podsunutí slovb co jsi vymyslel ty, tedy úmyslná lež?"
no a pak to zkazite timto:
"ty jsi čekal, že budu brečet v rohu :D"

I me deti vi, ze nemaji druhym delat to, co si nepreji, aby ostatni delali jim. :-)

Hele ty učíš, že tvoje děti nemají přijít a kopnout, to chápu, ale prosím proč mi píšeš, že to nemám dělat, když jsem to neudělal?
Nebo, cheš říci, když k tobě někdo příjde dá ti facku, ty mu poděkuješ a doma dětem řekneš, děti takto se to dělá :D To myslím, že fakt nééé ;)

Takže když by nekopl, nedostal by stejným metrem, tedy něco jiného, než učíš děti, tedfy pokud beru co jsi napsal ;)

Ale Vy jste vnukl Spetakovi nejakou jeho myslenku, kterou dle meho vubec nemel, a pak jste jeste napsal, jak jste nad tim, co ani nemyslel, vyzral. Nemel bych s tim nejaky vyrazny problem, pokud byste se do te doby neohanel tim, ze Vam nikdo nema podsouvat myslenky a nazory, ktere nemate.
A ano, ucim deti, ze kdyz jim nekdo ublizi, aby to resily jinak nez oplacenim a zbytecnym rozdmychavanim sporu. Spor s ema resit a ne hrotit. Tj., aby rozebraly s dotcnym duvody a vysvetlily mu, ze se jim jejich chovani nelibi. Vrahy taky nevrazdime, zlodeje neokradame a jak potrestat nekoho, kdo ublizi neumyslne? Neumyslne mu to vratit? Oko za oko, zub za zub dle meho nazoru nefunguji a vyvolavaji jen spiralu nenavisti ci nasili. Deti se snazim ucit, aby pouzivaly mozek a nepodlehaly mrzkym instinktum.
No a taky deti ucim k ucte k druhym lidem.

Hmm, Vyzral :D MYslis, ty dalsi sarkasticke odpovedi Sotakovy? Vis co je to sarkasmus?

Me by fakt zajimalo co ve skutecnosti ucis deti, kdyznepoznas ani sarkasmus vuci spotakovi a beres to do slova, i Shledno si rozdil uvedomuje ;)

A ktomu dalsimu, Spotak jednal neumyslne :D No u tebe to chapu, problem s chapanim textu mas velkej :D Prvne napises, ze ucis neco deti, pak kdyz napisu, ze sem udelal neco jineho, tak dopisujes dal "tak teda ja ucim i toto dalsi", chlape, kdyz uz hjo chranis, co nejprv pochopeni textu i toho co pises sam... ;)

A uctu k lidem jooo, ale k lidem co jako prvni hodi kamenem a jeste tomu rasisticky urazi, tyto lidi ucis deti aby chranili, jako, ze tve deti maj chranit rasisty? No svet ma problem...

Obrázek uživatele spetak

Děkuji Vám, alespoň někdo mě pochopil. Chtěl jsem mu jen naznačit, že Země zase není až tak špatné místo k žití.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Neni zac. Souhlasim, do urcite miry je ten svet jen nastavene zrcadlo a plati to jak v globale (ze nam ted priroda vraci, jak se k ni lidstvo za poslednich 250 let chovalo), tak i individualne (pokud budu permanentne nastvany a na vsechny se mracit a odsekavat jim, bude se okoli ke mne chovat jinak nez k sousedovi, ktery rozdava usmevy, kazdeho mile pozdravi, zepta se, jak se dari a popreje prijemny den. A to okoli bude uplne stejne pro nas oba :-) ).

Obrázek uživatele spetak

Přesně tak.
"Jaký si to uděláš, takový to máš"
Lidi jsou príma a basta!

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Tak kdyz pises" jaky si to udelays takovy to mas", ses takovej nasranej, ze kdyz si zacal nadavat, tak ze ti vadi, ze si dostal stejnej metr?

Chlape, ty ani nevis co chces, nebo se dovolavas dobra az, kdyz potom co das facku, ji dostanes zpet, tedy kdyz se citis ublizen potom co jsi rasisticky nadaval? Si asi hodne velkej gerej :D Jakmile padnes na stejne silneho brecis :D

Obrázek uživatele spetak

Původně to byl vtip. Ale teď se vážně omlouvám všem Maďarům.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Tak jsou místa na Slovensku, kde říct někomu "Ty jsi Maďar" je ta nejhorší nadávka a poslední slova dotyčného před bezvědomím :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No jo, ale to jsou stejný "slušní občané" jako Peták, přijdou všem řeknou na Slovensku, že jsou maďarové a pak se tváří, že se chovaj slušně a že vlatně všichni okolo jou hlupáci, že mu dali po hubě :D

No, a o tom to je, Speták, přijde, začne řvát, jak je druhej blbej Madar a pak se diví, že je za blbce a ted se to snazi napravit, aby nevypadal spatne, že se madarum omlouva :D

No, bohuzel nejsem jako on, ze prijdu reknu vsem, jse autobusy a jednom ja letadlo, ja jenom to letadlo mu mu otlucu o hlavu, kdyz s tím zacne a fakt me to bavi, když podobné týpky naseru ;)

Obrázek uživatele spetak

Vím to a proto jsem se všem Maďarům omluvil. Přirovnáním Karola k nim by se mohli oprávněně urazit.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

A pán aby vypadal lépe odvolává co řekl :D No, alepson vime, že odvolává ne podle toho co si myslíšš, ale podle toho, abys vypadal hezky, takovej spravnej chlap :D

Obrázek uživatele spetak

Nic jsi nepochopil, ale proč mě to překvapuje, že ?
Trolíš a jsi sprostej.
Nekrmit.
Hawgh

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Sprostej, ty jsi zacal rasisme a ted se tvaris jako andilek? To si myslis, ze padnu na zadek, pred rasistem co si pak jako Okamura dokala zacne vykladat, ja to tak nemyslel?

Ano nekrmnte rasistu Spetaka, v tom mas pravdu ;)

Obrázek uživatele Radovan

Aneb jak zaplevelit diskusi 20 příspěvky o ničem v podání Karola. Nemá cenu na Vás reagovat.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Nemá cenu reagovat a reaguješ? Schíza nebo potvrzení, že máš pocit, že ti praskne cévka, když s tebou někdo neosuhlasí :D

Obrázek uživatele Radovan

Aneb Hlava XXII v praxi.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Že jsi na hlavu, když píšeš že nebudeš reagovat a už od té doby jsi napsal 6 komentářů :D

To se zamysli sám nad sebou, když něcoo napíšeš a pak se ukáže že jsi lhaloa a když si s toho dělám srandu, tak se ještě urážíš :D

Asi máš problém, když nehceš psát, ale stále máš pocit, že musíš, asi by to chtělo psychologa?

Obrázek uživatele Radovan

Zjevně ho máte.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Takže ani slovo k tomu tvému rozhodnemu "nebudu uz odpovidat"? :D

Ale o vsem ostatnim ano, nejak naznacujes, ze je to tak u tebe ze vsim, huba plna kecu, ale skutek utek :D

Obrázek uživatele Radovan

………………………..……………..

A trollík je spokojen.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Ano jsi spokojen, to je snad dobře, Radovánku, jsem rád, že se uspokojuješ ;)

Obrázek uživatele Radovan

Ještě větší blbec, než jsme čekali...…….

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Radovane, zase sebekritika? No, prekvapujes ;)

Možná šlo, ale většina firem, kde její majitel není fanda do EV by to toho v současné době nešla a jak je vidět tak se ani nehrnou. Vy jste fanda vidíte to jinak. V JČ jak píšete máte 5 DC nabíječek, to znamená, že pokud servisák jak Vy najede za den i těch 300 km, tak buď musí mít auto s velkým dojezdem nebo si mnohdy dost tzv. zajet aby někde dobil. A s tou zajížďkou + časem na nabíjení to klidně může být i hodina navíc. Navíc jsou profese, kde se Vám cesta může neočekávaně změnit, někde něco urgentně hoří atd., máte tam být co nejdříve a nebude mít čas řešit a hledat nějakou nabíječku. Plošně se to hodí jen pro profese co jezdí denně do 200 km a auto parkují přes noc ve firmě a vyjedou s plnou baterkou, kdo parkuje firemní doma, tak jej vidím jak za své bude dobíjet. Toto přesně řeší můj soused co má firemní PHEV, klidně by mohl do práce a z práce jezdit jen na EV, ale musel by jej dobíjet přes noc doma a to se mu prý vzhledem k tomu jak se to následně ve firmě počítá a účtuje vůbec nevyplatí a tak to udělá jen opravdu vyjímečně.

Obrázek uživatele runner42

Jak vůbec legálně účtovat domácí dobíjení firemního auta?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Josef

Záleží na tom, jestli doma nabíjíte auto své firmy. Pak se vyplatí prostě používat paušál jako pro fosily. Pokud máte služebák, jezdíte za své.

nijak, pokud mám služební auto na elektřinu a budu jej přes noc nabíjet doma tak musím 100 % za své, jelikož tu energii do nákladů prostě firma nedá, není jak.

Obrázek uživatele spetak

Jsou dvě varianty :
1/ mám svou malou firmu a
a) nabíjím v ní - žádný problém
b) nabíjím mimo firmu - tedy doma přes noc - není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu a tuto částku si dát do nákladů.
2/ dostal jsem služební EV a přeci není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu a tuto částku dostanu jako zvláštní odměnu.

V žádném případě se nebude jednat o vysoké částky - max do jednoho tisíce korun měsíčně, spíš ale polovina. Takže kdo chce, hledá cestu, kdo ne ...

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

mne šlo o situaci kdy dotyčný nemá firmu, ale je zaměstnanec. Vyčíslit a doložit náklady na dobíjení doma bude reálně dost težké s tím se asi žádná účetní ve firmě babrat nebude, ta bude chtít mít v ruce papír, doklad co může dát do nákladů. Tedy schůdné řešení je navýšit mzdu o náklady za energie doma, samozřejmě tu odměnu navíc musím zdanit, tedy cena té energie se mne zvedne o soc. zdrav a daň. Nicméně nějaké navyšování odměny za domácí nedoložitelné náklady budou jen podmětem pro konflikty na pracovišti.

Obrázek uživatele spetak

Pokud zaměstnavatel koupí zaměstnanci dobíjecí auto a bude ho nutit dobíjet pouze na veřejných nabíječkách - je to super, zamík si tam hezky za prachy zdřímne. Pokud mu ho koupí, je to nadstandartní záležitost a vyžaduje nadstandartní řešení. Pokud ho zaměstnavatel nenajde, ať mu ho nekupuje nebo nechce, aby nabíjel doma. Proboha, všichni tady řešíte hovadiny. Nabití malobaterkáče přes noc stojí cca
třicet korun. desetkrát za měsíc jsou to tři stovky. Jestli si to zaměstnanec, který dostal služebáka za mega nemůže dovolit zaplatit, tak je mi ho líto.
Jsem šťastný, že už třicet let nevím, co jsou konflikty na pracovišti a že už to nikdy nepoznám.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

+1

Obrázek uživatele runner42

Není problém vyčíslit spotřebovanou elektřinu, a dát si to do firemních nákladů?

A jak přesně si to představujete? Jako že si napíšete na ubrousek nějaké číslo a dáte to účetní?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Podružný elektroměr.... Z něj si to pak můžeš napsat na ubrousek a dát to účetní...

Obrázek uživatele spetak

Ne, vzhledem k tomu, že si Na EV neodepisuji žádné pohonné hmoty, čímž pochopitelně potěším berňák, lze také kromě paušálu u Čezu odepsat i částku za nabíjení doma. Účetní velmi dobře ví, co si múže dovolit a co jí na berňáku nenapadnou. Takže pokud jsem si dříve odepisoval 12-15 tisíc měsíčně za naftu, asi se na FÚ nebudou zlobit, když si teď odepíšu symbolickou tisícikorunu měsíčně za nabíjení EV doma.
Nepředstavuji si to, praktikuji to tři roky.
Pokud to vaše účetní neumí, vyměňte ji. Připravuje vás o peníze.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Obrázek uživatele runner42

Můžete mít náklady klidně 199 tisíc za naftu, když na to máte daňový doklad a sedí to s jízdama. Takže znova - Na základě čeho, jakého účetního dokladu vám firma vyplatí tu tisícikorunu?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele spetak

Zkus číst a nebudeš se ptát na hovadiny.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

To je přesně ten důvod, proč nejsou PHEV o moc ekologičtější než klasické spalováky, takto to dělá spousta lidí, na nabíječce vidím PHEV zcela ojediněle a služební PHEV už nenabíjí skoro nikdo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

PHEV jako služební auta nemají smysl. Zato jako soukromá jsou super.

Obrázek uživatele spetak

Myslím si, že vůbec nikdo. Proč by to taky dělal, že, když Phm neplatí a zóny má zdarma.

---

Už jen EV, najeto 105 tisíc km.

Nejen proto si myslím, že služební auta pro referenty (obchodníky apod.) jsou přežitek, ať si každý jezdí ve svém pak se o to stará úplně jinak a náklady jsou taky jinde.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele runner42

:D :D :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Navyse pocas servisovania technologie na stoziaroch by ste si zrejme mohli dat nabijat elektromobil - minimalne jednofaz. Rezervu napajania urcite mate na takmer kazdom PoP-e.

Teoreticky ano, v praxi je to elektřina operátorů a asi bych jim ji brát neměl :-). Nicméně stačí jet na oběd do Globusu a vše je vyřešeno. A tam já jezdím rád.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Josef

Moneta buduje soukromé nabíječky, ne veřejné.

Kdesi jsem zaznamenal, že s Monetou jde do nabíjení Olife Energy. Takže třeba 9 Kč / kWh. To už se dá nazvat spíš jako neveřejná nabíječka - to totiž není pro lidi, ale spíš pro pitomce, co takovou cenu na AC nabíjení hodlají akceptovat. Taky že jsem ještě nikdy neviděl u těchto nabíječek auto.

Je to tady: https://www.moneta.cz/servis-pro-media/tiskove-zpravy/detail/moneta-money-bank-nabidne-u-svych-pobocek-verejne-nabijecky-pro-elektromobily

Takže by se dalo říci, že v Č. Budějovicích mají u pobočky v IGY centru splněno. Vlk má hlad, ale z kozy zbyla kostra.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Bohužel ta cena bude u nás za nedlouho průměrem všude :(
Zatím jim to tak vyhovuje - nikdo tam nejezdí a mají tam pro sebe volno. Časem zdraží ještě víc...

Na rychlonabíječkách bych to pochopil, ale na AC je 9 korun opravdu moc.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Není to za minutu, ale za skutečně odebranou energii, takže by to mohlo být za stejnou cenu na AC i DC.
Za hranicemi jsou běžné ceny kolem 12-16 Kč/kWh a postupně se to dostane i k nám. Pak už zvažujete, zda se nevrátit k fosilu a jezdit levněji. Ještě že jezdím třetím rokem za nula a snad mi to co nejdéle vydrží ;)

Vrátit ?
Tak to určitě ne, a ani kvůli ceně ona bude stoupat i cena nafty a pak i benzínu a nakonec i elektřiny.
Ale jen jedno z toho jsi si schopen vyrobit sám a to jak na firmě tak i doma.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele UDA

Vetsina lidi si doma ze slunce nevyrobi do auta nic, protoze vetsina lidi nema pres den auto doma. Leda by meli dve na stridacku :-).

Navic cena elektriny ze site je pro ucely nabijeni El auta smesne levna, takze vyrobi doma neni argument.

Zatím.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

zatim? Jako ze budu mit 2 auta na dojizdeni do prace a manzelka ndalsi dve :D
To je vtip neeee?

Odpovídáš jinému, já o dvou autech nepsal, ale o ceně.

Je opravdu zajímavé jak někteří si asi jednoduchou odpověď dokáží vybrat tu která je nejméně pravděpodobná.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

odpovídals obecne na jeho odpoved, protoze si nezpecifikoval ze pouze na jedno slovo, tak si ani omylem nedpovidal na informaci o cene, ale na cely jeho prispevek...

Obrázek uživatele UDA

Zatim slunce sviti pres den a v lete zatim ... uvidime napresrok.

Delem si srandu az bude stat elektrina 10 Kc budu mluvit jinak,ale to uz bude stat litr benzinu stovku.

Tak nějak.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Taky vyrábím sám :)
Ale je tu jeden kamarád, co se vrátil a posmívá se mi a bohužel obecně má pravdu... On jezdí za 1,20 Kč/km a když bych neměl možnost nabíjení z FVE (kterou bych měl dle jeho slov také započítat) ale pouze u drahých nabíječek, tak bych jezdil za více než on...

Obrázek uživatele UDA

Tak porad jezdis 100x levneji tak co? A za 1,2 jestli je mysleno s dph tak cim jezdi?? By musel jezdit za 3,3 litru prumerem a to neda ani prius. Jedine phev se da na ty penize kolem koruny dostat.

já jezdil za 1.20 Kč bez daně Fiat Fiorino 1.3 v naftě...spotřeba 4.6 L/100 x 26Kc nafta bez daně (plátce DPH)

Clio combi 1,5 v naftě a ten průměr 3,3 odpovídá...

Obrázek uživatele UDA

Zas nesmis lidem vsechno verit , nebo to se ale moc nesveze.
Prumer uzivatelu sprintmotoru clio nafta rocnik 17-19 je 4,9 nejvice lidi jezdi za 5,2 nafty.

Ja jel s nirem a stresnim boxem 4 lidi na sardinii a zpet bez dobijeni za 5,4 benzinu trochu vetsi a tezsi vuz nez clio.
Jel jsem 130 - 140 v cr, it. V rakousku byla eko stovka, ale cely nemecko 160-170. Tacho.

vedu si statistiku, km pri tankovani a za kolik a kolik litru, dlouhodobe prumer 1,4.
Kdyz nemuzu verit cislum s tachecu a uctenky pak cemu, tomu ze mi napises ze musim jezdit za vic, tedy tvrzeni nekoho druheho, protoze si koupil spatne auto :o

LPG?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele UDA

By musel jezdit za 7 litru, to me nikdy nic za to nejezdilo plus to bere benzin na starty. Navic uz dneska Vam na LPG nikdo zadne turbo neudela, jedine CNG ,ale to strasite porad u cerpacky.

Kazdy at si vybere co mu vyhovuje. Nakonec zjistite ze ztrata hodnoty noveho vozunje tak velka, ze je jedno na co to jezdi,ale na proud to jezdi nejlepe muj nazor

Strasite? Zkusenost nebo slysel sem :D

Obrázek uživatele UDA

Pokud máte čerpačku za barákem tak je to OK.

Já ji mám 15 Km celkem tedy 30 Km . Dojezd po městě a okolí je kolem 300 Km mluvil jsem s taxikářem co má O3. Takže při mém nájezdu abych každý druhý,nebo nejpozději třetí den jel koupit CNG. A doba tankování CNG je asi 5 minut? Ale na těch 300 Km.

Do hybridu dáte 40 litrů benzínu za 2-3 minuty ,ale máte to na 900 Km

Mam auto, cerpacka neni za barakem, vleze se 17-18kg, dle tlaku a ani omylem 300, to musi jezdit brzda plyn jako kdyby mel 18 let... Dojezd normal +-360-370 + nádrž na benál, takže dojezd dalších 700-8000? Nevím, nikdá sem nezkoušel, takže "900"km je pro mě směšnej dojezd, co bych se nechlubil při porovnání CNG škoda (ta první, ne tu zhovadilost co dělají nově).
Ale věřím, že pocit 900km hodně vůči elektromobilu je opravněný.

Jinak tankování 5 mnut? Tak, 3-3,5? Ale nemusím k pokladně, takže reálně stejně jako benzin...

Obrázek uživatele UDA

Bavíme se o stejném píšete dojezd na CNG 360-370 to je v pořádku po 300 Km musím přemýšlet o natankování, dojezd na benzín neberte přece nebudete jezdit týden na benzín , jen aby jste nemusel na čerpačku to nemá logiku.

V praxi budete u CNG pumpy strašit 3x častěji nez při provozu na benzín když máte usporný hybrid.

A to nemluvím o tom, že když mám PHEV tak jezdím k té pumpě pro benzím jednou za 2000-3000 km protože jezdím na elektřinu +co nestačí tak na benzín. Takže jsem reálně na pumpě jednou do měsíce, zatímco s CNG bych tam strašil 2x týdně.

Dočkej času jak husa klasu a budeš se smát ty.
Proč bys měl počítat něco co jsi si už jednou zaplatil?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Podle tehle logiky bych "druhe strane" nemel pocitat prvnich 10.000 litru benzinu, aby byl muj stav uctu stejny jako po koupi elektrarny, ne?

EDIT: nebo jeste jinak. Mam na ucte milion.
1/ koupim FVE za 300, auto za 700, ucet prazdny a jezdim zadara.
2/ koupim za 400 auto a abych mel ucet taky na nule, muzu koupit nejakych 19.000 litru benzinu, na ktere najedu 250.000km, pak teprve zacinam se spalovakem prodelavat

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Sice nechápu tvoji logiku ale
předpokládám, že FVE si koupil pro domov nebo firmu.
Takž její použití pro EV je už více než přínosné a to stabilně a dlouhodobě.
1/ FVE mám, tak koupím EV za milion
2/ FVE mám a koupím spalovák ?!
Dobře ale po těch 250tisícíc co, někdo je projede za 5 let a jiný za celý život ne.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Logika je, ze "bezny Franta zamestnanec" (a ostatne i firma, ale tam to komplikuji odpisy/odecty) ma mesicne k dispozici xyz penez a za ty si neco koupi. A at koupi to ci ono, porad to ma vliv na soucasny stav uctu.

Takze z tohohle pohledu bychom pri pouzivani argumentu "FVE jsem koupil uz loni, takze se nepocita, auto jezdi zadarmo" spalovakum meli uznavat "cisternu benzinu jsem koupil uz loni, takze se nepocita, auto jezdi zadarmo". Tod vse, co jsem tim chtel rict. V eko principech, trvanlivosti benzinu nebo pouziti FVE i na neco jineho jsem se tim babrat nechtel.

EDIT: ad najezd, tusim Kuk tu psal, ze prumerne auto u nas ma najezd pod 7 tisic rocne. Takze bychom se bavili o desitkach let.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele UDA

Už jsem potkal pár prodejců solárních elektráren a z většiny mám pocit, že slovo jako návratnost je pro ně neznámý pojem.

Asi většinou pracují pro hodně bohaté lidi co to neřeší , nebo nevím. Jsou Vám schopní udělat rozpočet na elektrárnu i když snad vědí , že se mě za životnost panelů nezaplatí.

Stejné je to i prodejci tepelných čerpadel.

Edit: A pokud jde o ekologii, tak i peníze mají svou emisní stopu, většina lidí jejich vydělávám dost zamoří planetu

Já třeba doma topím plynem. Tepelná čerpadla používám v provozovnách, tam se topí nebo chladí non stop a vyplatí se mi to fakt rychle. Mám hodně kamarádů co se montováním tepelnýh čerpadel živí. Kolik myslíte že z nich má % tepelné čerpadlo ve vlastním domě?

---

85tis km s Teslou model S

A tak ja zas verim, ze v konkretnich pripadech to vyjde. Ale tam, aby to bylo obercne pravidlo, podle me zatim nejsme.

Ale mit "vlastni strechu", asi bych si neco maleho "na hrani" taky poridil (bez ocekavani navratnosti, stejne jak u EV).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Otázka zní zda koupit FVE nebo 19000litru benzínu

tak jestli se bavime provozni naklady+porizoavaci, tak v pripade koupi apalovaku, k cemu mi bude ona FVE, kdyz si musim polozit tvoju otazku? Jak s ni usetrim na provozu spalovaku :D

Nebo si život zařídit tak, že nepotřebuješ auto :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ano, s modelem 9 Kč za kWh je to ale v této době dost prazvláštní byznys. Jako by ani prodat nechtěli.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele UDA

Jediny vyuziti vidim ,ze se to da pouzit jako parkoviste, pak ovsem nastavit proud na minimum...

Pri cene nad 7 kc mohu uz jet hybridem, pripadne phev a nenabijet.

Jistě jde o záměr aby tam měli co nejvíce volno pro sebe. Museli jen splnit nutnou podmínku umožnit nabíjet veřejnosti (to jsou ty dotace...).


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon