Český prapor na Mezinárodním veletrhu veřejné dopravy v polských Kielcích pozvedl konstruktér autobusů SOR z Libchav. Prezentoval se hned pěti vozidly, mezi kterými vyčníval elektrobus SOR EBN 8.
foto: archiv autora
Elektrobus SOR EBN 8 se sice v Kielcích představil už loni, letos však se zcela novým, veřejnosti stále nepříliš známým designem. Elektrické autobusy SOR s novým designem jsme doposud mohli spatřit jen v Jeseníkách, kde si vůz EBN 9,5 vyzkoušel dopravce Arriva Morava.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TransExpo 2013: S čínským elektrobusem BYD jsou v Polsku spokojeni
TransExpo 2013: Solaris představil elektrobus s pantografovým nabíjením
Poté se uskutečnila předváděcí jízda pro prezidenta republiky Miloše Zemana v libchavském areálu při setkání se zaměstnanci. Elektrickou výzbrojí se nově designovaný elektrobus příliš neliší od svých předchůdců, ale jak již bylo řečeno, na první pohled však zaujme zcela novým designem, z kterého se může těšit především čelní maska.
Pro pořádek uveďme, že dalšími vystavovanými vozy z Libchav byly kloubový autobus SOR CITY NB 18 v nátěru pro Pražskou integrovanou dopravu, SOR CITY NB 12 s motorem splňující emisní normu EURO VI a dva vozy typu SOR CN 12, z nichž jeden se mohl pyšnit pohonem na CNG.
Mírným zklamáním byla expozice polské společnosti AMZ Kutno. Po loňském velkolepém představení elektrobusu CitySmile CS10E, který byl během léta testován i v Ostravě, se letos u stánku této firmy žádný ekologický autobus neukázal.
AMZ vystavovalo ze své rodiny „usměvavých“ autobusů dieselové vozy AMZ CitySmile 8.5 a AMZ CitySmile CS12LF a mikrobus na podvozku Mercedes-Benz Sprinter.
podle všeho jsou to tyto
podle všeho jsou to tyto články a hodnoty napětí zde udávané sedí správně 🙂
eskutr.cz/cs/baterie/212-lifepo-lifeypo-lifepo4-clanky-baterie-300ah-40ah-20ah-60ah-90a-200ahh-100ah.html
A kdo by těm papírovým
A kdo by těm papírovým parametrům věřil? Jednou je max. nabíjecí napětí článku 3,80V , podruhé 4,25V a potřetí třeba 3,65V nebo 3,60V.
Stačí se podívat na nějaké foto z diskuze o skútrech, jak takové přebíjené články dopadnou a kolik dají celkem cyklů.
Hodně informací o těchto článcích naleznete také na mypower.cz
Mimochodem nová SOR EBN 9,5
Mimochodem nová SOR EBN 9,5 se nedávno objevila v „ostrém testovacím provozu“ v Hradci Králové, viz. http://www.dpmhk.cz/cs/node/404
Zajímalo by mě, jaké má
Zajímalo by mě, jaké má SOR baterie. A nějaké bližší info.
Jedná se o lithium-iontové
Jedná se o lithium-iontové trakční baterie značky Winston Battery složené ze 180 článků, každý o kapacitě 300 Ah a napětí 2,5/4,25 V.
Jestli ty Winstony opravdu
Jestli ty Winstony opravdu provozují mezi těmito napětími,tak to aby každý autobus měl v depu partu techniků, co při každé otočce budou hledat a měnit vadné články 😉
proč, nejsou nic moc?
proč, nejsou nic moc?
To ani ne, ale pro danou
To ani ne, ale pro danou chemii je takovýto rozsah napětí likvidační. Rozumné rozpětí je 3V až 3.6V.
Tak jsou to life články a
Tak jsou to life články a ty průmyslové mají max nabíjecí napětí vyšší než ty „klasické“
Winston články jsou jenom
Winston články jsou jenom jedny a kromě toho rozumné hodnoty napětí jsou pro všechny lifepo4 články stejné.
Děkuji za info.
Děkuji za info.
Většina technických
Většina technických informací si vzdělaný zájemce najde na stránkách výrobce. Je dobře, že výborný výrobce výborných a u řidičů používajících k seberealizaci Iveco Dally v MHD. Fandím vnitrostátní konstrukci, jak se zachová výrobce luxusních Irisbusů z Vysokého Mýta. Pro většinu městských MHD s denním dojezdem do dvěstě km je k pořízení těchto vozidel překážkou pořizovací cena a případné zadlužení a nejistý splátkový kalendář.