TransExpo 2013: český SOR zaujal elektrobusem s novým designem

Český prapor na Mezinárodním veletrhu veřejné dopravy v polských Kielcích pozvedl konstruktér autobusů SOR z Libchav. Prezentoval se hned pěti vozidly, mezi kterými vyčníval elektrobus SOR EBN 8.

Elektrobus SOR EBN 8 na veletrhu TransExpo 2013 v Polsku
foto: archiv autora

Elektrobus SOR EBN 8 se sice v Kielcích představil už loni, letos však se zcela novým, veřejnosti stále nepříliš známým designem. Elektrické autobusy SOR s novým designem jsme doposud mohli spatřit jen v Jeseníkách, kde si vůz EBN 9,5 vyzkoušel dopravce Arriva Morava.

Poté se uskutečnila předváděcí jízda pro prezidenta republiky Miloše Zemana v libchavském areálu při setkání se zaměstnanci. Elektrickou výzbrojí se nově designovaný elektrobus příliš neliší od svých předchůdců, ale jak již bylo řečeno, na první pohled však zaujme zcela novým designem, z kterého se může těšit především čelní maska.

Pro pořádek uveďme, že dalšími vystavovanými vozy z Libchav byly kloubový autobus SOR CITY NB 18 v nátěru pro Pražskou integrovanou dopravu, SOR CITY NB 12 s motorem splňující emisní normu EURO VI a dva vozy typu SOR CN 12, z nichž jeden se mohl pyšnit pohonem na .

Mírným zklamáním byla expozice polské společnosti AMZ Kutno. Po loňském velkolepém představení elektrobusu CitySmile CS10E, který byl během léta testován i v Ostravě, se letos u stánku této firmy žádný ekologický autobus neukázal.

AMZ vystavovalo ze své rodiny „usměvavých“ autobusů dieselové vozy AMZ CitySmile 8.5 a AMZ CitySmile CS12LF a mikrobus na podvozku Mercedes-Benz Sprinter.

12 Comments on “TransExpo 2013: český SOR zaujal elektrobusem s novým designem”

    1. A kdo by těm papírovým
      A kdo by těm papírovým parametrům věřil? Jednou je max. nabíjecí napětí článku 3,80V , podruhé 4,25V a potřetí třeba 3,65V nebo 3,60V.
      Stačí se podívat na nějaké foto z diskuze o skútrech, jak takové přebíjené články dopadnou a kolik dají celkem cyklů.
      Hodně informací o těchto článcích naleznete také na mypower.cz

      1. Většina technických
        Většina technických informací si vzdělaný zájemce najde na stránkách výrobce. Je dobře, že výborný výrobce výborných a u řidičů používajících k seberealizaci Iveco Dally v MHD. Fandím vnitrostátní konstrukci, jak se zachová výrobce luxusních Irisbusů z Vysokého Mýta. Pro většinu městských MHD s denním dojezdem do dvěstě km je k pořízení těchto vozidel překážkou pořizovací cena a případné zadlužení a nejistý splátkový kalendář.

Napsat komentář