Toyota zahájí v Číně testování vodíkového auta Mirai

Toyota letos v říjnu odešle do Číny dva vozy Mirai na palivové články (FCV) k poloprovoznímu testování. V souvislosti se zahájením těchto testů Toyota v rámci svého čínského výzkumného a vývojového centra TMEC vybuduje i vodíkovou čerpací stanici.

V čínském výzkumném a vývojovém centru TMEC automobilky Toyota bude vybudována vodíková čerpací stanice pro vodíková auta Toyota Mirai.
foto: Toyota

Toyota je zapojena do projektu urychlení vývoje a obchodního využití vozidel na palivové články v Číně, a tak zde bude v letech 2017 až 2020 realizovat poloprovozní testování svého modelu Toyota Mirai.

Toyota bude konkrétně zkoumat výkonové charakteristiky uvedeného vozidla v čínských jízdních podmínkách, sledovat kvalitu vodíku vyráběného v Číně i změny a kvalitu hodnocení odolnosti.

Toyota se zapojí do propagačních aktivit a pokusí se vyhodnocovat zájem čínských spotřebitelů o model Mirai, např. v rámci jeho prezentací na lokálních akcích. Rovněž se zúčastní aktivit zaměřených na zvyšování povědomí veřejnosti o konceptu vozidel poháněných palivovými články (FCV).

V Číně je dnes k dispozici pět vodíkových čerpacích stanic, soustředěných v metropolitních oblastech Pekingu, Šanghaje a Kantonu. Vodíková čerpací stanice, kterou Toyota plánuje vybudovat v rámci TMEC, bude první svého druhu v Čchang-šu.

V rámci uvedeného projektu bude Toyota spolupracovat s čínskou vládou a dalšími podniky v tomto odvětví s cílem zkoumat možnosti rozvoje tzv. vodíkové společnosti.

Z pohledu Toyoty je model Mirai vrcholně ekologickým vozem. Jeho nulové emise CO2 jsou přínosem pro životní prostředí a pokud jde o dobu tankování nebo dojezdovou vzdálenost, nabízí stejné pohodlí jako vozy s benzínovým motorem. Navíc poskytuje radost z řízení.

V období od prosince 2014 do února 2017 se v Japonsku, Spojené státech a Evropě prodalo celkem asi 3000 vozů Mirai, přičemž v uvedených regionech se dnes vodíková infrastruktura postupně rozšiřuje. Toyota realizuje další poloprovozní testy v zemích, jakými jsou Austrálie, Spojené arabské emiráty nebo Kanada.

auto na vodík Toyota Mirai

Toyota Mirai – jedno z prvních běžně prodávaných aut na vodík
foto: Toyota

Toyota již řadu let . Mezi ně patří vozy s hybridním pohonem, plug-in hybridní automobily, elektromobily a vozidla poháněná palivovými články (FCV).

Japonská automobilka se vždy snaží postupovat tak, aby efektivně využívala silné stránky daného systému pohonu. Toyota se současně aktivně zapojuje do projektů na podporu širšího prosazování těchto ekologicky šetrných vozidel.

V říjnu 2015 zahájila Toyota v Číně prodej modelů Corolla Hybrid a Levin Hybrid, v obou případech s hybridním pohonem místní čínské výroby. Na konci března evidovala Toyota celkem 90 tisíc prodaných vozů s hybridním pohonem (oba modely), což odpovídá 15% podílu v rámci prodeje modelů Corolla a Levin.

V roce 2018 je naplánováno spuštění prodeje modelů Corolla a Levin v plug-in hybridním provedení. Toyota dnes kromě toho připravuje plány k budoucímu uvedení svých elektromobilů na čínský trh.

tisková zpráva

32 Comments on “Toyota zahájí v Číně testování vodíkového auta Mirai”

  1. k designu. nejhnusnejsi auto vsech dob – – fiat multipla se
    k designu. nejhnusnejsi auto vsech dob – – fiat multipla se mi tak dlouho nelibilo, az se mi zacalo libit. nissan juke je z podobneho testa. naopak libivy design skodovek se mi zajedl hrozne rychle. takze vynaset nejake zasadni soudy nad designem rozhodne neni na miste. tolik k designu. a k vodiku samotnemu, jen strucne a druha poznamka k vodiku samotnemu. nadrze vybuchuji, vyroba neekologicka a slaba sit plnicich stanic. nebo mate tam jeste nekdo neco, zebychom si usetrili ty marne debaty?

    1. mělo by se ovšem o tomto ohrožení bezpečnosti provozu na
      mělo by se ovšem o tomto ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích vypsat referendum když máme tu démokraciji. Takhle si o tom rozhodla parta zaprodaných úředníků z jednoho kanclu. Taky by to ten druhej mohl špatně pochopit a začít si taky vykládat démokraciji po svým, co ne, když můžou oni …. 😉 Jinak 870 barů tlakovanýho vodíku je zaručená cesta na měsíc nejen pro děti na zadních autosedačkách to jako každopádně :))DDDDDD
      PS: blázen kdo si ten krám postaví do garáže :)))DDDDDDD

      http://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

      1. Ty ses fakt Cipisek, mozna by sis mohl tu prezdivku i zkratit
        Ty ses fakt Cipisek, mozna by sis mohl tu prezdivku i zkratit na 3 pismena.

        Po cestach bezne jezdi miliony tlakovych lahvi naplnenych vodikem a jen znova zopakuji. Neni znama zadna nehoda zpusobena vodikovou nadrzi, vsechny vybuchy byly provedeny pri testech. Pokud nedodate statistiku, jsou to pouze nesmyslne vykriky. Takto tlachat umi kazdy.

        1. pro začátek úplně postačí 200 bar zemáku podprdelí
          pro začátek úplně postačí 200 bar zemáku podprdelí kerýmu se v ČR díky rytířskému úsilí zdařile nedaří namnožit ;)))DDDDD podivej založil sem si na to extra složku :))DDDDDD

          http://www.drsnysvet.cz/auto-na-plyn-explodovalo-na-cerpaci-stanici-ridicka-zemrela/

          https://www.youtube.com/watch?v=YlNhjt4DQH8

          https://www.youtube.com/watch?v=NjIAprLm6m0

          http://tn.nova.cz/clanek/vybuch-na-svitavsku-auto-na-plyn-pri-tankovani-explodovalo-video.html

          http://cnginfo.volkswagen.com/cz/cs/home

          a povšimni si, vsude samá KONZERVA :)))))))DDDDDDDDDD

              1. To ne, ale fakt me sere, kdyz tady nekdo tvrdi, ze vodik je
                To ne, ale fakt me sere, kdyz tady nekdo tvrdi, ze vodik je problem, protoze boucha a srovnava to s CNG. To je jakoby nekdo rekl, ze si dal do auto CNG v nafukovacim balonku a ono mu to sakra bouchlo.

                Vodikove lahve jsou vyrabeny uplne jinym zpusobem a z jinch materialu. Chytraci tady pak srovnavaji nesrovnatelne.

                1. :))))) to je legrace karotka ty seš fakt nějakej zabedněnej
                  :))))) to je legrace karotka ty seš fakt nějakej zabedněnej poslouchej 🙂 CNG když přišlo na trh tak taky nebouchalo a nikdo nevaroval že bude bouchat TO DÁ ROZUM!! :))DDD ale tak sranda musí bejt ;)) Musíš myslet víc politicky !! Samozřejmě že vodík zatím nebouchá, ale dá se to použít s předstihem a bez ověření k odrazení nepřítele a ve vlastním boji za ELEKTROMOBILY to dá rozum přeci :))))))

                2. Jasneze, to da rozum, jedinne Tesla. Koncim diskuzi, nema to
                  Jasneze, to da rozum, jedinne Tesla. Koncim diskuzi, nema to cenu

                3. slááva volejme slááva karotka to konečně pochopil :)))
                  slááva volejme slááva karotka to konečně pochopil :)))

                4. No, je opravdu tezke diskutovat s elektrozabednencem, rekneme
                  No, je opravdu tezke diskutovat s elektrozabednencem, rekneme si za 20, 30 let. Ze EM jsou slepa vyvojova vetev, o tom neni sporu.

                5. Vodíkomobily jsou také elektromobily, jenom používají
                  Vodíkomobily jsou také elektromobily, jenom používají jiný zdroj energie. A upřímně, průlom v oblasti vodíkomobilů je v nedohlednu. Každý vodíkomobil totiž potřebuje články, které obsahují platinu a nejde se tomu vyhnout a ani to nevypadá, že to do budoucna půjde. A té platiny jsou vysoké desítky gramů na auto. Myslím, že uznáte, že tudy cesta nepovede. A to se neuvažují další věci jako odpařování zkapalněného vodíku z kryogenické nádrže, kdy za 2 týdny jste nasuchu (z plné), velkou energetickou náročnost, kdy se sice uvažuje o výrobě vodíku z přebytků obnovitelných zdrojů, ale podle mě to není cenově únosné ani tak.

                6. Dodejme ještě, že spotřeba elektřiny pro stejný dojezd
                  Dodejme ještě, že spotřeba elektřiny pro stejný dojezd je u vodíku třikrát vyšší než u klasického EV (bo výroba, bo tlakování).

        1. Kontrolní otázka soudruhu. Vedle sebe jsou dvě plátna.
          Kontrolní otázka soudruhu. Vedle sebe jsou dvě plátna. Jedno poblil bezdomovec, druhé je originál od Vincenta Van Gogha. Je nezbytné vlastnit diplom z Vysoké školy uměleckoprůmyslové, aby bylo jasno které plátno má hodnotu ? Já beru Vincenta…..

Napsat komentář