Toyota si patentovala robotický dobíjecí a tankovací vozík; není to Apríl

redakce - 27 Listopad 2020

Nad některými výmysly automobilek zůstává rozum stát. A dobíjecí a tankovací vozík Toyota je právě jeden z nich.auto výzkumný vůz Toyota

Takhle vypadá "výzkumný vůz" značky Toyota, na kterém japonská automobilka zkouší své nové výdobytky.
foto: Toyota

Spousta řidičů bezesporu má zkušenost se situací, kdy museli auto odstavit na kraji silnice, protože jim došel benzín, nafta, nebo se ve výjimečném případě vybila baterie. Toyota se rozhodla tento problém vyřešit. Nechala si patentovat návrh autonomního vozidla, které řidičům v nouzi dodává pohonné hmoty nebo energii.

Autonomní vozík budou moci využívat auta s libovolným motorem, ať už spalovacím, elektrickým nebo vodíkovým. Projekt také odpovídá na nástup autonomizace. Nebude-li totiž v automobilu řidič, problém tankování nebo dobíjení bude nezbytné řešit systémově.

Jak to funguje

Podle popisu v patentovém návrhu systém přijímá hlášení poptávky po tankovací nebo dobíjecí službě od klienta nebo automobilu. Informace má zahrnovat značku a model, ale také místo, kam má tankovací vůz dorazit.

Některé nápady renomé automobilky a celého automobilového průmysllu spíš škodí. A tohle je jeden z nich.

Některé nápady renomé automobilky a celého automobilového průmysllu spíš škodí. A tohle je jeden z nich.
foto: Toyota

Následně systém rozhodne, který tankovací vůz má na hlášení odpovědět, k čemuž využije informaci o aktuálním rozmístění tankovacích vozů v terénu, jejich velikosti, kapacitě paliva/energie a velikosti, značce a modelu klientského automobilu.

Systém vůz vybere a vyšle k automobilu, přičemž k navigaci použije GPS údaje a další lokalizační metody s využitím systému autonomní jízdy. Po příjezdu na místo vůz zastaví v příslušné pozici a využije k tomu čidla vzdálenosti.

Autonomně připojí příslušnou koncovku k napájení akumulátoru nebo tankování pohonných hmot, včetně vodíku. Aby se zvýšila efektivita, mohl by jeden autonomní vůz poskytnout několik služeb a teprve potom se vrátit na základnu, kde by doplnil vlastní nádrže a baterie.

Schválně, jestli Toyota někdy ukáže alespoň prototyp.

Schválně, jestli Toyota někdy ukáže alespoň prototyp.
foto: Toyota

Řidič klientského automobilu by nemusel během celého procesu dělat vůbec nic. K tomu by však byla nezbytná standardizace vstupních otvorů do nádrží a dobíjecích portů ve všech automobilech, které by systém obsluhoval. Producenti aut ovšem nemají důvod se na této věci neshodnout, alespoň v případě autonomních vozidel.

Pomoc pro řidiče a autonomní automobily

Řešení přihlášené Toyotou v novém patentovém návrhu má podle automobilky význam nejen pro zapomnětlivé řidiče, ale zejména pro autonomní vozy. Prezentovaný nápad totiž trochu připomíná tankování letadel. Doplňování palivových nádrží za letu je možné a používané, třebaže náročné.

Jak tomu bude v tomto případě? Žádný nákres ani popis v patentovém návrhu na tuto otázku neodpovídá, ačkoli název patentu zní „On-the-fly autonomous vehicle refueling and recharging”, čili autonomní vůz k tankování a dobíjení za letu. Takto formulovaný název může naznačovat, že by návrh bral v úvahu rovněž fungování během jízdy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

a tódžotě už dávno nikdo nevěří. vod tý doby co se paktovala s vodíkem je to jen béčková rejžácká autodebbilka z předlužených vostrovů kde nemají ani tu elektřinu na těžbu bitkojnu a tak ho tam ízy kradů :))) dobře že jim Ghosn zdrhnul :))))

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

Vyresi to nabijeni EV lidem bez vlastni zasuvky. Robonabijecka v noci nabije stojici auto a rano muze majitel s plnou baterkou odjet. S nabijenim v panelaku uz nebude problem.

jen bude problém se k tomu auto na těch přecpaných parkovištích dostat, když jsem bydlel v paneláku, tak přijet po šesté večer znamenalo parkovat tak kilometr od baráku a nejspíš napůl na chodníku :D

---

Robonabijecka si to auto najde sama. Ale hodne by zalezelo na umisteni nabijeciho portu. Kdyz to bude jinym autem zablokovane, tak bude asi problem. Pak by pomohl jen konektor na strese.

Sranda bude až se to splete a do benziňáku to natlačí vodík. :-))
Radši by měli s těmi experimenty počkat až budou mít všichni EV.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Jo, vodik je bomba. Ve vsech smerech.

Obrázek uživatele Cipísek D

že se tou volovinou eště zabejváte, dyt je to dávno jasný

---

TESLA-HADR za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE za trest GERMÁN likviduje ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4tý dělá baterky :) seznamzpravy.cz/clanek/cinsti-tajni-agenti-maji-volny-pristup-do-evropy-plati-je-svycari-134124

a ke konektoru na střeše dlouhé rameno. Že to bude zablokované, tak na to vemte jed...při kolmém státní stojí auta běžně 30 cm od sebe a najdou se experti, co klidně před nimi zastaví na noc podélně a při podélném stání máte vždy jednu stranu k chodníku. jako myšlenka dobrá, ale do parkovací džungle panelákových sídlišť prakticky nepoužitelná, tam je často problém, aby projela rychlá sanita (u nás jezdila po chodníkách), hasiči neměli nárok - museli by přes chodníky, trávníky obrubníky

---

To je nápad osmiletého dítěte ?

Obrázek uživatele PaRi

Taky mi to přijde přitažené za vlasy. Odtahovka k nejbližší 'zásuvce' tyto sporadické události vyřeší spolehlivěji a levněji.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (10000 km)


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol