Toyota se zaměří na plug-in hybridy

Podle japonských novin Asahi Shimbun, které citovaly vysoce postaveného inženýra automobilky Toyota, se tato japonská firma hodlá silně zaměřit na plug-in hybridy. A Prius Prime je první vlaštovkou.

Plug-in hybrid Toyota Prius Prime je vlastně druhou generací Toyot Prius Plug-in Hybrid. Dvojka se bude prodávat i ve verzi se solárním panelem schopným dobít hlavní baterii.
foto: Toyota

Plug-in hybrid Toyota Prius Prime se začne v a Japonsku prodávat už během tohoto roku. Koudži Toyošima, šéfinženýr Toyoty, přiznal, že automobilka vstupuje do boje poněkud opožděně.

Vzápětí ovšem poznamenává, že celý segment Toyota mezitím podrobně studovala. Díky tomu má i Prius Prime patřit mezi špičku segmentu. Auto díky 8,8kWh li-ion baterii zvládne ujet přibližně 35 km na elektřinu.

To je asi o 10-15 km méně, než konkurenční Volkswagen Passat GTE nebo Volkswagen Golf GTE, které už na trhu jsou a úspěšně se prodávají. Toyota řekla, že do budoucna chystá i další plug-in hybridy, ale zatím nejsou k dispozici žádné další podrobnosti.

58 Comments on “Toyota se zaměří na plug-in hybridy”

  1. Je zajímavé, že když
    Je zajímavé, že když „celý segment Toyota mezitím podrobně studovala“, že si nevšimla, že plugin hybridy s maličkým elektrodojezdem nikdo nechce. Vždyť kvůli tomu museli zastavit výrobu Prius pluginu. Pak to několik let studujou a vyrobí Prius s dojezdem 35km???? Toyošimo, co nám to chceš namluvit?

      1. Prius je predrazeny zcena
        Prius je predrazeny zcena zamerne diky jmenu, proste Prius byl prvni hybrid a tak ma jakysi punc ktery si lide priplaceji, a tim ze nema jinou alternativu tak je jenuti nic k jeho slevneni

        Auris hybrid zacina na cene 481 tisic
        Prius zacina na cene 745 tisic
        Prius plug-in zacina na cene 960 tisic

        momentalne jim ta cenova politika vychazi, ale jakmile se jim odspoda zacnou krast dalsi hybridy a plug-in hybridy, budou muset zlevnovata nabizet konecne i neco dalsiho nez „jen“ hybrid,a celkem verim ze k tomuhle je donuti asi nejvic ten proklinany VW ktery asi do tohoto segmentu bude casem slusne zasahovat i s levnejsima znackama, u nas treba Skodovkou

        1. Šamane, jak to to jde přes
          Šamane, jak to to jde přes pysky, to slevnění? Snížit cenu = zlevnit nebo slevit. K věci: sedni si do priusu a do aurisu. Auris = běžné auto nižší střední třídy s malým rozvorem 2,6 metru. Prius je opravdu o něčem jiném. Wikipedia to vidí na rozdíl třídy. Ano, kupuješ si v něm i kus historie, souhlas. To ale dělá právě VW taky.

      1. vyhodit z hybridu spalovak a
        vyhodit z hybridu spalovak a narvat to baterkama je ten nejmensi problem. trosku vetsi problem je to i prodat, a vydelat na tom. toyota z meho pohledu dela naprosto logicke kroky. nezapominejte, ze diskutujete na servru, ktery se inspiroval prave jejim pocinem. a nakonec tvrzeni ze v elektromobilech neni budoucnost je pravdive s dodatkem „pri soucasnych parametrech baterii“.

          1. ale coby ne. jen si prosim
            ale coby ne. jen si prosim uvedomte, ze toyota je nejvetsi vyrobce automobilu na svete. a musi vyrabet celou skalu vozidel. tesla si vybrala jeden segment – predrazene imidzovky. zatim nic vic. a ani model 3 to nezmeni. a v tom zrejme budoucnost mit bude. ale predstava, ze se tady vsichni budeme vozit v autech na baterky pri soucasnych technologiich je hluboce najivni. to uz i ten vodik ma vetsi sance.

                1. kterej vyrobce kamionu a
                  kterej vyrobce kamionu a autobusu dnes ve velkem rozjizdi vodik? pokud se dobre divam na souvasny trh v nakladni a hromadne doprave, tak vodik zkousi pouze Mercedes, vsichni ostatni vyrobci naopak zkouseji hybridy a plug-in hybridy ci ciste elektro, tedy tahace, nakladaky a autobusy, cerpacky se pro ne stavej jen kvuli autobusum a v uzavrenych arealech kde ty ani nikdo jinej vodik nenatankuje, takze jak se k nim ma pridat individualni doprava?

                  bez infrastruktury nikdo vodikovej tahac stavet nebude, zaprve by byl extremne drahej a zadruhe by mel smesne malej dojezd oproti dnesnim tahacum

                  jen abys byl v obraze, tak vodikovej autobus o vaze 12-14 tun ma spotrebu cca 8 kg vodiku na 100km, a ted si predstav jakou spotrebu bude asi tak mit kamion o vaze 30 tun, v tom lepsim pripade jsme na 15kg vodiku na 100km, prumerne maji tahace dojezd na nadrz okolo 1600-1800km, ale vemem ze by stacil dojezd polovicni, tedy asi 800km, tedy tahac by musel mit zasobnik na 120kg vodiku, coz je zhruba tolik kolik ma skladem cena Neratovicka cespaci stanice na vodik 😉 takze vodikovej tahac aby mohl jezdit, tak by za sebou vlacel celou cerpaci stanici aby mohl dojet k jine cerpaci stanici a celou ji vysat, a tech 120kg vodiku by stalo asi 30 tisic korun, tedy cca dvojnasobek toho co dnes stoji 600 litru nafty na ten dojezd 1600-1800km

                  hochu ty jsi extremne naivni troll 😀 ale jo ver vodiku, alespon mas o cem snit

                2. a ted ty same propocty
                  a ted ty same propocty udelej s baterkama. a pochopis kdo je najivni 😉

                3. u autobusu ty baterky
                  u autobusu ty baterky funguji jiz dnes a baterkovych busu se proda rocne asi 1000x vic nez vodikovych, u kamionu a dalkovych busu se baterky nechystaji v takove mire, pocita se prozatim s hybridnim pohonem a casem s OLEV 😉

                  takze tvoje nesmysli proti planum nekolika vyrobcu autobusu a nakladnich aut,…… asi budu spis verit tem firmam co to chystaj nez tobe 🙂

                4. Elektrobusy už se
                  Elektrobusy už se rozjíždí (díky dotacím)
                  Události v regionech (Ostrava) 20.6.2016.
                  Nový Jičín v příštím roce nahradí všechny 4 nafťáky
                  Třinec chce v příštím roce nahradit všechny autobusy za EV
                  Opava chce koupit 10 parciálních trolejbusů (nabíjí z trolejí a část trasy jede na baterky)
                  Ostrava se chystá nakoupit 40 elektrobusů.

                5. to je potesujici, zrovna
                  to je potesujici, zrovna Novy Jicin je muj treti domov a tak 8-10x do roka tam jezdime 🙂 kez by se takto rozhoupali i dalsi mesta v CR

                6. to principialne nejsou
                  to principialne nejsou elektrobusy ale hybridy. jeden zdroj energie je z baterek, druhy z troleji. ale samozrejme fandim tomu.

                7. hybridy,lol,takže z
                  hybridy,lol,takže z trolejí sosaj naftu 🙂

                8. to nejsou moje nesmysly, to
                  to nejsou moje nesmysly, to jsou nesmysly treba toyoty. pripominam ze se jedna o nejvetsiho vyrobce automobilu na svete. ale i jinych. takze rozdil je jenom v tom kdo jakym firmam veri. ale ja ti tu skvelou elektrickou budoucnost neberu. je krasna a at prijde co nejdrive. jen si myslim, ze pokud se toho dozijeme my, bude nam hodne nad prumerem. bez ohledu kolik nam je.

                9. no takze kdys ted Toyota
                  no takze kdys ted Toyota obratila a 2 jeji predni predstavitele najednou tvrdej ze v plug-in hybridech zaspali a ze postupne zacnou uvadet dalsi baterkove modely, tak co?

                  s vodikem se jim podarilo zatim prodat a predprodat ani ne 2000 aut a do roku 2020 planuji prodavat 1300-1600 vodikovych aut rocne, Tesle se podarilo predprodat statisice aut, co myslis o co maj lidi zajem o Toyotu Mirai kde jsou objednavky asi na 1200 kusu, nebo Teslu 3 kde je asi 300 tisic „objednavek“ ?

                  v nakladni a autobusove doprave se vodikovemu pohonu vubec nedari a kdys se na dane mesto vybali ze by je jen cerpacka pro ty busy satla 80-150 milionu, tak radsi rovnou porizujou baterkove elektrobusy kde jen za cenu te vodikove cerpacky poridi 8-10 tech elektrobusu

                  uvazuj trosku 😉

                10. nikdy jsem nerekl, ze vodik
                  nikdy jsem nerekl, ze vodik bude snadnejsi a levnejsi. co jsem ale rekl, je ze pri soucasnych technologiich je vodik realizovatelny. plna elektromobilita nikoliv. ty obrazky me v tom jenom utvrzuji.

                11. Já bych odhadoval, že za
                  Já bych odhadoval, že za 20let bude u nás jezdit tak cca 10-30% elektromobilů a auto na vodík bude asi taková rarita jako je dnes elektromobil. Dvě věci urychlí rozvoj elektrických aut. Prvním faktorem bude cena ropy a druhým budou možná dotace.
                  Ono pořídit si dnes nabíjecí stanici může téměř kdokoliv. Cena elektrických aut pomalu klesá a začínají se objevovat v bazarech. Nissan Leaf se dal koupit v ČR za 570tis.což je cena průměrného auta. A pokud budeš počítat provozní náklady, tak zjistíš, že už takové auto smysl má.
                  Možná se dočkáme hybridu v provedení jako je dnes BMW i3 REX. Jen místo benzínu bude REX(generátor) potřebovat třeba ethanol, který si koupíme v každém obchodě v kanystru, tak jako si kupujeme dnes vodu do ostřikovače.
                  Na vodík si myslím počkáme minimálně 50-100let.
                  Dát do každého auta vodíkovou bombu mi bezpečné vůbec nepřijde, když chceme jezdit rychleji a rychleji.

                12. uvidime. budu rad, kdyz
                  uvidime. budu rad, kdyz budete mit pravdu. za me: za 20 let cistych elektromobilu 10-30 procent, to by slo. zbytek hybridy. z nich tretina vodik hlavne u vetsich stroju, – kamiony dalkove autobusy pracovni stroje atd. tam ani ten plug-in takovou roli nehraje. tretina cng pro ty mensi, kteri jezdit potrebuji, a tretina REX a benzin, pripadne ten ethanol pro ty, kteri jezdit nepoterebuji tak casto v takovych objemech a v takovych dojezdech. takze za 20 uvidime. 😉 a mozna do 20ti let nekdo konecne tu superbaterii vymysli. kazdopadne dotace v tom roli hrat budou urcite.

                13. jak jsem ti napsal jiz
                  jak jsem ti napsal jiz jednou, tak vodik v kamionu a dalkovejch autobusu nedava vubec smysl, cena takoveho provozu je 2x drazsi nez na naftu a dojezd je smesne malej, pro takovou dopravu by bylo potreba cerpacky vodiku ktere by spise pripominali rafinerie, zadnej dopravde ti dobrovolne neprejde na vodik kde bude mit 2x vyssi naklady na provoz a zaroven polovicni dojezd, tedy vpodstate 4x vyssi naklady 😉

                  a ukazuji to i vyrobci kamionu a autobusu, vodiku se okrajove venuji dva vyrobci autobusu a oba danou vyrobu utlumuji protoze je valcuji neskutecne prodejne konkurenti s baterkovejma busama, a oba jiz maji v nabidce i baterkove busy, a do budoucna je neskutecne oklesti i OLEV busy a nakladaky, ty hybridni nakladaky se taky jiz testujou a ne nemyslim ty pantografem a troleji, ale klasicke hybridni naftove nakladaky kde se spotreba snizuje o 20-30%

                14. souhlasim. i to je cesta. je
                  souhlasim. i to je cesta. je videt jak ty sberace musi byt trosku inteligentnejsi, protoze se dost meni poloha vozu vuci troleji. v porovnani s vlakem. ale krasna to vec. tak uvidime.

                15. to se tu jiz take probyralo,
                  to se tu jiz take probyralo, takhle s troleji to testuji vpodstate jen aby meli nejaka data, protoze realne jim troleje nikdo na siti dalnic v EU postavit nepovoli, tluce se to s vyhlaskama a zakonama ve vsech zemich EU kde jsou urcite ochranne koridory a vysky ktere je potreba dodrzet, kuprikladu v CR by to znamenalo komplet zborit a znova jinak postavit vsechny mosty krizujici dalnice (u nekterych nesmysl, treba ten obri kruhac u Pardubic by se mohl stavet celej znova a jinak) a musel by se zajistit ochranny pas a povoleni pro kazdej jednotlivej sloup toho vedeni, tak jako se to muselo zajistovat kdys se staveli brany pro myto, a tech bylo jen par pac nejsou co par deisetk metru ale jen za kazdym najezdem

                  velkou prekazkou jsou troleje i pro zachranne slozky

                  Scania coby soucast koncernu se jiz priklani k variante na kterou tu jiz byl odkaz tedy indukcni dalnicni pruh, a bylo tam i prohlaseni ze pantografova verze slouzi jen pro zber dat o hybridnich pohonech v nakladni doprave pro studii kolik by to usetrilo paliva a emisi, ten totiz lze stavet jiz dnes uplne vsude na dalnicich v EU bez vetsich omezeni, tam se jen co par km musi stavet trafostanice, tedy jedna z veci co dobudoucna pomuze i vystavbe nabijecich stanovist pro auta bez indukce, ty trafacky by se staveli zrekme nekde na odpocivadlech nebo u cerpacek, takze moznost tam rovnou postavit i rychlonabijeci stojany pro ostatni

                16. Pane Krupko, poděkování
                  Pane Krupko, poděkování za pěknou sbírku obrázků.
                  Nešlo by to příště nějak takhle – klikací odkazy?
                  (jsou to ty „vaše“ obrázky)

                  Berlin_-_Potsdamer_Platz_-_E-Mobility-Charging

                  Charging_stations_in_SF_City_Hall_02_2009_02

                  LYNXMPEB0Q10C_RTROPTP_4_EDISON-LABS

                  houstons-tranquility-park-garage-with-gridbot-charging-stations

                  Blink_Level_2_BART_Commercial

                  L60848551_g

                  Připadá mi to tak nějak úpravnější a pro „spotřebitele“ uživatelsky přívětivější 🙂

                17. díky,to je rozhodně
                  díky,to je rozhodně lepší!
                  že by fotky z olomouckého kraje? 🙂 🙂 🙂

                18. Mně neděkujte, obrázky
                  Mně neděkujte, obrázky sesbíral pan Krupka, to by měl být cíl díků a kytic a bomboniér.
                  Technické provedení asi lepší bude (nevím, jak udělat červenajícího se smajlíka)
                  Já jsem pouhý donašeč.

                19. Pro spotřebitele, kteří
                  Pro spotřebitele, kteří věří, že vodík je naše budoucnost v automobilové dopravě jen pár odkazů „uživatelsky přívětivějších“ na nabíjecí stanice ve světě.
                  Berlín

                  California

                  Hawaii

                  Bulharsko

                  Toyota Japonsko

                  Toyota I-Road v ČR asi nikdy neuvidíme

                  Dubai nabíjecí stanice

                  Podzemní garáže

                  Osobní doprava zatím směřuje k elektrickému pohonu. Slunce bude hlavní generátor. Je to nejšetrnější a dnes už i nejlevnější zdroj energie, který si každý může dát na střechu v podobě solárních panelů. Ano má to dnes ještě chyby a vady na kráse. Pamatujete si na první počítače? Kdo by se s tím dnes tahal že??? 🙂

                20. Poděkování za další
                  Poděkování za další příděl elektrokrásy.

                21. Tak určitě, to dřív
                  Tak určitě, to dřív postavěj Star trek Enterprise než hustou síť vodikovek á minimálně 3 miliony dolarů za kus!!!!! 😀

                22. kez by jste mel pravdu.
                  kez by jste mel pravdu. radeji bych se vozil ve Star trek Enterprise nez ve vodikovem voze.

            1. Co to zase meleš, pokud bys
              Co to zase meleš, pokud bys vůbec sledoval co se děje, tak bys pochopil, že Tesla si vybrala elektroauta dostupný pro všechny a cesta, kterou se k tomu dopracujou je přes dražší modely k těm levnějším. První majitelé drahejch modelů jsou sponzoři budoucího vývoje. Elon o tom takto hovoří a první majitelé to dobře vědí už od dob kdy museli čekat na Roadster a ještě jim k tomu zvedal cenu! Stejně tak trpělivě počkali na X-ko. Teprve teď ho dostávaj ti co si ho objednali před 2 lety. Jenom krátozrakej závistivej zabedněc označí Teslu za předraženou imidžovku po té co se mu protočej panenky z tý astronomický ceny 😀
              Tesla nehodlá zůstat v drahým segmentu a snaží se o dostupnost. TM4 by mělo bejt doslova lidový vozítko a né jako ta nákupní taška i3 za milion s pididojezdem.

              Model 3 změnil hodně, objednalo si ho 130 000 tisíc lidí aniž by ho vidělo! Čekali na něj ve frontách jak na nějakej tydlifon. Ukaž mi nějaký jiný auto, který vyvolalo takovej zájem? I kdyby teď krachli tak todle už jim nikdo neodpáře.

                1. Jo lidi bejvaj zapálený
                  Jo lidi bejvaj zapálený pro věci který jim dávaj smysl. A ty jsi asi velkej vizionář, když tak přesně víš co bude a co ne. 😀

        1. Kdyby Toyota před lety
          Kdyby Toyota před lety přistupovala k hybridu jako dnes k elektromobilu, tak nikdy žádná „legenda jménem Prius“ nevznikla. Také při tehdejších parametrech baterií měla problém hybrid prodat. Ale nerozhodli se „logicky“, ale správně. Několik let do dotovali a dnes to vyrábí po milionech. Aby jste ostatní předběhli, musíte mít odvahu. S elektromobily se rozhodli bez tehdejší odvahy a špatně.

Napsat komentář