Toyota prodala v Evropě již 3 miliony hybridů

redakce - 24 Červenec 2020

Japonská automobilka Toyota prodala od roku 2000 v Evropě 3 miliony vozů s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Jen loni to bylo 550 000 hybridů dodaných evropským zákazníkům. Třímiliontý vůz byla Corolla GR Sport předaná v minulých dnech zákazníkovi ve Španělsku.

Třímiliontý vůz byla Corolla GR Sport předaná v minulých dnech zákazníkovi ve Španělsku. Nejprodávanějšími hybridy v Evropě jsou Toyota Prius PHEV, Prius a Prius+.
foto: Toyota

Společnost Toyota Motor Europe zahájila prodej hybridních elektrických vozidel před 20 lety modelem Prius. Dnes si evropští zákazníci mohou vybrat z 20 různých hybridních modelů napříč značkami Toyota a Lexus, což v roce 2019 představovalo 52 % z celkových prodejů a 63 % objemu prodeje v západní Evropě.

„Zákazníci, kteří vyhledávají sportovněji laděné vozy, také zvažují koupi auta s hybridním elektrickým pohonem. Je zřejmé, že spoléhají na to, že od naší hybridní technologie mohou očekávat jak požadované potěšení z jízdy, tak potřebný výkon,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Toyota Spain Miguel Carsi.

Díky své dlouhodobé strategii se zaměřením na hybridní elektrická hnací ústrojí u většiny modelových řad se společnost Toyota stala lídrem při plnění přísnějších emisních norem v Evropě, které jsou pro letošní a příští rok stanovené na 95 g/km. Plně hybridní technologie je totiž neuvěřitelně efektivní, pokud jde o převážně bezemisní jízdu ve městech.

Toyota prodala po celém světě už více než 15 milionů plně hybridních aut, díky čemuž v globálním měřítku snížila emise CO2 o více než 120 milionů tun. Hybridní technologie Toyota je také základem strategie společnosti zaměřené na prosazování různorodých typů pohonů od hybridů přes plug-in hybridy po elektromobily.

V Česku Toyota letos v prvním pololetí registrovala 1 740 osobních vozů s hybridním pohonem, což představuje podíl 42 % na celkem prodaných vozech. U značky Lexus tento podíl přesahuje 95 %. Zároveň byla Toyota jasným lídrem na tuzemském hybridním trhu, který meziročně stoupl o 32 % na 4 864 aut. Z toho bylo 745 tzv. plug-in hybridů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tek upřímně řečeno, nic proti TOYOTĚ, ale Prius byl jen marketingový tah. V reálném provozu moc nepřinesl. Nyní snad TOYOTA dostává rozum a dělá už i PHEV, které mají podstatně větší smysl než mild hybridy ( vzhledem k dojezdu na baterii a spotřebě fosilních paliv ). Do nedávna se tomu vehementně bránila snažila se propagovat vodík. Ten je sice fajn, ale výroba je extrémně energeticky náročná a pokud nebude tedy výroba probíhat z OZE, tak je to špinavá technologie. O bezpečnosti a infrastruktuře nemluvě. Čas ukáže, ale baterie myslím budou v nejbližších 10-20 letech dominovat. Pro mne byl PHEV přechodem k EV a opravdu sním nejezdím jen okolo komína :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele honza.t

Máte bordel v názvosloví
Mild hybrid - Spalovací motor musí běžet stále elektromotor jen vypomáhá

Full hybrid (akumulátor nelze nabít s externího zdroje )
Prius Dokáže ujet několik km jen čistě na elektrinu a někteří nadšenci si Prius upravili / nechali upravit na Plug- in- hybrid Před několika lety tuto ůpravu nabizela i jedná Česká Fy EVC Group.
http://www.hybrid.cz/galerie/toyoty-prius-plug-hybrid-prestavba-evc-group

Plug- in- Hybrid ( Akumulátor lze nabit s externího zdroje )
Automobil dokáže ujet čistě na elektřinu desítky km .
Celosvětově je řazen do kategorie Elektromobil.


https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww&t=2232s

Dle meho soudu ani Vy to nepisete uplne presne (beru to podle reality).
Mild-hybrid nemusi mit elektromotor,ale postaci k tomu inteligentni 48 V system v aute a nebo vysokonapetove kondenzatory (ktere rekupuruji energii),ktere pomahaji palubnimu systemu (klima atd...) a tim padem se nezapina alternator,snizuje to spotrebu

Obrázek uživatele honza.t

A to tu máme ještě kategorii mikro Hybryd, ale ta si vystačí už s 12V
Nejde jen o napětí, ale o to jak systém funguje
https://fdrive.cz/clanky/micro-hybrid-mild-hybrid-full-hybrid-plug-in-hybrid-jaky-je-mezi-nimi-rozdil-1857

Co potom Audi TDI které má 48V rozvod který používá pro buzení elektrického tutbodmychadla

https://fdrive.cz/clanky/nove-technologie-pozmeneny-design-i-48v-soustava-to-je-nove-audi-a5-4254

Ps: Kam by jste zařadil elektrokola ?
Pracují s napětím 24,36,48V...
Akumulátor jde nabít ve většině případu jen s externího zdroje, protože je mezi poháněným kolem a elektromotorem volnoběžka nefunguje rekuperace
A podle EU směrnice motor jen vypomáhá ( i když je to třeba podle velikosti nastavené asistence i 200% ) aby se elektropohon aktivoval je potřeba šlapat .

Dobře Toyota.

Obrázek uživatele honza.t

Valná většina řidču rozvážkových firem nevypíná motor při stání .
(Je to oběžujíci pořát startovat a zhasínat motor Navíc standartní startér dřive odejde )
Proč je doposud nenapado vyrábět plnohodnotný hybridní užitkáč ?


http://www.hybrid.cz/plug-hybridni-dodavky-ford-mohou-zlepsit-ovzdusi-ve-mestech-ukazala-studie

fuj Toyota, šmejdský hybridy místo skutečných elektro aut :-)

Dnes již víme, že kvalitní hybrid bude i za 20 let funkčni a v kondici a nejede klidně další desetitice až statisíce kilometrů. Je otázka, kde bude v té době elektroauto stejného stáří, odhaduji, že valná většina bude v bídné kondici, bude-li vůbec, protože jen blázen by investoval do nové baterie, aby nemusel jezdit jen kolem komína. Zbytečně trollíš o šmejdském hybridů a haníš Toyotu, kvalitou jsou jedni z nejlepších co jezdí,tedy v průřezu mezi technologiemi na silnicích. Kdo chce baterky, koupi si baterky, kdo chce hybrid koupi si hybrid, každé má své pro a proti, každý s koupi co mu vyhovuje. Je opravdu zbytečné se obouvat do jiné technologie, i když ji třeba sám nepreferuješ.

Obrázek uživatele Marek_

Škoda reagovat na tohoto kremelského blbečka a paranoika. Vše, co není Tesla, je šmejd a pod. perly. No ale člověk se alespoň trochu zabaví v okurkové sezoně :-) Ale vést s ním diskusi nemá smysl, lže a vymýšlí si, už se to tady několikrát potvrdilo. Že, jenjo? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Anonym123

to akože "kvalitný hybrid" nemá kurvítka?
dvanásťročný spaľovák po pár (4?) rokoch začal troliť - vyhodil chybu, časom ju sám zmazal a dnes,keď chcem prísť na príčinu, tak sa objaviť nedá - tie teoretické príčiny (vačkové hriadele) postupne prehľadávam a po vymazaní chyby sa objevuje opakovane po 12km.
tojota je natom ešte horšie, tam sa to odstrániť údajne vôbec nedá.
motor vyvinuli v bmw, býva aj v "mini".

nesmyslný lži :-)

Obrázek uživatele honza.t

Realita Funkční kusy kde akumulátor sloužil víc jak 15let
1 gen se oficialně nedovážela individuální dovozy Slovensko, Polsko
https://www.youtube.com/watch?v=GnX4sLkiYoI&t=188s

https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68

https://www.youtube.com/watch?v=hpQ5IHofw9M

Dvě pohonné jednotky prodlužují životnost Akumulátoru
Když je pod kapotou druhý zdroj pro pohon
Pokles kapacity akumulátoru za nízkých teplot a vliven stárnuti majitele tolik netrapí Takže automobil vykazuje delší životnost .
Navíc za nizkých teplot je spalovací motor cenným zdrojem energie pro temperování interiéru (Neplatí pro BMW i3 REX )

Velké plus je, že může bez problému provozovat člověk který nemá moznost každodenního nabíjení

Když jedete delší trasu Nefunkční / Obsazená nabíjecí stanice
vás neomezuje jedete dál.

Toyota plug-in-hybrid GO
Za 745 prodaných Dávám palec nahoru.

Hybridy spolehlivější než elektromobily?
Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil. Žebříčku kraluje právě Toyota, která je spolehlivostní svých aut - nejen hybridů - proslulá. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 % prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 %.
Toyota vede i mezi staršími ojetinami
http://www.hybrid.cz/hybridy-spolehlivejsi-nez-elektromobily-hodnoti-britsky-magazin

jistě, z ničeho nic začnou fosil znovu stavět auta, co vydrží půl mil. km ... tomu uvěří jen malé děti :-)

Tesla to už dá, hlavně model 3 má zatím největší potenciál ;)
motorově a baterkově Tesla už dá i 700 tis. km

hele, víš, že hybridy mají i fosil motor, nebo nevíš? :)

Obrázek uživatele honza.t

Hele Nejhorši je fanatizmus
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fanatismus

Technologie elektropohonu postupně sama prokáže svou budoucnost
Za mě jsou největší propagátoři lidé ( v důchodovém věku ) na elektrokolech .
Jak řekl jeden Pan na přednášce .
Proti odpůrcum elektrifikace neni potřeba bojovat oni postupně vymřou .

přesně, tvrdit, že fosil auta (i hybridy) najednou vydrží 15 let, je ještě k tomu hloupý fanatismus :-)

A fosil auta nevydrží 15 let ? Jak to že tedy "Průměrné stáří osobního auta v ČR poprvé překročilo 15 let" ?

https://www.garaz.cz/clanek/prumerne-stari-osobnich-aut-21003915

Co tedy za auta tvoří ten průměr v ČR ? Šlapací auta ?

Mimochodem průměrné stáří motorek je v ČR neuvěřitelných více než 33 a půl roku!

já mám 16 let starý, spolehlivý auto oproti ostatním (novým šmejdům), ale už několikrát zdechlo, už by dávno nejezdilo, kdyby se nevyměnily zásadní části :)

hochu, tak více používej to na krku, jestli tam něco je :)

A co mate za auto?

Ferrari::: https://www.zbozi.cz/vyrobek/buddy-toys-ferrari-go-kart-2001/#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm

Řekl troll :-)


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.