Automobilka Toyota oznámila, že ke konci letošního června přesáhly úhrnné prodeje ikonického modelu Prius s hybridním pohonem hranici 3 milionů vozů. Model Prius představila v roce 1997, kdy se jednalo celosvětově o vůbec první velkosériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem.
foto: Toyota
Druhá generace hybridu Toyota Prius následovala v roce 2003 a třetí generace pak v roce 2009. Mezi první a třetí generací tohoto modelu se TMC podařilo zásadním způsobem snížit náklady na hybridní soustavu, a to o plné dvě třetiny, při současném poklesu emisí CO2 ze 114 g/km na 89 g/km (v evropském kombinovaném jízdním cyklu).
TMC (Toyota Motor Corporation) dále u Toyoty Prius třetí generace podala 1 261 patentových přihlášek, čímž dosáhla pokroku, který si označení „Prius“ rozhodně zaslouží (odvozeno z latinského výrazu pro „jít vpřed, předcházet“).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota prodala už přes 5 milionů hybridů
Toyota má rekord: v 1. čtvrtletí v Evropě prodala 38 673 hybridů
TMC již od doby vývoje modelu Prius první generace vnímá technologii hybridního pohonu jako základní směr vývoje nejrůznějších typů ekologických vozidel a klade důraz na vývoj a výrobu základních komponent, jako jsou elektromotory, invertory, akumulátory nebo elektronické řídicí jednotky (ECU), což vede i k nárůstu investic v Japonsku.
TMC bude pokračovat ve svých výzkumných a vývojových aktivitách i investicích do zařízení v Japonsku v rámci vývoje hybridních i dalších nejmodernějších technologií, s cílem dosáhnout udržitelného růstu díky nasazení těchto původem japonských technologií po celém světě.
Ve fiskálním roce (končícím v březnu 2014) TMC plánuje investovat 890 mld. jenů (konsolidovaný údaj, 790 mld. jenů nekonsolidovaný) do vývoje ekologických technologií i do posílení nové platformy a vývoje nejdůležitějších komponent.
Během stejného období TMC rovněž plánuje navýšit investiční výdaje na 910 mld. jenů (konsolidovaný údaj, meziroční nárůst o 7 procent), z toho 440 mld. jen v Japonsku (meziroční nárůst o 9 procent).
Součástí investic do výzkumné a vývojové infrastruktury je i nové V&V zařízení (na ploše 651 hektarů) a nová Technická budova vývoje a výroby hnacích jednotek (dvanáctipodlažní budova o celkové podlahové ploše 100 000 m²) ve městě Toyota City v prefektuře Aiči, která poslouží jako základna vývoje hnacích ústrojí příští generace, a dále Laboratoř aerodynamiky (s možností simulovat vítr o rychlosti 250 km/h) ležící v technickém centru Honsha.
Budoucí investiční výdaje konsolidovaných poboček zahrnují investici společnosti Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) do rozšíření výroby akumulátorů v závodu Omori ve městě Kosai City (prefektura Shizuoka).
Model | Úhrnné prodeje (tis.)1 | Stav výroby |
---|---|---|
Prius I | 123 | konec srpen 2003 |
Prius II | 1192 | konec prosinec 2011 |
Prius III | 1688 | běží |
Prius celkem | 3002 | |
Prius +/Alpha/v | 322 | běží |
Prius plug-in | 35 | běží |
Prius c | 75 | běží |
Prius celkem | 3436 |
1 Součet celosvětových úhrnných prodejů do konce května 2013 a červnových prodejů ve Spojených státech
Každopádně dobrý
Každopádně dobrý výsledek, jen si myslím, že by se měla Toyota zaměřit na více elektrického pohonu, a méně toho spalovacího. Tj. větší baterii a větší elektromotor, než spalovák. Čekal jsem že u nové generace bude poměr hybridu spíš k elektromotoru, než je to ve skutečnosti.
Š
Elektromobilům zatím
Elektromobilům zatím Toyota moc nevěří. Spíše se soustředí na hybridy a plug-in hybridy a vylepšování účinnosti spalovacích motorů, plus co nejlepší zkombinování s elektromotorem.
Škoda jen, že takových
Škoda jen, že takových krásných výsledků nedosahuje také Honda. Přítom Honda Insight je podle mě velký konkurent Priusu. Ale není tomu tak. Toyota to asi umí prodat lépe než Honda.
Škoda to bezesporu je, jen
Škoda to bezesporu je, jen víc hybridů! 🙂 Nepochybujeme, že Honda kutí velmi zajímavé věci – uvidíme jak budou vypadat následující roky.
To je prave vyhoda prvniho
To je prave vyhoda prvniho na trhu. Vybuduje si tak jmeno a to pak prodava vice nez co jineho. Tim se Priusu samozrejme nechcu nijak dotknout… Proste kdyz se nekoho zeptate jake hybridy zna, tak vam odpovi jako prvni Prius a pak az cokoli jineho.
Honda u Insightu nenabídla
Honda u Insightu nenabídla možný pojezd čistě na elektřinu. Asi to nebude ten hlavní argument nižších prodejů, ale byť Prius nabízí sotva 1-2km pojezd na elektriku, je to bžunda. V ulici nám stojí Prius 2. generace a Insight skoro vedle sebe, vždy je skouknu, když tlačím kočárek…jsou jako vejce vejci!
Kdyby jste vedle sebe
Kdyby jste vedle sebe postavil dva stejne Priusy a jednomu zmenil znacku na Insight a nahodneho kolemjdouciho se zeptal s cim by radeji odjel, tak vetsina by vam proste rekla ze s tim Priusem… o tom proste nepochybuju 🙂 Obzvlast v americe 🙂
Stejne tak kdybych si mel koupit nejaky hybrid a vybiral bych mezi Toyotou a cimkoli jinym tak bych nejspis vzal Toyotu…
Nejde o to jestli ten Insight nabizi to ci ono, ale pokud jsou si opravdu velice podobne svymi parametry, tak volim podle vzhledu a znacky.