Prius Plug-in Hybrid, první hybridní auto typu plug-in (PHEV) značky Toyota, jehož uvedení na trh je již naplánováno, se představí v sériové podobě ve světové premiéře na frankfurtském autosalonu 2011. Prius Plug-in Hybrid je pro Toyotu dalším milníkem v již čtyřicetileté historii hledání řešení v oblasti trvale udržitelné mobility.
foto: Toyota
Tento vrcholně ekologický model reprezentuje nejnovější výsledky vývoje modulární platformy Hybrid Synergy Drive (HSD) – spolehlivé, prověřené a všeobecně oblíbené plně hybridní technologie, která se může opřít o cca 200 mld. kilometrů praktických zkušeností v provozu.
Nový Prius Plug-in Hybrid používá nově vyvinuté a prostorově méně náročné lithium-iontové akumulátory, splňující přísné standardy Toyoty v otázkách spolehlivosti.
Díky delší dojezdové vzdálenosti v režimu čistě na elektřinu bylo dosaženo pozoruhodné průměrné spotřeby jen 2,2 l/100 km a rovněž nižších emisí CO2, které činí nevídaných 49 g/km. Toto je ale prozatím pouze cílový údaj na základě evropského homologačního cyklu – homologace momentálně probíhá
Auto podle Toyoty definuje nová srovnávací měřítka v oblasti ekologicky šetrné mobility. Zákazníkům dojíždějícím každý den za prací do města nabízí to nejlepší z obou světů.
Řeší konkrétní potřeby zákazníků žijících ve městech, kteří se mohou spolehnout na výrazně delší jízdní dosah v režimu elektromobilu při popojíždění po městě.
Hospodárný zážehový motor tvořící součást hybridního pohonu zajišťuje skutečně dlouhý jízdní dosah, nicméně při zachování velmi nízké spotřeby paliva standardního provedení hybridu Prius. Díky cenové dostupnosti osvědčené technologie HSD je možné tuto koncepci zpřístupnit širokému spektru zájemců.
Toyota bude technologii plně hybridního pohonu nasazovat do dalších tržních segmentů, kam spadají např. modely Auris a Yaris. Prius jako takový však zůstává ikonou nových technologií a nejnovějšího vývoje systému pohonu HSD, přičemž Prius Plug-in Hybrid představuje v tomto směru vlajkovou loď značky Toyota.
Prototyp auta jsme měli již možnost otestovat. Zjistili jsme, že auto skutečně dokáže srazit spotřebu až ke 3 l/100 km, zejména pokud se často dobíjí.
nejsu zadnej pravnik, ale
nejsu zadnej pravnik, ale udavane parametry jsou irelevantni: Díky delší dojezdové vzdálenosti v režimu čistě na elektřinu bylo dosaženo pozoruhodné průměrné spotřeby jen 2,2 l/100 km a rovněž nižších emisí CO2, které činí nevídaných 49 g/km.
kdyby jel na elektrinu odkud se nevybije a pak jel deset metru na benzin mel uzasnou super vymakanou nejhustejsi spotrebu 0,0001l/100km mohli rovnou napsat