Toyota představuje hybridní taxi na LPG

Toyota uvádí nový vůz „JPN Taxi“. Nový model se v těchto dnech začal nabízet u prodejců vozů Toyota a Toyopet po celém Japonsku.

Toyota JPN Taxi byl navržen jako taxík nové generace. Plánované měsíční prodeje na japonském trhu jsou 1 000 vozů. Auto se bude vyrábět v závodě Higaši-Fuji.
foto: Toyota

Model JPN Taxi zhmotňuje zásady japonské pohostinnosti. Konstrukce vozu zaručuje snadnou použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu zákazníků, včetně dětí, seniorů, vozíčkářů nebo zahraničních návštěvníků Japonska.

Toyota chce prostřednictvím vozů JPN Taxi změnit celkový ráz Japonska, pomoci vybudovat bezbariérová města a přeměnit Japonsko v zemi otevřenou vůči turistům.

Nový model se pyšní uživatelsky přívětivou univerzální konstrukcí, která nabízí použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu lidí. Napomáhají k tomu četné a průběžně uváděné inovace a vylepšení, od madel dveří až po celkovou konstrukci vozidla.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

Toyota chce mít v Japonsku podobně ikonické vozy taxi, jako jezdí např. v Londýně. Jen to budou LPG hybridy.
foto: Toyota

Součástí konstrukce je i nízká plochá podlaha usnadňující nastupování zákazníků do taxi a vystupování z něj, široké a elektricky posuvné zadní dveře (pouze na levé straně) nebo prostor pro převoz vozíčkářů.

Vozidlo taxi je kromě toho navrženo tak, aby hladce zapadlo do městského prostředí, ale současně bylo okamžitě a snadno rozpoznatelné coby vůz taxislužby.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

K tomu částečně napomáhá stylistické ztvárnění vozidla, které jde napříč trendy a slouží jako nadčasový klasický model, stejně tak jako temně indigový odstín karoserie (koiai), tradiční barva, která je dlouhodobým symbolem Japonska.

Model řidičům nabízí optimální výhled, zčásti díky pokrokovému umístění a tvaru sloupků nebo upevnění zrcátek na blatnících.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

Konstrukční prioritou modelu JPN Taxi bylo i zvýšení funkčnosti umístěním přístrojů palubní desky a dalších zařízení ve voze tak, aby byly snadno dostupné, což se týká i upevnění navigace a taxametru na místo s dobrým výhledem ze strany pasažérů.

K posunu na novou úroveň došlo i v otázce ekologických a výkonových parametrů. Díky nasazení nově vyvinutého hybridního pohonu na zkapalněný ropný plyn () se nový model chlubí spotřebou 5,15 l/100 km a výrazně nižšími emisemi CO2.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

Vylepšena byla bezpečnostní výbava, včetně doplnění paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense C a šesti airbagů SRS již ve standardu. Vozidla taxi od Toyoty tradičně absolvují vyšší počty kilometrů než průměrné automobily a rovněž se používají za těch nejnáročnějších podmínek.

Toyota v Japonsku dodává vozy taxislužby již od roku 1936, kdy představila svůj Toyota Model AA. V roce 1953 uvedla Toyota model Toyopet Super RH a další vozidla, která během let napomohla přepravit ohromné masy zákazníků.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

Toyota model JPN Taxi představí v rámci 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017 a rovněž plánuje využít své taxi v roce 2020, kdy bude vítat návštěvníky z celého světa na Olympijských a Paralympijských hrách v Tokiu.

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota

auto Toyota JPN Taxi hybrid lpg

foto: Toyota
tisková zpráva

12 Comments on “Toyota představuje hybridní taxi na LPG”

  1. To je tak škaredé, až je to krásné :-). Jen na řezu je
    To je tak škaredé, až je to krásné :-). Jen na řezu je opět krásně vidět, kolik zbytečného místa zabere spalovací pohon doplněný o plynovou alternativu. Ve srovnání s deskou baterek v podlaze mezi koly, motorem s měničem na nápravě a předním kufrem pro zavazadla – když už to ten kačer Donald zobák musí mít – prostě nebe a dudy. Ale vysvětlujte to Toyotě. Je to marný, je to marný, je to marný. Do budoucna do toho místo CNG frknou vodík.

  2. Zajímalo by mě jestli to má i benzinovou nádrž, nebo to
    Zajímalo by mě jestli to má i benzinovou nádrž, nebo to jezdí na LPG pořád, tedy i startuje. Tipuji že benzín. Stejně tak by bylo zajímavé vědět, jak se LPG chová v kombinaci s hybridem (Prius, Auris atd..) Máte někdo zkušenost?

    1. Přestavby Prusů existují. Lepší jednotky umí teplý
      Přestavby Prusů existují. Lepší jednotky umí teplý start, což je u Hybridu důležité. U přestavby se musí vždycky občas na benzín jet, aby se srovnaly mapy v benzínové jednotce. U auta vyvinutého na LPG to bude úplně jinak. Může to mít vstřik kapalné fáze. Bližší info jsem nikde nenašel.

  3. Zrcátka na blatníku se dělala v 70tých letech. Od té doby
    Zrcátka na blatníku se dělala v 70tých letech. Od té doby jsem to nikde neviděl. By mě zajímaly výhody a nevýhody. Určitě ve stejně velkých zrcátkách je vidět míň, páč jsou dál od očí, naopak jsou v zorném poli a řidič nemusí otáčet hlavu.

Napsat komentář