Již brzy se na závodní dráze objeví unikátní sportovní Toyota Corolla Hatchback. Místo benzínu bude spalovat vodík.
Toyota již šest let vyrábí model Toyota Mirai, který pohání vodíkové palivové články. Vůz je vybaven elektromotorem, který získává elektřinu z chemické reakce kyslíku a vodíku. Nový závodní speciál vodík spaluje, podobně jako benzín. Narozdíl od tichého Mirai tak vodíkové Corolle nechybí vibrace nebo řvoucí zvuk výbuchů směsi ve válcích. Ten přitom neprodukuje žádné CO2.
NEPŘEHLÉDNĚTE První vodíkové auto Toyota Mirai přijíždí na český trh, cena začíná na 1,7 mil. Kč
Projev vodíkového motoru je podobný zvuku benzínového agregátu. „Není to tak odlišné od běžných vozidel na benzínový pohon, jak jsem čekal. Kdyby mi to neřekli, myslel bych si, že to je normální motor,“ uvedl závodník Hiroaki Ishiura, který řídil testovací vozidlo.
O nasazení vodíkového spalovacího agregátu v závodech rozhodlo vedení Toyoty až na konci minulého roku. GAZOO Racing připravila vodíkovou verzi tříválce o objemu 1618 cm3, což je objem jednotky G16E-GTS z Toyoty GR Yaris.
Závodní vůz s vodíkovým motorem bude při soutěžích tankovat vodík vyráběný výzkumným centrem Fukushima Hydrogen Energy Research Field. O sériové výrobě Toyota zatím nerozhodla.
Elon Musk on Hydrogen Fuel Cells Má v tom
Elon Musk on Hydrogen Fuel Cells Má v tom jasno
https://www.youtube.com/watch?v=yFPnT-DCBVs
Spalování vodíku PLNOU PAROU VZAD
Spalování vodíku PLNOU PAROU VZAD ?
https://www.auto.cz/muze-bezny-benzinovy-motor-bezet-na-vodik-zkusit-to-muzete-126822
Tak to bude bomba. Při účinnosti spalovacího motoru, tam
Tak to bude bomba. Při účinnosti spalovacího motoru, tam toho H2 budou muset „narvat“ opravdu hodně.
To vypadá dobře.
Jaký to má výkon a jeho průběh?
To vypadá dobře.
Jaký to má výkon a jeho průběh?
tak proc ne ze, maj od Japonska kazdy rok na vyvoj vodikovych
tak proc ne ze, maj od Japonska kazdy rok na vyvoj vodikovych pohonu vsimne cca 6 miliard jenu (cca 55 milionu dolaru), tak proc by nestaveli vodikove spalovaky na okruh 😀 mit takove vsimne od vlady tak si k tomu postavim i okruh s komplet vodikovou infrastrukturou a zalozim vlastni sampionat pro vodikove spalovaky
Souhlas, proč ne, jsou to koneckonců jejich peníze, a
Souhlas, proč ne, jsou to koneckonců jejich peníze, a možná se v dalších desetiletích povede nějaký zásadní „technický průlom“, ale na masové nasazení je současné řešení u osobních aut hlavně ekonomicky nereálné.
za ty desetileti budou BEVka jiz tak promorena v populaci, ze
za ty desetileti budou BEVka jiz tak promorena v populaci, ze se asi malokdo bude chtit vracet k necemu jako spalovaci motor na nejaky bouchajici palilo
Já tím měl hlavně na mysli jednodušší a bezpečnější
Já tím měl hlavně na mysli jednodušší a bezpečnější uložení vodíku, a také možná pohon lodí, vlaků nebo letadel, o té současné podobě u aut jsem psal, že je „mimo“
Dobře Toyota. Realistický přístup. Podporuji tě.
Dobře Toyota. Realistický přístup. Podporuji tě.
Větší nesmysl než použití vodíku v pístovém motoru
Větší nesmysl než použití vodíku v pístovém motoru neexistuje.
Ale ano. Zdejsi duchaplne diskuze, napriklad.
Ale ano. Zdejsi duchaplne diskuze, napriklad.
Toyota zase testuje slepou ulici?
Toyota zase testuje slepou ulici?
CO2 tam sice nebude zato NOx tam musí být požehnaně. Leda,
CO2 tam sice nebude zato NOx tam musí být požehnaně. Leda, že by měli nějaký super katalyzátor.
Nebo nadrz s cistym kyslikem treba
Nebo nadrz s cistym kyslikem treba
Videl jste nekdy reakci H2 a O2? Takovou reakci urcite
Videl jste nekdy reakci H2 a O2? Takovou reakci urcite nemuzete vyuzit k pohonu pistoveho motoru. U benzinu se pouzivaji regulatory horeni, ktere upravuji oktanove cislo. Horeni smesi H2/O2 by melo oktanove cislo nekde minus 10.000. Takove oktanove cislo samozrejme neexistuje, jen obrazne.
A motor s h2/o2 by vydrzel tak asi 30 vterin, protoze sila plamene je vetsi nez autogen na rezani ocelovych bloku.
Reakce H2 a O2 probíhá i v tomto motoru. Jen toho kyslíku
Reakce H2 a O2 probíhá i v tomto motoru. Jen toho kyslíku tam je cca 21%. NOx je řešitelný standardím způsobem addblue.
shoří tam i mazivo z válců
shoří tam i mazivo z válců
Pokud vám motor spaluje olej, dělejte s tím něco.
Pokud vám motor spaluje olej, dělejte s tím něco. Mikroskopická vrstva zůstane vždy, ale většina se pohybem pístu setře mimo prostor, kde probíhá spalování. Základní princip je shodný.
Při teplotě hoření vodíku shoří všechno co na
Při teplotě hoření vodíku shoří všechno co na stěnách zůstane.
A v případě nafty nebo benzínu ne?
A v případě nafty nebo benzínu ne?
asi moc dobre vedej proc je to jen v zavodnim aute, ostatne
asi moc dobre vedej proc je to jen v zavodnim aute, ostatne vime jakou zivotnost meli 8 valce BMW upravene na spalovani vodiku, pocitam ze Toyota to ma podobne, a tim ze u zavodaku to nevadi tak mala zivotnost, tak si to proste zkousej
nejak to PR okolo vodiku udrzovat musej
.
.
Ja psal o reakci H2 a O2 a vy pisete o mnohem pomalejsi reakci
Ja psal o reakci H2 a O2 a vy pisete o mnohem pomalejsi reakci H2, O2, N2, CO2, H2O a dalsich slozkach.