Toyota představila závoďák, který místo benzínu spaluje vodík

redakce - 04 Květen 2021

Již brzy se na závodní dráze objeví unikátní sportovní Toyota Corolla Hatchback. Místo benzínu bude spalovat vodík.Távodní oddělení Toyoty GAZOO Racing Company chce speciálně upravený model Toyota Corolla nasadit na 24hodinový vytrvalostní závod série SuperTaikyu - Fuji SUPER TEC 24 Hour Race, který se uskuteční na konci května.<br />

Távodní oddělení Toyoty GAZOO Racing Company chce speciálně upravený model Toyota Corolla nasadit na 24hodinový vytrvalostní závod série SuperTaikyu - Fuji SUPER TEC 24 Hour Race, který se uskuteční na konci května.
foto: Toyota

Toyota již šest let vyrábí model Toyota Mirai, který pohání vodíkové palivové články. Vůz je vybaven elektromotorem, který získává elektřinu z chemické reakce kyslíku a vodíku. Nový závodní speciál vodík spaluje, podobně jako benzín. Narozdíl od tichého Mirai tak vodíkové Corolle nechybí vibrace nebo řvoucí zvuk výbuchů směsi ve válcích. Ten přitom neprodukuje žádné CO2.

Projev vodíkového motoru je podobný zvuku benzínového agregátu. „Není to tak odlišné od běžných vozidel na benzínový pohon, jak jsem čekal. Kdyby mi to neřekli, myslel bych si, že to je normální motor," uvedl závodník Hiroaki Ishiura, který řídil testovací vozidlo.

O nasazení vodíkového spalovacího agregátu v závodech rozhodlo vedení Toyoty až na konci minulého roku. GAZOO Racing připravila vodíkovou verzi tříválce o objemu 1618 cm3, což je objem jednotky G16E-GTS z Toyoty GR Yaris.

Závodní vůz s vodíkovým motorem bude při soutěžích tankovat vodík vyráběný výzkumným centrem Fukushima Hydrogen Energy Research Field. O sériové výrobě Toyota zatím nerozhodla.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Elon Musk on Hydrogen Fuel Cells Má v tom jasno
https://www.youtube.com/watch?v=yFPnT-DCBVs

Obrázek uživatele honza.t

Tak to bude bomba. Při účinnosti spalovacího motoru, tam toho H2 budou muset "narvat" opravdu hodně.

---

hariprasad

Obrázek uživatele runner42

To vypadá dobře.
Jaký to má výkon a jeho průběh?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

tak proc ne ze, maj od Japonska kazdy rok na vyvoj vodikovych pohonu vsimne cca 6 miliard jenu (cca 55 milionu dolaru), tak proc by nestaveli vodikove spalovaky na okruh :D mit takove vsimne od vlady tak si k tomu postavim i okruh s komplet vodikovou infrastrukturou a zalozim vlastni sampionat pro vodikove spalovaky

Souhlas, proč ne, jsou to koneckonců jejich peníze, a možná se v dalších desetiletích povede nějaký zásadní "technický průlom", ale na masové nasazení je současné řešení u osobních aut hlavně ekonomicky nereálné.

za ty desetileti budou BEVka jiz tak promorena v populaci, ze se asi malokdo bude chtit vracet k necemu jako spalovaci motor na nejaky bouchajici palilo

Já tím měl hlavně na mysli jednodušší a bezpečnější uložení vodíku, a také možná pohon lodí, vlaků nebo letadel, o té současné podobě u aut jsem psal, že je "mimo"

Dobře Toyota. Realistický přístup. Podporuji tě.

Obrázek uživatele ozana

Větší nesmysl než použití vodíku v pístovém motoru neexistuje.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Ale ano. Zdejsi duchaplne diskuze, napriklad.

Obrázek uživatele ozana

Toyota zase testuje slepou ulici?

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

CO2 tam sice nebude zato NOx tam musí být požehnaně. Leda, že by měli nějaký super katalyzátor.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Nebo nadrz s cistym kyslikem treba

Videl jste nekdy reakci H2 a O2? Takovou reakci urcite nemuzete vyuzit k pohonu pistoveho motoru. U benzinu se pouzivaji regulatory horeni, ktere upravuji oktanove cislo. Horeni smesi H2/O2 by melo oktanove cislo nekde minus 10.000. Takove oktanove cislo samozrejme neexistuje, jen obrazne.
A motor s h2/o2 by vydrzel tak asi 30 vterin, protoze sila plamene je vetsi nez autogen na rezani ocelovych bloku.

Reakce H2 a O2 probíhá i v tomto motoru. Jen toho kyslíku tam je cca 21%. NOx je řešitelný standardím způsobem addblue.

Ja psal o reakci H2 a O2 a vy pisete o mnohem pomalejsi reakci H2, O2, N2, CO2, H2O a dalsich slozkach.

Obrázek uživatele ozana

shoří tam i mazivo z válců

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Pokud vám motor spaluje olej, dělejte s tím něco. Mikroskopická vrstva zůstane vždy, ale většina se pohybem pístu setře mimo prostor, kde probíhá spalování. Základní princip je shodný.

.

Obrázek uživatele ozana

Při teplotě hoření vodíku shoří všechno co na stěnách zůstane.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

A v případě nafty nebo benzínu ne?

asi moc dobre vedej proc je to jen v zavodnim aute, ostatne vime jakou zivotnost meli 8 valce BMW upravene na spalovani vodiku, pocitam ze Toyota to ma podobne, a tim ze u zavodaku to nevadi tak mala zivotnost, tak si to proste zkousej

nejak to PR okolo vodiku udrzovat musej


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol