Japonská Toyota se místo do elektromobilů rozhodla investovat do aut na vodík. Podobně jako i hybridů (Toyota Prius) uvedla na trh i první vodíkové auto jménem Mirai.
foto: Toyota
Nedávno prvních pět aut na vodík Toyota Mirai dorazilo do Evropy. Výroba se zatím počítá na desítky, max. stovky kusů. Na čekací listině, kterou Toyota otevřela v červenci, je však už údajně 1900 zájemců z celého světa.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota potvrdila Mirai, auto na vodík, pro rok 2015
Poptávka po vodíkovém autě Toyota Mirai je vyšší, než se čekalo
Autosalon Ženeva 2015: evropská premiéra vodíkového auta Toyota Mirai
To je víc, než kolik si Toyota naplánovala vyrobit modelů Mirai za celý první rok – podle dosavadních informací je to asi 700 kusů. Výrobu bude ale postupně navyšovat a příští rok chce vyrobit 2000 kusů a v roce 2017 pak 3000 vodíkových aut Mirai.
Toyota dává na čekací listině přednost těm, kdo bydlí nedaleko vodíkové čerpací stanice. Kterých zatím v Evropě ani USA zas tolik není, počítají se pouze na nižší desítky na obou kontinentech dohromady.
Cena vodíkového auta Toyota Mirai je v USA $57 500, v přepočtu tedy asi 1,5 milionu korun. V Evropě je to asi 66 000 euro, tedy asi 1,8 milionu korun. Evropa dostala auta dřív než Spojené státy. Do tamních dealerství Toyota v Kalifornii dorazí první vodíková auta Mirai koncem tohoto měsíce.
Ačkoliv oficiální název
Ačkoliv oficiální název technologie je Fuel Cells (Fuel=palivo), Elon Musk jej označuje jako Fool Cells (Fool=blázínek). A ví proč. Je to pěkná hračka, ale žádná infrastruktura, drahý provoz, nic moc posun.
Chce to lepší baterie pro všechny samohýbly, samohýbl-sharing a hromadnou dopravu zdarma (ideálně taky ekologickou). Pak budeme jako lidstvo na chvilku zase v pohodě.
a dodejme ze aby Toyota
a dodejme ze aby Toyota Mirai ujela tech „asi 500 km“ , tak musi tankovat u takove vodikove cerpaci stanice, kde ji bude dopran odpovidajici plnici tlak, coz v EU vseho vsudy umeji jen na 2 mistech, realne Toyota Miraj po EU vpodstet neujede ani cca 240km, tedy stezi se bude plahocit od jedne pumpe k druhe, vpodstate majitele Toyoty Mirai v EU cekaj vetsi problemy nez majitele elektromobilu s dojezdem okolo 100km, a v dohlednych letech se to nijak nezmeni
Sberatelsky kousek jak z
Sberatelsky kousek jak z pohadky. Zajemce s autem nemusi vubec jezdit, ale uskladni ho do sve sbirky. At se vodik prosadi nebo ne, pekne na tom vydela. Naveky to bude prvni (mozna jedine) vodikove auto na svete. Je to sice dlouhodoba investice, ale proc ne kdyz to je pro nekoho hobby a navic ty prachy jsou peanuts.
Mirai neni prvni, v USA bylo
Mirai neni prvni, v USA bylo k dostani uz nekolik vodikovych aut.
Nechápu, proč proboha
Nechápu, proč proboha chtějí jezdit na vodík. Proč k tomu nepoužívají metanolové články? Efektivita stejná, ale odpadají problémy s výrobou, skladováním a stlačováním vodíku. A i když je metanol jedovatý, tak to snad není takový problém? Benzín se taky nedoporučuje pít a mnoho otrav benzínem tu nemáme.
Je smesne jak malo jich
Je smesne jak malo jich chcou vyrobit… Jen tolik aby pokryli zakonne limity na „bezemisni“ auta.
Pokud nebude k dispozici
Pokud nebude k dispozici levná domácí plnička, připojitelná na studnu/kohoutek a FVE, tak bych řekl, že je vodík pro osobní dopravu slepá kolej. Pro náklaďáky to ovšem budoucnost bych řekl má.
a co by sis tou soukromou
a co by sis tou soukromou plnickou chtel delat? pohanet ji slapanim na rotopedu? pac jinak by te to na energiich stalo asi tak 5x tolik, jako bys jezdil s 30 let starym 6 litrovim 8 valcem v americkem pekaci co vazi 2-3 tuny
jo a jeste nam napis co bys delal s tou destilkou ktera by ti zbejvala, na kazdych 100 ujetych km by ti ta plnicka doma vyrobyla cca 30 litru destilovane vody, tak ji pak prosim hlavne nevylejvej do kanalu jo
Se vším souhlasím, ale
Se vším souhlasím, ale nechápu, proč by plnička měla vyrábět destilovanou vodu. Beztak by vyráběla vodík elektrolýzou a do vzduchu vypouštěla plynný O2.
malo se otom pise pac je to
malo se otom pise pac je to „nezadouci“ a podradne, ale elektrolizou vznika voda celkem podobna destilovane (zustavaj navic jen ty mineraly oproti destilce), u firem kde se vodik takto vyrabi je destilka druhotnym produktem ktery jen prozenou dalsim pristojem na destilaci a pak prodavaj jako destilku, vylejvat jen tak dal do kanalu se ale nesmi, stejne jako se moc nedeporucuje ji konzumovat
Sorry, ale to co tu píšete
Sorry, ale to co tu píšete jsou bludy. Standardní elektrolýza prováděná z roztoku vody s kyselinou sírovou rozhodně nemá jako odpad destilovanou vodu. Jak by mohla? To by tam musela probíhat destilace, ne elektrolýza. A destilovanou vodu samozřejmě můžete lít do kanálu po hektolitrech po styku s jinou odpadní vodou je z ní úplně normální voda. A konzumovat ji můžete také bez obav, pokud to bude jednorázové a ne dlouhodobé. Případně stačí přidat trochu soli (stačí špetka kvůli osmotickému tlaku) a můžete konzumovat i dlouhodobě.
muzute mi objasnit jak
muzute mi objasnit jak vznika ta destilka elektrolyzou? ja myslel ze vznika az pri pohonu auta (neboli revezni elektrolyzou / spalenim) v palivovem clanku.
Saman (bez ověření) je i
Saman (bez ověření) je i Saman s ověřením?? A proč se destilka vylejvat jen tak dal do kanalu nesmi??