Toyota má program recyklace baterií z hybridů pro Evropu

Společnost Toyota oznámila uzavření tříleté rámcové dohody (2011- 2014) s francouzskou společností SNAM o celoevropském zpětném odběru a trvale udržitelné recyklaci vysokonapěťových průmyslových akumulátorů typu NiMH.

Výzkumem nových technologií v oblasti baterií se intenzivně zabývá např. i společnost BASF
foto: BASF

Od roku 2000 se v Evropě prodalo přibližně 370 000 vozů Toyota a Lexus s plně hybridním pohonem, přičemž všechny tyto vozy používají akumulátory typu NiMH k pohonu elektromotorů.

Základem environmentálních snah automobilky Toyota je ochrana přírodních zdrojů, a tak se z trvale udržitelné recyklace vysokonapěťových akumulátorů stala záležitost s klíčovou prioritou.

Cílem těchto aktivit je omezit spotřebu energií i produkované emise skleníkových plynů, stejně tak jako snížit objem nebezpečných látek určených k likvidaci. SNAM v rámci uzavřené dohody zajistí, aby se optimální recyklací akumulátorů NiMH získal co největší objem druhotných surovin použitelných k další výrobě.

Dohoda mezi TME a SNAM dále zajišťuje zpětný odběr akumulátorů NiMH ze všech evropských provozů automobilky Toyota, kam patří: evropská centrála Toyoty v Belgii, všech devět výrobních závodů v sedmi zemích, 30 marketingových a prodejních zastoupení, více než 3 000 prodejců značek Toyota a Lexus, a dále všechny autorizované společnosti zabývající se likvidací autovraků.

Aktivity automobilky Toyota v kontextu „Plánu efektivního využívání zdrojů v Evropě“ Evropské komise (Roadmap to a Resource Efficient Europe) a iniciativy v oblasti nerostných surovin EU (Raw Material Initiative) splňují ty nejvyšší standardy v oblasti ochrany životního prostředí i bezpečnosti, stejně tak jako společenských očekávání. Toyota je navíc jedním z prvních subjektů, který se této iniciativy ujal. Rámcová dohoda se společností SNAM splňuje veškeré požadavky definované směrnicí EU o likvidaci použitých baterií.

Na národní úrovni pak SNAM bude poskytovat veškerou potřebnou dokumentaci marketingovým a prodejním zastoupením automobilky (např. výkazy o účinnosti recyklace), aby bylo zajištěno přesné a včasné hlášení výsledků národním úřadům v souladu se směrnicí o likvidaci použitých baterií.

Zpětný odběr a zpracování průmyslových akumulátorů v Evropě řeší směrnice 2006/66/EC o likvidaci použitých baterií, která je v účinnosti od 26. září 2006 s tím, že členské země EU měly povinnost do dvou let začlenit její obsah do národních právních předpisů.

Směrnice sice neurčuje žádné konkrétní cíle pro odběr průmyslových akumulátorů, nicméně do září 2011 musí účinnost recyklace dosahovat minimálně 50 % původní hmotnosti.

tisková zpráva

Napsat komentář