Toyota loni v Evropě využívala elektřinu jen z obnovitelných zdrojů

redakce - 17 Leden 2020

Toyota Motor Europe (TME) v roce 2019 ve všech svých evropských provozech a zařízeních využívala elektřinu vyráběnou ze 100 procent z obnovitelných zdrojů. auto toyota výroba elektřina oze

Celková spotřeba všech těchto provozů dosáhla okolo 500 GWh. V průměru za všech 28 zemí EU, jenž činí 2,3 MWh energie na jedno vyrobené vozidlo, spotřebovala Toyota na jedno vozidlo o 48 % méně energie.
foto: Toyota

Evropské provozy automobilky Toyota zahrnují devět výrobních závodů, 14 centrálních skladů náhradních dílů, 7 logistických center pro vozidla, 29 národních marketingových a obchodních společností (NMSC), ředitelství TME a příslušné filiálky, nebo technické centrum Toyota.

„Přechod ke spotřebě elektřiny výhradně z obnovitelných zdrojů v rámci všech našich evropských provozů je významným krokem na cestě ke splnění našeho plánu Environmental Challenge 2050. Díky prodejním úspěchům našich vozidel s hybridním pohonem jsme na dobré cestě splnit naše evropské emisní limity CO2 pro nová vozidla. Co se týče životního prostředí, náš přístup je komplexní a snaží se jít nad rámec samotných emisí vozidel,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

Omezení uhlíkové stopy ze spotřebované elektřiny na nulu jde ruku v ruce se snahami Toyoty snižovat celkovou spotřebu elektřiny napříč všemi provozy. Například ve výrobních závodech se od roku 2013 podařilo snížit spotřebu energie na jedno vyrobené vozidlo o 18 %.

Toyota se zabývá ekologií už od 60. let minulého století

Ekologická udržitelnost byla pro Toyotu vždy velmi důležitá. Otázky ochrany životního prostředí řeší nejvyšší management Toyoty již od roku 1963, kdy byl zřízen Výbor pro ochranu životního prostředí.

Od roku 1973 pak společnost propaguje ekologickou tematiku mezi vlastními zaměstnanci prostřednictvím tzv. ‚Měsíce za životní prostředí‘. V roce 1992 firma zavedla pětileté akční plány s cílem snižovat své ekologické dopady a chránit cenné zdroje naší planety; nejen snižováním dopadů automobilů na životní prostředí, ale i zaměřením se na veškeré související činnosti.

V roce 2015 byl vyhlášen strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050. Zahrnuje 6 výzev a představuje nový základ dlouhodobé strategie Toyoty, pokrývající nejdůležitější dopady uvedené společnosti na životní prostředí.

Splnění úkolu spotřebovávat 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů přispívá k dosažení firemního cíle v rámci Výzvy č. 2 Nulové emise CO2 napříč celým životním cyklem a Výzvy č. 3 Nulové emise CO2 výrobních závodů, jejichž smyslem je eliminovat emise CO2 v rámci celého životního cyklu vozidla, včetně podpůrných činností a výrobních závodů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan Veselý

A nejhorší na tom je, že stejně pořád produkují ve velkém výrobek pálící fosilní paliva.

Tyhle PR řeči už me nebaví. Když v EU koupíte elektřinu jen z obnovitelných zdrojů, klimatu nijak nepomůžete. EU legislativa říká, že elektřina z obnovitelných zdrojů se musí prodat jako první, až potom se prodává z ostatních zdrojů, tím je zaručen výkup. Pokud tedy tuto elektřinu nekoupí Toyota, koupi ji někdo jiný, protože musí. Nebo jinak, když ji koupí Toyota, bude tato elektřina chybět v mixu spotřebitelů, kterým je to jedno, čili selektivní nákup obnovitelné elektřiny v Evropě nezvýší její vyrobené množství. Proto jsou tato oznámení jen PR řeči.
Kdyby Toyota zainvestovala výstavbu nových zdrojů, které vyrobí přesně množství, které ona spotřebuje, to by zvýšilo vykon obnovitelných zdrojů, které by bez jejich investice nevznikly. Ideálně přímo na továrnách Toyoty. Jenže to by bylo příliš drahé a složité.

Obrázek uživatele Kuk

Pro udržení výroby spalováků uděláme cokoliv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Toyota ktera vyrabi miliony hybridu cimz pomohla vyrazne snizit emise, ktera v Cine prodava elektroauta, ktera letos uvede na trh Lexus Elektro a male ev do mesta a jejiz Prime byl letos druhe nejprodavanejsi auto do zasuvky v USA. A po zprave ze vyuzivaji elektrinu jen z obnovitelnych zdroju napisete takovej nenavistnej prispevek? Tak by bylo lepsi kdyby zacali v tovarnach topit uhlim? To je sila.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Co to zase meleš ty naivo, hybridy jsou stále spalováci pokud sis nevšimnul. Vůbec nic jim nebrání posunout se k bezemisním autům, ale jim se nechce. Zrovna oni v tom měli být první, ale teď jsou poslední. Včerejší zásluhy nejsou budoucí zásluhy. To že v Číně vyrábí BEVka víš ode mne. Hlavně si nepleť kritiku s nenávistí, půsoubí to zoufale dětinsky ukřivděně. Už dávno si nedělám naději že zcela chápeš moje příspěvky. Reaguješ dost prostoduše.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Z klasickejch automobilek jako jediný splní EU emisní normy. A sami se už dávno vzdali dyzlu. Ta nenávist k Toyotě je evfanatiku diagnóza.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Diagnózu máš ty hysterko. Pořád máš plnou hubu nenávisti, všichni jsou hejtři a fanatici. Jsi horší než Jenja. Mozek ti nefunguje a fakta tě nezajímaj jen se dožaduješ pozornosti. Srší z tebe mindráky na všechny strany. Nech se vyšetřit. Na normy ti kašlu ty plní Tesla taky. Nás zajímá co kdo chce dělat pro budoucnost z dobré vůle a ne kčemu je donucenej.
Moje příští auto bude Toyota hybrid. Tak a teď pukni ty pomatečně ukřivděná.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Proč bych měl puknout, netuším. Toyota začala s hybridama před 20ti lety a nebylo to z donucení.
Pokud vás můj příspěvek naštval, tak se omlouvám. To nebylo mým cílem. Jen jsem napsal fakta o Toyotě. A ty psát budu protože tohle není vaše soukromé fórum.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?