Toyota: K uhlíkové neutralitě vede více cest

redakce - 18 Květen 2021

Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci. Nabíjení plug-in hybridní verze Toyota RAV4 v Mladé Boleslavi

Odmítá soustředění zdrojů na jediné řešení, například pouze na čistou elektromobilitu. Na obrázku nabíjení plug-in hybridní verze Toyota RAV4 v Mladé Boleslavi
foto: Toyota

Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií. Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony.

Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.

„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.

Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopou
Vytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.

Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.

Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.

Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků
Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému.

Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů.

Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.

Odhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat.

K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.

Toyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami.

Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %. „Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

V odvětví panuje předpoklad, že v příštích 10 letech se v Evropě prodá přes 200 milionů nových vozidel. Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně 45 milionů vozidel s nulovými emisemi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Já spíš vidím zaslepený fanatismus v prosazování něčeho tak komplikovaného, náročného na materiály a technologie, přitom nebezpečného, jako je vodík.

Ono se dá brát i odmítání jako fanatismus.
Kdo tvrdí že nepřijde technologie která to vše zjednoduší? Jen ať si to pilují...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Je odmítání perpetuum mobile fanatismus?

To je trochu extrémní přirovnání.
Každopádně bych se zeptal zda máte na mysli teoretickou nebo praktickou rovinu ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Bavíme se snad o vodíku, vy tvrdíte, že odmítání vodíku je fanatizmus. Já přirovnávám odmítání vodíku jako výhodného zdroje energie k odmítání principu prpetuum mobile a tvrdím, že to fanatizmus není.

A já se bavil jen o tom odmítání :-p

A porovnávat něco co aspoń funguje s něčím co nefunguje už fanatismus je.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Perpetuum mobile v ČR úspěšně funguje už 10 let - měření po fázích. Všichni to vědí a nikdo to nedokáže zastavit. Zákon o zachování energie se podařilo obelstít.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele runner42

"Očekává se, že z těchto 200 milionů bude přibližně 45 milionů vozidel s nulovými emisemi."

Na světě již existuje technologie přeměny primární energie na pohybovou s nulovými emisemi? A můžu ji vidět?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tak co treba slunecni zareni a atmosfericka dynamika. Nebo slunecni zareni-FVE-elektromotor.

V té větě ale o přeměně nic není...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Podle mne rozumny pristup. Kazdy zaslepeny fanatismus je spatny. I ten elektromobilni.

Vivat Toyota!

Tak fanatismus obecně je špatný a je dobré prozkoumat více cest, ale vodík má až moc nevýhod na to, aby byl užitečný pro dopravu. Naposledy jsem se pro vodík nadchnul při sledování dokumentu z roku 2003 "Vodík palivo budoucnosti" https://www.youtube.com/watch?v=K5JViWTLg58. Od té doby uplynulo mnoho let a nějak se to nikam neposunulo. Tak čas ukáže jak chytré rozhodnutí to pro Toyotu je :)

Já se taky nadchnul po seriálu v Technickém magazínu, kde byla kresba vodíkového auta zaparkovaného u domu a připojeného jako generátor elektřiy/ úložiště. To ale bylo ještě snad před převratem nebo někdy v devadesátkách... Tedy taky nevidím tem pokrok.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.